Skocz do zawartości

[łańcuch] spadający


KAZUMI

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jadąc dzisiaj po mieście wjechałem na odcinek po bruku (przed Złota Bramą) i łańcuch fajt spadł mi drugi raz w życiu. Nie cisnąłem po pedałach jechałem spokojnie ze względu na nawierzchnie. Udało mi się zainstalować go z powrotem bez odkręcania koła więc był dość luźny. Przed spadnięciem przejechałem jakieś 4km. Przed jazdą sprawdziłem napięcie i było w porządku. Podczas tej 4km trasy zjeżdżałem z najbardziej stromej drogi rowerowej w 3mieście (ulica Cienista), odcinek jakieś 200-300m. Jak myślicie mógł ten zjazd gdzie hamowałem nogami i hamulcem przesunąć koło do przodu?? :)

Napisano

może i mógł ..ale nie wydaje mi się .. jeżdząc pewnie miałeś wiele sytuacji które potencjalnie mogły zrobić to samo;

ale to raczej nic nie zmienia .. może przytrafiła sie pechowa permutacja jedna na 10 000 tysięcy i akurat spadł

kiedyś musiał ..

 

jak masz prostą linię łańcucha -to jest to raczej przypadek

 

poza tym hamując- wypadkowa sił raczej wciska koło do środka haka ,a nie wyrywa go ..

ja wyrwałem niedawno koło z prawego haka -gdy mocniej depnąłem w pedał ..

przesunął się o kilka mm ,w lewym oś została na miejscu i wracałem do domu z rowerem na plecach

Napisano

Z prostotą mojego łańcucha to jest nie do końca fajnie ale daje rade. Niestety to leciutkie skrzywienie linii trochę hałasuje :) Piasty bardziej nie mogłem wychylić a zębatka 52t nie mieści sie z ramą po drugiej stronie korby :) Będę musiał przypasować inną piastę i czy da radę naprostować linię :P

Napisano

Wg mnie każda opcja możliwe. Mnie kiedyś przesunęło się koło i zablokowało o ramę, podczas gdy jechałem po prostej, bez szczególnego obciążania itd.

Pomimo, iż nakrętki dokręcam b. mocno, takie rzeczy mają prawo się dziać.

Napisano

kazumi >łatwiej bedzie zmienic suport na nieco dłuższy i przełożenie zembatki do wewnątrz (ja kiedyś w góralu miałem jakieś 0,5 mm luzu i daje rade) niż zmieniac całe koło

 

a koła mogą sie wysuwać -bo nie wiem jak Wy -ale ja mam polakierowany hak ..a to zmniejsza tarcie na styku ..

najlepiej zerwać z haka powłokę (jesli sama sie nie zerwała) porobić nacięcia na nakrętce i na haku i powinno być lepiej

co nie znaczy ze rozwiąże to problem

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.