Skocz do zawartości

[koła] Wymiana kół...


mako7

Rekomendowane odpowiedzi

Na początek Witam!

 

Mam mały dylemat...

Zauważyłem w moim GT, że moje aktualne koła (alexrims ACE17) zaczęły dośc szybko dostawac bicia, przejechane jakieś 300km po średnim terenie i bez szaleństw (moja waga 94kg).

 

Zastanawiam się nad ewentualną wymianą i tu własnie dylemat...

 

Kaska jakimś gigantycznym problemem nie jest, a w maratonach startowac raczej nie będę więc wymogów wielkich niema, zastaanwiam się nad zakupem

 

http://www.allegro.pl/item244330152_americ...g_xtrabike.html

 

lub

 

http://www.allegro.pl/item245763592_kola_d...bikestacja.html

 

albo b. ekonmicznie...

 

http://www.allegro.pl/item246758213_kola_s...r_xtrabike.html

 

Można prosic o poradę lub inne ciekawe propozycje...

 

Prosze Admina o przeniesienie pytania do prawidłowego Tematu "Forum rowerowe! Sprzęt, rowery, doświadczenia > Koła" przepraszam za problem... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła pod v-brake czy disc? Jak pod disc to na 6 śrubek czy centerlock {shimano}. Moim zdaniem druga propozycja jest najlepsza.

Pewniejsze piasty, szprychy competition {revolution mogą nie sprostać twojej wadze} i ogólnie chyba najlżejszy komplet kół na jakie możesz sobie pozwolić. :P

Aha, koła na Americ. Clas. też są na szprychach competition. Jednak są opinie o tych piastach że nie są wieczne - tzn. pada w nich bębenek {tylnia piasta}.

Ja bym wziął Xt, albo novateca - tutaj są zwolennicy tego i tego więc bez rozwodzenia się nad tymi piastami prosze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedz, koła pod tarcze.

Włsnie zdaję sobie sprawę, żę "moja" waga :P , jest średnio "wyczynowa... i szukam czegoś wytrzymałego bo tak jak pisałem koła katualne dośc szybko zdradzają oznaki "zmęczenia" zapewne moją wagą bo nie sądzę że "zajechałem'...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy twojej wadze - zeby sie poruszac bezproblemowo:

obrecze dalbym o wadze ok 500 gram - taka juz naprawde bezpieczna waga. tak szerokie i wysokie jak znajdziesz. oczkowane - najlepiej podwojnie - pozwala to na lepsze wycentrowanie a przede wszystkim mocniejszy naciąg szprych.

szprychy - minimum 32 albo lepiej 36. to moze tylko a moze AŻ cztery szprychy. niby nawet wyczynowe kola do dh sklada sie na mniej niz 36 szprychach ale ja jednak bym zlozyl na takiej liczbie - dla spokoju. i lepiej compy dt niz revo - revolutiony sa szprychami do budowy lekkich kol dla lzejszych jezdzcow. niby nie ma przeciwskazan by zalozyc je przy wiekszej wadze - jednak skoro stawiasz na stabilnosc i trwalosc kol to ja jednak bralbym szprychy mniej cieniowane lub calkiem proste. przy czym na pewno warto zainwestowac w szprychy dt - sa one bardzo dobrej jakosci. wiele firm skladajacych kola daje wieczysta gwarancje co do pekniecia szprych.

piasty - lepiej zadnych lekkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mavic xm317 to mocna, lekka i miekka w pozytywnym tego slowa znaczeniu obrecz, ja mam 90kg, bywalo 95 i trzeba sie natrudzic zeby sie scentrowaly

 

kosztowac powinny ok 85zl, wiec bedziesz mial duzo kasy na piasty

 

co do podanej przez ciebie ekonomicznej wersji wh505 to daruj sobie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wziął Xt, albo novateca - tutaj są zwolennicy tego i tego więc bez rozwodzenia się nad tymi piastami prosze :)

 

W Novatecach też czasem pada bębenek (opinie z forum) a @Mako7 napisał

 

Kaska jakimś gigantycznym problemem nie jest

 

Więc może zastanowić się nad piasami DT. Mają opinię niezawodnych i trwałych a jak ktoś ma więcej kasy to i lekkie :).

A obręcze Dt nie mają ograniczeń wagowych.

 

Wiec moze całe koła na komponentach DT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...