MarcinN Napisano 23 Października 2007 Napisano 23 Października 2007 Witam, w tej chwili użytkuję maxxis'a wormdrive'a na przodzie i harddrive'a na tyle. Chciałbym kupić jednak jakieś lżejsze opony poniżej 500g sztuka, jeżdżę głównie na asfalcie/chodniku lub po ubitych ścieżkach leśnych, nie startuję w żadnych zawodach, oto moje wymagania: -rozmiar 1.5-2.0 -slick lub semi-slick -niskie opory toczenia -w miarę przyzwoita odporność na przebicia -opona powinna posłużyć nie krócej niż 3000-4000km -cena w okolicach 100zł za sztukę Póki co zainteresowały mnie opony schwalbe: -marathon racer 26x1.5 -furious fred 26x2.0 -fast fred light 26x2.0 tak więc proszę o jakieś opinie/propozycje z uwzględnieniem moich wymagań. Pozdrower.
Adik Napisano 23 Października 2007 Napisano 23 Października 2007 Marathon racer powinny dać radę Z polecanych przezemnie jeżeli ci nie szkoda tych 50gr powyżej bariery to Author Slicki. Jak chcesz się zabić to Schwalbe Kojak A dobrym rozwiązaniem byłyby też Irc Kevlar - na allegro 50zł sztuka. Aha, jeszcze Kenda Small Block Eight - rozmiar 2.0 , bieżnik wydaje się być terenowy ale spokojnie klasyfikuje się do semislicka, a dzwięku tej opony przy sporych prędkosciach nie będziesz chciał zapomnieć. Cena - kiedyś były po 60zł na allegro, a teraz Centrum rowerowe sprzedaje je po 70zł... I tak się wg. mnie opłaca. Tańszy wariant - wormdrive zostaje a na tył ładujesz Racera albo Sbe - czy też innej masci slicki.
MarcinN Napisano 23 Października 2007 Autor Napisano 23 Października 2007 Dzięki za odpowiedź, z tymże gdyby nie chęć odchudzania bike'a to bym nie zmieniał opon, tak więc propozycje powyżej 500g od razu odrzucam. P.S. Adik, nie działają Ci linki w podpisie.
nabial Napisano 23 Października 2007 Napisano 23 Października 2007 jak dla mnie to bylbys zadowolony z schwalbe rr tylko ze w rozmiarze 1.8, czy tam 1.9, waga niecale 400g
mtb_rider Napisano 23 Października 2007 Napisano 23 Października 2007 IRC Smoothie 1,25... przejechałem na nich... 7500... wcześniej kolega 1000... i jeszcze zrobię drugie tyle... przebiłem 2-krotnie... wersja jaką mam kevlarova ceni się ~60 zł... ale widziałem taniej
marcin_ostrów Napisano 23 Października 2007 Napisano 23 Października 2007 Geax Mezcal 1,9 kevlar http://www.allegro.pl/item257403340_najlep...halls_team.html Moje mają pod 4000 , muszę teraz przerzucić tył na przód , na razie tylko dwa gwoździe. M
MarcinN Napisano 23 Października 2007 Autor Napisano 23 Października 2007 Myślę, że RR nie są dobrym pomysłem, mimo wszystko są to opony bardziej w teren i już nie raz czytałem, że na asfalcie bieżnik znika w oczach. IRC Smoothie jest za cienka, jeżdżę na sztywniaku więc czuję dziury i nierówności dość mocno, a wiadomo jakie są drogi w Polsce/Warszawie. Geax Mezcal wydaje się być niezłą propozycją na przód, marcin ostrów mógłbyś napisać o nich coś więcej? jaka jest ich szerokość realna, opory toczenia itp. Zachęcam również do dyskusji osoby, które jeździły na oponach schwalbe, które wymieniłem w pierwszym w poście - chętnie usłyszę jakąś recenzję/opinię.
marcin_ostrów Napisano 23 Października 2007 Napisano 23 Października 2007 MarcinN , opory toczenia małe . Całkiem przyjemnie się na nich jeździ , z tym że to nie są opony na trudny teren. Nie trawią piasku , ale na asfalt i ubite jak najbardziej. Sam jeżdżę po takich terenach jak ty, raz na rok parę dni w górach i dawają radę. User Dargi pytał o nie ostatnio , mierzyłem mu , może kupił , zapytaj. Na Allegro wisi parka używek ( 300 km podobno ) z dętkami za 149 Co do Fredów - jak w opisie aukcji piszą zawodowe XC i zaznaczają że na trasy mało kamieniste to ja bym się zastanawiał. M
kr1zje Napisano 23 Października 2007 Napisano 23 Października 2007 Hutchinson - ROCK AND ROAD DRUT cena: 39.90 zł 500g http://www.sportsklep.com/shop.php?a=opis_...p;categorie=369 Tioga - Opona sport RED PHOENIX 26x1.90 drut cena: 69.90 zł 460g http://www.sportsklep.com/shop.php?a=opis_...p;categorie=446 Tioga - Opona maraton RED PHOENIX 26x1.80 kevlar cena: 89.90 zł 450g http://www.sportsklep.com/shop.php?a=opis_...p;categorie=446
manio49 Napisano 23 Października 2007 Napisano 23 Października 2007 apropos Hutchinsonów - tą wagę to można spokojnie olać. te opony z tego co pamiętam są sporo cięższe. bierz smoothie albo jak chcesz, to w decatchlonie są drutowe slicki hutchinsona 1.2 co prawda ale wyglądają na szersze za 40 zł 370 gram wagi. A jak coś szerszego, to Irc Metro. na allegro są 1", 1.25" i 1.5". Też po 40 zł chyba.
karolyfer Napisano 23 Października 2007 Napisano 23 Października 2007 Tiogi znikają w 'dwa tygodnie' tylko przez dojazdy do terenu asfaltem Trakcja też nie zbyt dobra w terenie.
MarcinN Napisano 24 Października 2007 Autor Napisano 24 Października 2007 Fajnie, że się udzielacie, ale nie dawajcie linków do opon poniżej 1.5 i do opon terenowych.
Krzychoo Napisano 24 Października 2007 Napisano 24 Października 2007 Na RR 2,1 przejechałem w tym roku 3,5 k km.50% asfalt 50% las.Przednia wygląda prawie jak nowa ,tył zużyty w 30-40% .Po zamianie sądzę że spokojnie 4k km jeszcze zrobią,więc jak dla mnie opony na 2 sezony.1 kapec ( kolec akacji).Nie jest tak tragicznie. Mam pytanie ,czy IRC Smoothie 1,25 ew. IRC METRO 1,5 na asfalcie mają odczuwalnie mniejsze opory toczenia w porównaniu z RR 2,1 ? Opłaca się kupić 2 komplet do jazdy po szosach ?
kr1zje Napisano 24 Października 2007 Napisano 24 Października 2007 Tym węższa opona tym mniejsze opory toczenia, ważny jest także materiał, struktura bieżnika oraz ilość atm.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.