kuczy Napisano 2 Października 2007 Napisano 2 Października 2007 Jak w temacie. Akuratnie stałem się posiadaczem RS Tora z blokadą, lecz bez manetki. I wpadłem na pomysł, by zamiast specjalnej manetki użyć starej od tylnej przerzutki z makrokesza (ma płynny ruch, bez podziału na biegi). Nie mam kasy póki co na manetkę, więc kombinuję. Pójdzie to, czy jednak nie da rady coś takiego zablokować amorka?? Przy okazji podepnę się z innym pytaniem, bo w innym temacie jakoś nikt się do tego nie odniósł: W tej Torze na lewej goleni mam pokrętło z napisem "preload". Chodzi dosyć ciężko, no i ma mały ruch. Wszystko wygląda na to, że znajduje się w tej goleni sprężyna... Ale jeszcze nigdzie się nie spotkałem z Torą 318 inną niż solo air czy u-turn... Jeśli ktoś wie coś na ten temat to niech mnie oświeci
Schwefel Napisano 2 Października 2007 Napisano 2 Października 2007 A byłeś może na stronie producenta? Pewnie nie więc zajrzyj to się może dowiesz, że jest Tora 318 Coil Co do manetki to podejdzie wszystko co ciągnie linkę. Poza tym był już podobny temat już był na forum więc poszukaj.
AndrzejGdansk Napisano 6 Października 2007 Napisano 6 Października 2007 http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=32624
kuczy Napisano 6 Października 2007 Autor Napisano 6 Października 2007 Już założyłem kilka dni temu wykorzystując manetkę shimano na 6 biegów (trochę za dużo chce wybierać linki). Rocznik ok. 1996 Chodzi... określę to - ciekawie Jeszcze kiedyś przebuduję sobie cały kokpit żeby była bliżej ręki Irytuje mnie aby śruba, którą zablokowałem linkę na widelcu, bo nie miałem oryginalnej i dlatego wsadziłem jakąś zwykłą... No i wystaje jakieś 5mm Trzeba będzie poszukać czegoś mniejszego, żeby oczu nie drażniło. xD
jacekkoz Napisano 7 Października 2007 Napisano 7 Października 2007 pytanie pierwsze - rozumiem że masz torę z takim niebieskim badziewiem na górze prawej goleni a nie wajchą do ręcznego blokowania skoku? Upewnij się czy w ogóle twoja tora w posiada tłumik z możliwością blokady - było tyle różnych wersji tory że czasami nie jest to takie oczywiste (mam na myśli wersje oemowe). Nie wiem czy wyjdzie ci ten manewr z tą manetką z makrokesza. Sprężyna w tłumiku w torze, moim zdaniem jest o wiele mocniejsza niż sprężyna w przerzutce i będzie Ci cofało linkę, nie ustalisz dokładnie ile linki ma wybierać i na koniec musisz mieć blokadę żeby linka się nie cofała. Mam dla Ciebie jedną zasadnicza radę - www.allegro.pl ostatnio jak złamałem swoją manetkę od tory to na allegro bez problemu znalazłem nowy oryginał za 40 pln. Stary to naprawdę nie jest duża kasa - jak masz jakieś nałogi to to sa 3 ramki fajek i 3 piwa w knajpie. Idzie zima - spokojnie odłożysz i znajdziesz coś przez ten czas. Podziwiam nasza narodową przywarę - chęć do komplikowania sobie życia.
kuczy Napisano 7 Października 2007 Autor Napisano 7 Października 2007 Blokada działa, manetka trochę za dużo chce linki wybierać ale da się dostosować Tylko dziś miałem dziwny motyw, że po zwolnieniu manetki, blokada się nie cofnęła (dopiero ręcznie poszło). Pewnie coś do pancerza się dostało. Manetkę będzie trzeba kupić - to wiem, ale przede wszystkim muszę wpierw na spd-ki uzbierać
browar Napisano 8 Października 2007 Napisano 8 Października 2007 Moim zdaniem manetka od przerzutki ma pewien plus-możliwość płynnego sterowania tłumieniem kompresji,w przeciwieństwie do manetki oryginalnej,która działa w systemie "zero-jedynkowym":albo pełne ugięcie amortyzatora,albo całkowita blokada.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.