Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

myślalęm o nawierceniu sobie klamek fr5

wydaje mi się ze nie stracą na sztywności jezeli nawierce otwór o średnicy pół centymetra na samym końcy klamki( tam gdzie się ona zagina, a palec tego nei odczuje jezeli ładnie zeszlifuje

po 2 myślałem aby ponawiercać uchwyty od klamek (na kierownicy) wiertłem 3mm średnicy

co o tym sądzicie??

nie straci zbytnio na sztywności??

co do nawierceń w regulatorze nie jestem pewien.. to juz chyba przesada

 

projekt na szybkiego w paint'cie :)

avidybc6.th.jpg

Edytowane przez Ecia
nazwa tematu - pkt 1. Zasad!
Napisano

ale dla niektorych 10g na klamkach to duzo wiec dysputy czy warto czy nie darujmy sobie bo tak prawie kazdy temat sie konczy a nie o to chodzi !

Napisano (edytowane)

to prawda, mam rower 11.8 ale wiadomo ze odchudanie roweru wiąże się z niemałymi kosztami... oczywiście jak mam jakiekolwiek wolne fundusze to laduje w rower, ale wiercenie nic nie kosztuje:)

ps. myślałem tez o ponawiercaniu V'ek i prze

Edytowane przez Odi
przerzutka
Napisano

widziałem gośca który wykonał w/w modyfikacje oraz spiłował napis Avida i zyskał około 16gr na klamce. szczegółów niestety nie znam.

Napisano

Na komplecie klamek można zyskać więcej niż 30g, jednak ni jak ma się to do całościowej masy roweru. Swoją droga nawiercanie należy do bardzo prymitywnych i nieefektywnych metod. Możesz wyciąć dremlem obejmę, a w pozostałych miejscach zrobić wybrania materiału, śrubki zmienić na alu (2.5 zł/sztuka) i pozbyć się podkładki pod śrubą do regulacji naciągu, której można skrócić gwint.

  • Mod Team
Napisano

Jeżeli masz możliwości i potrafisz zrobić to dobrze to moim zdaniem warto. I to nawet nie koniecznie po to żeby zyskać te kilka gramów, a po to żeby mieć w rowerku coś wyjątkowego, wyróżniającego się i co najważniejsze wykonanego własnoręcznie ;)

Napisano

Z nawiercaniem jest tylko jeden problem, te nawiercone dziurki lubią się potem zapychać błotem ;)

Sam, jak na razie nic nie nawiercałem, ale mam kasetę XT, tam są dziurki fabrycznie nawiercone, doczyścić kasetę po jeździe w błocie nie jest łatwo :D

  • Mod Team
Napisano

Chyba Odi dał najlepszą radę autorowi pod którą i ja się podpisuje. Nawet nie musisz umieć, możesz się w trakcie nauczyć. W końcu to nie jest jakaś wielka trudność wziąć wiertarkę i nawiercić kilka otworów, a później to zeszlifować. Po tak wykonanej pracy będziesz miał satysfakcję, że coś zrobiłeś samemu i masz swoją niepowtarzalną część.

Napisano

http://www.forumrowerowe.org/index.php?sho...l=avid&st=0

 

Witam tu jest link do mojego projektu nie wiem co się stało ze zdjęciami ale jak co ten sam projekt jest na light bike'u . W projekcie wszystko jest fajnie opisane takze bedziesz wiedział co i jak . KOńcowa mas mojej klamki to 55 gr bo jeszcze zeszlifowałem obejme na koniec o czym nie jest napisane w projekcie . Jest to tlyko dorbny liftnig wiec napenwo można się pokusić o więcej.

Co do wytrzymałości jest super , praktycznie nie straciła na sztywności a co najważniejsze przezyła ok 15 maratonó / wyścigów i wypadów w góry / teren i jest nie do zniszczenia :)

 

pzdr cub_s

  • Mod Team
Napisano

Ponawiercać rame i kierownice.

odkręc jeszcze ze 2 sploty z linek

 

 

Popadacie w skrajność Panowie !!!!!

Panowie byku i topol, uprzejmie informuję, że następne tego typu wypowiedzi będą premiowane punktami karnymi. Głupie komentarze są zbędne, a idea tego działu jest jasna. Jak ktoś ma ochotę to może sobie ponawiercać nawet plastikowe nakrętki na wentylkach :)

Napisano
Jak ktoś ma ochotę to może sobie ponawiercać nawet plastikowe nakrętki na wentylkach :)

hehehehehe :P sie uśmiałem:) dobre dobre

ps. teraz pozostaje tylko pytanie... kto pierwszy nawierci dętki:D

ps.2 już się zabrałem za moje biedne klamki śruby regulujące zostały skrócone a podkładka wywalona, zaraz zabieram się za "spilowanie" gwintowanej części klamki a potem wiercenie obejmy mocującej klamkę na kierownicy:)

  • 7 miesięcy temu...
Napisano

Ja po prostu jeżdżę bez nakrętek ;-) Odchudzać warto, próbuj i pokazuj rezultaty ;-)

 

Pozdrawiam,

Adam

  • Mod Team
Napisano

Ludzie kiedy wy wreszcie pojmiecie, że to nie jest dział stworzony żeby się z tych pomysłów wyśmiewać, krytykować i wzdychać, ze to jest i tak tylko parę gram.

Głupie uwagi zostawcie dla siebie a tu pozostawcie miejsce na konstruktywne wypowiedzi.

 

 

Do rzeczy na LB jest kilka tematów o odchudzaniu klamek. Zastosowane tam metody to są począwszy od wiercenia, szlifowania, piłowania lub skracania dźwigni do aż zdejmowania górnej obudowy wystawiając bebechy na wierzch. Coś w podobie do tych klamek KCNC za grube pieniądze (60g para)

  • 1 rok później...
Napisano

Kiedyś przy okazji wymiany części śrubek na alu udało mi się trochę odchudzić Avidy. Dobrałem dobry rozmiar gwintu, ale łebek od śruby był większy od tej zamontowanej seryjnie i trzeba było zjechać trochę materiału szlifierką. Wagi katalogowej nie pamiętam, ale finałowo wyszło 147,7g :P

  • 2 miesiące temu...
Napisano

No to zdaje się jestem rekordzistą w temacie odchudzania klamek Avid FR5. Udało mi się odchudzić owe klamki do wagi 81g. Sztywność zachowana w 100%, były w górach i działają do dzisiaj to jest około 4 lata, ale już w zimówce:) Dla hecy zdemontuję je i zrobię kilka fotek na wadze, może komuś się to przyda/zainspiruje do czegoś;)

Do kompletu odchudziłem hamulce Tektro Mt50 o wyjściowej masie 165g/szt do 120g/szt, co w komplecie z ww klamkami tworzy całkiem przyjemne hamulce z fajną modulacją o niewielkiej masie uzyskanej za pomocą 175zł i chwili pracy przy ich obróbce.

W komplecie ze śrubami cały komplet waży 321g, co przy cenie 175zł jest dobrym wynikiem. Jak porównamy klamki XTR + hamulce XTR w sumie 570g za 500-570zł to odpowiedź nasuwa się sama.

Tak więc namawiam do Lightowania bo każdy gram się liczy.

Pozdrawiam.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...