knz Napisano 28 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 sprawdź też rozmiary kluczy, ja do tej samej piasty używałem 13+16. u mnie WD40 pomogło jakby co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 28 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 co do tej przedniej piasty, jak już zdjąłeś konusy, to może spróbuj ten krążek delikatnie czymś poważyć i zobacz czy zejdzie, jak nie, to próbuj dopiero odkręcać. I nie zmieniaj na śruby, błagam, to zbyt toporne. Tył jest spoko, bo to jedyna opcja, ale z przodu tak średnio. Kup sobie np. bolt-on Dartmoora, dużo nie kosztuje, ponoś jak się często nie rusza to trzyma dobrze a jest przynajmniej w miarę ładny i lekki. Sam poluję na niego, ale jeszcze mi sklep nie sprowadził... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Papista Napisano 28 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 W jaki sposób się odkręca/zdejmuje te zaślepki na łożyska z dziurką? Wsadzam coś w otworek i biję młotkiem w lewo? Tam jest gwint czy to się nakłada? Nie chcę uszkodzić. I po co jest ta blaszka na środku piasty? To w środku to zaślepka, zamyka ona otwór, przez który można wlać smarowidło bez konieczności grzebania w łożyskach. Kiedyś to się nazywało kalamitka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madmanpl Napisano 28 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 marianoitaliano- Miche nie jest pokryte anodą więc kret nic Ci nie da musisz farbę papierem zetrzeć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikoPi Napisano 28 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 A dzisiaj się od rana męczę z rozkręceniem tylnej piasty miche pista. Nie mogę odkręcić konusów, nie wiem jak to jest skręcone, użyłem nawet imadła a wszystko dalej się trzyma jakby konusy z nakrętkami były zespolone w całość. Miał ktoś z was takie problemy z rozkręceniem piasty miche? Ja rozkręcałem i też nie szło normalnie to po dwóch stronach złapałem kluczami i rozkręcałem aż w końcu puściła jedna ze stron Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pasiasty Napisano 28 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 Kup sobie np. bolt-on Dartmoora, dużo nie kosztuje, ponoś jak się często nie rusza to trzyma dobrze a jest przynajmniej w miarę ładny i lekki. Sam poluję na niego, ale jeszcze mi sklep nie sprowadził... Mam jednego 170 mm jakbyś chciał, czarny kolor. Pytanko: da się wbić miski pod aheada do ramy pod gwint? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ggleba Napisano 28 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 Mam 4 bolty! Jeden niebieski przedni, trzy tylne, jeden czarny drugi niebieski a trzeci tez niebieski tylko z zapinaczem z dartmoora wszystkie.jak coś to pw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Varg Napisano 28 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 SEBASTIAN , co Ty za pierdoły opowiadasz. Miche jest anodowane , wiem bo sam sciągałem anode kretem, dosyć gruba i twarda powłoka - ciężko schodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianoitaliano Napisano 28 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 Bolt-ony już przerabiałem. Są lekkie to fakt i polecam je do szosy, do ostrego na przód też się nadadzą, na tył oczywiście nie bo za słabo trzymają i koło się przesuwa w hakach. Nie chcę jednak takich rozwiązań u siebie, bo jedna rzecz to ładniej będzie wyglądało jeżeli będzie komplet nakrętek miche z przodu i z tyłu, a druga sprawa to fakt że koła będą w torowych ramach i chcę żeby było bardziej torowo do tego obręcze niskie pod szytki, ładnie będzie tak klasycznie. Coś na wzór tego: A piasta miche ma anodę, wystarczy szmatka i pasta polerska żeby sprawdzić, jeżeli pasta się rozmazuje i jest dalej biała to znaczy że anoda, jeżeli szmatka robi się czarna to czyste aluminium. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brkzzz Napisano 28 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 Pytanko: da się wbić miski pod aheada do ramy pod gwint? Rama pod stery tradycyjne (niezintegrowane) może mieć rozmiar główki: 1) 1", gdzie średnica misek w miejscu gdzie wbijasz w główkę ma 30.2 +- 0.1mm 2) 1 1/8", gdzie średnica misek w miejscu gdzie wbijasz w główkę ma 34.05 +- 0.1mm Zarówno 1) jak i 2) mogą być nakręcane lub nie. Jeśli miałeś na myśli miski a-head 1" i stery 1" nakręcane - tak, da się. Jeśli jednak miałeś na myśli miski a-head 1 1/8" to jak już zapewne domyślasz się, miski 34mm nie wbijesz w otwór 30mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianoitaliano Napisano 29 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Byłem dzisiaj w serwisie i jakimś cudem gość odkręcił nakrętki i konusy, ale łatwo nie było. Jestem w takim punkcie że oś jest wyjęta, został mi korpus piasty a w nim łożyska. Powinno je się wybijać w ten sposób że wkładam (powiedzmy) płaski śrubokręt z jednej strony i wybijam łożysko z drugiej? Wewnętrzna średnica łożyska jest tak bliska średnicy wnętrza piasty że nie da się nic zahaczyć o łożysko. Będę bardzo wdzięczny jeżeli ktoś poda mi jakiś dobry sposób na wyjęcie łożysk. Nie wiem co mam zrobić. Drugie pytanie dotyczy szprych. Składam koła na wysokiej piaście miche z tyłu, niskiej campie record z przodu. Obręcze to mavic gp4 z tyłu i ambrosio montreal z przodu. Warto według was zainwestować trochę w szprychy i kupić lasery sapima po 2,70zł czy kupić zwykłe szprychy po złotówce sztuka? Według informacji znalezionych w sieci lasery ważą 279g a szprychy po 1zł w tej samej długości to minimum 424g. Różnica spora, ale różnica w cenie jeszcze większa, co sądzicie na ten temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aurox Napisano 29 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 do wybijania z miche potrzeba coś zagiętego, srubokręt nie da rady łeb od duzego gwoździa opiłować z trzech ston i bić ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ivosmo Napisano 29 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Jeśli liczysz się z wagą to wydaje mi się, że warto. Ja sobie składałem właśnie przód na szytkę na laserach bo zależało mi na wadze i wyszło OK. Może koło nie nabrało dzięki nim jakichś paranormalnych własności ale przynajmniej trochę gramów urwane. Koło się nie rozleciało jeszcze, tylko może szybciej złapało lekkie bicie niż bym chciał ale to już raczej kwestia tego kto zaplata - ja jestem słaby w te klocki raczej ale chciałem się pobawić. Poza tym jeśli chcesz wylajtowane, delikatnie wyglądające kółka to różnica wizualna między laserem a choćby dt competition jest większa niż mogłoby się wydawać porównując na sucho średnice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pjetr Napisano 29 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Odnośnie szprych to płacisz nie tylko za wagę ale i za wytrzymałość. Sam mam te szprychy i nie narzekam. Jak do tej pory nie miałem z nimi żadnego problemu. Trzeba tylko pamiętać (o ile sam będziesz zamawiać odpowiednią długość), żeby wziąć pod uwagę fakt, że takie szprychy rozciągają się bardziej. Najlepiej obliczać w kalkulatorku na ich oficjalnej stronie, gdzie możesz wybrać odpowiednie szprychy i wynik będzie uwzględniał rozciągliwość danego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianoitaliano Napisano 29 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Dzięki wielkie dla całej trójki za odpowiedzi, są dla mnie bardzo pomocne Do poprzednich kół dobierałem długości szprych używając przede wszystkim kalkulatora sapim. Dzisiaj próbuję go otworzyć i nie da rady. http://www.sapim.be/index.php?st=spokelength U was tak samo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brkzzz Napisano 29 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Ja polecam SpokeMana. Darmowy, niezależny od połączenia internetowego i można dodawać własne piasty i obręcze poprzez edycję pliku txt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianoitaliano Napisano 29 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 W końcu mam goły korpus piasty, jeden kawał aluminium Jutro popluska się w krecie. Wziąłem gwóźdź z łebkiem o średnicy niewiele mniejszej od wewnętrznej średnicy łożyska, nie musiałem nic spiłowywać, ładnie łożyska zeszły. A co do szprych, to jeżeli kalkulator sapima nie działa, to o ile zamówić krótsze te lasery? Zaokrąglić wynik do najbliższej długości w dół czy przeskoczyć jeszcze dwa milimetry niżej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3rensho Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 Składam rowerek (SS) dla kobietki, na świeżo zakupionej ramie Peugeot ,(damka na rurkach carbolite 103), mam do Was trzy pytania : czy posiadając w ramie stery o wewn. średnicy otworu dla mostka 22,2 mm mogę je wymienić na 1" (25,4)? Chciałbym wymienić zarówno stery jak i mostek na klasyczny skośny 3ttt 1 ". Nie wiem jak się ma średnica główki tej ramy do sterów i średnicy otworu na mostek . 2. W ww. ramie po pomiarach stwierdzam rozstaw wewn. widł. z tyłu około 123- 124 mm (ani to 120 ani 126 ) Czy piasta typu miche / novatec 120 mm jest możliwa do założenia ? 3. wybierając nowy suport do francuza jakie parametry poza długością 68 /110 są muszę znać ? Nie wiem też jaki jest gwint w peugeocie, suport który wstepnie wybrałem ma gwint angielski. (myślałem o suporcie Shimano BB-UN26 BSA 68 /110 - będzie ok? ) Do tego mam korby sturmey'a na kwadrat ,nie wiem co prawda jak będzie z geometrią łańcucha , ale na jakiś suport muszę się zdecydować. Dzięki wielkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Papista Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 22,2? To co to za stery? Zmierz otwór w rurce ramy, tej, w którą się wkłada widelec i wszystko będziesz wiedział. Piasta spoko podpasuje, najwyżej ściśniesz trochę widełki i będzie ok. Jak to nazwał Elberet: Magia stali:) Co do suportu, to z moich doświadczeń wynika, że na 99 procent będzie to anglik. Ja bym spróbował ze 113 i ewentualnie przełożył blat. Ale jak to ss, to nie musi być ultra prosta linia. Ważne, żeby blat nie zawadzał o ramę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ivosmo Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 Nie wiem czy nie zaszła jakaś pomyłka w pojęciach - przecież przy standardowych sterach calowych średnica mostka to właśnie 22.2". Średnica 25.4" to jest zewnętrzna średnica rury sterowej o ile się nie mylę. Co do suportu - producent korb zwykle podaje zalecaną długość osi i linię łańcucha jaką się uzyska - na tej podstawie dobierz. Co do gwintu - cholera wie, jak to jakiś staroć to może mieć francuski gwint - dopóki nie odkręcisz misek nie będziesz wiedział. Jeszcze co do standardów sterów polecam tabelkę Sheldona: http://sheldonbrown.com/cribsheet-headsets.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3rensho Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 Jeśli chodzi o stery to po rozmontowaniu sytuacja przedstawia się następująco średnica wewnętrzna rury widelca - 22, 2 mm czyli mostek max średnica 22,2, średnica zewnętrzna rury widelca 25 mm. Średnicy wewnętrznej główki ramy nie mogę zmierzyć bo główka ma z obu stron zakończenia miskami na łożyska których nie mogę zdjąć ( wybijac na siłę ?) Łożysko w górnej części główki jest całe ale na dole są same kulki wsypane między miskę a widelec - jak myślicie, tak to było w starych rowerach czy to patent Pana sprzedawcy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ivosmo Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 Dziwne, że rura sterowa ma 25 mm a mostek 22.2 mm. Co znaczy "całe"? Jest wianek? Co do kulek wsypanych luzem to jest to klasyczne rozwiązanie, dla łatwości grzebania przy takich łożyskach można stosować też właśnie łożyska w postaci wianka: żeby nam się kulki nie rozpierzchły. Przy czym wianek ogranicza nieco swobodę ruchu kulek co może w sterach prowadzić do takiego uszkodzenia bieżni: Jeszcze co do tego mostka/sterów - mierzysz suwmiarką? Jeśli tak, to zakładam, że łatwiej o błąd 0.2 mm niż 0.4 mm i mostek byłby jednak 22.0 mm, rura sterowa 25 mm i stery najprawdopodobniej francuskie. Tylko jeśli nie chcesz wymieniać sterów a jedynie mostek to nie jest to problem - jeśli tylko tego widła wchodzi mostek 22.2 mm to każdy inny standardowy 1" powinien pasować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brkzzz Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 Nic nie wybijaj, jeśli nie chcesz zmieniać tych sterów. Jeśli mostek ma 22,2mm są to klasyczne stery 1" nakręcane. Kulki dolnego łożyska są zawsze pomiędzy miską wbitą w główkę a dolną bieżnią sterów, która jest nabita na widelec na koronie przy początku rury sterowej. Prawdopodobnie ta bieżnia tam jest, tylko nie zwróciłeś uwagi. Jeśli ilość kulek jest ok (muszą być ciasno spasowane), bieżnie tych kulek nie są zużyte, nie mają wżerów, etc. to wyczyść, przesmaruj i złóż. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3rensho Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 Dzięki Panowie za info, właśnie skończyłem rozbierać rower , zostały tylko korby i suport , nie mam klucza do suportu więc skorzystam z pomocy Pana Romana S. Udało mi się wyjąć wszystkie elementy sterów miski z główki ramy też wyszły dość łatwo, ale zdaje się że będę musiał wymienić całe stery , mają bowiem głębokie rysy, jakby między kulki a miskę dostał się piasek . Z waszych odpowiedzi rozumiem że mogę kupić klasyczne stery 1" oraz mostek do kiery , suport się jeszcze zobaczy, jak anglik to super . Czy zna ktoś dobrą lakiernię w Warszawie, chciałbym polakierować ramkę a mam tylko namiary na lakiernie samochodowe . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peugeotcarbolite103 Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 3rencho Pan Roman S na urlopie do 3 marca bodajże edit DO 10 MARCA !!! btw Mam rozebraną piastę, i na bębenku jest kaseta którą bym chciał odkręcić. Kaseta jest samozakręcana ostatnią zębatką. Jakieś pomysły jak oddzielić te dwa elementy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.