Skocz do zawartości

[kierownica] szosowa vs. MTB


wrubel

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

czy średnica kierownicy szosowej jest taka sama, czy inna niż MTB?

 

nie chodzi mi o mocowanie, MTB jest 25,4 lub 31,8, na szosce 31,8 i jakieś inne

pytanie jest o średnicę tej części kierownicy gdzie zakłada sie manetki

 

chciałbym wiedzieć, czy da się zamontować manetki MTB (np. takie Deorki) na kiere szosową :)

 

pzdr! :P

Napisano

Jeśli nawet by pasowało (a pewnie będzie) to po co chcesz montować szosową kiere. Kup sobie szosówkę jak tak bardzo chcesz mieś pozycje szosową.

Napisano

jest kwestia tego typu, że jak zbiorę kase na nowego górala (o ile zbiorę) to coś ze starym trzeba zrobic

projekt jest czysto teoretyczny i nie doczeka się realizacji szybciej niż za rok :)

 

uszosowienie czyli kiera, sztywny widelec, klamki szosowe będzie kosztowac 2 stówy

zmiana przełożeń na trekkingowe (blat 48) kolejną stówkę (no trochę więcej, bo się łańcuch i kaseta zajadą)

korba szosowa trochę więcej, ale mogła by po prostu nie zdać egzaminu w takim rowerze i zmuszałaby do zbyt wyczerpującej jazdy

musiałbym się przejechać na jakiejś szosce :)

 

przy zmianie widelca na krótszy (niższy) "uszosowi" też kąty główki i podsiodłowy :P

jak się dobrze pokombinuje z podkładkami, ze sztycą, z mostkiem to może wyjśc całkiem znośna pozycja :)

w każdym razie 4 stówki to maks - więc duużo mniej niż szosiak

 

poza tym z uszosowionego górala wyjdzie przełajówka która nie połamie się w terenie :)

 

nie chodzi o szosówkę tylko o taką dziwaczną hybrydę przełajową :)

najprościej by było dac szosowe klamkomanetki, ale są drogie i szczerze mówiąc nie wydają mi się wygodne

Napisano

Manetki raczej powinny pasować. tylko kwestia jak je założysz. Krzywizny mogą uniemożliwić montaż.

Napisano

widze, ze klamkomenetki, tylko jakie? oraz gdzie z ile zakupione jeśli można wiedziec :D

nie ma problemów z działaniem klamkomanetek szosowych i przerzutek MTB?

 

i czemu został amor, nie lepiej wymienic na sztywny widelec, najlepiej jakiś stalowy?

gdybyś mógł to podaj jaki masz wzrost i jakiej długości dałeś mostek, rama widze że 17 cali (ja mam 19)

 

jak ogólnie sprawuje się rowerek? musi być chyba diabelnie szybki na ubitych leśnych ścieżkach :D

pozdrawiam :D

  • Mod Team
Napisano

wrubel - Zawsze możesz zamontować jakieś podkładki gumowe, jeżeli będzie za mała średnica. Gorzej jak odwrotnie, ale to zawsze przed zakupem możesz póść do sklepu i zmierzyć co i jak i będziesz miał 100% pewność czy wszystko zamontujesz.

 

Maki - nie rozumiem twojego sposobu podejścia do sprawy. Autor się pyta czy mu będzie pasowało, a ty mu wyjeżdżasz z zapytaniem o motywy kupna takiej kierownicy. Uważam, ze to jest nie na miejscu a i radzenie kupna nowego roweru szosowego też jest trochę przesadzone, gdyż zmiana kierownicy wyjdzie ok. 20x taniej niż kupno roweru szosowego. Tak samo jak ty byś się pytał czy ta dętka jest dobra lekka, a ktoś by ci napisał, że lepiej kup od razu opony i felgi bezdętkowe.

Napisano

Klamkomanetki pożyczone od mojej szosówki -tiagra 3x9. W pełni kompatybilne z mtb - ale musiałbym miec cantilewery. To była chwilowa koncepcja więc amorek został[ma blokade].Mam 170cm , mostek to 110mm - za długi ,mimo że a6 jest krótki. Szosowa kiera bardzo wydłuża rower, ale z 70 -80 byłoby lepiej.Rower jest szybki , ale w górach z nim nie byłem.Możesz zrobic tak: weż kierownice szosową , zamontuj ją do górala , a górską ze wszystkim przymocuj do niej jakimiś opaskami- tak aby miec jakąś kontrole nad rowerem. I jazda - będziesz wiedział co i jak.Manetki od mtb mają o wiele za małą średnice mocowania.

Napisano

wiem, że masz blokadę, bo mam tego samego Krossa :D

V brejki nie będą działać z szosowymi klamkami?

smutno...

 

no nic, jak pisałem wyżej jest to raczej projekt w wyobraźni :D

gdyby się udało zebrać kasę na jakąś cud-machinę XC to Krossa przerobie na przełajówkę :D

Napisano

Będą działac , ale będą piekielnie mocne ,trzeba klocki ustawic blisko obręczy a i tak klamki prawie zamkniesz . Ale jeżdzic idzie. Na dłuższą mete jednak canti raczej konieczne. Przełajówka 26'' ? Sztywna? Przecież to duże koła zastępują amortyzacje. Ale spróbowac można.

Napisano

heh, trzęsło by jak cholera, na kamieniach by ręce odpadały, ale szczerze mówiąc z axonem też odpadają (pobawię się w ustawianie go w zimie)

 

najbardziej frapuje mnie, co się stanie jak zamontuje sztywny widelec - pewnie około 10cm niższy niż Axon

 

kąty się zwiększą, będą bliższe 90stopni (czyli bardziej jak w szosówkach)

ale po pierwsze:

czy rama to wytrzyma, główka konkretniej, czy też z tak ułożonymi obciążeniami mogą byc problemy?

a po drugie - suport będzie niżej niż oś tylnego koła... to przeszkadza, czy też wogóle nie?

 

dawno takiej fajnej wymiany wiedzy na forum nie miałem, pozdrawiam! :D

 

http://light-bike.com/forum/viewtopic.php?t=2746

 

tu jest ciekawa dyskusja o mini V brejkach które nieźle (czy wręcz idealnie) współpracują z szosowymi klamkami :D

 

pozdrawiam! :D

Napisano

Mini V. Jesli będziesz miał górskie opony to linka będzie jakieś 5mm od opony. Przecież Axona srl można zablokowac i jednocześnie skrócic ,no ale nie o 10 cm - to za dużo. Też uważam że temat jest ciekawy, będe szukał więcej informacji o Tomacu- on miał kiedyś taki rower.

Napisano

a nie ma żadnych problemów z tak skróconym axonem?

 

szybsze zużycie jakichś elementów czy coś takiego?

 

opony na taki rower zakładałbym maks 1,5 cala może 1,75, więc zdecydowanie niższe niż normalne 2,1 :P

tak więc da się znaleźc jakieś hamulce inne niż canteliviery

problem jest taki, żeby znalazły się jakieś tanie manetki których by się dało używac z przerzutką 9 biegową

i żeby jakoś sensownie działały ;]

klamkomanetki szosowe to niestety droga zabawa...

 

można też pomyślec na 28calowym kołem na przód, Trek robił coś takiego, w stanach popularne było

sztywny widelec 28 cali może by nie zniszczył geometri...

ale to już raczej za dużo kombinowania

Napisano

Na dłuższą metę jeżdżenie z zablokowanym amorem jest dla niego szkodliwe,ale w celach poglądowych,jak sięrower zachowuje-czemu nie.Widziałem klamkomanetki Sory za 280zł. na allegro-ale to 8. Opony 1,5'' - masz na myśli maratony w gorach? Troche mało.Jeśli będziesz na kupnie szosowej kiery to polecałbym jak najszetrszą i jak najpłytszą.

Napisano

klamki raczej szosowe, po co komu baranek ze zwykłymi klamkami

 

w takim razie kawalek metalowej blaszki i manetki można włożyc?

takie jak na tej focie wyglądają szczerze mówiąc całkiem wygodnie :D

 

PS

wyżej pisałem, że projekt jest czysto teoretyczny

 

rower o ile powstanie będzie służył do jazdy szosą i lekkim terenem, nie do zawodów - to też ująłem wyżej, warunkiem powstania tej hybrydy jest złożenie flagowej maszyny XC w okolicach 10 kg - więc trochę czasu na zebranie kasy potrzeba :D

Napisano

to jak on to zamontował? mógł piłowac, fakt...

 

klamkomanetki Campy są w rozsądnej cenie 220zł (+linki i pancerze przerzutek)

 

pytanie tylko czy manetki campy będą działac z szosowymi przerzutkami?

skoro nawet kasety nie są kompatybilne z jedynym rodzajem bębenków...

 

 

BŁĄD!! :

*czy manetki campy będą działac z SZIMANOWSKIMI przeszutkami

 

nie szosowymi, bo to jest jasne xD :D

 

 

BŁĄD!! :

*czy manetki campy będą działac z SZIMANOWSKIMI przeszutkami

 

nie szosowymi, bo to jest jasne xD :D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...