Skocz do zawartości

[rama] 700-800


harpagan

Rekomendowane odpowiedzi

Z roznych powodow, a moze w zwiazku z tym ze juz z tego wyroslem(?) postanowilem ze czas na przesiadke z roweru streetowego na cos bardziej przyjaznego dla uzytkownika. W zwiazku z cala ta sytuacja chcialem podpytac kogos troche inaczej patrzacego na rower o to w co warto sie wpakowac.

Zaczne od tego ze do tej pory jezdzilem na suburbanie 14, ale w zwiazku z wyzej wypisanym postanowienie ramka zmienila wlasciciela. Co wazne przy skladaniu nowego roweru, musze wykorzystac sporo czesci pozostalych z suba. Chce jednak zaczac od w miare (jak na moje mozliwosci finansowe) przyzwoitej ramy i pozniej ewentualnie modyfikowac pozostale elementy. Na dzien dzisiejszy zostaja - bomber z1 130mm, mostek 60 lub 80mm, gieta kierka korba 170mm no i przednie kolo co chyba w tej chwili ma najmniejsze znaczenie. Pomijam w tej chwili kwestie hamulców czy napedu bo na dobor ramy to nie wplywa.

Idac dalej powinienem napisac czego od roweru oczekuje i tu zaczna sie schody.

Chcialbym miec w miare komfortowy rower ktory w przeciwienstwie do poprzedniego umozliwi mi przejechanie bez bolu kolan i kregoslupa 20-30 kilometrow :)

Jezdze glownie po miescie i pod tym katem prosilbym o jakies rady. Oczywiscie wchodza w gre wyjazdy na szalenstwo do lasu (moze nawet z raz w roku gory) czy jakies troche wieksze dystanse. na pewno nie interesuje mnie nabijanie kilometrow po szosie ani zadne maratony.

Dodatkowo co pewnie moze troche zaburzyc porady, chcialbym jezdzac po miescie moc wykorzystywac wyuczonego przez kilka sezonow bany hopa, aby sobie umilac jazde. Nie musze skakac pol metrowych murkow, ale mozliwosc wskoku pod duzy kraweznik czy male schody jest obowiazkowa. Jednym zdaniem rower musi byc w miare uniwersalny. Mam nadzieje ze nie odeslecie mnie do ery :)

Sprawa ktora komplikuje historie na pewno jest amortyzator. Na chwile obecna nie wchodzi w gre jego zmiana, a jesli kiedys nastapi to na pewno na nie mniej niz 100mm.

W zwiazku z tym ze zawsze bylem ignorantem teorii malo wiem na temat rozmiarow i geometrii. Co moge powiedziec o sobie - 175cm i 60 kg (schudlem ponad 10 z powodow zdrowotnych ale mam nadzieje ze powoli bede odrabial wiec to chyba tez istotna informacja) i w miare dlugie nogi

Moje pytania sa nastepujace

- jaka rama "da rade" z tak duzym skokiem amorka?

- jaki rozmiar przy wyzej wymienionych zalozeniach?

 

W sumie sprzet zaczne kompletowac pod koniec zimy ale chetnie juz sie rozejrze co gdzie i jak. Tak jak w temacie max jaki moge wydac na ramke to 800zl. Interesuje mnie raczej sprzet nowy, bo mimo ze jestem lekki mam tendencje do psucia wiec gwarancja i niezmeczony material jest dla mnie sporym atutem.

Na chwile obecna bardzo zainteresowal mnie poison zyankali, ale w sieci malo opinii jest na temat samej ramy, raczej mowa jest o calych rowerach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. czyli szukasz klasycznej ramy do xc

2. nie chcesz maratonów więc bez anorektyki.

3. do buny hopa nadadzą się wszystkie ramy >1500 gram. (lżejsze ramy nadają się na bunego w zależności od techniki - mniej lub bardziej)

4. najwiekszym problemem tutaj bedzie amor... 130 mm to dużo ale też nie jest tragiczne. troszke ci to spsuje geometrię no ale przez jakiś czas wytrzymasz:)

5. 175 to tak 18 cali - przy długich nogach 19 też powinno być ok

 

moje typy:

Cube Ltd teamtroszkę przyciężki ale bez tragedii. mój faworyt chyba

Cube ltd race trochę lżejsza i trochę droższa. też się nada.

poison też fajny. W sumie to wziąłbym albo poisona albo cube race ze wskazaniem na cube. cube team tp wersja raczej budzetowa ale ramka sama w sobie jest przepiękna. :)

 

PS: Amstaff chyba przerost formy nad treścią. Nie warto do tego czym chce się zajmować harpagan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. czyli szukasz klasycznej ramy do xc

2. nie chcesz maratonów więc bez anorektyki.

3. do buny hopa nadadzą się wszystkie ramy >1500 gram. (lżejsze ramy nadają się na bunego w zależności od techniki - mniej lub bardziej)

4. najwiekszym problemem tutaj bedzie amor... 130 mm to dużo ale też nie jest tragiczne. troszke ci to spsuje geometrię no ale przez jakiś czas wytrzymasz:)

 

Tutaj pozostaje mi sie tylko zgodzic :)

O technike bunnego sie raczej nie martwie. Nie sadze zeby stare nawyki wstapily we mnie tak mocno abym wariowal jak na streetowce :)

Na chwile obecna nie mam obsesji na punkcie wagi i na pewno ramy nie szukam pod katem jak najlzejsza. Wole miec te pare gram wiecej i spokoj w glowie ze nie popsuje jak gdzies przegne.

 

 

5. 175 to tak 18 cali - przy długich nogach 19 też powinno być ok

Z moich dotychczasowych obserwacji wynika ze 19 to za za duzo. Wsiadlem tez ostatnio na 16 i stwierdzam ze to maly skok w gore w porownaniu z subem.

Mysle ze zakres 17-18 to ten w ktorym bede sie poruszal. Musze jednak najpierw usiasc pare razy na roznych roweruch zeby miec chociaz delikatny poglad na sprawe

 

 

moje typy:

Cube Ltd teamtroszkę przyciężki ale bez tragedii. mój faworyt chyba

Cube ltd race trochę lżejsza i trochę droższa. też się nada.

poison też fajny. W sumie to wziąłbym albo poisona albo cube race ze wskazaniem na cube. cube team tp wersja raczej budzetowa ale ramka sama w sobie jest przepiękna. :)

To fakt cube'y maja cos w sobie B)

Nie ukrywam ze w moim wyborze wyglad gra wazna role i tutaj cubik trafia do mnie zdecydowanie. Na chwile obecna dopisuje do listy czyli mamy cube'a i poisona.

 

PS: Amstaff chyba przerost formy nad treścią. Nie warto do tego czym chce się zajmować harpagan

Tez tak mysle. Chyba nie potrzebuje az takiego pancernego sprzetu. Mimo ze to calkiem ciekawa rama to jakos caly czas mi sie kojarzy z niskosiodelkowym stylem.

 

Z tego co mi wiadomo to ramy Cube'a są projektowane pod widelce o skoku 80-100mm ze wskazaniem na 80mm.

Sam mogę jednak Cube'a polecić i to bardzo.. Nie zawiedziesz się na niej.

No wlasnie i to jest najwiekszy problem

Czy przy dosc ciezkim i wysokim widelcu poza geometria nie ucierpi glowka ramy?

 

Przyszlo mi do glowy ze tak w skrocie to glownie potrzebuje roweru do wygodnego sprawnego i w miare nieograniczonego poruszania sie po miescie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuje pozbyc sie amora, badz zamienic go na inny.

Ramy cube przy widelcu 80mm sa bardzo sportowe, ja mam 85mm i geometria jest swietna.

Przy widelcu rzedu 120-130mm rower bedzie jezdzil normalnie, jedyna wada to srednie i ostre podjazdy, chociaz i tak w teorii powinno byc lepiej niz na streetowce...

Glowka ramy w Cube jest naprawde solidnie wzkonana i watpie zeby przy jezdzie miejskiej i malych szalenstwach cos moglo strzelic... Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widelec na razie zostanie

Mam do niego sentyment poza tym stan techniczny jest naprawde niezly i uparcie chce zobaczyc jak sie na nim bedzie jezdzic,

Co do podjazdow. Chodzi tylko o efekt pompowania czy jakies inne problemy moga z tego wyniknac?

W sumie im wiecej czytam/ogladam tego cubika tym bardziej mi sie podoba

Wybiore sie w tygodniu do ski teamu moze uda mi sie go zbadac

Dodatkowe pytanie w takim razie

Tych ram (cube ltd) jest kilka rodzaji

Na stronie wypatrzylem ze geometria kazdej jest taka sama, w takim razie czym one sie roznia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolorem i wagą. W hierarchi Cube'a są ramy: Acid, Attention, Aim, {i jeszcze jedna} - różnią się one malowaniem, geo jest ta sama. Bodajze Aim jest robiony z alu 6061 a pozostałe z 7005.

Pozostałe ramy Cube'a mają inną geometrię, ale jednakową dla siebie, różnią się wagą i malowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolorem i wagą. W hierarchi Cube'a są ramy: Acid, Attention, Aim, {i jeszcze jedna} - różnią się one malowaniem, geo jest ta sama. Bodajze Aim jest robiony z alu 6061 a pozostałe z 7005.

Pozostałe ramy Cube'a mają inną geometrię, ale jednakową dla siebie, różnią się wagą i malowaniem.

Dzieki, takiej informacji potrzebowalem :P

 

 

Na podjazdach będziesz jechał z podniesionym przednim kołem. Tak w skrócie można określić przypadłość przy 130mm w takiej ramie.

 

Bedzie widowiskowo :)

Jakos mnie to specjalnie na chwile obecna nie przeraza

Jakie jeszcze niedogodnosci mnie moga spotkac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odswieze troche temat

 

Minely prawie dwa miesiace i troche w glowie mi sie wyjasnilo, a troche zagmatwalo.

Zaczne chyba od tego, ze wrocilem do swojego starego widelca Bomber Z4 100mm (ktory w tej chwili ma golenie 90mm)

Druga sprawa to wlasciwie rozwiazanie tematu. Na 95% zdecydowany jestem na Cube ltd race.

Czemu jeszcze zawracam glowe?

Niestety temu ze im dluzej pogoda nie pozwala (nie potrafie jezdzic jak zimno) tym bardziej mnie ciagnie na rower. W sumie pewnie jak kazdego z tym ze ja juz sam nie wiem co bym chcial na tym rowerze robic. Czy dam rade zrezygnowac chociaz z lekkiego skakania. Przytlacza mnie mysle ze nie bede mogl za bardzo poszalec bo rower bedzie duzy. Z drugiej strony obawiam sie ze jak wezme rame mniejsza to zmienie rower, a nie zaznam wcale komfortu i przyjemnosci tylko znow krzywa mine po przejechaniu 30km.

 

Zatem nowy problem to wielkosc ramy

Przy cubie moge zastanawiac sie miedzy 16/18

Glowne parametry:

 

Rama 16'' w mm:

Długość rury podsiodłowej: 410

Długość górnej rury: 540

Długość rury sterowej: 100

Rama 18'' w mm:

Długość rury podsiodłowej: 460

Długość górnej rury: 561

Długość rury sterowej: 120

 

Help me :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ideałem dla Ciebie byłaby 17. Ja mam 178cm i jeżdżę właśnie na 17. Rower na tej ramie zachowuje się bardzo zwrotnie na technicznych stromych zjazdach. Dalszy dystans też na takiej ramie przejedziesz. Kwestia doboru mostka i kierownicy do poprawy geometrii. Wiem, że nie będziesz miał do czynienia zbyt wiele z górami i raczej takowych zjazdów nie spotkasz ale temat zwrotnego roweru jest chyba jak najbardziej na miejscu. Jak zapewne wiesz z autopsji, że im mniejsza rama tym zwrotniejsza. W tym przypadku 16 to chyba będzie zbyt mała. Na Twoim miejscu wybierając z 16tki i 18tki wybrałbym (z lekkim bólem serca iż nie ma rozmiaru 17) 18tke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dogadalem sie ze znajomym ktory ujezdza cube analog 2005 w rozmiarze 18 na malego testa

Z wstepnie wyszukanych w sieci informacji geometria jest w miare podobna co w tym ltd race, wiec bede mial jakis poglad na sprawe, chociaz tak naprawde inny niz moj amor i mostek zrobia pewnie roznice. Tak czy inaczej zawsze to jakies dodatkowe informacje. Na rowerze jezdze odkad pamietam, wiec mniej wiecej wiem czego potrzebuje ;)

 

Faktycznie chyba 17 bylaby idealnym kompromisem, chociaz patrzac na geometrie gary fishera mojego ojca 17,5 (na ktorym mimo baardzo krotkiego mostka nie umiem jezdzic bo rower jest za dlugi) to zdecydowanie rozmiar rozmiarowi nie rowny.

 

Porownujac jeszcze 16 z 18 widze glowna roznice w rurze podsiodlowej wiec tutaj dodatkowe pytanie. Czy 21mm roznicy przy gornej rurze to duzo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...