Skocz do zawartości

[amortyzator] serwis Reby SL 2007


piotr979

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

Jestem szczesliwym posiadaczem roweru Radon z amortyzatorem Rock Shox Reba SL (2007), ktorego chcialbym przeprowadzic serwis okresowy. Chcialbym go jednak wykonac sam, gdyz w kraju, w ktorym obecnie przebywam (Irlandia) jest to b.drogie I malo dostepne.

Z tego co wiem to musze wymienic od czasu do czasu,np olej. Problem polega na tym ,ze ciezko mi sie zorientowac, co dokladnie potrzebuje I jak zrobic serwis tego amortyzatora.

Mam wiec nastepujace pytania:

1. Ile potrzebuje olejow? Bo z tego co wyczytalem z dokumentacji Rock Shox'a to wynika, ze dwa: 5W oraz 15W. Czy to prawda?

2. Czy potrzebuje jakis dodatkowy smar staly lub inne substancje?

3. Czy podczas wymiany oleju musze wymieniac uszczelki (nawet jesli sa cale)?Jesli tak to o-ringi czy wszystkie?

4. Czy potrzebuje jakies dodatkowe czesci/elementy?

5. Gdzie moge dostac uszczelki do Reby SL (w Polsce lub w ogole w Europie)? Czy we wszystkich Rebach sa takie same? (bo widzialem np.do Reby U-turn i zastanawialem sie czy beda pasowac).

6. Na stronie RockShoxa jest dokumentacja w formacie pdf jak robic serwis Reby I paru innych amortyzatorow. Dokument ten jest oznaczony jednak, ze odnosi sie do modeli lat 2005-2006.Czy moge go zastosowac do Reby 2007?

 

Przepraszam za brak polskich liter, ale w pracy (skad pisze) mam kompa tylko z ang. Windowsem

 

czekam na jakakolwiek odpowiedz!

Napisano

do serwisu potrzebujesz standartowe narzedzia czyli imbusy plus klucze nasadowe/plaskie (potrzebne chyba do demontazu pokryw obu goleni). do tego najprawdopodobniej zbierajace szczypce do pierscieni seghera na dole goleni - pewnosci nie mam ale do tej pory 90% serwisowanych przeze mnie widelcow takie pierscienie posiadalo.

tak potrzebne sa dwa oleje - wg specyfikacji rock shoxa. 5w jest do tlumika jako medium odpowiedzialne za prace tlumienia i 15 w do smarowania elementow w dolnych goleniach (wlewane przez otwory dolne po zlozeniu widelca). nie musi byc 15 w moze byc inny gesty olej do amortyzatorow. zamiast oryginalnego oleju rock shoxa mozesz kupic zamiennik z branzy motoryzacyjnej - oleje takie produkowane sa przez chyba wszystkie koncerny produkujace oleje techniczne do samochodow. sam uzywam 5w motula - i moj widelec dziala na nim lepiej niz na oryginalnym marzocchi. roznica w cenie jest bardzo duza, np 100 zl za litr oleju marzocchi do 30 zl za litr motula.

smar staly nie jest potrzebny - kiedys wewnetrzne przestrzenie u uszczelkach zbierajacych smarowalo sie smarem juddy butter - smarem stalym o ciągnistej konsystencji.

wymiana uszczelek - tylko wtedy gdy jest to konieczne. oringi wymieniasz pojedynczo wg potrzeb. pasujace rozmiary mozna kupic w sklepach technicznych za grosze.

uszczelki w rebach sa takie same - koniecznosc ekonomiczna. mysle ze wiele czesci z reby uzywanych jest tez do recona czy revelationa.

uszczelki do reby - zalezy ktore - bo zbierajace (szare) np u dystrybutora rock shoxa na polske - czyli harfy harryson. reszte po prostu w handlu.

Napisano

Niezbędne narzędzia to: imbus 5, klucz 10, klucz 24, zwierne szczypce segera, młotek i kawałek drewna do wybicia goleni. Wystarczy jeden olej 5w, dodatkowo smaruję uszczelki zbierające Judy Butter. Jeśli uszczelki są w porządku, to nie ma sensu ich wymieniać.

Napisano

Roge - mam pytania. Piszesz, ze potrzebny jest tylko jeden olej 5w. To czym zastepujesz ten drugi - 15w? Poprzez 5w?

A ten Judy Butter to jest jakis specjalny smar do amortyzatorow, czy mozna go czyms zastapic?

 

Dzieki chlopaki za odpowiedzi

Napisano

olej 15 w wlewa sie po to zeby dluzej sie utrzymal w miejscach wymagajacych smarowania. ale wlasciwie mozna wlac tam kazdy olej.

juddy butter to smar staly o ciagnistej konsystencji: gdy dotkniesz go palcem i podniesiesz palec z pojemnika to wyciagnie sie jak hm, cukierek - krówka ;)

mozna go zastapic smarem do amortyzatorow firmy rst - tubka kosztuje ponizej 20 zl.

Napisano

Jeździłem na oryginalnym oleju RS 5w w dolnych lagach i z amor pracował normalnie. Teraz jeżdżę na mieszance 5w i Redruma, ale nie odczuwam różnicy.

Mam oba smary i na mój gust Judy Butter jest rzadszy i bardziej "śliski" :) W instrukcji serwisowej nie ma słowa o smarze stałym, ale mój amor fabrycznie miał uszczelki przeciwkurzowe posmarowane jakimś smarem.

Do serwisu potrzebna jest jeszcze benzyna ekstrakcyjna, albo coś podobnego, do wymycia wnętrza dolnych goleni.

  • 6 miesięcy temu...
Napisano

Mam kilka pytań odnośnie tego amortyzatora. Jak i czym się go smaruje? Wcześniej miałem sprężynowego Suntoura XCM i psikałem go po goleniach Brunoxem ale wątpie że tego amora smaruje się tak samo. Czy konieczny będzie do niego zakup pompki (co ile km powinno się go pompować)? I jeszcze jedno pytanie mam z nim problem, ponieważ jeździłem na nim po ciężkim terenie ale on schował się maksymalnie o jakieś 55-60mm a jego skok to 100mm. Raczej do 100mm się nie schowa ale powinien chociaż do 80mm. Nie wiecie jaka jest tego przyczyna?

 

 

Pozdrawiam

Poison Team:)

Napisano

Pompeczka sie bardzo przydaje , mozna przed jazdą dopasować amor do terenu po jakim masz zamiar jeździć , co do pompowania to niema jakiegoś okresu kiedy należy to robić , amor powinien trzymać ciśnienie jeśli jest sprawny ;)

 

A co do nie wykorzystywania skoku może po prostu jest za twardo nabity , moja reba wykorzystuje cały skok i dopiero ostatnie 2 cm sie lekko utwardza - ale to jest normalne w powietrzniakach

Napisano

co do konserwacji/smarowania: wszystko zostalo juz napisane wielokrotnie, sam kilka razy odpowiadalem na to pytanie. radza poszukac.

 

pompka: zdecydowanie lepiej kupic. eksperymentujac z cisnieniami mozna uzyskac swietne rezultaty.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Witam podepnę się pod temat. Nie znam się na tyle aby samemu rozkręcić moją Rebe w okolicy nie ma też raczej żadnego sklepu godnego zaufania w którym by mogli mi zrobić serwis reby... Chciałbym zmienić skok przy okazji z 80 na 100 i teraz moje pytanie... Gdzie w okolicy warszawy można to zrobić i ile to może kosztować? W ostateczności będę zmuszony wysłać amorek do serwisu więc cała polska będzie wchodziła w grę gdzie jest tanio szybko i solidnie??? Chciałbym pewne punkty serwisowe żeby się nie rozczarować wysyłając amorka za 1k zł i dowiadując się po jakimś czasie że ślad po nim zaginął....

 

--- 06.08.08.:

 

i jeszcze pytanie odnośnie judy butter gdzie wy kupiliście i ile kosztował? Znalazłem na stronce mkbike ale tam kosztuje 45zł troche drogi ten smar zwłaszcza że na zagranicznych stronach jest po $4 czyli na dzień dzisiejszy 8zł to dlaczego polski dystrybutor bierze za niego ponad 5 razy większą kwote?

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Podłącze się pod temat. Mam zamiar samemu zrobić serwis Reby 08`, ale nie moge znaleźć polskiej instrukcji do niej :) Chciałbym wiedzieć też, do których goleni jaki olej się wlewa i w jakiej ilości?

 

:)

Napisano
Angielski w dzisiejszych czasach to nie problem a zreszta nawet po obrazkach idzie zrozumiec o co chodzi:)

 

Spoko, angielski nie stanowi większego problemu ;) Właśnie wyjąłem górne golenie i z lewej wypłynęło mi mniej oleju niż z prawej :unsure: Czyżby oszczędnosć producenta <_< W prawej było sporo, ale i tak musze kupić nowy. Gąbki przy uszczelkach całe czarne, odrazu poszły do umycia :thumbsup: Mam smar do uszczelek RockShox, który mi został z poprzedniego amorka i nie wiem czy go użyć do Reby ;) Jaki olej 15W kupić, żeby nie zapaćkać amorka?

 

:thanks:

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Witam. Takie szybkie pytanko by się upewnić.

Dzisiaj spuściłem powietrze z mojej Reby SL 2008, powietrze spuściłem z obu komór i z obu zleciało powietrze wraz ze śladowymi ilościami płynu zabarwienia jasno żółtego. Pytanie co to jest i czy to jest normalne ? Zaznaczam że amortyzator ma pół roku, kupiłem go nowego ze sklepu i nie było z nim żadnych problemów wcześniej.

Pamiętam, że w Bomberze też tak było tylko że ciecz była przeźroczysta.

Napisano

Normalka że olej wyleciał z powietrzem, napompuj jeszcze raz i jak będziesz spuszczać z pozytywnej to trzymaj amor normalnie a jak z negatywnej to do góry nogami i nie powinno prawie nic wyciec ;-)

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Robiłem serwis reby i wlałem olej jak podaje producent 15 ml - 15W do obu dolnych goleni , do tłumika 110 ml-5W , 5 ml - 15W do komory pozytywnej .

Wszystko działa , trzyma ciśnienie i jak wiele osób na tym forum już zauważyło - reba lepiej chodzi na oleju motocyklowym , użyłem motula różnica jest wyczuwalna , a stary olej był zupełnie czysty tylko trochę przyczerniałe gąbki za uszczelkami zbierającymi , no i w komorze oleju już prawie nie miałem , zostało kilka kropli i coś w rodzaju masła - w ogóle nie przypominało smaru RS-a , czyzby olej się zestarzał i zgęstniał ?

 

Teraz nie wiem czy do negatywnej też wlewać przez wentyl czy smarowanie przez pozytywną wystarczy ?? .

Napisano

Z tego co pamiętam parę ml powinno się wlać do negatywnej ale poczekaj na opinię kogoś bardziej doświadczonego ;-)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...