Qazimodo Napisano 23 Września 2007 Napisano 23 Września 2007 Witam! Mam amorka XC600 retro. i przedni hamulec t hydrauliczny Avid7 z tarczą 203. W instrukcji nei wyczytałem nic, ale czy to aby nie za wielka tarcza?
tobo Napisano 23 Września 2007 Napisano 23 Września 2007 hm to widelec do lzejszych zastosowan wiec niby 203 nie bardzo... ale skoro ma golenie 32 mm, a do tego marcoki to masywne widelce... raczej nie ma obawy. ja bym zalozyl.
Qazimodo Napisano 24 Września 2007 Autor Napisano 24 Września 2007 zapmniałem dodać że ważę 95kg. Jak na razie nic się nie dzieje, ale.....
mudia Napisano 24 Września 2007 Napisano 24 Września 2007 instrukcja mówi: POST MOUNT 6" (7" disk instalation is also possible) natomiast dla modeli AM i cięższych pisze: POST MOUNT 6" (8" disk instalation is also possible). Zastanowił bym się nad takimi tarczami, bo mogą uszkodzić widelec (zwłaszcza, ze tarcza masz mocne), ale w tej sprawie to najlepiej skontaktować się z dystrybutorem i podpytać. Sam jak pamiętasz siedzę z 203 i zastanawiam się, czy wpakować je do tego widelca. I jeszcze jedna sprawa (nie na temat, ale jak już piszę...). Pamiętam, ze władowałeś 5bar do widelca, a max ciśnienie z instrukcji to 4,5 i jest zalecane dla wagi 110+(a ty ważysz trochę mniej). Może musisz ładować tyle ciśnienia z powodu uszkodzonej regulacji w goleni. Ta regulacja właśnie zawiaduje dobijaniem (jak przeczytałem) więc może dlatego go dobiłeś i nie była to sprawa zbyt małego ciśnienia. Jeszcze przewertuję dokładniej manuala, to dam znać do jakich wniosków doszedłem.
Qazimodo Napisano 24 Września 2007 Autor Napisano 24 Września 2007 A więc. Znalazłem na Angielskim forum rowerowym wypowiedź jednego z dystrybutorów na rynek w UK bomberów. Z sensu wypowiedzi wynika że odraniczenia w wielkości tarcz są tylko dlatego że bomberki działają nawet pod 150kg Angolami (co nie jest żadkością). Jeśli taki ma tarczowe hamulce z przodu to rzeczywiście nie powinien zakładać większych niż 180 tarcz. Zawodnika do 100kg (z przeliczenia na kg takie restrykcje nie powinny martwić. Odrębną sprawa jest fakt iż każdy taki produkt posiadać musi certyfikat bezpieczeństwa. A to jak się wyraża niejaki pan Malcolm sprawia iż taki amor wytrzymać musi choćby 2 razy większe ciśnienie powietrza w goleniach niż zaleca producent. Podobnie jest z wielkością tarcz. Oczywiście jednak w przypadku awarii - firma nie ponosi odpowiedzialności Tak więc chyba się nie martwie. PS: było też coś o poprawionej wytrzymałości podkowy (zupełnie nowy kształt) oraz o grubszych goleniach. XC600 - odpowiada tym opisom
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.