bartekgib Napisano 29 Września 2007 Napisano 29 Września 2007 Witam ! Dzisiaj podjałem decyzję, że chyba przechodzę na singlespeed'a w moim MTB. Ogólnie mieszkam w małym mieście, nie robię fenomenalnych przebiegów a cenię sobie bezawaryjność, ciszę w rowerze, brak brudu no i obniżenie masy szybkim sposobem. Jechałem dzisiaj na 32x13 T i wiem, że musiałbym mieć z przodu coś a'la 38. Oczywiście do zmiany : - z przodu chyba sztywniak ( chociaż mam amorka z blokadą ) - 2 hamulce v-brake - napinacz z tyłu - 1.25 - 1.5 oponki Ale mam jedno pytanie, bo chciałbym pozostać chociaż przy 3 rzędowej korbie z przodu i przerzutce z przodu. Czy można stosować takie coś ? Mam korbę 22x32x42 i nie wiem, czy łańcuch by się nie spadał, nie giął się na boki i czy udałoby się odpowiednio ustawić przednią przerzutkę, żeby łańcuch nie tarł o prowadnicę. Bo chyba jeżeli zastosowałbym coś takiego : http://www.allegro.pl/item246242298_single..._inne_nowe.html to łańcuch byłby jakby na środku na bębenku piasty ? Prosiłbym o odpowiedź na pytania. Pozdrawiam !
bodziekk Napisano 29 Września 2007 Napisano 29 Września 2007 Trójrzędowa korba z przerzutką przednią i jedna zębatka z tyłu? To lepiej założyć korbę z jedną tarczą, a przerzutkę dać z tyłu. Może nawet w ten sposób będzie lżej.
bartekgib Napisano 29 Września 2007 Autor Napisano 29 Września 2007 Czyli jak - zostawić kasetę + przerzutka z tyłu a z przodu dać jeden blat na korbie ? No ale to wtedy nie będzie singlespeed nawet po części .......... Dalsze propozycje. Pozdrawiam !
DOMAN Napisano 29 Września 2007 Napisano 29 Września 2007 Dzisiaj urwałem tylną przerzutkę i chwilę bawiłem sie w singla. Na asfalcie to było GIT zapieprzało sie tak jak zwykle albo i szybciej, ale po wjechaniu w teren stwierdziłem, że jestem na singla za słaby. Pomyśl zanim zrobisz ...
qla Napisano 29 Września 2007 Napisano 29 Września 2007 Zostaw z prozdu jedną zebatke i z tyłu jedną....jak singiel to singiel, Żadnych półśrodków!!!
grzegorz1974paszek Napisano 29 Września 2007 Napisano 29 Września 2007 Zacznijmy od tego co rozumiesz pod nazwą ''napinacz z tyłu''?
bodziekk Napisano 29 Września 2007 Napisano 29 Września 2007 Czyli jak - zostawić kasetę + przerzutka z tyłu a z przodu dać jeden blat na korbie ? No ale to wtedy nie będzie singlespeed nawet po części .......... Dalsze propozycje. Pozdrawiam ! A z przednią przerzutką to będzie singiel?
bartekgib Napisano 29 Września 2007 Autor Napisano 29 Września 2007 Napinacz : http://www.allegro.pl/item248053867_chcesz...acz_ssp_12.html Co do terenu : więcej czasu spędzam w mieście. Rower dla mnie stał się szybkim, niezawodnym i bezproblemowym środkiem do przejazdu przez miasto i kawałek za nim. Nie chce ładować w nową ramę, kółka 28". Mam to co mam, i chcę z tego skorzystać. A wkurza mnie babranie się w przerzutkach, linkach, pancerzach, śrubkach, regulacjach. Proste, tanie - lekkie rozwiązanie, bez kombinowania. Jak w Lidl'u Więc chyba singlespeed mi sie przyda ? Pozdrawiam !
grzegorz1974paszek Napisano 29 Września 2007 Napisano 29 Września 2007 Ten napinacz ,dwie tarcze z przodu 44i 36 i powinno to działac. Ale najlepiej by było gdybyś miał poziome haki i jeden bieg,wtedy efektywnośc jest najlepsza[nie mówimy o ostrym] Pozostaje dobór przełożenia.
Mathieo Napisano 29 Września 2007 Napisano 29 Września 2007 cos mi sie wydaje że ten pomyśł nie wypali ale cóż poczekamy
bartekgib Napisano 29 Września 2007 Autor Napisano 29 Września 2007 Najpierw zastosuję z przodu jeden blat, a jak będe się męczył - pomyślę nad "złotym środkiem". Mam jeszcze jedno pytanie : Co wg. Was powinien mieć MTB SingleSpeed na 26" ? ? ? ? ? Jakie znaki szczególne ( nie wiem - sztywniaka z przodu, jeden hamulec ). Wypowiadajcie się. Pozdrawiam !
KAZUMI Napisano 29 Września 2007 Napisano 29 Września 2007 Singiel i przerzutki to mała sprzeczność jak dla mnie Nie jestem pewien tego co napiszę ale bo nigdy nie maiłem styczności z napinaczami które wkręca się zamiast przerzutki. Napinacz ma sprężynę, której zadaniem jest napinanie łańcucha i gdy zmienisz z dużego blatu na mniejszy napinacz wyrówna nacią łańcucha i wszystko gra. Natomiast jak będziesz chciał zrobić na odwrót to napinacz nie pozwoli wrzucić z małego blatu na duży bo ma za mocną sprężynę. Jak myślicie mam rację z tą teorią?? Co wg. Was powinien mieć MTB SingleSpeed na 26" ? ? ? ? ? Jakie znaki szczególne ( nie wiem - sztywniaka z przodu, jeden hamulec ). Wypowiadajcie się. Pozdrawiam ! Powinien mieć włożone szyszki pomiędzy szprychy bo wreszcie to singiel speed na teren. Obowiązkowo pomalowany w camo. Kolejną charakterystyczną rzeczą dla ss terenowych to zamiast kierownicy kijek bambusowy. Również mile widziana jest na główce ramy tabliczka "pomnik przyrody" zamiast emblematu
Mod Team IvanMTB Napisano 30 Września 2007 Mod Team Napisano 30 Września 2007 Witam ! Dzisiaj podjałem decyzję, że chyba przechodzę na singlespeed'a w moim MTB. Ogólnie mieszkam w małym mieście, nie robię fenomenalnych przebiegów a cenię sobie bezawaryjność, ciszę w rowerze, brak brudu no i obniżenie masy szybkim sposobem. Jechałem dzisiaj na 32x13 T i wiem, że musiałbym mieć z przodu coś a'la 38. Oczywiście do zmiany : - z przodu chyba sztywniak ( chociaż mam amorka z blokadą ) - 2 hamulce v-brake - napinacz z tyłu - 1.25 - 1.5 oponki Ale mam jedno pytanie, bo chciałbym pozostać chociaż przy 3 rzędowej korbie z przodu i przerzutce z przodu. Czy można stosować takie coś ? Mam korbę 22x32x42 i nie wiem, czy łańcuch by się nie spadał, nie giął się na boki i czy udałoby się odpowiednio ustawić przednią przerzutkę, żeby łańcuch nie tarł o prowadnicę. Bo chyba jeżeli zastosowałbym coś takiego : http://www.allegro.pl/item246242298_single..._inne_nowe.html to łańcuch byłby jakby na środku na bębenku piasty ? Prosiłbym o odpowiedź na pytania. Pozdrawiam ! Klaniam, Taka uwaga co do tego reduktora do SS. Nie jestem pewien ale jest tam chyba gruba zebatka na okolo 1/8 cala. I sie zaczyna problem. Cienkiego lancucha nie zapakujesz a jak zalozysz gruby i zostawisz 2 lub 3 blaty to prawie na pewno bedzie ocieral o wyszy blat podczas krecenia na nizszym. Mialem tak zanim nie przypilowalem ramp i bolcow jakie byly na blatach w singlu mojego kolegi zbudowanym z makrokesza, reduktora i kilku czesci. Problem rozwiazalo przejscie na najwiekszy blat i uzyawnie przelozenia 42x20. Generalnie zabawa z zostawianiem przedniej przerzutki chyba nie warta zachodu, choc widzialem w Derby jegomoscia pomykajacego na szosowce ktora byla double speed'em. 52 i 40 przod, napinacz z jednym kolkiem z tylu i chyba o ile pamietam zebatka 20T. I biegalo mu zacnie, nie widzialem problemow z podciagnieciem lancucha z mniejszego blatu na wiekszy. A'propos przelozen w singlach. W/G TREK-a najlepsze przelozenie do terenowego singla to 2,0 (czyli w przypadku TREK-a 69-era 32x16). Oczywiscie w miescie moze byc to inne. Jak juz tam sie komu podoba. Sa tacy co jezdza na 2,0 a slyszalem o takich wyczynowcach ktorzy zblizaja sie do 4. Co ja bym widzial w miejskim singlu? Sztywny widelec, waskie opony, dwa heble, napinacz tylko niechetnie i z obrzydzeniem, najlepiej uzyc pologniw lub jesli masz mozliwosc kozystac z dlugich hakow (niezaleznie w ktora strone otwartych). Tyle... Cala reszta to kosmetyka i preferencje estetyczne... OSTRO! I.
grzegorz1974paszek Napisano 30 Września 2007 Napisano 30 Września 2007 Ja mam taki reduktor z taką zębatką ,łańcuch na 8 biegów i patelnie na 9 -wszystko działa bez problemów.
bartekgib Napisano 30 Września 2007 Autor Napisano 30 Września 2007 Więc tak : -sztywniak na przód -2 hample -prosta kierka albo gięta w górę -oponki 1.25-1.5 -reduktor na bębenek piasty Ale co z napędem ..... Hmmmm ....... Bo mam na razie tak : -ramka zwykłe haki -korba 22x32x42 I nie wiem co dalej z tym napędem ..... Wiem, że chyba na miasto no to muszę mieć ten napinacz na tyle - coś takiego by podeszło zamiast tylnej przerzutki http://www.allegro.pl/item250130956_napina..._11_1_2007.html ? ? ? ? Coś takiego : http://img117.imageshack.us/my.php?image=dsc00529dl8.jpg Pozdrawiam !
Mod Team IvanMTB Napisano 30 Września 2007 Mod Team Napisano 30 Września 2007 Klaniam, Skoro chodzi na lancuchu 8-kowym to bez problemacji Nie bardzo rozumiem jaki masz dalej problem bartekgib... Napinacz OK ktorykolwiek z tych ktore pokazales (choc jak dla mnie w singlu to fauxpas) masz rame, masz korbe, kup reduktor, przelozenia nie musisz dobierac bo chcesz zachowac przednia przerzutke. Jak juz napisalem widzialem double speed'a z napinaczem jednokolkowym ktory chodzil. Sprawdz czy poradzi tez z 3 blatami i spox... No i bedziesz mial triple speeda Ale wtedy to juz nie ten dzial OSTRO! I.
bartekgib Napisano 30 Września 2007 Autor Napisano 30 Września 2007 Dzisiaj troszkę potestuję - ustawię łańcuch z tyłu na 6 albo 7 i zobaczę, co się będzie działo z łańcuchem przy przerzucaniu tylko przednią przerzutkę oraz czy łańcuch będzie tarł o prowadnicę przerzutki. A na wiosnę kupiłbym jakąś lepszą przerzutkę ( Deorka LX albo XT ) i tyle. Dzisiaj potestuję - zobaczę co z tego wyjdzie. Pozdrawiam !
Adik Napisano 30 Września 2007 Napisano 30 Września 2007 Wg mnie nie powinieneś zrobić Singla... Wystarczy ze zmienisz korbę na taką 48/36 i zobaczysz jak ci się będzie jezdziło z mocniejszymi przełożeniami. Kiedyś przez 2 miesiące jezdziłem {po górskich asfaltach} z przodu na blacie 48 - {jedyna zębatka w korbie była} i z tyłu normalnie na kasecie 7... Nie było lekko. - I to jeszcze bez przedniej przerzutki !! . Teraz mam w tym biku 36/48 i jeżdzę nim jak Singlem tzn. przód- blat tył- ok 21 albo 18. Jazda na twardych przełożeniach bez zmiany biegu też daje frajde Moim zdaniem szkoda marnować napędu {nie używać częsci} skoro dopiero co je zakupiłes, a zysk wagowy raczej kolosalny nie będzie... {co innego - wstawienie sztywniaka} Cisza, bezawaryjność i prostota - singlespeed... A nie będziesz tęsknił za odgłosem wrzucania biegu np z tyłu? W sumie to mieszkając na płaskich terenach też chciałbym mieć coś z małą liczbą biegów np 16 czy 8/9... Lub OK Pozdro
Grabarz Napisano 30 Września 2007 Napisano 30 Września 2007 1. Kazumi: brawo za komentarz dotyczący estetyki singla :banana: 2. Ivan: czy jesteś pewien, że z tyłu we wspomnianym rowerku był singiel, a nie przypadkiem wielobiegowa piasta Sh? Niestety nie pamiętam nazwy, ale Sh wypuściło w tym sezonie jakąś turystyczną grupę: z tyłu piasta wielobiegowa i napinacz, wygladający jak zminiaturyzowana przerzutka, z przodu korba z dwoma (bodaj) blatami. Nie potrafią pewnie dogonić 14-biegowego Rohloffa, więc nadrabiają dwoma blatami:) 3. Cały pomysł z tym niby-singlem chyba mocno przekombinowany. Jeśli chcesz singla, to zrób SINGLA, jeśli jeden bieg, to dla Ciebie za mało, to przychylam się do koncepcji, która się pojawiła - jeden blat, z tyłu przerzutnik. A moze pomysl nad wielobiegową piastą? 4. W tegorocznej TransCarpatii z podziwem obserwowaliśmy z Ivanem jegomościa, któremu na początku jednago z etapów urwała się przerzutka (czy hak) zapasu nie miał, wiec musiał zrobić singla. I dojecjhał na nim do mety w limicie czasu! Tak więc da się tym jeździć wszędzie:P
bartekgib Napisano 30 Września 2007 Autor Napisano 30 Września 2007 Faza testów przez następne dni pokaże przydatność singla a przydatność przerzutki z tyłu i podejmę decyzję, czy zostawić "zmieniarke" z tyłu czy nie. No i zobaczę, czy wyrobię na naprawdę jednym przełożeniu. A co do tego, że niedawno kupiłem przerzutki, itd. i chcę to sprzedawać - no cóż - nadal wszystko w fazie testów przy szukaniu "złotego środka". A moze singlespeed mi tak podejdzie, że nie będe chciał go zmieniać ? Pozdrawiam !
Mod Team IvanMTB Napisano 30 Września 2007 Mod Team Napisano 30 Września 2007 Klaniam, Ofkors singiel to singiel... Bez udziwnien i kombinacji alpejskich... A co do tamtego jegomoscia to jestem pewien tymbardziej ze nie jezdzil na Sz tylko Campie. Dwa blaty z przodu, przednia przerzutka, pojedyncza korokna z tylu i takzwany "jockey wheel" czyli napinacz - w tym konkretnym przypadku byl to model z jednym koleczkim i montowany na haku przerzutki. Z reszta gosc na moje pytanie czy to singiel odpowiedzial ze "double speed" A tamten nieszczesnik na TC... Szacun... Coz... Raz jeszcze potwierdza sie ze "only steel is real" a alusiowe haki przerzutki maja tendencje do urywania sie lub lamania. Dla ciekawostki w tym roku na Trans Scotland wystartowal team na TREK-ach 69-erach w specyfikacji single speed. I kolesie ukonczyli. I to bynajmniej nie na szarym koncu W koncu to nie XTR-y napedzaja rowery... A wracajac jeszcze do idei uzyawnia tylko ograniczonej liczby biegow to niestety nie jest tak jak na singlu chociazby ze wzgledu na straty jakie generuje lancuch na przerzutce No i zawsze jest ta pokusa przerzucenia... Kwestei wagi tez bym nie lekce wazyl. Policz ile zyskasz wywalajac dwa blaty, wolnobieg lub kasete, kable i tylna przerzutke... Tymbardziej ze bartekgib nie mowil o jakis hajendowych, ultralekkich czesciach. Im prostszy i bardziej podstawowy osprzet tym wieksze pozytki wagowe z wywalania poszczegolnych gratow... OSTRO! I.
kr1zje Napisano 30 Września 2007 Napisano 30 Września 2007 Podobny patent miałem zrobić w szosie z racji tego że nie używam mniejszej tarczy 34z, tylko śmigam non stop na 50z, ale problem tkwi w tym, że nie mogę dostać krótszych śrub aby przykręcić tylko blat, oczywiście tylnią zmieniarkę bym zostawił, ale rower schudłby o mocowanie przedniej przerzutki, przednią przerzutkę i pancerzyk z linką, oraz tarczę 34z, a osprzęt mam tiagry więc części nie są super lekkie.
Mod Team IvanMTB Napisano 30 Września 2007 Mod Team Napisano 30 Września 2007 Podkladki dystansowe... Mam tak w Kondeju... bo bylo za dlugo po zdjeciu mniejszego blatu. Dziala okejosowo... Nie mam niestety fotek od strony podkladek ale zrobie jak bede w Polszcze i podwiesze gdzies... OSTRO! I.
bartekgib Napisano 30 Września 2007 Autor Napisano 30 Września 2007 11 km napędzone z "singlem" na 32x13 i jak na razie nie narzekam. W terenie też nie mam powodów do "plucia się". NiO tylko musiałbym generalnie "wyszaleć" rower, dać jakieś pierdołki żeby wyglądał na coś innego niż MTB. Na samej przerzutce z tyłu i kasecie zyskam ok. 600 g, gripshifty z dobre 240-250 g. Dużo odchodzi ..... No jeszcze wielek km najeżdzę na singlu i zobaczę, co i jak. Pozdrawiam !
Złomek Napisano 30 Września 2007 Napisano 30 Września 2007 ja na poczatku tego roku mialem dylemat co zrobic ze starego mtb (2 lata lezal w piwnicy, zakupiony w 97' z niewielkimi zmianami ), wahalem sie miedzy singlem i ostrym.....po przejezdzeniu zimy na starym wagancie przerobionym na singla, doszedlem do wniosku ze to jednak nie to.......zrobilem ostre..... po przejechaniu probnych 5 km bylem "caly w kwiatkach"......... i moglem powiedziec "taaaaa to jest sprzet dla prawdziwego mezczyzny "...........przelozenie 42/15 lancuch idealnie spasowal, zadnych napianczy i pologniw, no moze prawie.....trzeba bylo na sile wciskac kolo rower wyglada ochydnie i w ogole jest taki "fuuuuuj" (szczegolnie z blotnikami na jesienna pogode), z tego powodu zdjec nie pokaze, bo mozecie zwrocic obiad na klawiature..............ale on taki ma byc (anty zlodziejski)..............co ja to chcialem powiedziec/napisac.............dobrze ci radze z tylu zalozyc opone 1.75 (jezdzisz na slickach? ), troche wieksza granica bezpieczenstwa jesli chodzi o dobicie a opory toczenia minimalnie tylko wieksze................uwaga jeszcze lepsze rada! Skladaj dalej sprzet mtb taki jak miales na poczatku w glowie, a do jazdy po miescie kup na allegro szosowke ~100zl albo od miejscowego pijaczka za 50zl i albo zostawisz to jak bylo albo bedziesz kombinowal jak ci sie spodoba............ ps. niektorzy dobrze prawia: albo singiel albo przerzutki a najlepiej ostre
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.