nieborak Napisano 1 Marca 2012 Napisano 1 Marca 2012 Dwoma bacikami? Jednym trzymasz kasetę drugim odkręcasz ostatni tryb, chyba
madmanpl Napisano 2 Marca 2012 Napisano 2 Marca 2012 jak ktoś z wawy potrzebuje coś rozkręcić itp to smiało do mnie można wpaść bo ja wszystkie bardziej typowe klucze mam
whynot5 Napisano 2 Marca 2012 Napisano 2 Marca 2012 Cześć Ostatnio poczułem opór podczas kręcenia korbą. Pół obrotu idzie lekko i łańcuch napięty tak jak powinno być, kolejne pół obrotu łańcuch się mocno napina i czuć opór. Pierwsza myśl - krzywy blat, no i rzeczywiście widać że nosi łańcuch lekko na boki. Blat na stół, równiutki. Korba na stół - już nie jest tak pięknie. Jak jest te 5 ramion to kładąc na stole widać z milimetr rozbieżności. Tzn jak docisne 3 ramiona do stołu to 2 kolejne lekko odstają. Korba shimano 105. Poradźcie proszę co z tym robić.
Papista Napisano 2 Marca 2012 Napisano 2 Marca 2012 Ja bym olał. Sam tak czasem miewam i jeżdżę. Wydaje mi się że może na to mieć wpływ zużycie blatu. Jestem po wódzie, stąd ta teoria:)
bobbudowniczy Napisano 3 Marca 2012 Napisano 3 Marca 2012 W czasach jak Ostre koło siedziało na grono.net był podobny przypadek. Problem stanowił blat od sh 105. te z grup 105 i niżej były kiepskie i się zniekształcały (na kierunku promienia) po dłuższym użytkowaniu. Kilka osób to potwierdziło. Osobiście się z tym nie spotkałem ale na Twoim miejscu sprawdził bym taką opcję.
smurv Napisano 3 Marca 2012 Napisano 3 Marca 2012 standardowe paski pojedyncze do nosków maja ~12mm szerokości potrzebuje rozstaw w osi, lub odległość miedzy podwójnymi paskami ? kto zmierzy ?
Varg Napisano 4 Marca 2012 Napisano 4 Marca 2012 Czekaj czy ja nie widziałem tego posta na Velo WArsaw? Odległośc miedzy paskami jest równa szerokości paska w przypadku moich pasków. czyli 12mm.
dovectra Napisano 4 Marca 2012 Napisano 4 Marca 2012 Czy zna ktoś dobrą lakiernię w Warszawie proszkowo W-wa Wesoła ul.ASNYKA 9 120 ZŁ za piaskowanie i malunek za metalic dopłata Może to Biopace? pewnie by nie zakręcił, na jaju
Papista Napisano 4 Marca 2012 Napisano 4 Marca 2012 No właśnie, Szeldon pisze, że to wszystko jeden pies i do ostrego pasi: "People are often astonished to learn that I ride Biopace chainrings on fixed-gear bikes. They imagine that there will be tremendous changes in chain tension as the chainring rotates. In practice, this is not the case. A 42 tooth chainring will generally engage 21 teeth against 21 chain rollers, regardless of its shape. There is a slight variation in tension resulting from the varying angle between the two straight runs of chain as the axis of the chainring rotates, but this has not generally been of a sufficient magnitude to cause any problem in practice for me." Link: http://sheldonbrown.com/biopace.html Czyli sprawdza się moja intuicja techniczno-alkoholowa, która podpowiedziała mi (i koledze) ostatnio, żeby olać, jak blat jest niespecjalnie okrągły. A to dobry njus, bo z reguły blaty biopace są tańsze na aledrogo.
bobbudowniczy Napisano 4 Marca 2012 Napisano 4 Marca 2012 Sprawdzałem w praktyce i to lipna jazda. Rzeczywiście się da ale czy warto?
KubaRozpruwacz Napisano 4 Marca 2012 Napisano 4 Marca 2012 Sprawdzałem w praktyce i to lipna jazda. Rzeczywiście się da ale czy warto? Też przerabiałem, nie warto.
whynot5 Napisano 5 Marca 2012 Napisano 5 Marca 2012 Szybkie pytanie panowie. Jak poznac czy mam anode na korbie ? Shimano fc-1050
whynot5 Napisano 5 Marca 2012 Napisano 5 Marca 2012 fak. to ja nie wiem na czym to polega bo pojechalem papierem ściernym i jak dla mnie wygląda jak żywe alu choć nie bardzo się znam. [edit] ogólnie chodzi o to, że mam zachcianke na nowy sezon, żeby pomalować proszkowo korbę. rozumiem, że to przeszkoda (?)
Hablababla15 Napisano 5 Marca 2012 Napisano 5 Marca 2012 No fajnie by było ją usunąć. Masz na niej ten napis shimano 105 ? Jest ciemniejsza od blatów ?
whynot5 Napisano 5 Marca 2012 Napisano 5 Marca 2012 były resztki wytartego napisu shimano 105, po lekkim przejechaniu papierem ściernym nie było już nic. Oryginalnych blatów nigdy nie miałem, więc nie wiem czy ciemniejsza.
whynot5 Napisano 5 Marca 2012 Napisano 5 Marca 2012 właśnie nie wiem czy trzeba, dlatego pisze żeby zaczerpnąć wiedzy
grzegosz Napisano 5 Marca 2012 Napisano 5 Marca 2012 co za bzdura, usuwałeś kiedyś, że tak mówisz? Jak się wrzuci do kreta na pół godziny i się nie kontroluje tego na bieżąco to owszem, można sobie zniszczyć szpeje, ale ostrożnie nic się nie stanie.
brkzzz Napisano 5 Marca 2012 Napisano 5 Marca 2012 Żadna bzdura, pomyśl logicznie. Usuwając anodę kwasem, a potem szlifując/polerując zmniejszasz pole przekroju poprzecznego dajmy na to ramienia takiej korby. Mniejszy przekrój to mniejszy moment bezwładności. Mniejszy moment bezwładności to mniejsza sztywność. Nie jest to porządane w przypadku elementu ze stopów aluminium, którego udarność jest stosunkowo niska. To raz. Dwa - anoda zabezpiecza przed utlenianiem.
Schwefel Napisano 6 Marca 2012 Napisano 6 Marca 2012 To by musiał szorować papierem chyba cały dzień żeby wpłynęło to na sztywność. Widziałeś kiedyś przekrój ramienia korby? To nie rurka ramy co w niektórych miejscach ma grubość 2 kartek piapieru. Anoda jest utlenianiem
brkzzz Napisano 6 Marca 2012 Napisano 6 Marca 2012 Tak, jest utlenianiem, ale: 1) kontrolowanym - to dużo lepsze rozwiązanie, niż jakieś losowe wykwity 2) uzyskanym elektrolitycznie - dużo odporniejszym na ścieranie. Co do utraty sztywności i osłabienia elementu - źle mnie zrozumieliście Nie twierdzę, że po jednokrotnym usunięciu anody i przeszlifowaniu to osłabienie będzie odczuwalne dla użytkownika, jednak ma ono miejsce. Zwróćcie uwagę, że napisałem "osłabienie", a nie "zniszczenie" elementu. Staram się jedynie nakreślić problem - po iluś tam (dużej ilości) szlifowaniach/polerowaniach spadek sztywności może być już odczuwalny.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.