Yah0o_121 Napisano 3 Października 2007 Udostępnij Napisano 3 Października 2007 Oto rozpiska wagowa mojego roweru na sezon 2008 (pro szablon z LB ) Wagi z różnych źródeł. Najwięcej z galerii LB, oraz Weight Weenies, potem z innych projektów, oraz ważone przeze mnie. Bar Ends: (Rogi) Smica Extralight 61 Bar Plugs: (Korki do kierownicy) Smica 3 Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Topeak Light Cage x2 92 Brake (Front): (Hamulec przedni) Hayes HFX-9 XC w/160mm rotor 457 Brake (Rear): (Hamulec tylny) Hayes HFX-9 XC w/160mm rotor 463 Cables: (Pancerze i linki) Clark's only derlr 70 Cassette: (Kaseta) Shimano XT 11-32t 259 Chain: (Lancuch) Shimano XTR 270 Crankset: (Korby) Shimano XT Hollowtech + octalink bb 867 Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XT Down-Swing 171 Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT SGS 242 Fork: (Widelec) Rock Shox Reba SL w/ poplock 1721 Frame: (Rama) Kelly's Mobster 17,5â�� 1450 Grips: (Gripy) Ritchey WCS 32 Handlebar: (Kierownica) ZZYZX Ultralight 129 Headset: (Stery) FSA Orbit MX 71 Pedals: (Pedaly) Shimano SPD-M540 351 Seat: (Siodlo) Selle Italia SLR XC 187 Seatpost: (Sztyca) Boplight Team XL 400mm 261 Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Kbix 40 Shifters: (Manetki) Shimano LX w/o displays 243 Skewers: (Zaciski kol) BBB Ultralight 62 Spacers: (Podkladki pod mostek) Carbon No-Name 5 Starnut: (Gwiazdka) No-name 10 Stem: (Mostek) ZZYZX Ultralight 100mm/-7* 131 Tire (Front): (Opona przednia) Michelin XCR Dry2 2.0â�� kevlar 477 Tire (Rear): (Opona tylna) Michelin XCR Dry2 2.0â�� kevlar 477 Top Cap: (Top cap) FSA 7 Tubes: (Detki) Maxxis Ultralight Long-Presta 262 Wheel Front: (Kolo przednie) 866 -Hub: (Piasta) Shimano XT FH-M756 243 -Rim: (Obrecz) Mavic XC 717 Disc 395 -Spokes: (Szprychy) DT Competition 2.0-1.8-2.0 186 -Nipples: (Nyple) DT alu 32 -Rim tape: (Opaska) Schwalbe 10 Wheel Rear: (Kolo tylne) 1064 -Hub: (Piasta) Shimano XT HB-M756 441 -Rim: (Obrecz) Mavic XC 717 Disc 395 -Spokes: (Szprychy) DT Competition 2.0-1.8-2.0 186 -Nipples: (Nyple) DT alu 32 -Rim tape: (Opaska) Schwalbe 10 Misc Option: (Inne) Frame Protector (tube) 10 Razem 10811 Aktualnie rowerek waży 11,2kg (ważone na dosyć dokładnej wadze łazienkowej - metodą najpierw ja sam, a potem ja z rowerkiem ). Zmiany (uwzględnione już w ww. rozpisce): Kaseta: Deorka, na XT = - 100g, 130zł Opony: Michelin XC Dry na XCR Dry2 = -150g (ale stare zostają jako treningowe), już mam (kupione za 100zł) Łańcuch: Deore, na XTR = -20g 50zł Zaciski: XT, na BBB imbusowe = -60g 30zł Sztyca: Kbix Pro Race Carbon (boję się ), na Boplight Team XL = -20g 130zł Przednia tarcza ze 185mm, na 160, do tego mniejszy adapter. -40g 90zł Razem 530zł, wyszło 390 gram w dół Tylko opony mam już kupione, względem innych części nie jestem jeszcze do końca pewny. Dlatego proszę o sugestie Oto kilka zdjęć mojego sprzętu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 3 Października 2007 Udostępnij Napisano 3 Października 2007 Strasznie ciezkie te kola jak na takie komponenty... Zwykle WH505-tki z zeszlego roku sa tylko 30g ciezsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yah0o_121 Napisano 3 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2007 Pomyliłem się w nyplach mam aluminiowe, które ważą 20g/64szt. Koła są ciężkie, głównie przez ciężkie piasty - XT do najlżejszych nie należy, ale za to znosi bezproblemowo katowanie w każdych warunkach i kosztuje niewiele. Wymieniając piastę z przodu na lepszą urwałbym 100 gram spokojnie. Z tyłu spokojnie 150, za jakieś 600zł. Ale to chyba nie w tym sezonie. Na przykład: Tył: Boplight 234gram http://allegro.pl/item247517253_piasta_bop...l_maszyny_.html Przód: Taki sam boplight (nie mogę znaleźć), pewnie około 150g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rendzik Napisano 3 Października 2007 Udostępnij Napisano 3 Października 2007 Na przykład:Tył: Boplight 234gram http://allegro.pl/item247517253_piasta_bop...l_maszyny_.html Przód: Taki sam boplight (nie mogę znaleźć), pewnie około 150g Ech lekkie ale nie polecam Bebenek alumniowy to zło w tym wykonaniu, plus zapadki w bebenku lecą tz pękaja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yah0o_121 Napisano 3 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2007 Właśnie poczytałem trochę negatywnych opinii o tych piastach na Light-Bike... Są w ogóle jakieś tanie i lekkie, godne polecenia piasty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ombre Napisano 3 Października 2007 Udostępnij Napisano 3 Października 2007 Przod szosowy novatec, tyl XTR? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yah0o_121 Napisano 3 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2007 Niestety nie jest aż tak łatwo Potrzebuję piast pod tarcze, na 6 śrubek. Znalazłem coś takiego jak Rotaz Revolution ale wyglądają identycznie jak Boplight, tylko logo inne. Chyba z jednej fabryki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartez23 Napisano 3 Października 2007 Udostępnij Napisano 3 Października 2007 Przod szosowy novatec Ta na pewno szosowy novatec nada się do tarcz Imho na przód możesz z powodzeniem dać boplighta/rotaza/american classic, mój przedni rotaz ma przejechane ponad 3000 km i ma się rewelacyjne. Natomiast na tył możesz zapodać XTR-a (niestety tylko pod centerlocka) lub nową piastę shimano xt na 2008 rok która waży rzekomo około 340 g !!! pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yah0o_121 Napisano 3 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2007 Jeśli nowe XT rzeczywiście będzie tyle ważyć (tzn 100 gram mniej niż XT 2007), to warto, bo cena jest raczej przystępna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartez23 Napisano 3 Października 2007 Udostępnij Napisano 3 Października 2007 Na light-bike był temat i jeden z użytkowników je ważył, stwierdził że wersja pod v-ki i tarcze (centerlock) waży niemal identycznie Więc stosunek cena/jakość nowego XT jest rewelacyjna Sam się zastanawiam nad wymianą, tylko wtedy musiałbym kupić tarczę tylną pod CL. pzdr Dzieki uprzejmosci Cykloturu masa bez opakowania FH-M775, czyli tylna piasta XT Centerlock 32h - 338g, zacisk 64g. Waga d=2g, nie sadze, zeby zanizala, pierwszy XXLight z brzegu wazyl 105g. Wersji pod v-ki nie widzialem (za pozno przeczytalem posta), wpadne przy najblizszej okazji, moze nawet z wlasna waga. Waga super, przy tej cenie i potwierdzonej wytrzymalosci poprzedniego modelu zapowiada sie na hit BTW na przyszlosc - walcie smialo z takimi propzycjami, gdyz Cyklotur jest 5min od mojej szkoly Pzdr vi3dr0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yah0o_121 Napisano 4 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2007 Bum. Bar Ends: (Rogi) Smica Extralight 61 Bar Plugs: (Korki do kierownicy) Smica 3 Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Topeak Light Cage x2 92 Brake (Front): (Hamulec przedni) Hayes HFX-9 XC w/160mm rotor 457 Brake (Rear): (Hamulec tylny) Hayes HFX-9 XC w/160mm rotor 463 Cables: (Pancerze i linki) Gore RideOn Light 40 Cassette: (Kaseta) Shimano XT 11-32t 259 Chain: (Lancuch) Shimano XTR 270 Crankset: (Korby) Shimano XT Hollowtech + octalink bb 867 Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XT Down-Swing 171 Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT SGS 242 Fork: (Widelec) Rock Shox Reba SL w/ poplock 1721 Frame: (Rama) Kelly's Mobster 17,5" 1450 Grips: (Gripy) Ritchey WCS 32 Handlebar: (Kierownica) ZZYZX Ultralight 129 Headset: (Stery) FSA Orbit MX 71 Pedals: (Pedaly) Shimano SPD-M540 351 Seat: (Siodlo) Selle Italia SLR XC 187 Seatpost: (Sztyca) Boplight Team XL 400mm 261 Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Accent 22 Shifters: (Manetki) Shimano LX w/o displays 243 Skewers: (Zaciski kol) BBB Ultralight 62 Spacers: (Podkladki pod mostek) Carbon No-Name 5 Starnut: (Gwiazdka) No-name 10 Stem: (Mostek) ZZYZX Ultralight 100mm/-7* 131 Tire (Front): (Opona przednia) Michelin XCR Dry2 2.0" kevlar 477 Tire (Rear): (Opona tylna) Michelin XCR Dry2 2.0" kevlar 477 Top Cap: (Top cap) FSA 7 Tubes: (Detki) Maxxis Ultralight Long-Presta 262 Wheel Front: (Kolo przednie) 748 -Hub: (Piasta) American Classic Disc 146 -Rim: (Obrecz) Mavic XC 717 Disc 395 -Spokes: (Szprychy) DT Competition 2.0-1.8-2.0 186 -Nipples: (Nyple) DT alu 11 -Rim tape: (Opaska) Schwalbe 10 Wheel Rear: (Kolo tylne) 841 -Hub: (Piasta) American Classic Disc 239 -Rim: (Obrecz) Mavic XC 717 Disc 395 -Spokes: (Szprychy) DT Competition 2.0-1.8-2.0 186 -Nipples: (Nyple) DT alu 11 -Rim tape: (Opaska) Schwalbe 10 Misc Option: (Inne) Frame Protector (tube) 10 Razem 10412 Teraz jakby lżej Wszytstko o dziwo się spokojnie zmieści w moim zimowym budżecie! Łącznie 1062zł, a połowę części kupuje w sklepie stacjonarnym w którym mam 20% rabatu Tylko te piasty... Mam wątpliwości, ale jestem bardzo lekki, więc jest szansa, że się na nie zdecyduję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartez23 Napisano 4 Października 2007 Udostępnij Napisano 4 Października 2007 Rendzik też jest lekki, a piasta padła. Ja bym nie ryzykował, uszkodzenie piasty podczas np. maratonu skutecznie Cię wyeliminuje z dalszej walki. Więc nie wiem czy warto ryzykować. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rendzik Napisano 4 Października 2007 Udostępnij Napisano 4 Października 2007 American Classic , ile taka piasta kosztuje ? i gdzie mozna dostać no i jaki system "zapadkowy" ?Byle nie podobno do Bopa bo bedzie znowu to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yah0o_121 Napisano 4 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2007 Kpl. 590zł w Bikestacji. Niestety szczegółów nie podają... http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...roducts_id=1323 Tył waży 258, a przód 140g, ale to dane dla starszych roczników (wg Weight Weenies). Do boplighta trochę podobne są, ale chyba nie całkowicie... Ja mam duużo czasu przez zimę, żeby jakieś rozsądne piasty znaleźć, bo mam inny zimowy rower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rendzik Napisano 4 Października 2007 Udostępnij Napisano 4 Października 2007 coś po fotce wydaje mi się ze to identyczny system 6 zapadek czyli Boplight ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yah0o_121 Napisano 4 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2007 Używałeś, co się stało z twoimi? A jeśli się nic nie stało, to napisz, jak się sprawują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rendzik Napisano 4 Października 2007 Udostępnij Napisano 4 Października 2007 Jest w bebenku 6 zapadek, no i podczas np Podjazdu ostrego lubi sobię pęknąć 1dna,, potem następna i następna.. w krakowie na BM straciłem 1dną w Istebnej 2 .. (słychąć trzaśniecie i mozna jechać dalej) Wiec mam teraz 3 Chodzi jak na szeciu tylko mniej tyka no i jak sie połamia wszystkie to będziemy mieli "luuzz" Bebenek alumniowy narobiły się na nim "zadry" i ciezko kasete założyć zdjac :/ pewnie juz niedługo będe ją młotkiem nabijął,, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yah0o_121 Napisano 4 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2007 działają jeszcze te piasty? A zapytam z ciekawości: ile ważysz? Mój kolega jeździ na DT 240 i ma podobne problemy z bębenkiem. Ponoć kaseta na aluminiowym pająku rozwiązuje częściowo problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rendzik Napisano 4 Października 2007 Udostępnij Napisano 4 Października 2007 A kaseta XT nie jest na Aluminiowym pająku? ja waze 65 kg ;-), e zapadki pękają od naciusku na siedząco.. wiec niewiem ile tu waga ma do czynienia to zapadki a nie łożyska...... itp... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yah0o_121 Napisano 5 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2007 Cóż... mam jeszcze trochę czasu, żeby się zdecydować Wszystko zależy też od kasy, niestety. Ale waga 10,4kg to jak dla mnie rewelacja - aż sam się zdziwiłem, że Mobster będzie aż tak lekki. Może nawet dodam go do galerii Light-Bike :banana: Tam pewnie dowiedziałbym się żeby zmienić kołą na Crossmaxy SLR, amortyzator na SID'a WC i wywalić tarczówki Nigdy! Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yah0o_121 Napisano 8 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2007 Oto nowa wersja projektu (nowe części zaznaczone na niebiesko) Fajny rowerek się zapowiada. Oczywiście wszelkie sugestie oraz opinie bardzo mile widziane Pozdrawiam. edit: manetki oraz przerzutkę Sram będę miał przywiezione z the US&A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mody Napisano 8 Października 2007 Udostępnij Napisano 8 Października 2007 Wazyles moze te oponki osobiscie? Ja je mam i waga pokazala rowno 500g kazda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yah0o_121 Napisano 8 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2007 Swoich nie ważyłem - jest to waga znaleziona w necie. A trafiają się różne egzemplarze - od mniej więcej 480 do 500. Jak zważę swoje, to oczywiście poprawię rozpiskę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartez23 Napisano 8 Października 2007 Udostępnij Napisano 8 Października 2007 hehe widzę, że Yah0o_121 uparłeś się strasznie na tego Rotaza disc tył Ja bym nie ryzykował ale wybór należy do Ciebie pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yah0o_121 Napisano 8 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2007 Cały czas się zastanawiam. Popytam jeszcze i zdecyduję czy się w to pakować - mam troche czasu. Jeśli nie, to zostawię tego XT'ka i dozbieram do DT 240 na jeszcze następny sezon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.