mudia Napisano 16 Września 2007 Napisano 16 Września 2007 Witam Mam następujący problem. Instrukcja do Marzocchi XC600 RETRO mówi, że widelec należy tak ustawić, aby jego SAG był w granicach 1,7 - 2,2 cm (15-20% długości wystającej goleni). W innym miejscu piszą, aby do POSITIVE AIR (komora pozytywnego ciśnienia) wpakować dla mojej wagi 2,4 - 3,2 BARa. Problem w tym, że przy takim ciśnieniu SAG waha się w granicach 0,7 - 1 cm, a wartość 1,9 - 2 cm osiąga dla ciśnienia ok 1,6-1,7 BARa. Wiele dobrego czytałem o tych amorach, ale przy 2,5 BARa nie wybiera on drobnych nierówności. Przy 1,6-1,7 BARa na sucho mogę ugiąć widelec max o 6,8 cm (i bynajmniej nie dobijam go), ale amora jeszcze nie testowałem na zewnątrz. Nie jestem pewien, czy jest to bezpieczne. Pytanie brzmi: Jak mam ustawić ciśnienie? Czym grozi jazda ze zbyt niskim ciśnieniem? CZy może być tak, że typ roweru (full) wpływa na ciśnienie jakie powinno być w widelcu? Nadmienię tylko, że SAG zmierzono dla pozycji jaką zazwyczaj przyjmuję na rowerze, czyli "standardowej".
Greg_PL Napisano 16 Września 2007 Napisano 16 Września 2007 To ustaw tak żeby sag był taki jak tam pisze bo ciśnienie producenci zawsze zawyżają ale nie wiem jak Marzocchi Pozdrawiam
tobo Napisano 17 Września 2007 Napisano 17 Września 2007 ustaw cisnienie tak by osiagnąc ogolnie podawane wartosci sag - czyli powiedzmy 20 procent wartosci skoku ale nie wg danych fabrycznych. jesli widelec jest nowy i powietrzny to bym moze potrzebuje on tez troche dotarcia na dzien dobry by uzyskac miękkosc. poza tym mozesz dowolnie bawic sie z cisnieniami - przetestuj to praktycznie w trakcie jazdy. to ze widelec w trakcie testu ci dobije nie zabije go - wrocisz do domu i skorygujesz cisnienie. jesli masz pompke do wlasnej dyspozycji zabierz ją na pierwsze jazdy i pokombinuj. czy full ma wplyw na ustawienie widelca? tak - tyl nie poddaje sie w sztywniaku np w trakcie podjazdow. w sztywniaku gdy siadziesz na rowerze to obniza ci sie tylko przod wiec w takim przypadku srodek ciezkosci przesuwa sie lekko do przodu. w fullu rozklada sie to proporcjonalniej. gdy podjezdzasz na miekko zestrojonym fullu to tyl przysiada jeszcze troche, twoj punkt ciezkosci przesuwa sie do tylu i jeszcze bardziej odciazasz przod. chyba ze tyl ma blokade. oczywiscie nie sa to znaczące relacje miedzy ustawieniem przodu w fullu i sztywniaku i nie powinny miec az tak wielkiego wplywu na to ze zamiast 2 cm ugiecie wynosi 1 cm. po prostu cisnienie jest za wysokie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.