Skocz do zawartości

[amortyzator]odpowiednik Pike bez sztywnej osi?


majster

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam

 

szukam amortyzatora, który pasowałby do mojego stylu jazdy. musi być lekki (mniej niż 2,1kg), wytrzymały(trochę skakania i innych wygłupów :) ) mieć jak najlepszą pracę całym skokiem (13cm aktywnego skoku). golenie co najmniej 32mm, mocowanie hamulca raczej IS. myślałem nad RS Revelation, ale jest tak lekki, że aż odstrasza...

 

bardziej niż na regulacji skoku zależy mi na jego blokadzie i niskiej wadze.

 

podawajcie wasze propozycje :D

 

 

przy okazji: czy jest jakieś tymczasowe rozwiązanie(tulejki, albo jakiś adapter) który pozwoli korzystać ze zwykłej osi np. w pike'u?

Napisano

Ja będę się jednak upierał przy sztywnej osi. Wiem, że to dodatkowe koszty +150 czy 200zł za piastę ale amora się nie kupuje raz na miesiąc.

Pike 454 albo 426 (różnią się rurą sterową) z Air U-turnem byłby najlepszym wyborem. Fakt, że drogim ale nie określiłeś limitu.

Napisano

dlaczego revelation jest za lekki? to masywniejszy amor niz dawne psylo - a psylo bylo widelcem z kategorii enduro.

jesli ma spelniac te wymagania to moze fox.

Napisano

Dokladnie. Jezeli reba jest przy swojej wadze wystarczajaco sztywna to revelation bedzie dobry. Jezeli nie chcesz regulacji skoku to wez dual air. Ustawisz go jak tylko bedziesz chcial.

Napisano

dzieki za opinie. revelation to właśnie taka reba z większym skokiem...

 

hmm przemyślę to, mam trochę czasu do wiosny:)

Napisano

Najwyzszego Revelationa ostatnio kupowalem za 1800zł dla kogoś. Oczywiscie na pelnej gwarancji. Moze w necie znajdziesz taniej ale co z gwarancja?

Napisano

w czasie spotkania enduro masters z forum jeden z uzytkownikow mial revelationa w mongoosie teocali. gosc wazyl moze ze 60 kilo, a jego styl jazdy wiecej niz lagodny. w czasie postoju znalezlismy pekniecie na goleni dolnej ponizej podkowy. najpoewniej byl to tylko ten konkretny felerny egzemplarz ale ja juz nie lubie tych widelcow :D

Napisano

czytałem o tym, również wzmiankę, że nowe dolne lagi kosztują 600 czy 800 pln w harfie :D i stąd moje wątpliwości co do wytrzymałości takiej Reby-z-dłuższym-skokiem.

 

przy Pike'u problemem jest waga, nie mam kasy na lżejszą wersje 454. na samej nowej ramie i amorze mój rower przytyje 1kg :D

Napisano

Tobo dramatyzujesz za bardzo...

Kupuje wlasnie takiego teocali wiec jak cie prosze nie pisz takich rzeczy :D

Revel dobry, mozna poczytac opinie na mtbr.

Co do pekniecia, mysle ze to wada materialu musiala byc.

Napisano

a co myślicie o tym?

http://www.allegro.pl/item247865397_fox_va...ku_idealny.html

 

brak sztywnej osi to dla mnie plus i minus jednocześnie, więc pomińcie to w ocenie. bardziej ciekawi mnie wytrzymałość takich Foxów, odporność na głupotę użytkownika :rolleyes: i nieprofesjonalny serwis (warto się w końcu nauczyć, w powietrznym boję się grzebać). i jaka jest standardowa twardość amortyzatora w Vanilli?

Napisano

Jeśli potrzebujesz możliwości zmiany skoku w czasie jazdy, to Fox odpada. Poza tym - nie lepiej kupić nówkę?

 

Dziwi mnie, że nikt nie wspomniał w tym temacie o Reconie.

Napisano

skoro wspomniałeś :D : jak bardzo różni się praca recona 130mm od revelation też 130mm?

 

na nówkę nie bardzo mam kasę - do marca czeka mnie zakup ramy, napędu, przerzutki przedniej, monitora do komputera... na amortyzator zostało ok. 1000zł, chyba że poczekam do wiosny i uzbieram trochę więcej. ale chciałbym kupić coś porządnego, co nie posypie się za szybko.

 

p.s. zmiana skoku jest niepotrzebna, wystarczy blokada, najlepiej z floodgate.

Napisano

a nie myślałeś o manitou ? choćby nixon - 2.1 kg, a w najwyższej wersji 1.8kg. albo wersja z rtwd gdzie zmniejszanie skoku nie powoduje utwardzania widelca jak to było kiedyś. albo minute na ośkę (1.8kg mimo ośki 20mm) tylko że to już bez regulacji skoku.

Napisano

Ciężko powiedzieć jak różni się praca Recon od Revelationa. Zależy jaką wersję Recona brać pod uwagę.

Fox kosztuje w "Kup teraz" 1200 zł. Za tyle można kupić coś nowego, jeśli ma długo posłużyć, to na pewno będzie to lepszy wybór. Rock Shoxy z Motion Control oferują dokładnie te same regulacjei. Dodatkowo w przypadku sprężyny stalowej będzie zmiana skoku (wiem, że nie potrzebujesz), a w przypadku powietrznej możliwość dopasowania sobie twardości.

Napisano

Ja osobiście w ramach tego 1000 złotych to bym Tobie właśnie Recona polecił. Nie wiem czy ceny na tyle spadną by za tyszcza można było kupić powietrznego Pike'a bo 409'tka to chyba opcja dla tych którym już tak nie zależy na wadze... Sam w nią zainwestowałem i szczerze, gdybym recona dostał za 1000 takiego jakbym chciał to bym kupił :) A co ro rvl... Jeśli będzie okazyjny to naprawdę miodzio;) W końcu to taki recon tylko odchudzony jeszcze.

Napisano

Mam RECONA z U-Turnem od początku sierpnia. Waże 62Kg. Praca amora jest dla mnie genialna może za sprawą tego że przesiadłem się z RST, a może nie bo mam porównanie z kilkoma amortyzatorami na których miałem okazje sie przejechać przed zakupem i po (Manitou Axel, Axel ale AIR, Psylo z U-Turnem i Bomberem 66). I powiem ze z wcześniej wymienionych RECON ma zdecydowanie najlepszą prace. Nie jest ciężki 1900g (ważone) nie jest zbyt wielka. Wygląda bardzo solidnie, korona jest gruba a po wyjęciu z pudełka robi naprawdę duże wrażenie. Wcześniej zastanawiałem się nad Revelationem, różnice naprawdę są miedzy nimi kosmetyczne typu pokrętło tłumienia aluminiowe w Reve i nieco cieńsza korona. Poza tym z tego co sie zorientowałem (w 5sklepach zamawiałem i dzwoniłem do dystrybutora) Revelation nie będzie dostępny już w tym roku tzn skończyły się zwyczajnie. Może udało by się wyrwać jakiś w małym sklepie ale naprawdę szukałem i nie znalazłem ale nie żałuję. Jeśli chcesz sie jeszcze czegoś dowiedzieć to wal na GG :) Mogę również wysłać Ci filmik jak pracuje :D

 

Pozdrawiam Serdecznie :D

Mateusz

Napisano

kolejne pytania, tym razem o koło od tego amora:

 

-czy piasty na oś 20mm czymś się różnią między sobą? np. szerokością.

-jaka jest optymalna szerokość obręczy do AM/enduro?

Napisano
Wcześniej zastanawiałem się nad Revelationem, różnice naprawdę są miedzy nimi kosmetyczne typu pokrętło tłumienia aluminiowe w Reve i nieco cieńsza korona.

Taką kosmetyczną różnicą jest też to, że Recon o którym piszesz ma sprężynę stalowa i U-Turn, a Revelation komory Dual Air :(

 

 

kolejne pytania, tym razem o koło od tego amora:

 

-czy piasty na oś 20mm czymś się różnią między sobą? np. szerokością.

-jaka jest optymalna szerokość obręczy do AM/enduro?

1. Nie różnią się. Szerokośc to 110 mm. Były kiedyś piasty bodajże Risse, które były szersze - do widelców tej firmy.

2. Zależy od szerokości opony. Ja mam z przodu Alexa FD 26 (opona 2.3), i z tyłu też pewnie w najbliższym czasie będe go miał - dla mnie idelana obręcz jeśli chodzi o wagę/szerokość/cenę.

Napisano

Po pierwsze.

Jezeli masz Recona z u-turnem,to rozumiem sprezyna.W takim razie nie wiem skad wziales wage 1900g????? Jak kupilem i miezylem na pozadej elektronicznej wadze z certyfikatem to wyszlo 2044g /z pudelka/,co jest nie duza roznica w stosunku do wagi podawanej przez producenta.

Po drugie.

Praca sprezyny jest wyraznie lepsza niz powietrza.Zaznaczam wyraznie,a nie wybitnie.Wady i zalety systemow byly dziesiat razy opisywane.W Reconie jest soloair w Revelu dual,to znow inna dzialka -czulosc.Fakt na MTBR Recon soloair ma oceny nizsze niz u-turn,ale nie o to...W Reconie flootgate jest nieregulowany w RV -tak.Moim zdaniem dla lzejszego jezdzca taki Recon soloair ze skokiem 100mm,to jakas porazka,bo po co?

Napisano
Taką kosmetyczną różnicą jest też to, że Recon o którym piszesz ma sprężynę stalowa i U-Turn, a Revelation komory Dual Air :(

...

 

Chciałbym zauważyć że jest tez wersja Revelation ze stalową sprężyną z U-Turnem, jak również dual air z u-turnem.

Co do wagi to może trochę przesadziłem fakt, waga nie była dokładna to druga sprawa. Uwaga do majstra bez względu co wybierzesz będziesz zadowolony tak przynajmniej mi się wydaje.

Napisano

"Uwaga do majstra bez względu co wybierzesz będziesz zadowolony tak przynajmniej mi się wydaje."

 

w tej chwili jeżdżę na RS Pilot SL, całkiem niezłym amorze jak na swoje lata, z komorą powietrzną, regulacją odbicia, LO... także byle czym się nie zadowolę. ale chcę coś o większym skoku, mocniejszego i nie za ciężkiego. jak uzbieram pieniądze to będzie Pike 454, jak nie to Rvl/Recon/jakiś fox/marcoki

 

Dzięki wszystkim za pomoc :D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...