wrubel Napisano 1 Listopada 2007 Napisano 1 Listopada 2007 pytania mam następujące: czy ktoś wie jakie tam są łożyska? (Truvaiv Firex, rok 2006 z Krossa A6 model 2006) czy powinno się je rozebrac wyczyścic, przesmarowac po roku i 3,5tys km? wreszcie - jakich do tego potrzeba narzędzi? z góry dzięki za odpowiedzi
johny89 Napisano 2 Listopada 2007 Napisano 2 Listopada 2007 Jesli nic nie trzeszczy i wszystko jest ok to po co rozbierac?? Lozyska sa pewnie takie jak np. te: http://www.allegro.pl/item263107771_nowe_l...ano_rf_gxp.html Tutaj masz aukcje z nowymi miskami do korby Firex http://www.allegro.pl/item258171280_miski_...super_cena.html Specjalny klucz do misek: http://www.allegro.pl/item259494294_klucze...16_okazja_.html Tu mozesz poczytac o wymianie samych lozysk w takich korbach: http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=25816
wrubel Napisano 2 Listopada 2007 Autor Napisano 2 Listopada 2007 co do trzeszczenia - w mojej starej korbie trzeszczenie oznaczało wycieranie się kuleczek bardzo starej, parę lat temu mi się to przytrafiło hmm czyli to są łożyska maszynowe? to fajnie, z tym się chyba niczego nie robi (przynajmniej tak wynika z mojej wiedzy)
macieksuper Napisano 10 Grudnia 2007 Napisano 10 Grudnia 2007 ja w niej czyszczę blaty co jakiś czas a tak poza tym to trzeba ją strasznie mocno dokręcać (przynajmniej mój egzemplarz) bo ze tak powiem "chodzi" na osi. jakby nie do końca weszła.
amoniak Napisano 12 Grudnia 2007 Napisano 12 Grudnia 2007 Było na forum kilka razy nawet ze 3 tematy skleiłem razem do kupy. było o montażu o demontażu o złym montażu o miskach o wymianie misek i kilka jeszcze innych szukać się nie chce a za to grozi ostrzeżenie Od łożysk łapy precz, są to łożyska maszynowe z zetami fabrycznie nasmarowane zielonym smarem. dopóki "grać" nie zaczną dopóty nie dotykać mój firex ma już coś koło 10 kkm i nic mu nie dolega Po prostu zapomniałem o korbie -
macieksuper Napisano 12 Grudnia 2007 Napisano 12 Grudnia 2007 swoją drogą miło to słyszeć takie dowartościowanie się dobrym wyborem
wrubel Napisano 14 Grudnia 2007 Autor Napisano 14 Grudnia 2007 Odświeżam temat czy do zdemontowania lewego ramienia potrzebny jest jakiś klucz czy też wystarczy odkręcic tą piekielną śrubkę z momentem obrotowym 48? potrzeba jakichś ściągaczy itp?
thomash Napisano 14 Grudnia 2007 Napisano 14 Grudnia 2007 Nie trzeba żadnego ściągacza, odkręcasz imbusem (43-48 N/m ) ramię powinno zejść, a jeżeli druga strona nie będzie chciała wyjść to można pomóc sobie delikatnie młotkiem, oczywiście nie uderzać bezpośrednio w wielowypust.
kello Napisano 15 Grudnia 2007 Napisano 15 Grudnia 2007 imbus 8semka potem mozesz podwazyc lewe ramie delikatnie zeby z isisa zeszlo i puknac tez delikatnie w oske zeby wysunac prawa korbe a co do lozysk to to nie sa niestety te same co w shimano do roku bodajze 2006 ktore mozna kupic w sklepie za 5zl
ulvgar Napisano 15 Grudnia 2007 Napisano 15 Grudnia 2007 Przy korbach firex/stylo jakie wkłady suportowe można użytkować poza tymi truvativa?
proxx Napisano 15 Grudnia 2007 Napisano 15 Grudnia 2007 przed chwilą się rozejrzałem po necie i np. na allegro są łożyska x-type, ale deklarują shimano i race face, o truvativie nic nie wspominają. z kolei z tego co wiem, łożyska x-type race face pasują bez problemu do truvativów. z tego, co się orientuję, to jest jeden standard, więc nie powinno być żadnych problemów. ale głowy nie daję.
proxx Napisano 15 Grudnia 2007 Napisano 15 Grudnia 2007 no właśnie nie, przecież powiedziałem. zaraz poczytam, może coś w necie jest na ten temat. wygląda na to, że jednak nie jest tak kolorowo (sh*t, a chciałem sobie kiedyś kupić suport race face ). na wielu stronach można wyczytać o kompatybilności systemu x-type race face'a z htII shimano, ale nie z gxp truvativa. a jeden gościu na Allegro pisał, że x-type pasuje do wszystkich korb z przelotową osią ale bym się naciął
macieksuper Napisano 16 Grudnia 2007 Napisano 16 Grudnia 2007 wydaje mi się że chodzi tutaj o to, że wewnętrzna średnica łożysk w shimano jest taka sama, w truvativie są inne. wewnętrzna średnica lewego łożyska jest mniejsza niż prawego. imo tutaj jest różnica.
proxx Napisano 16 Grudnia 2007 Napisano 16 Grudnia 2007 no właśnie o tym myślałem, ale nie chciałem mówić głośno, bo nie byłem pewien, czy w shimano są równe. w truvativie ośka nie przechodzi swobodnie przez lewe łożysko, tylko zatrzymuje się w pewnym momencie, a część wielowypustu stanowi swoisty rodzaj bieżni. coś się gdzieś truvativ chwalił, że podobno lepszy patent.
kello Napisano 17 Grudnia 2007 Napisano 17 Grudnia 2007 IMO wymiary lozysk prawego i lewego sa identyczne tylko w lewym jest pierscien o srednicy milimetra. do sh*tmano HT II pasuja lozyska o srednicy wewnetrznej chyba 25mm, a do gxp potrzeba 24mm... a takich ni ma
Fifi Napisano 1 Lutego 2008 Napisano 1 Lutego 2008 Odświeżam temat. Czym różni się ten klucz: http://www.allegro.pl/item302732839_kpl_kl...hollowtech.html od tego: http://www.allegro.pl/item305725352_superb...itzer_gxp_.html Będą pasować do odkręcenia Truvativa Firexa?
proxx Napisano 4 Lutego 2008 Napisano 4 Lutego 2008 a o co Ci konkretnie chodzi? czym miałyby się różnić? :-) jeden ma nasadkę do regulacji HTII zintegrowaną, drugi obok. :-)
grzegorz1974paszek Napisano 4 Lutego 2008 Napisano 4 Lutego 2008 FiFi-dla ciebie ten drugi jest lepszy.
KONAbiker Napisano 18 Kwietnia 2009 Napisano 18 Kwietnia 2009 No to i ja sobie odświeżę temat. Czy w takim razie lewe łożysko ma taką średnicę, jak w shimano? Bo mi podejrzanie szybko, bo po ok 3 tysiącach, padło lewe łożysko w stylo. Po pierwsze - czy jest inna opcja, czy raczej na pewno to jest wina łożyska? Korba chodzi na boki, jak złapie ramię przy pedale i jak jeżdżę, to luzuje się na ośce, ale jak to zauważyłem, to raczej nie jeździłem, więc wielowpust na pewno się nie wyrobił. Z resztą oglądałem i jest okej. Po drugie - gdzie można kupić taki suport i czy faktycznie kosztuje w okolicach 100zł? Może da się gdzieś wyrwać taniej?
Elo78 Napisano 18 Kwietnia 2009 Napisano 18 Kwietnia 2009 W zeszłym roku pytałem się o łożyska do mojego truvativa gxp i z tego co pamiętam to cena przekraczało grubo 100 zł, dokładnie nie pamiętam ale możliwe że to było ok. 150 zł. Nie wiem jak teraz sytuacja wygląda. Czasami jednak można dorwać coś z demontażu na allegro lub na forum
KONAbiker Napisano 18 Kwietnia 2009 Napisano 18 Kwietnia 2009 Kupiłem w takim razie nowy z firexa, jak sądzę, bo był na allegro nieużywany, wyjęty z nowego roweru i zobaczymy, może firexowy dłużej pociągnie;)
Ubotek Napisano 27 Kwietnia 2009 Napisano 27 Kwietnia 2009 Witam Ja ma problem gdyż po 300km korba strasznie mi sie rusza ( lewe ramie bardziej) Co mam z tym zrobić??? Waże 55kg
kello Napisano 27 Kwietnia 2009 Napisano 27 Kwietnia 2009 Po pierwsze nie martwic sie i przyzwyczaic Najpierw sprobuj dokrecic imbusem 8semka srube przy lewej korbie, potem zdejmij lewe ramie dobij prawe mlotkiem gumowym, naloz lewe, dobij, zakrec i zobacz czy sie rusza. Powinno przestac. Dla pewnosci kup klej do gwintow i nalej go na srube imbusowa przed zakrecaniem
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.