majster Napisano 23 Września 2007 Napisano 23 Września 2007 witam szukam amortyzatora, który pasowałby do mojego stylu jazdy. musi być lekki (mniej niż 2,1kg), wytrzymały(trochę skakania i innych wygłupów ) mieć jak najlepszą pracę całym skokiem (13cm aktywnego skoku). golenie co najmniej 32mm, mocowanie hamulca raczej IS. myślałem nad RS Revelation, ale jest tak lekki, że aż odstrasza... bardziej niż na regulacji skoku zależy mi na jego blokadzie i niskiej wadze. podawajcie wasze propozycje przy okazji: czy jest jakieś tymczasowe rozwiązanie(tulejki, albo jakiś adapter) który pozwoli korzystać ze zwykłej osi np. w pike'u?
Biera Napisano 23 Września 2007 Napisano 23 Września 2007 a może po prostu... pike na zwykłą oś? gdzieś na forum z tego co pamietam ktoś chyba dawał linka do takiego
marcin_ostrów Napisano 23 Września 2007 Napisano 23 Września 2007 Jak "trochę" drożej to może jakiś lisek ? 32 Talas ? M
Schwefel Napisano 23 Września 2007 Napisano 23 Września 2007 Ja będę się jednak upierał przy sztywnej osi. Wiem, że to dodatkowe koszty +150 czy 200zł za piastę ale amora się nie kupuje raz na miesiąc. Pike 454 albo 426 (różnią się rurą sterową) z Air U-turnem byłby najlepszym wyborem. Fakt, że drogim ale nie określiłeś limitu.
tobo Napisano 24 Września 2007 Napisano 24 Września 2007 dlaczego revelation jest za lekki? to masywniejszy amor niz dawne psylo - a psylo bylo widelcem z kategorii enduro. jesli ma spelniac te wymagania to moze fox.
Blitzer Napisano 24 Września 2007 Napisano 24 Września 2007 Dokladnie. Jezeli reba jest przy swojej wadze wystarczajaco sztywna to revelation bedzie dobry. Jezeli nie chcesz regulacji skoku to wez dual air. Ustawisz go jak tylko bedziesz chcial.
majster Napisano 24 Września 2007 Autor Napisano 24 Września 2007 dzieki za opinie. revelation to właśnie taka reba z większym skokiem... hmm przemyślę to, mam trochę czasu do wiosny:)
Jacke Napisano 25 Września 2007 Napisano 25 Września 2007 Najwyzszego Revelationa ostatnio kupowalem za 1800zł dla kogoś. Oczywiscie na pelnej gwarancji. Moze w necie znajdziesz taniej ale co z gwarancja?
majster Napisano 25 Września 2007 Autor Napisano 25 Września 2007 teraz mam dylemat czy kupić używany od razu, czy zbierać na nówkę. co do amora to pewnie Pike/RVL jednak.
tobo Napisano 25 Września 2007 Napisano 25 Września 2007 w czasie spotkania enduro masters z forum jeden z uzytkownikow mial revelationa w mongoosie teocali. gosc wazyl moze ze 60 kilo, a jego styl jazdy wiecej niz lagodny. w czasie postoju znalezlismy pekniecie na goleni dolnej ponizej podkowy. najpoewniej byl to tylko ten konkretny felerny egzemplarz ale ja juz nie lubie tych widelcow
majster Napisano 25 Września 2007 Autor Napisano 25 Września 2007 czytałem o tym, również wzmiankę, że nowe dolne lagi kosztują 600 czy 800 pln w harfie i stąd moje wątpliwości co do wytrzymałości takiej Reby-z-dłuższym-skokiem. przy Pike'u problemem jest waga, nie mam kasy na lżejszą wersje 454. na samej nowej ramie i amorze mój rower przytyje 1kg
Blitzer Napisano 25 Września 2007 Napisano 25 Września 2007 Tobo dramatyzujesz za bardzo... Kupuje wlasnie takiego teocali wiec jak cie prosze nie pisz takich rzeczy Revel dobry, mozna poczytac opinie na mtbr. Co do pekniecia, mysle ze to wada materialu musiala byc.
majster Napisano 26 Września 2007 Autor Napisano 26 Września 2007 a co myślicie o tym? http://www.allegro.pl/item247865397_fox_va...ku_idealny.html brak sztywnej osi to dla mnie plus i minus jednocześnie, więc pomińcie to w ocenie. bardziej ciekawi mnie wytrzymałość takich Foxów, odporność na głupotę użytkownika i nieprofesjonalny serwis (warto się w końcu nauczyć, w powietrznym boję się grzebać). i jaka jest standardowa twardość amortyzatora w Vanilli?
bodziekk Napisano 28 Września 2007 Napisano 28 Września 2007 Jeśli potrzebujesz możliwości zmiany skoku w czasie jazdy, to Fox odpada. Poza tym - nie lepiej kupić nówkę? Dziwi mnie, że nikt nie wspomniał w tym temacie o Reconie.
majster Napisano 29 Września 2007 Autor Napisano 29 Września 2007 skoro wspomniałeś : jak bardzo różni się praca recona 130mm od revelation też 130mm? na nówkę nie bardzo mam kasę - do marca czeka mnie zakup ramy, napędu, przerzutki przedniej, monitora do komputera... na amortyzator zostało ok. 1000zł, chyba że poczekam do wiosny i uzbieram trochę więcej. ale chciałbym kupić coś porządnego, co nie posypie się za szybko. p.s. zmiana skoku jest niepotrzebna, wystarczy blokada, najlepiej z floodgate.
rud Napisano 29 Września 2007 Napisano 29 Września 2007 a nie myślałeś o manitou ? choćby nixon - 2.1 kg, a w najwyższej wersji 1.8kg. albo wersja z rtwd gdzie zmniejszanie skoku nie powoduje utwardzania widelca jak to było kiedyś. albo minute na ośkę (1.8kg mimo ośki 20mm) tylko że to już bez regulacji skoku.
bodziekk Napisano 29 Września 2007 Napisano 29 Września 2007 Ciężko powiedzieć jak różni się praca Recon od Revelationa. Zależy jaką wersję Recona brać pod uwagę. Fox kosztuje w "Kup teraz" 1200 zł. Za tyle można kupić coś nowego, jeśli ma długo posłużyć, to na pewno będzie to lepszy wybór. Rock Shoxy z Motion Control oferują dokładnie te same regulacjei. Dodatkowo w przypadku sprężyny stalowej będzie zmiana skoku (wiem, że nie potrzebujesz), a w przypadku powietrznej możliwość dopasowania sobie twardości.
dejot Napisano 30 Września 2007 Napisano 30 Września 2007 Ja osobiście w ramach tego 1000 złotych to bym Tobie właśnie Recona polecił. Nie wiem czy ceny na tyle spadną by za tyszcza można było kupić powietrznego Pike'a bo 409'tka to chyba opcja dla tych którym już tak nie zależy na wadze... Sam w nią zainwestowałem i szczerze, gdybym recona dostał za 1000 takiego jakbym chciał to bym kupił A co ro rvl... Jeśli będzie okazyjny to naprawdę miodzio;) W końcu to taki recon tylko odchudzony jeszcze.
dabrowskim Napisano 30 Września 2007 Napisano 30 Września 2007 Mam RECONA z U-Turnem od początku sierpnia. Waże 62Kg. Praca amora jest dla mnie genialna może za sprawą tego że przesiadłem się z RST, a może nie bo mam porównanie z kilkoma amortyzatorami na których miałem okazje sie przejechać przed zakupem i po (Manitou Axel, Axel ale AIR, Psylo z U-Turnem i Bomberem 66). I powiem ze z wcześniej wymienionych RECON ma zdecydowanie najlepszą prace. Nie jest ciężki 1900g (ważone) nie jest zbyt wielka. Wygląda bardzo solidnie, korona jest gruba a po wyjęciu z pudełka robi naprawdę duże wrażenie. Wcześniej zastanawiałem się nad Revelationem, różnice naprawdę są miedzy nimi kosmetyczne typu pokrętło tłumienia aluminiowe w Reve i nieco cieńsza korona. Poza tym z tego co sie zorientowałem (w 5sklepach zamawiałem i dzwoniłem do dystrybutora) Revelation nie będzie dostępny już w tym roku tzn skończyły się zwyczajnie. Może udało by się wyrwać jakiś w małym sklepie ale naprawdę szukałem i nie znalazłem ale nie żałuję. Jeśli chcesz sie jeszcze czegoś dowiedzieć to wal na GG Mogę również wysłać Ci filmik jak pracuje Pozdrawiam Serdecznie Mateusz
majster Napisano 30 Września 2007 Autor Napisano 30 Września 2007 kolejne pytania, tym razem o koło od tego amora: -czy piasty na oś 20mm czymś się różnią między sobą? np. szerokością. -jaka jest optymalna szerokość obręczy do AM/enduro?
bodziekk Napisano 30 Września 2007 Napisano 30 Września 2007 Wcześniej zastanawiałem się nad Revelationem, różnice naprawdę są miedzy nimi kosmetyczne typu pokrętło tłumienia aluminiowe w Reve i nieco cieńsza korona. Taką kosmetyczną różnicą jest też to, że Recon o którym piszesz ma sprężynę stalowa i U-Turn, a Revelation komory Dual Air kolejne pytania, tym razem o koło od tego amora: -czy piasty na oś 20mm czymś się różnią między sobą? np. szerokością. -jaka jest optymalna szerokość obręczy do AM/enduro? 1. Nie różnią się. Szerokośc to 110 mm. Były kiedyś piasty bodajże Risse, które były szersze - do widelców tej firmy. 2. Zależy od szerokości opony. Ja mam z przodu Alexa FD 26 (opona 2.3), i z tyłu też pewnie w najbliższym czasie będe go miał - dla mnie idelana obręcz jeśli chodzi o wagę/szerokość/cenę.
Gość Napisano 30 Września 2007 Napisano 30 Września 2007 Po pierwsze. Jezeli masz Recona z u-turnem,to rozumiem sprezyna.W takim razie nie wiem skad wziales wage 1900g????? Jak kupilem i miezylem na pozadej elektronicznej wadze z certyfikatem to wyszlo 2044g /z pudelka/,co jest nie duza roznica w stosunku do wagi podawanej przez producenta. Po drugie. Praca sprezyny jest wyraznie lepsza niz powietrza.Zaznaczam wyraznie,a nie wybitnie.Wady i zalety systemow byly dziesiat razy opisywane.W Reconie jest soloair w Revelu dual,to znow inna dzialka -czulosc.Fakt na MTBR Recon soloair ma oceny nizsze niz u-turn,ale nie o to...W Reconie flootgate jest nieregulowany w RV -tak.Moim zdaniem dla lzejszego jezdzca taki Recon soloair ze skokiem 100mm,to jakas porazka,bo po co?
dabrowskim Napisano 30 Września 2007 Napisano 30 Września 2007 Taką kosmetyczną różnicą jest też to, że Recon o którym piszesz ma sprężynę stalowa i U-Turn, a Revelation komory Dual Air ... Chciałbym zauważyć że jest tez wersja Revelation ze stalową sprężyną z U-Turnem, jak również dual air z u-turnem. Co do wagi to może trochę przesadziłem fakt, waga nie była dokładna to druga sprawa. Uwaga do majstra bez względu co wybierzesz będziesz zadowolony tak przynajmniej mi się wydaje.
majster Napisano 1 Października 2007 Autor Napisano 1 Października 2007 "Uwaga do majstra bez względu co wybierzesz będziesz zadowolony tak przynajmniej mi się wydaje." w tej chwili jeżdżę na RS Pilot SL, całkiem niezłym amorze jak na swoje lata, z komorą powietrzną, regulacją odbicia, LO... także byle czym się nie zadowolę. ale chcę coś o większym skoku, mocniejszego i nie za ciężkiego. jak uzbieram pieniądze to będzie Pike 454, jak nie to Rvl/Recon/jakiś fox/marcoki Dzięki wszystkim za pomoc
dabrowskim Napisano 1 Października 2007 Napisano 1 Października 2007 nie mówię że byle czym się zadowolisz ale wyżej wymienione amortyzatory to na pewno nie byle co
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.