YOGI Napisano 24 Października 2007 Udostępnij Napisano 24 Października 2007 Witam. Przedstawiam Moją Meridę która kiedys była seryjna. Teraz została z niej tylko rama i gripy . Przy kupnie części kierowałem się głównie relacją ceny do wagi. Rama oraz opony nie najlżejsze (doświadczenie mnie nauczyło ze nie warto kupowac bardzo lekkich opon:) Zaszło kilka zmian... więc aktualizuję. Dętka - przód (Tube - front): Maxxis Ultralight 1.50/1.75 109g Dętka - tył ( Tube - rear): Maxxis Fly Weight 1.90/2.125 96g Gripy/chwyty (Grips): IKE Lite 24g Hamulce (Brakes): Avid Single Digit 7 w/alu bolts 349g Kaseta (Casette): Shimano Deore LX CS-M580 11-32 338g Kierownica (Handlebar): Tioga Taskforce XC DL2001 580mm 131g Klamki hamulcowe (Brake levers): Avid FR5 153g Koło przednie (Wheelset front): 662g Piasta (Hub): Novatec NT-A171 SB 114g Obręcz (Rim): Mavic X517 (32h) 381g Szprychy (Spokes): Sapim Laser 143g Nyple (Nipples): DT alloy 10g Opaska (Rim tape): Maxxis 14g Koło tylne (Wheelset rear): 861g Piasta (Hub): Shimano XTR FH-M950 310g Obręcz (Rim): Mavic X517 (32h) 386g Szprychy (Spokes:) Sapim Laser 141g Nyple (Nipples): DT alloy 10g Opaska (Rim tape): Maxxis 14g Korba (Crankset): Shimano Deore LX FC-M572 639g Korki kierownicy (Bar plugs): Author 4g Łańcuch (Chain): Shimano Deore XT CN-HG93 270g Manetki (Shifters): Sram Rocket Trigger w/alu bolts 258g Mostek (Stem): Smica Lite Pro 100mm 111g Opona przednia (Tire front): IRC Serac XC 2,1 Kevlar 548g Opona tylna (Tire rear): IRC Mythos XC II 2,1 Kevlar 556g Pancerze + linki (Cables): Clark's + Sram/No name 147g Pedały (Pedals): Shimano PD-M540 352g Przerzutka przednia (Derlr front): Shimano Deore LX FD-M571 w/alu bolts 133g Przerzutka tylna (Derlr rear): Shimano Deore XT RD-M750 w/alu bolt 249g Rama (Frame): Merida Matts Sport 300 18" (2004) w/alu bolts 1817g Rogi (Bar ends): Ritchey WCS 101g Siodło (Seat): Selle Italia SLR XP 180g 190g Stery (Headset): Tioga NS w/alu bolt 84g Suport (Bottom bracket): Shimano Deore LX BB-ES51 121mm 282g Sztyca (Seatpost): Ritchey WCS 27,2mm x 350mm 227g Widelec + Gwiazdka (Fork + Starnut): Manitou Skareb Comp 1554g Zacisk sztycy (Seatpost clamp): Kalloy SC-100 31,8mm 17g Zaciski kół (Skewers): Accent X-Country 92g SUMA: 10354 Inne (Misc option): Avid Rollamajig: 13g Neopren na ramę: Setlaz 16g Koszyk na bidon: Cateye BC-100 40g SUMA: 10423[/size] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omen Napisano 25 Października 2007 Udostępnij Napisano 25 Października 2007 rogi na smice/boplight i zrzucisz koło 40 gram. na zaciskach możesz stracić jeszcze z 40 gram. pedałki ubijaki ? na hamulcach dużo nie stracisz. no i może inne szprychy ? Dt Revo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YOGI Napisano 25 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 25 Października 2007 Rogi smica/boplight odpadaja bo za krótkie sa jak na mój gust. Na zaciskach mogę stracic, ale odpada wersja na imbusy Tune itp też bo za drogie Pedałki Szimano 540 albo Exustar. Ubijaki mają podobno słabe łozyskowanie...no i cena bloków. Co do szprych: Sapim Laser to szprycha 2,0-1,5-2,0 to samo co DT Revolution wagowo również a cenowo wypada lepiej (polecam poczytac na forum light-bike) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CR7 Prezes Napisano 3 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 o chopie... cos mi sie widzi ze rame to sobie osto "wycieniowałeś na papierze" tez mialem ten model i wazyl ponad 1900 w rozm. 16... Jesli kierowałes sie katalogowymi wagami Meridy to oni tam walą scieme. Waga bez lakieru, haka, pivotów, w mniejszym rozmiarze itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 3 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 Jesli kierowałes sie katalogowymi wagami Meridy to oni tam walą scieme. Waga bez lakieru, haka, pivotów, w mniejszym rozmiarze itd. Nieprawda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YOGI Napisano 3 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 Rama ważona przeze mnie na wadze z dokładnością do 1g ze śrubkami, bez misek sterów (które wliczyłem w masę sterów). Więc nie ma mowy o żadnym błędzie To Matts Sport i podobno nawet jest cieniowana . Niecieniowane Kalahari z tego roku waży grubo ponad 2kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CR7 Prezes Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 mozliwe... ja sie kieruje swoimi doświadczeniami że waga podawana przez producenta jest zbyt bajeczna. Z tego Merida była znana. I to jest fakt... Moja była dosyc cięzka a tez Matts Sport 300 z 04 teraz juz sam nie jestem pewien ile dokładnie bo teraz mam inną ale wiem ze było to za duzo ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 Yogi - bardzo fajnie technicznie zrownowazona maszyna... Czesci dobrze dopasowane, bez ultralightow ale i tak wynik godny pozazdrosczenia Jakies fotki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YOGI Napisano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 na razie wrzucanie fotek nie ma sensu bo brak mi tylnej opony docelowej i mam kółka w proszku (brak szprych). A koła to będzie gwóźdź programu ze względu na obręcze: Mavic X517 w kolorze tęczy Kupiłem trenażer więc nastał tymczasowy brak funduszy. Pewnie na wiosnę będzie wszystko jak ma być to wrzucę fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 Koła sie zapowiadaja fenomenalne Ja tez sobie skladam kola do mojej xc maszyny i tak one beda wygladaly piasta przod - szosowy novatec 82g + zacisk tyl xt centerlock - 410 z zaciskiem (podobno) obrecze alexrims equalizer - podobno 450g sztuka, dzisiaj odbieram przesylke na poczcie i na 50% to beda one, wiec je zwaze. Szprychy - revo przod i comp tyl (waze wiecej od ciebie - 85kg) Albo tutaj dosc duzo osob oszukuje albo ja mam za ciezka rame i amora bo na podobnych czesciach (niektore lzejsze) mam 12kg rower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 6 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 Ładnie poskładany bike. Lekkie i dobrej klasy koła a to chyba najważniejsze. Nie podoba mi się amor, który pode mną chodził na boki jak by był z plasteliny. Fajna i mocna ramka. Na takiej nie bałbym się, że zgubie główkę po którymś zjeździe. Biją po oczach tutaj hample. To chyba nie jest wielki wydatek prze v'kach więc warto by je zmienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YOGI Napisano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 Fakt hamulce nie z najwyższej półki. Szybko traca płyność i trzeba smarować co jakiś czas. Jednak waga nie najgorsza. Na wiosne planuje kupić Avidy SD7 jesli fundusze pozwolą. Skareb rzeczywiście mało sztywny. Pode mna (ok. 66kg) też gnie sie na boki przy pedałowaniu na stojąco ale wybiera bardzo dobrze. Do wszystkiego mozna sie przyzwyczaic i juz teraz nie przeszkadza mi to Dodam że brat tez ma Skareba juz od 2 lat przeszedł kilkanascie maratonow i wyscigów XC jak również wakacje w górach i nic się z nim złego nie dzieje a brat waży pare kg wiecej ode mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 7 Listopada 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 Rama ważona przeze mnie na wadze z dokładnością do 1g ze śrubkami, bez misek sterów (które wliczyłem w masę sterów). Więc nie ma mowy o żadnym błędzie To Matts Sport i podobno nawet jest cieniowana . Niecieniowane Kalahari z tego roku waży grubo ponad 2kg. Kalahari 575 18" 2003 ważyła niecałe 2kg (dokładnie bez kilku gramów). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YOGI Napisano 30 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2007 No dobra. Na dzień dzisiejszy do pełni szczęścia brakuje tylko tylnej opony i pedałów. Dodatkowo zamontowałem najmniejsza koronkę w korbie alu = -24g w stosunku do szimano (LX stal- 40g, Truvativ alu- 16g) oraz alu piwoty w Skarebie = -14g. Cała reszta już w komplecie więc strzeliłem zdjęcie. Sory za fatalną jakość ale mam nadzieje że mniej więcej widać co gdzie i jakie Update rozpiski: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koser Napisano 18 Września 2012 Udostępnij Napisano 18 Września 2012 Nie ma to jak dążenie do celu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.