magik2208 Napisano 27 Maja 2012 Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 Czy dostanę zębatkę 17z pod tarczę w sensownej cenie? Wiem, że są, ale 50zł z wysyłką, a firma w sumie nieznana... Ew jaka jest średnica tych zębatek pod torpedo? Będzie pasowała jeśli w niej powierci się otwory? (liczę, że to znajdę u siebie po sklepach) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Steve Napisano 27 Maja 2012 Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 sebba90 ja już swoje powiedziałem na privie. Według mnie przy Twojej wadze i 18 szprychach z tyłu w ostrym może być kiepsko z trwałością i sztywnością takiego koła, tym bardziej, że używasz je do napędzania i hamowania, ale to jest moje zdanie, poprawcie mnie jeśli się mylę. magik2208 zobacz u sprzedawcy vtc - bikes ma zębatki po 25zł już z wysyłką 14z-18z i chyba nawet większe --> http://allegro.pl/listing/user.php/run?change_view=1&order=p&us_id=7064881 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magik2208 Napisano 27 Maja 2012 Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 Steve - pisałem pod tarczę, z tego co wiem to nie ma możliwości włożenia do tych piast mniejszej zębatki niż 16t, więc zakres od 14 odpada. http://allegro.pl/listing/user.php?string=disc&us_id=7064881&order=p&change_view=1 - widzę tylko 16 i 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Steve Napisano 27 Maja 2012 Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 Mój błąd 14z to nakręcane było i coś mi się przewidziało:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3rensho Napisano 29 Maja 2012 Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 Puk, Puk , czy jest tu ktoś ? Please zerknijcie na mój ostatni post . Wstrzymałem prace nad rowerkiem a tu taka fajna pogoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Steve Napisano 29 Maja 2012 Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 3rensho - na Twoim miejscu poszedłbym do jakiegoś rowerowego, tym bardziej że jesteś ze stolicy to pewnie takich serwisów od groma i zapytał. Pewnie zwykł stery w rowerowym kosztują 30-40zł takie no name, albo zakupił na allegro stery neco które kosztują 11zl i pewnie wszystko podejdzie bez problemu. Taka moja rada, bo jeszcze nigdy nie spotkałem się z tym żeby stery mi nie podpasowały tj gwint, jedynie co to dolna miska delikatnie latała przy osadzeniu, ale na to też są sposoby:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saknis Napisano 31 Maja 2012 Udostępnij Napisano 31 Maja 2012 Witam, postanowiłem ze starej szosówki poskładać budżetowe OK, jak mi się taki styl jazdy spodoba to zainwestuję więcej. Ogólnie przeróbka następuje od kilku dni bez większych problemów, dziś natomiast napotkałem 3, o które chciałbym podpytać bardziej doświadczonych ostrokołowców ;-) 1. Czy stery są skręcone w dobrej kolejności? Jak usunąć resztę luzu, ponieważ czuć, że się ruszają, jak dokręcę jednak pierwszą śrubę mocniej to kierownica ledwo się kręci. Dodam, że są dokręcone dość mocno, problemem może być śruba sterowa, której boję się dokręcać mocniej bo jest nieco wyrobiona, a nigdzie nie potrafię znaleźć nowej o określonej długości. ZDJĘCIE: http://img827.imageshack.us/img827/9492/imag0114y.jpg 2. Jaki potrzebuję łańcuch? Z przodu korba jest oryginalna, nie zmieniana, jedynie została rozwiercona, aby zdjąć osłonę i mniejszy blat. Łańcuch oryginalny nie jest jeszcze w opłakanym stanie, ale wydaje się jakby jego ogniwa były zbyt krótkie, mianowicie z początku wchodzi na 3-4 zęby tylnej zębatki, po czym już nie wchodzi bo zęby są w innym miejscu niż ogniwa. Zębatka to jakaś 16T nakręcona na piastę joytecha. Czy potrzebuję szerszy łańcuch jak do mtb, czy jak? Ogólnie ku memu zaskoczeniu łańcuch jest nieco za krótki, brakuje jednego ogniwa aby go spiąć, a ma ich 102. 3. Gdzie dostać śrubę sterową aby znowu nie trzeba było jeździć i szukać kogoś kto ją nagwintuje? A może po prostu naciąć łeb brzeszczotem i wkręcać ją śrubokrętem płaskim póki nie zdecyduję, czy chcę nadal jeździć na OK? ZDJĘCIE: http://img832.imageshack.us/img832/5854/imag0115bx.jpg Tu jeszcze jak wygląda obecnie: http://img827.imageshack.us/img827/8260/imag0108ch.jpg Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hablababla15 Napisano 31 Maja 2012 Udostępnij Napisano 31 Maja 2012 Rozwiązanie problemu numer 2: Łańcuch do napędów jednorzędowych do składaka itp. za 15zł w sklepie będzie odpowiedni. Zębatką z tyłu jest po prostu pod szeroki łańcuch i dlatego tamten nie wchodzi. Hmm co do sterów... miski na pewno sztywno siedzą w ramie, a bieżnia na widelcu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saknis Napisano 31 Maja 2012 Udostępnij Napisano 31 Maja 2012 Rozwiązanie problemu numer 2: Łańcuch do napędów jednorzędowych do składaka itp. za 15zł w sklepie będzie odpowiedni. Zębatką z tyłu jest po prostu pod szeroki łańcuch i dlatego tamten nie wchodzi. Hmm co do sterów... miski na pewno sztywno siedzą w ramie, a bieżnia na widelcu ? Problem numer 2 można zatem uznać za rozwiązany, co do misek i bieżni - tak - sprawdzone, może to kwestia sterówki, której nie chcę dokręcać zbyt mocno by nie było później problemu z jej wykręceniem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hablababla15 Napisano 31 Maja 2012 Udostępnij Napisano 31 Maja 2012 jeśli możesz to wyciągnij mostek z kierownicą, złap jedną ręką za widelec, a drugą za ramę i sprawdź czy nie ma luzów starając się ruszać tym przód/tył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 nie bój się mocno skręcić sterów! jak nie chcesz mieć problemów z odkręceniem, to przesmaruj gwinty. Ale ma być na tyle skręcone, żeby nie było luzów, ale żeby dało się swobodnie kręcić widelcem. A jeśli dobre skręcenie nie pomoże, to tak jak mówi hablablabla, zdejmuj widelec i zobacz, czy miski nie siedzą luźno w ramie, a bieżnia na widelcu. Jeśli możesz wyjąć palcami, to leć do sklepu po puszę Coli, napój sobie wypij a z puszki wytnij paski odpowiednie i staraj się na nie wcisnąć miski w ramę, ew. bieżnię na widelec. Sposób sprawdzony i działa bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hablababla15 Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 ew. zobacz czy masz wianki dobrze włożone. Jak są włożone odwrotnie to raz jest luz a jak skręcisz to się nie kręci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saknis Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 Wróciłem właśnie z garażu i tak jak mówicie - to była wina wianka. Gdzieś przeczytałem, że w przypadku wianków kulki mają być zwrócone w stronę ramy i tak tez uczyniłem. Dziś po kombinacjach ze sterami i miernym skutkiem postanowiłem wyciągnąć wszystko i sobie poskładać jak najbardziej pasuje. Po zmianie wianka luzu ani grama, a kierownica kręci się ślicznie! Łańcuch zakupiony już założony, lubi jednak przeskoczyć jak próbuję gwałtownie zahamować, zdarzyło się ze 2-3 razy. Ogólnie zrobiłem dziś wszystko co chciałem, rower nadaje się do jazdy Ramy na razie malować nie będę, pomimo masy odprysków - ewentualnie przejadę minią haki, gdzie farba zdarta jest do blachy i może rdzewieć. Zobaczymy, czy spodoba mi się styl jazdy na OK. Dziś już wróciłem do domu na nim, wrażenia fajne, nawet bez nosków, tylko przyzwyczajenia z wolnobiegu robią swoje i 2 razy noga z pedała spadła :-) No i kwestia zakwasów - 3 kilometry i uda lekko dostały w kość :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hablababla15 Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 te przeskoki to nie wina łańcucha tylko luzu między zębatką, a kontrą. Postaraj się mocno cisnąc na pedały aby się zębatka dokręciła i zatrzymaj się już bez używania korb (przyhamuj butem o tylne koło) i dokręć mocno kontre, powinno pomóc. Tylko uważaj na gwinty, bo joytech podobno zawodzi. Dobrze że pomyślałem o tych sterach, sam kiedyś miałem z nimi w ten sposób problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mistrzoko Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 Witam Właśnie jestem w trakcie składania swojego roweru i mam pytanie. Poniżej link do tego, co już mam. (Dzięki za porady w sprawie widelca!) LINK: http://imageshack.us...djcie0435u.jpg/ wybaczcie za zdjęcie robione kalkulatorem i syf na stancji A więc tak: rama rometowski wicher widelec no name stalowy mostek kalloy kierownica csepel piasta novatec z obręczą stars circle i szprychami cn spoke I tutaj nasuwa się moje pytanie, bo jestem kompletnie spłukany, a chcę jak najszybciej go skończyć, czy inwestować w takie rzeczy jak: korbę prowheel? czy to jest aż tak wielka różnica między korbą prowheel a np. BLB, albo driveline? (pytam o dostępne na allegro korby torowe, bo nie ma ich zbyt dużo) i koło tylne z piasta joytecha, czy jednak zainwestować w jakąś lepszą? Czy własnie między tymi komponentami jest aż tak wielka różnica w jakości? pozdrawiam mistrzoko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hablababla15 Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 troche źle zrobiłeś kupująć przednie koło na maszynowym novatecu a teraz pytasz się czy będzie różnica między novatec'iem a joytechem na tyle. Ja był na twoim miejscu zrobił to w ten sposób : na tył wsadził novateca np. z obręczą accen roadrunner, a na przód byle co również z tą obręcza w sumie to mógłbys kupić sobie wtedy joytecha żeby współgrały ze sobą wysokim kołnierzem. Korby "torowe" z allegro jak prowheel i blb nie są jakimś cudem. Jedyne czym różnią się od zwykłych szosowych to kolorowymi anodami i grubszymi blatami. Równie dobrze byłoby jakbyś upolował coś od shimano 105 w górę i kupił grubszy(wytrzymalszy tym samym) blat csepela bo one również są na 130bcd. Różnica między piastami novateca a joytecha jest taka że novatec jest na maszynach a joytech na kulkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolkarol Napisano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2012 Ja jako kompletnie świeży również mam kilka pytań. Wylądał u mnie w domu stary diamant , który ma ostatecznie być przyjemnym pomykaczem ostre/ss. Jednak zrodziły się pewne wątpliwości, ponieważ chciałbym włożyć w ten "projekt" możliwie małe środki. I zaczynając od początku. 1. Planuje się zaopatrzyć w piaste flip-flop Joytecha, żeby spróbować i tego i tego. Od samego początku chciałem zacząć od przełożenia 52/18, a później ewentualnie próbować nowych rzeczy. Wiem, że do tych Joytechów dodawane są zębatki 16. Czy dostanie "zamienników" (w domyśle 18) jest łatwe? Widziałem 18-tki Novateca i inne, jednak nie wiem czy dadzą one rade. Jak z tym jest? 2. Do diamanta, który wpadł mi wręce były dołączone były koła na obręczach chyba belgijskich Alesa. Są w całkiem fajnym stanie, trzeba byłoby je tylko troszkę wypolerować. Zostać przy nich? Podobają mi się bardzo, czy jednak ze względów bezpieczeństwa etc kupić jakieś Accenty? Jak mówiłem, nie mam worka pieniędzy więc to też byłaby szansa na lekkie oszczędności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hablababla15 Napisano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2012 Jeżeli te alesy są 28" a nie 27" stalowe, chromowane... to zostań przy nich. Jeżeli chodzi o zębatkę 18t to wystarczy Ci taka z rowerowego za 5zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
myrcin Napisano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2012 Te typowe zębatki torowe, które daja do joytechów/novateców to są szerokie? Szukam łanucha i nie wiem czy mogę kupić wąski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bonton Napisano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2012 zazwyczaj wąskie, ale lepiej się upewnić u sprzedającego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hablababla15 Napisano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2012 ja bym Ci proponował szeroki łańcuch, bo wybacza przekosy które mogą powstać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bonton Napisano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2012 na wąskim napędzie szeroki łańcuch jest bez sensu. cięższy, głośniejszy... a o linię trzeba zadbać i już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2012 chyba szerszy łańcuch szybciej niszczy wąskie zębatki? Coś tak zasłyszałem, ale może to herezja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hablababla15 Napisano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2012 jak dla mnie herezja. Odpowiednio smarowany i czyszczony nie będzie hałasował. Owszem można zapanować nad przekosem ale jeśli akurat mu to nie wyjdzie to lepiej dmuchać na zimne, a te kilka gram wagi na pewno nie zrobi mu różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magik2208 Napisano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2012 jak dla mnie herezja. Odpowiednio smarowany i czyszczony nie będzie hałasował. Owszem można zapanować nad przekosem ale jeśli akurat mu to nie wyjdzie to lepiej dmuchać na zimne, a te kilka gram wagi na pewno nie zrobi mu różnicy. Miałem dzisiaj mierzoną linię łańcucha, mam przekos 3mm, czyli w sumie nie jest źle biorąc pod uwagę, że robiłem to na oko, przy okazji na szybko podłapałem jak to się robi 1.Suwmiarka w łapę, mierzysz od rurki do blatu, dodajesz połowę rurki. 2.Bierzesz połowę rozstawu haków, odejmujesz od tego odległość od wewnętrznej części haka do zębatki. Jak odejmiesz 1 od 2 oczywiście powinno być równe 0, wtedy jest idealna linia łańcucha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.