Skocz do zawartości

[kaseta] fenomen nowej kasety XT


proxx

Rekomendowane odpowiedzi

Czytałem recenzje nowej XT i nigdzie nie dopatrzyłem się żadnych rewolucyjnych zmian. Jakieś trzpienie dodane że niby przeciw wpadaniu łańcucha między szprychy a kasetę i bodaj 3g lżejsza... Za to cena jak efektywnie skoczyła!! Czy możecie mi wytłumaczyć, skąd to się wzięło? Czy stoi za tym coś innego oprócz chęci trzepania kasy? Jak myślicie, czy nowe XT stanieją w przyszłym roku do poziomu 130zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez co roku jest to samo...shimano wypuszcza na rynek praktycznie to samo (z kosmetycznymi zmianami) chodzi tu głównie o naszą psychikę, że kolega ma XT 08 to czemu ja mam kupować 07 itd

chwyt marketingowy stary jak świat, każego roku na wiosnę przczytać można że nowa piasta jest 400 razy lepiej uszczelniona, że mahulce są jeszcze skuteczniejsze, że przerzutka działa jeszcze szybciej itd...naciąganie klienta jak bum cyk cyk

 

PS sam kupiłem kasete XT 08 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie i o to w tym wszystkim chodzi. W działaniu trudno znaleźć w niektórych rzeczach różnice nawet jak jedna od drugiej wyszła 3-4 lata wcześniej. A wy myślicie, że producenci zbijają wagę chętnie? Teraz to wszystko jest wylajtowane do granic lekkości, żeby był jakikolwiek powód wydania nowej serii tego samego co rok wcześniej. Szkoda właśnie tylko, że trudno czasami znaleźć coś starszego nieużywanego, ale w normalnej cenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tjak... Nowe technologie, precyzyjniejsze działanie, seria sygnowana coraz to kolejną cyferką 20xx, maksymalne lajtowanie, super odporność i takie tam. XT 08 ma czarny pająk, jedynie tutaj widzę że może się w jakiś sposób różnić materiałem z którego został wykonany. No i rzecz jasna te kilka zbędnych gramów w dół. Przerzutka tylna XTR'a na 2008 rok ma przykładowo karbonowy wózek i realną wagę 179gram podczas gdy XTR 2007 miał wózek alu i wszyscy na początku roku trąbili jakie to precyzyjne urządzenie ważące jedyne 198gram realnie. Podczas gdy SRAM XO ze swoim karbonowym wózkiem waży 194gramy wobec czego przerzutkę XTR'a 2008 będą pewnie reklamowali jako nowa, lepsza, lżejsza, tańsza i jeszcze bardziej niezawodna od swojego poprzednika a ponadto mniej podatna na uszkodzenia ze względu na zaprojektowanie od początku etc. etc. etc. Jak kupowałem swoją korbę XTR'a 2007 to wszyscy zachwycali się jak to jest sztywniejsza od swojego poprzednika z 2006roku... Przedstawianie coraz to nowszych i lżejszych komponentów widzę tylko u "gigantów" na dobrą sprawę, bo taki Tune przykładowo to rogi ma cały czas takie same, ta sama cena, waga... Wszystko. A rogi Ritchey WCS to co jakiś czas jakiś facelifting przechodzą... Ale miało być o XT więc kończę bo mnie przymkną za OT B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie te zmiany nie mają większego znaczenia w ogólnej żywotności tych kaset, która co roku jest coraz mniejsza.

Pająk 5-cio ramienny trzyma te zębatki które akurat przenoszą stosunkowo małe obciążenia. Bolce zapobiegające skoszeniu szprych to tylko dodatkowe gramy bo ile razy w roku spada nam łańcuch w stronę szprych?

Z korzyścią dla bikerów zrobiliby 3 najmniejsze zębatki z tytanu, ale to chyba marzenia bo by się za długo jeździło na takiej kasecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jest światło w tunelu. na stronie shimano (swoją drogą jednej z najmniej funkcjonalnych i najbrzydszych stron firm rowerowych, jakie w życiu widziałem) stara grupa deore xt powędrowała na zaszczytne miejsce koło xtra 2003, co oznaczać powinno, że stare xt może będzie trudniej dostępne, niż nowe, ale powinno być. swoją drogą całkowicie wymazana została grupa xt 2007, co tylko potwierdza fakt, że ta linia wprowadziła jedynie odświeżony wygląd (imo gorszy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...