Skocz do zawartości

[Opony] - Continental Twister Supersonic


TocaS

Rekomendowane odpowiedzi

Bezposrednie wypowiedzi dwoch moich kolegow na temat jakze zachwalanych NN.

Jeden- opony zalozone seryjnie w sztywnym Radonie.Ogolnie zadowolony,choc sam przyznaje ,ze stare opony /kendy/lepiej szly w blocie i podmoklym pod gore.

Drugi-opony seryjnie zalozone w fullu Radona.Tu juz jest raczej zgrzyt.Narzeka na kiepskie trzymanie,kiepska trakcje,fatalna odpornosc na przebicia/2 gumy na jednym wyjezdzie/.Ogolnie,jak stwierdzil ,o klase woli stare kewlarowe Mythosy.U pierwszego zauwazylem JUZ odznaki scieralnosci po 3-5 wyjazdach,co mnie zaskoczylo,poniewaz w swoich Conti Gravity /ponoc wg niektorych ,bieznik znika jak wino u bezdomnego/,tego niezauwazylem.Nadmienie rowniez,ze oponki sa uzywane tylko na szlakach Beskidow,i to tych trudniejszych.Wnioski pozostawiam czytajacym....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slabe trzymanie NN ? ;] , dzis zalozylem na tyl 2,4 , pierwsza jazda no i zachwyt :) , opona naprawde bdb , wczesniej siedzial RR 2.1 nie ma porowania , opory moze i wieksze norma , ale bez tragedi ( znam podobne duzo gorsze ) za to trzymanie rewelacja. A kapcie coz to pech i tyle , jak ktos mowi ze wina opony to bredzi ;] , a czy mozna zuzyc po 3-5 razach ? mocno przesadzone chyba ze zuzycie wloskow z opony sie wlicza :D

 

tobo o ile sie odezwie tutaj , jesli bedziesz pisal daj znac ile uzywales tego nn 2,4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o trzymanie w ostrych zakrętach - to muszę powiedzieć, że właśnie tą właściwością NN (w tym wypadku tylnej) byłam szczególnie zachwycona po ich założeniu. Żadna z moich wcześniejszych opon nie zapewniała mi takiej stabilności. Podczas ostatniego wypadu w góry - porównując empirycznie własności trakcyjne opon wszystkich 4 uczestników wycieczki (prócz moich, seryjne Bontragery od Wahoo, Survival t./Navigator p. oraz Alberty) - doszliśmy do zgodnego wniosku, że moje NN sprawowały się najlepiej w większości warunków; a już na pewno na mokrych korzeniach i kamieniach. Ostatnio na piaszczystych i krętych trasach w MPK kolega jadący za mną stwierdził, że w porównaniu z jego, moje opony trzymają w się toru jazdy na zakrętach wręcz wzorowo (a o ile się nie mylę, miał założoną na tył Tiogę Extreme XC).

Jeżdżę na niewysokim - może nawet niskim ciśnieniu w stosunku do mojej wagi (45 kg - nietrudno zatem sobie wyobrazić, że w dętkach powietrza prawie nie ma) i snake - jak dotąd - zaliczyłam tylko 1, na szybkim zjeździe w górach: tyłem przydzwoniłam (dosłownie - dźwięk był donośny) w prożek wyjątkowo szerokiego kanałku odprowadzającego wodę. Dwa otwory w dętce - jeden o długości 5-6 cm - wgniecenie na obręczy i ani śladu na oponie. Do dziś się zastanawiam, jak to możliwe - ale fakt pozostaje faktem.

Póki co, po jakichś 4,5 tys. przejechanych na nich km oponom NN wystawiam ocenę celującą w sześciostopniowej skali :) .

Pozdrówko obrończe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A, to przepraszam :) - miałam cię właśnie zapytywać, co to były za oponki, bo nie zapamiętałam; Tioga zaś utkwiła mi w pamięci po naszej rozmowie na gg :) .

Tak czy siak, zdanie powyższe podtrzymuję (coby nie było kompletne OT :) ). A prędkości na tych krętych odcinkach oscylowały wokół 30 km/h (między 27 a 33 km/h wg wskazań mojego licznika).

Pozdrówko na dokładkę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, że nie ma modelu opon, na które ktoś by nie narzekał.

 

Może troche danych.

 

Opony mają wytrzymać wycieczki 200 km raz na dwa tygodnie z Vśr=27 km/h

 

Te opony NN chce kupić z wymiarem 1.8.

 

Moja waga to 90 KG.

 

I kolejna sprawa mam dosyć wymiany dętek, aczkolwiek dawno nie wymieniałem ale w drugim rowerze wymieniałem 7 razy w miesiącu.

 

Pozdrawiam.

 

oceńcie jeszcze tą http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie,jak stwierdzil ,o klase woli stare kewlarowe Mythosy.

Nie dziwie sie, te opony sa genialne, maja fenomenalna trakcje i przyzwoita wage.

 

 

Na szybkie asfalty i suche trasy moga jeszcze byc Conti Explorer Supersonic. Baaaaardzo odporne na scieranie i calkiem dobrze trzymaja (szczegolnie hamowanie jest miodzio), chociaz kto zasmakowal Mythosa, na ktorym mozna ciac zakrety jak na motocyklu bedzie zawiedziony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze jeszcze kilka spostrzezen..Chcialem zaznaczyc,ze kazdy widzi sprawe dosc subiektywne,kazdy uzywa w innym terenie,raczej mniej ciezkim...,no ale fakty.

To zuzycie,o ktorym pisalem,to nie wytarte wloski,ale wyraznie przytepiony bieznik,fakt ze kolega jest bardzo szybki na zjazdach i po kamieniach z Baraniej wrecz zmasakrowal ludzi na fullach i moze to tlumaczy szybkie zuzycie.

Przebicia.Przypadek? Ja wiem,ani jednej gumy w skali kilkudziesieciu wyjazdow i nagle nowe opony i na znanej trasie 2 sztuki ?

Nie bylo mnie w ten wyjazd,wiec wiem z opowiesci,ze uraz pozostal.I jeszcze co do trakcji...Jechalem za kolega /tym szybkim/,dlugi podjazd w okolicach Pilska,i obserwowalem kilkanasie uslizgniec tylniego kola NN przy zadnym poslizgu Conti.Moge to wytlumaczyc znaczna roznica mas,a moze przypadkiem.Mnie samemu te opony bardzo przypadly do gustu,jak je zobaczylem,ale po tych zdarzeniach poszedlem w Syncrosa i sobie bardzo chwale... /jeszcze,bo skrytykowac moge wszystko :] /.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winą były prawdopodobnie oponki i opaska na feldze. W oponę wbijało się szkło jak w masło, no i to szkło porozbijane przez miejscowych gówniarzy idą sobie wypiją piwko i ######s butelka rozbita na środku drogi, po co to, po co?

 

Dętki używam Panaracela albo Continentala. Co powiecie na temat tej oponki http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T daje link jeszcze raz, bo wyżej nikt nie zaglądał.

 

Dodam jeszcze, że nie jeżdżę głównie po asfalcie czasami mam taki miesiąc, że tylko ostre XC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cosik nie dziala link w sensie brak produktu

 

no fakt czasem to pech jak co sna drodze ale swoja driga np 65kg a 90kg wagi to roznica ;] , ostatnio znow sie chrzanie z detkami pomimo 3barow oponki jakies miekkie :/ detki maxsisa ww , jest cos co lepiej trzyma cisnienie w wadze tak kolo 200g ? oponki schwalbe wiec dosc cienkie scianki , moze tez przez to ale mam wrazenie ze jednak sa za miekkie i wina to detek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...