nabial Napisano 15 Września 2007 Udostępnij Napisano 15 Września 2007 amorek - rs tora 318 solo air problem - w poczatkowej fazie ugiecia amora slychac pojedyncze pukniecie, ktore mnie osobiscie bardzo denerwuje, dzwiek jest gluchy, jakby ktos puknal drewienkiem w lage, zawsze pojawia sie tylko raz, przy powrocie 0 dzwiekow, dodam ze czy jest wlaczona blokada czy nie to i tak puka:) amor ma przejechane 82km jaki moze byc tego powod i czy jest sens dac go do serwisu/reklamowac? czy jezdzic np jeszcze z miesiac i czekac na poglebienie/znikniecie stukania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeeS Napisano 15 Września 2007 Udostępnij Napisano 15 Września 2007 Mam ten model i nie mam zadnego pukania ... Reklamuj lepiej ... bo nie wiadomo co to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 15 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2007 dodam ze pukania nie bylo na samym poczatku, dopiero ostatnio ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
celciusz Napisano 15 Września 2007 Udostępnij Napisano 15 Września 2007 Mam to samo w tym amorze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Września 2007 Udostępnij Napisano 16 Września 2007 u mnie dziła rewelacyjnie reklamuj!!!!!!!!!!!!!11111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NeZ Napisano 16 Września 2007 Udostępnij Napisano 16 Września 2007 Cze. ja miałem w Torze 302 SA gdzieś w połowie skoku takie puknięcie - zareklamowałem i nowego amora dostałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
felipe Napisano 17 Września 2007 Udostępnij Napisano 17 Września 2007 Miałem to samo w Piku. Byłem w serwisie na przeglądzie, coś tam porobili i już nie stuka. Przegląd w autoryzowanym serwisie 120zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wacha333 Napisano 18 Października 2007 Udostępnij Napisano 18 Października 2007 ...Mialem podobna historie w moim amorku 302... no i yyy hehehe ... naprawy dokonalem na szycie Śniezki podczas zawodow tyle ze musialem postarac sie o klucz zeby amora odkrecic... nie wiem jak to jest w 318 w kazdym razie w srodku 302 jest sprezyna a na niej guma ( na jej czesci ) ktora sie zsuwa i to powoduje stukanie ... wystarczy odkrecic amora wyciagnac sprezyne i nakrecic na nia gume... na srodkowa jej czesc i jest ok... a przynajmniej powinno byc szkoda czasu na serwisy z takimi bzdurami:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artro Napisano 2 Września 2009 Udostępnij Napisano 2 Września 2009 Siema, sluchajcie mam problem. Dzis jezdzac po trasie, amortyzator dostal niezle po dupie, ale nie zaliczylem zadnego dzwona, otb ani niczego innego, ot tylko kamieniste zjazdy. Nagle zaczelo cos w nim stukac (dokladnie nie wiem, bo mialem mp3 na uszach). Stukanie jest tym glosniejsze, im z wieksza predkoscia i wieksza przeszkode pokonuje... Mam wrazenie, ze cos tam jakby latalo w srodku, no nie wiem... Acha, wogole to puscil sporo powietrza, czy to moze byc powodem stukania? Moze oleju jest za malo... Zlapalem reka za podkowe i golenie gorne, ale zadnych luzow nie wyculem, ale sprawdze jeszcze raz wieczorem Po brudzie na goleni gornej widze ze jest tak z 1cm od korony, to chyba nie dobil? Jakies rady? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 2 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2009 zejdz z roweru, sprawdz czy stuka w konkretnym punkcie ugiecia, zapewne spadl taki dupsel, trzeba rozebrac i wsadzic go...o co dokladnie chodzi - nie wiem, bo nie rozbieralem osobiscie, ale mialem to 2x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artro Napisano 2 Września 2009 Udostępnij Napisano 2 Września 2009 Spada 2-3cm po ugeciu, sproboje napompowac troche, ktos pisal ze wtedy przestalo Na serwis poki co mnie nie stac, ale jesli tylko ta usterka jest nieszkodliwa, to moge przebolec to stukanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artro Napisano 3 Września 2009 Udostępnij Napisano 3 Września 2009 Tfu napisalem spada, a mialem na mysli stuka xD Godzina robi swoje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon92 Napisano 4 Września 2009 Udostępnij Napisano 4 Września 2009 Wyrobił się oring na połączeniu korka i komory powietrznej, polecam wymienić na grubszy tak żeby jedno w drugie wchodziło ze znacznym oporem, wtedy nie ma mowy o stukaniu i puszczaniu powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artro Napisano 4 Września 2009 Udostępnij Napisano 4 Września 2009 Siema, Timon92 na szczescie nie masz racji Dzis wchodze na rower i szok! W porownaniu z dniem wczorajszym to amorek sporadycznie pukal na co wiekszych przeszkodach. Dodam ze przed jazda poszedl Brunoxik Podjechalem wiec do serwisu pozyczyc pompke i szok! Po wczorajszej jezdzie amor puscil 30psi!!! Dopompowalem wiec, do poziomu dla mnie odpowiedniego i... problem zniknal Ani jednego pukniecia, tak wiec przyczyna bylo zejscie powietrza., a tym samym nadal podtrzymuje teze, ze Tora jest amortyzatorem pancernym!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macieksz Napisano 19 Września 2009 Udostępnij Napisano 19 Września 2009 Nie chcę zakładać nowego tematu więc napiszę tutaj. Kupiłem Torę 318 ale przy dolnej goleni nie było pokrętła do regulacji tłumienia odbicia. I stąd moje pytanie jakim kluczem (imbusem) da się to regulować? Poprzedniemu właścicielowi gdzieś to pokrętło zginęło. Mam nadzieję że nie trzeba kupować oryginalnego pokrętła. Próbowałem imbusem 2.5 ale nie wchodzi? Może 2 będzie dobra? Niestety nie mam tego jak sprawdzić i wolę najpierw zapytać zanim coś popsuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 20 Września 2009 Udostępnij Napisano 20 Września 2009 Masz na myśli prawą goleń? Sprawdziłem i wchodzi tam właśnie imbus 2,5mm, sprawdziłem, pokręciłem, porównałem równierz rozmiar z oryginalnym pokrętłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macieksz Napisano 20 Września 2009 Udostępnij Napisano 20 Września 2009 Dzięki, spróbuję jeszcze raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micusek Napisano 14 Września 2010 Udostępnij Napisano 14 Września 2010 Cześć, sorry ze odkopuje trochę, ale chyba lepiej odkopać temat z podobnym problemem niż zakładać nowy... A więc chodzi o to samo co autorowi, tylko że mi pyka na każdym etapie ugięcia, tzn. jak nie siedzę na rowerze i ugnę , nawet minimalnie, lekko się oprę to już jest stuknięcie, a jak siedzę na rowerze z sagiem te 20-25% i ugną to też stuka. Jest to strasznie wkurzające i pojawiło się po ostatniej jeździe. Ostrzejszej jeździe ... Spróbowałem dopompować do 110 PSI, spompować i jeszcze raz napompować, upaprałem go brunoxem - NIC nie pomogło. Jedyne co to mam wrażenie że po nocy jak uginam rękami ( nie siedząc) to nie pyka, ale jak wsiądę to znowu zaczyna stukać, pukać, pykać, i to nie jest coś z czym można jeździć. I teraz kolejna sprawa. Mam go w A6 z 2008, orientuje się ktoś czy za darmo mi zrobią to w serwisie jakbym podesłał ? I gdzie to wysłać : sprzedawca/Kross/Rock shox czy nie bawić się w to i za 30 zł oddać normalnie do serwisu w Warszawie (którego? ;P) ? Chyba że te 3 pierwsze opcje też by były płatne to wybieram właśnie serwis w Warszawce. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ruferzyk Napisano 24 Września 2010 Udostępnij Napisano 24 Września 2010 Witam, mam problem podobny do kolegi, który zakładał temat. Moja Tora 318 zaczęła stukać przy ugięciu (stukanie takie jak kolega w 1 poście opisał), jest to strasznie irytujące. Najciekawsze jest to, że usterka pojawiła się zaraz po dokonaniu serwisu (serwis robiłem sam i to nie pierwszy raz,wcześniej było miodzio). Wczoraj nie miałem czasu jej rozkręcać po raz kolejny ale dziś rozłożę na części pierwsze i dowiem się ca za ustrojstwo mi tam stuka (mam wrażenie, że dźwięk dochodzi z komory powietrza), jak jest napompowana to stuka, jak powietrza niema to nie stuka (wiadomo, bez powietrza nie pojadę). Jeśli ktoś ma jakieś sugestie co do pochodzenia tego dźwięku to proszę o podzielenie się nimi. Jak dowiem się co mi tam nerwy szarpie w tej Torze to opiszę na forum. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalK Napisano 24 Września 2010 Udostępnij Napisano 24 Września 2010 Tak jak wcześniej pisali. Dobierz grubsze oringi do korków od komory powietrznej. Stukanie wynika najczęściej z tego, że rurka od komory powietrznej wysuwa się lekko z korka, i przy wciśnięciu amora uderza o niego. Mi pasował oring 20x3mm, ciasno ale wchodzi. Koszt 50gr/szt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ruferzyk Napisano 24 Września 2010 Udostępnij Napisano 24 Września 2010 Dzięki za odpowiedź, masz racje to jest ten problem, już wszystko działa fajnie, wykręciłem korek, założyłem go prawidłowo, bo chyba się trochę wysunął, i nakropiłem trochę oleju, i wszystko działa pięknie. Pięć minut roboty, ogólnie wkurzająca rzecz jak tak stuka, nie ma sensu wydawać 120 zł na serwis bo to każdy w krótką chwilę może zrobić. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pichu Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 Tak jak wcześniej pisali. Dobierz grubsze oringi do korków od komory powietrznej. Stukanie wynika najczęściej z tego, że rurka od komory powietrznej wysuwa się lekko z korka, i przy wciśnięciu amora uderza o niego. Mi pasował oring 20x3mm, ciasno ale wchodzi. Koszt 50gr/szt. Sorki, że odkopuję ale u mnie pojawił się dokładnie ten problem. Oring 20x3mm ale 20 to wewnętrzna średnica czy zewnętrzna?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 20 to średnica wewnętrzna. Zewnętrzną oblicza się doliczając dwu krotność grubości oringa (w tym wypadku 20 + 2x3 = 26mm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pichu Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 Dzięki za info Jutro jadę kupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.