Skocz do zawartości

[korba] Truvativ Firex


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

pytania mam następujące:

 

czy ktoś wie jakie tam są łożyska? (Truvaiv Firex, rok 2006 z Krossa A6 model 2006)

 

czy powinno się je rozebrac wyczyścic, przesmarowac po roku i 3,5tys km?

 

wreszcie - jakich do tego potrzeba narzędzi?

 

z góry dzięki za odpowiedzi :D

Napisano

Jesli nic nie trzeszczy i wszystko jest ok to po co rozbierac?? ;)

Lozyska sa pewnie takie jak np. te: http://www.allegro.pl/item263107771_nowe_l...ano_rf_gxp.html

 

Tutaj masz aukcje z nowymi miskami do korby Firex http://www.allegro.pl/item258171280_miski_...super_cena.html

 

Specjalny klucz do misek:

http://www.allegro.pl/item259494294_klucze...16_okazja_.html

 

Tu mozesz poczytac o wymianie samych lozysk w takich korbach:

http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=25816

Napisano

co do trzeszczenia - w mojej starej korbie trzeszczenie oznaczało wycieranie się kuleczek :D

bardzo starej, parę lat temu mi się to przytrafiło ;)

 

hmm czyli to są łożyska maszynowe?

to fajnie, z tym się chyba niczego nie robi (przynajmniej tak wynika z mojej wiedzy)

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

ja w niej czyszczę blaty co jakiś czas :P a tak poza tym to trzeba ją strasznie mocno dokręcać (przynajmniej mój egzemplarz) bo ze tak powiem "chodzi" na osi. jakby nie do końca weszła.

Napisano

Było na forum kilka razy nawet ze 3 tematy skleiłem razem do kupy.

było o montażu o demontażu o złym montażu o miskach o wymianie misek i kilka jeszcze innych

szukać się nie chce a za to grozi ostrzeżenie :)

Od łożysk łapy precz, są to łożyska maszynowe z zetami fabrycznie nasmarowane zielonym smarem. dopóki "grać" nie zaczną dopóty nie dotykać :)

mój firex ma już coś koło 10 kkm i nic mu nie dolega

Po prostu zapomniałem o korbie -

Napisano

Odświeżam temat :)

 

czy do zdemontowania lewego ramienia potrzebny jest jakiś klucz czy też wystarczy odkręcic tą piekielną śrubkę z momentem obrotowym 48? :D

potrzeba jakichś ściągaczy itp?

Napisano

Nie trzeba żadnego ściągacza, odkręcasz imbusem (43-48 N/m :) ) ramię powinno zejść, a jeżeli druga strona nie będzie chciała wyjść to można pomóc sobie delikatnie młotkiem, oczywiście nie uderzać bezpośrednio w wielowypust.

Napisano

imbus 8semka potem mozesz podwazyc lewe ramie delikatnie zeby z isisa zeszlo i puknac tez delikatnie w oske zeby wysunac prawa korbe :D a co do lozysk to to nie sa niestety te same co w shimano do roku bodajze 2006 ktore mozna kupic w sklepie za 5zl

Napisano

przed chwilą się rozejrzałem po necie i np. na allegro są łożyska x-type, ale deklarują shimano i race face, o truvativie nic nie wspominają. z kolei z tego co wiem, łożyska x-type race face pasują bez problemu do truvativów. z tego, co się orientuję, to jest jeden standard, więc nie powinno być żadnych problemów. ale głowy nie daję.

Napisano

no właśnie nie, przecież powiedziałem. zaraz poczytam, może coś w necie jest na ten temat.

 

wygląda na to, że jednak nie jest tak kolorowo (sh*t, a chciałem sobie kiedyś kupić suport race face ;) ). na wielu stronach można wyczytać o kompatybilności systemu x-type race face'a z htII shimano, ale nie z gxp truvativa. a jeden gościu na Allegro pisał, że x-type pasuje do wszystkich korb z przelotową osią :) ale bym się naciął :P

Napisano

wydaje mi się że chodzi tutaj o to, że wewnętrzna średnica łożysk w shimano jest taka sama, w truvativie są inne. wewnętrzna średnica lewego łożyska jest mniejsza niż prawego. imo tutaj jest różnica.

Napisano

no właśnie o tym myślałem, ale nie chciałem mówić głośno, bo nie byłem pewien, czy w shimano są równe. w truvativie ośka nie przechodzi swobodnie przez lewe łożysko, tylko zatrzymuje się w pewnym momencie, a część wielowypustu stanowi swoisty rodzaj bieżni. coś się gdzieś truvativ chwalił, że podobno lepszy patent.

Napisano

IMO wymiary lozysk prawego i lewego sa identyczne tylko w lewym jest pierscien o srednicy milimetra. do sh*tmano HT II pasuja lozyska o srednicy wewnetrznej chyba 25mm, a do gxp potrzeba 24mm... a takich ni ma ;)

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

a o co Ci konkretnie chodzi? czym miałyby się różnić? :-) jeden ma nasadkę do regulacji HTII zintegrowaną, drugi obok. :-)

  • 1 rok później...
Napisano

No to i ja sobie odświeżę temat. Czy w takim razie lewe łożysko ma taką średnicę, jak w shimano? Bo mi podejrzanie szybko, bo po ok 3 tysiącach, padło lewe łożysko w stylo. Po pierwsze - czy jest inna opcja, czy raczej na pewno to jest wina łożyska? Korba chodzi na boki, jak złapie ramię przy pedale i jak jeżdżę, to luzuje się na ośce, ale jak to zauważyłem, to raczej nie jeździłem, więc wielowpust na pewno się nie wyrobił. Z resztą oglądałem i jest okej. Po drugie - gdzie można kupić taki suport i czy faktycznie kosztuje w okolicach 100zł? Może da się gdzieś wyrwać taniej?

Napisano

W zeszłym roku pytałem się o łożyska do mojego truvativa gxp i z tego co pamiętam to cena przekraczało grubo 100 zł, dokładnie nie pamiętam ale możliwe że to było ok. 150 zł. Nie wiem jak teraz sytuacja wygląda. Czasami jednak można dorwać coś z demontażu na allegro lub na forum :D

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Witam

Ja ma problem gdyż po 300km korba strasznie mi sie rusza ( lewe ramie bardziej)

Co mam z tym zrobić???

 

Waże 55kg

Napisano

Po pierwsze nie martwic sie i przyzwyczaic :confused: Najpierw sprobuj dokrecic imbusem 8semka srube przy lewej korbie, potem zdejmij lewe ramie dobij prawe mlotkiem gumowym, naloz lewe, dobij, zakrec i zobacz czy sie rusza. Powinno przestac. Dla pewnosci kup klej do gwintow i nalej go na srube imbusowa przed zakrecaniem

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...