Skocz do zawartości

[koła] Wymiana kół...


mako7

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Na początek Witam!

 

Mam mały dylemat...

Zauważyłem w moim GT, że moje aktualne koła (alexrims ACE17) zaczęły dośc szybko dostawac bicia, przejechane jakieś 300km po średnim terenie i bez szaleństw (moja waga 94kg).

 

Zastanawiam się nad ewentualną wymianą i tu własnie dylemat...

 

Kaska jakimś gigantycznym problemem nie jest, a w maratonach startowac raczej nie będę więc wymogów wielkich niema, zastaanwiam się nad zakupem

 

http://www.allegro.pl/item244330152_americ...g_xtrabike.html

 

lub

 

http://www.allegro.pl/item245763592_kola_d...bikestacja.html

 

albo b. ekonmicznie...

 

http://www.allegro.pl/item246758213_kola_s...r_xtrabike.html

 

Można prosic o poradę lub inne ciekawe propozycje...

 

Prosze Admina o przeniesienie pytania do prawidłowego Tematu "Forum rowerowe! Sprzęt, rowery, doświadczenia > Koła" przepraszam za problem... :D

Napisano

Koła pod v-brake czy disc? Jak pod disc to na 6 śrubek czy centerlock {shimano}. Moim zdaniem druga propozycja jest najlepsza.

Pewniejsze piasty, szprychy competition {revolution mogą nie sprostać twojej wadze} i ogólnie chyba najlżejszy komplet kół na jakie możesz sobie pozwolić. :P

Aha, koła na Americ. Clas. też są na szprychach competition. Jednak są opinie o tych piastach że nie są wieczne - tzn. pada w nich bębenek {tylnia piasta}.

Ja bym wziął Xt, albo novateca - tutaj są zwolennicy tego i tego więc bez rozwodzenia się nad tymi piastami prosze :D

Napisano

Dzięki za szybką odpowiedz, koła pod tarcze.

Włsnie zdaję sobie sprawę, żę "moja" waga :P , jest średnio "wyczynowa... i szukam czegoś wytrzymałego bo tak jak pisałem koła katualne dośc szybko zdradzają oznaki "zmęczenia" zapewne moją wagą bo nie sądzę że "zajechałem'...

Napisano

przy twojej wadze - zeby sie poruszac bezproblemowo:

obrecze dalbym o wadze ok 500 gram - taka juz naprawde bezpieczna waga. tak szerokie i wysokie jak znajdziesz. oczkowane - najlepiej podwojnie - pozwala to na lepsze wycentrowanie a przede wszystkim mocniejszy naciąg szprych.

szprychy - minimum 32 albo lepiej 36. to moze tylko a moze AŻ cztery szprychy. niby nawet wyczynowe kola do dh sklada sie na mniej niz 36 szprychach ale ja jednak bym zlozyl na takiej liczbie - dla spokoju. i lepiej compy dt niz revo - revolutiony sa szprychami do budowy lekkich kol dla lzejszych jezdzcow. niby nie ma przeciwskazan by zalozyc je przy wiekszej wadze - jednak skoro stawiasz na stabilnosc i trwalosc kol to ja jednak bralbym szprychy mniej cieniowane lub calkiem proste. przy czym na pewno warto zainwestowac w szprychy dt - sa one bardzo dobrej jakosci. wiele firm skladajacych kola daje wieczysta gwarancje co do pekniecia szprych.

piasty - lepiej zadnych lekkich.

Napisano

mavic xm317 to mocna, lekka i miekka w pozytywnym tego slowa znaczeniu obrecz, ja mam 90kg, bywalo 95 i trzeba sie natrudzic zeby sie scentrowaly

 

kosztowac powinny ok 85zl, wiec bedziesz mial duzo kasy na piasty

 

co do podanej przez ciebie ekonomicznej wersji wh505 to daruj sobie :P

Napisano
Ja bym wziął Xt, albo novateca - tutaj są zwolennicy tego i tego więc bez rozwodzenia się nad tymi piastami prosze :)

 

W Novatecach też czasem pada bębenek (opinie z forum) a @Mako7 napisał

 

Kaska jakimś gigantycznym problemem nie jest

 

Więc może zastanowić się nad piasami DT. Mają opinię niezawodnych i trwałych a jak ktoś ma więcej kasy to i lekkie :).

A obręcze Dt nie mają ograniczeń wagowych.

 

Wiec moze całe koła na komponentach DT?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...