Rmk_90 Napisano 3 Października 2007 Napisano 3 Października 2007 (edytowane) myślalęm o nawierceniu sobie klamek fr5 wydaje mi się ze nie stracą na sztywności jezeli nawierce otwór o średnicy pół centymetra na samym końcy klamki( tam gdzie się ona zagina, a palec tego nei odczuje jezeli ładnie zeszlifuje po 2 myślałem aby ponawiercać uchwyty od klamek (na kierownicy) wiertłem 3mm średnicy co o tym sądzicie?? nie straci zbytnio na sztywności?? co do nawierceń w regulatorze nie jestem pewien.. to juz chyba przesada projekt na szybkiego w paint'cie Edytowane 3 Października 2007 przez Ecia nazwa tematu - pkt 1. Zasad!
Arkadius88 Napisano 3 Października 2007 Napisano 3 Października 2007 Nie no przesada Najlepiej wogóle zdemontuj klamki i rękoma pociągaj za linki hamulcowe
wookie Napisano 3 Października 2007 Napisano 3 Października 2007 mozna tak zobic w obejmie , reszta tez w sumie , w wyzszej klasy hamplach/manetkach sa takie wyciecia
siwyex Napisano 3 Października 2007 Napisano 3 Października 2007 Oczywiście że można ale wtedy na takiej jednej klamce zaoszczędzisz jakies 4g, więc oblicz sobie czy jest warte to tyle zachodu...
QWEY564 Napisano 3 Października 2007 Napisano 3 Października 2007 baryłkę do naciągania linki też chcesz ponawiercać?? o_O
Bartez23 Napisano 3 Października 2007 Napisano 3 Października 2007 Imho widzę sporo zbędnego materiału w tych klamkach można się pokusić dodatkowo o wycięcie zbędnego materiału (zaznaczyłem na czerwono) http://img45.imageshack.us/img45/3931/avidybc6wm2.jpg pzdr
rendzik Napisano 3 Października 2007 Napisano 3 Października 2007 zerknij na light-bika forum tam było juz o tych klamkach..........
wookie Napisano 4 Października 2007 Napisano 4 Października 2007 ale dla niektorych 10g na klamkach to duzo wiec dysputy czy warto czy nie darujmy sobie bo tak prawie kazdy temat sie konczy a nie o to chodzi !
Yah0o_121 Napisano 4 Października 2007 Napisano 4 Października 2007 Autor ma rower 11,8 (w podpisie), więc moim zdaniem warto się wziąć za odchudzanie innych części, a nie tuningowanie klamek, żeby zyskać 10g
Rmk_90 Napisano 4 Października 2007 Autor Napisano 4 Października 2007 (edytowane) to prawda, mam rower 11.8 ale wiadomo ze odchudanie roweru wiąże się z niemałymi kosztami... oczywiście jak mam jakiekolwiek wolne fundusze to laduje w rower, ale wiercenie nic nie kosztuje:) ps. myślałem tez o ponawiercaniu V'ek i prze Edytowane 4 Października 2007 przez Odi przerzutka
omen Napisano 4 Października 2007 Napisano 4 Października 2007 widziałem gośca który wykonał w/w modyfikacje oraz spiłował napis Avida i zyskał około 16gr na klamce. szczegółów niestety nie znam.
combain Napisano 4 Października 2007 Napisano 4 Października 2007 Na komplecie klamek można zyskać więcej niż 30g, jednak ni jak ma się to do całościowej masy roweru. Swoją droga nawiercanie należy do bardzo prymitywnych i nieefektywnych metod. Możesz wyciąć dremlem obejmę, a w pozostałych miejscach zrobić wybrania materiału, śrubki zmienić na alu (2.5 zł/sztuka) i pozbyć się podkładki pod śrubą do regulacji naciągu, której można skrócić gwint.
Mod Team Odi Napisano 4 Października 2007 Mod Team Napisano 4 Października 2007 Jeżeli masz możliwości i potrafisz zrobić to dobrze to moim zdaniem warto. I to nawet nie koniecznie po to żeby zyskać te kilka gramów, a po to żeby mieć w rowerku coś wyjątkowego, wyróżniającego się i co najważniejsze wykonanego własnoręcznie
iceeeeman Napisano 7 Października 2007 Napisano 7 Października 2007 Z nawiercaniem jest tylko jeden problem, te nawiercone dziurki lubią się potem zapychać błotem Sam, jak na razie nic nie nawiercałem, ale mam kasetę XT, tam są dziurki fabrycznie nawiercone, doczyścić kasetę po jeździe w błocie nie jest łatwo
Mod Team Pixon Napisano 8 Października 2007 Mod Team Napisano 8 Października 2007 Chyba Odi dał najlepszą radę autorowi pod którą i ja się podpisuje. Nawet nie musisz umieć, możesz się w trakcie nauczyć. W końcu to nie jest jakaś wielka trudność wziąć wiertarkę i nawiercić kilka otworów, a później to zeszlifować. Po tak wykonanej pracy będziesz miał satysfakcję, że coś zrobiłeś samemu i masz swoją niepowtarzalną część.
Rmk_90 Napisano 11 Października 2007 Autor Napisano 11 Października 2007 no i ta autentyczność też strasznie mnie kręci:)
Mod Team Odi Napisano 11 Października 2007 Mod Team Napisano 11 Października 2007 W takim razie bierz się za robotę. Czekamy na szczegółowy opis prac i fotki
Bauer1000 Napisano 12 Października 2007 Napisano 12 Października 2007 RMK 90 Tylko za duzo dziur nie zrob bo oslabisz części mocno
Cub_S Napisano 12 Października 2007 Napisano 12 Października 2007 http://www.forumrowerowe.org/index.php?sho...l=avid&st=0 Witam tu jest link do mojego projektu nie wiem co się stało ze zdjęciami ale jak co ten sam projekt jest na light bike'u . W projekcie wszystko jest fajnie opisane takze bedziesz wiedział co i jak . KOńcowa mas mojej klamki to 55 gr bo jeszcze zeszlifowałem obejme na koniec o czym nie jest napisane w projekcie . Jest to tlyko dorbny liftnig wiec napenwo można się pokusić o więcej. Co do wytrzymałości jest super , praktycznie nie straciła na sztywności a co najważniejsze przezyła ok 15 maratonó / wyścigów i wypadów w góry / teren i jest nie do zniszczenia pzdr cub_s
Mod Team Odi Napisano 12 Października 2007 Mod Team Napisano 12 Października 2007 Ponawiercać rame i kierownice. odkręc jeszcze ze 2 sploty z linek Popadacie w skrajność Panowie !!!!! Panowie byku i topol, uprzejmie informuję, że następne tego typu wypowiedzi będą premiowane punktami karnymi. Głupie komentarze są zbędne, a idea tego działu jest jasna. Jak ktoś ma ochotę to może sobie ponawiercać nawet plastikowe nakrętki na wentylkach
Rmk_90 Napisano 13 Października 2007 Autor Napisano 13 Października 2007 Jak ktoś ma ochotę to może sobie ponawiercać nawet plastikowe nakrętki na wentylkach hehehehehe sie uśmiałem:) dobre dobre ps. teraz pozostaje tylko pytanie... kto pierwszy nawierci dętki:D ps.2 już się zabrałem za moje biedne klamki śruby regulujące zostały skrócone a podkładka wywalona, zaraz zabieram się za "spilowanie" gwintowanej części klamki a potem wiercenie obejmy mocującej klamkę na kierownicy:)
Fanatyk Napisano 4 Czerwca 2008 Napisano 4 Czerwca 2008 Ja po prostu jeżdżę bez nakrętek ;-) Odchudzać warto, próbuj i pokazuj rezultaty ;-) Pozdrawiam, Adam
Mod Team Pixon Napisano 4 Czerwca 2008 Mod Team Napisano 4 Czerwca 2008 Ludzie kiedy wy wreszcie pojmiecie, że to nie jest dział stworzony żeby się z tych pomysłów wyśmiewać, krytykować i wzdychać, ze to jest i tak tylko parę gram. Głupie uwagi zostawcie dla siebie a tu pozostawcie miejsce na konstruktywne wypowiedzi. Do rzeczy na LB jest kilka tematów o odchudzaniu klamek. Zastosowane tam metody to są począwszy od wiercenia, szlifowania, piłowania lub skracania dźwigni do aż zdejmowania górnej obudowy wystawiając bebechy na wierzch. Coś w podobie do tych klamek KCNC za grube pieniądze (60g para)
Paviarotti Napisano 23 Sierpnia 2009 Napisano 23 Sierpnia 2009 Kiedyś przy okazji wymiany części śrubek na alu udało mi się trochę odchudzić Avidy. Dobrałem dobry rozmiar gwintu, ale łebek od śruby był większy od tej zamontowanej seryjnie i trzeba było zjechać trochę materiału szlifierką. Wagi katalogowej nie pamiętam, ale finałowo wyszło 147,7g
kilo Napisano 19 Listopada 2009 Napisano 19 Listopada 2009 No to zdaje się jestem rekordzistą w temacie odchudzania klamek Avid FR5. Udało mi się odchudzić owe klamki do wagi 81g. Sztywność zachowana w 100%, były w górach i działają do dzisiaj to jest około 4 lata, ale już w zimówce:) Dla hecy zdemontuję je i zrobię kilka fotek na wadze, może komuś się to przyda/zainspiruje do czegoś Do kompletu odchudziłem hamulce Tektro Mt50 o wyjściowej masie 165g/szt do 120g/szt, co w komplecie z ww klamkami tworzy całkiem przyjemne hamulce z fajną modulacją o niewielkiej masie uzyskanej za pomocą 175zł i chwili pracy przy ich obróbce. W komplecie ze śrubami cały komplet waży 321g, co przy cenie 175zł jest dobrym wynikiem. Jak porównamy klamki XTR + hamulce XTR w sumie 570g za 500-570zł to odpowiedź nasuwa się sama. Tak więc namawiam do Lightowania bo każdy gram się liczy. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi