Skocz do zawartości

[Amor Przedni] RS Reba SL vs Marzocchi XC 700 SL


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Mam okazje kupic Marzocha('07)w cenie 1,9k, dlatego zaczalem sie nim interesowac. Jezdze XC, czasem lekko przykatuje rower, dlatego sie zastanawiam ktory amor bedzie lepszy. Czekam na Wasze komentarze.

 

 

 

Pozdrawiam.

Napisano

Hmm trudny wybor. Nie mialem stycznosci z tym Marcokiem ale jezdze na Rebie. Moge o niej powiedzieć wiele dobrego a w szczególności to, że amortyzator kwalifikuje się do enduro (jest dość wytrzymały) przy niskiej wadze. Marcok ma regulowany skok, wiec mozesz poszukac tez Reby z Air U-turn jesli Ci na nim zależy.

 

A moze chcialbys zrobic maly krok w strone enduro i kupic Revelation`a w podobnej cenie albo Pike`a na sztywnej osi? Nie napisales ile wazysz. Jesli sporo to sztywna os bardzo duzo daje...

 

 

Moge zalatwic zeszłoroczną Rebę team air u-turn (kolor zolty) na pelnej gwarancji (wersja box) za 1500zł

 

Nowy Revelation 426 Air U-turn 2007 mozesz dostac za 1800zł. Bardzo mocny amorek, wazy ~1800g, 100-130mm skoku

Napisano

Waże ~75kg, ale do Enduro amora raczej nie chce, rama HardTail Cannondale F400 '05 więc duży amor popsuł by mi geometrie, a tak w Marcochu przynajmniej mam 130 na zjazd a 100 na całość :-)

Jedno mnie tylko ciekawi.. ATA -> to znaczy że w jednym goleniu jest zwykła sprężyna którą się reguluje a w drugim powietrze? Bo nie bardzo kumam.

Napisano

Hej, ja bym wzial Rebe, nie slyszalem jeszcze zlych opinii na temat tego amora. Prawie dzielo sztuki ;)

OT: u mnie chodza Reba Team z PopLoc Adjusterem za ok. 1240 PLN,

SL 100 z poploc'iem za ok. 1100.

Napisano
Hej, ja bym wzial Rebe, nie slyszalem jeszcze zlych opinii na temat tego amora. Prawie dzielo sztuki ;)

 

A slyszales jakies zle opinie na temat XC700 SL? Sory ale ja slyszalem ze VW to porzadna firma a ich najwyzszy model Phaeton'a zepsuł sie 3razy w ciagu 2 miesiecy.

Dopoki marzocchi nie zrobi wyprzedazy lub akcji sponsoringowej na te widelece to raczej sie nie dowiemy co XC700 jest wart. Tu z tego co rozmawialem nie ma OEMow i nie bedzie cen jak w XC600, a XC700 wkladany jest seryjnie wylacznie do wysokich modeli np. RockyMountain Slayer.

Faktycznie Reba to sprawdzony widelec. Ale przy odpowiednich ustawieniach w testach moj XC600 stal w jednym rzedzie z Reba Team ktora jednak jest sporo drozsza.

Za Reba na pewno przemawia sprawdzona konstrukcja, za XC700 SL wyglad :P, moim zdaniem sprawnosc nizszych modeli XC600, XC500.

Napisano
A slyszales jakies zle opinie na temat XC700 SL? Sory ale ja slyszalem ze VW to porzadna firma a ich najwyzszy model Phaeton'a zepsuł sie 3razy w ciagu 2 miesiecy.

Phaeton nie jest juz nawet produkowany :rolleyes:

 

Dopoki marzocchi nie zrobi wyprzedazy lub akcji sponsoringowej na te widelece to raczej sie nie dowiemy co XC700 jest wart.

I to jest chyba podsumowanie tematu. Moze ktos kupi i opisze dzialanie, ale to zawsze bedzie subiektywna opinia.

Napisano

Aha... Tak to wygląda... nie, to raczej ten XC 700 SL odpada. Mysle na tą 600'tką z kolei. Wiele pozytywnych opini słyszałem, w dodatku to co mówił Marcin... hmm poważnie to przemyśle, tymbardziej że z full gwarancją kosztuje 1400. Poza tym ma sprężyne olej powietrze, czyli wg mnie najlepsze połączenie, a Reba jest zwykłym powietrzakiem. No ok, może jest lżejsza. ;)

Napisano
skad masz te reby ? To sa boxowe wersje z pompka ? jak wyglada gwarancja?

W Anglii mozna kupic, niestety nie maja pompki. Gwara producenta, 24 miechy.

Napisano

Ale zeby cokolwiek zrobic w ramach gwarancji to nie pojdziesz z tym do polskiego dystrybutora tylko bedziesz musial wyslac do RS`a bezposrednio a to kosztuje i trwa.

Pozdrawiam

Napisano

Ja posiadam XC600 od 300km. Trochę miałem z nim kłopotów, za sprawą tego iż Marzocchi dodaje pod uszczelki smar (smarowanei wstępne), który może spowodować wyciek oleju. Spotkało to i mnie, trzeba było rozebrać amorka i przeczyścić/wytrzeć ów smar. Poza tym nieco stuka czy brzęczy, z tego co się dwiedziałem to sprawa poziomów oleju - tak ma być.

 

W jeździe, chyba nie może być lepiej. Amortyzator doskonale pracuje, zarówno na małych jak i dużych dziurach. Dzięki temu iż ma w prawej goleni powietrze można go ustawić jak się chce. Trochę go pokatowałem, test czy się nie rozsypie :D Nic mu się nie stało.

 

Jest mniej liniowy niż dawne bombery sprężynowce, aczkolwiek w "testach" jakie ze znajomymi przeprowadzaliśmy spisywał się lepiej. Sprawia wrażenie bardzo solidnego, w stosunku np do RS (no i swoje waży) Ogólnie nie żałuję zakupu, powinien wytrzymać wiele km.

 

Aha, jeżdżę enduro/xc.

Napisano

stukanie amortyzatora prawdopodobnie nie jest spowodowane poziomem oleju tylko typem tlumikow w jego wnetrzu. stukanie to cecha konstrukcyjna częsci tlumikow ssv - i pewnie tez nowszych rv.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Od wczoraj jestem posiadaczem XC 600... po pierwszych 30 km, nawet nie bawiąc się w ustawianie, jestem strasznie zadowolon. Nie do dobicia (powietrzna asysta) działa jak dobry sprężyniak (po trawie jadąc czuje sie jak na ubitej drodze :P) Czeka mnie wypad w góry jutro, więc jak wróce troche jeszcze dopisze :D

Napisano

Ja też mam od 8 miesięcy tego amora. (XC600) Ważę 95kg, niestety nie jestem z niego bardzo zadowolony. Nie wiem jakim cudem rozwaliłem regulację tłumienia (nie kręci się). Śmigam XC, raz napompowałem go dość mocno na próbę. Niemniej to chyba nie powinno być powodem.

Jest jeszcze sprawa hamulców tarczowych. Amor ponoć jest bardzo solidny więc wsadziłem mu 203mm tarczę AVID JUICY 7. Ten silny hydrauliczny hamulec jak na razie nie zaszkodził amorkowi, (awaria regulacji była wcześniej) choć max tarcze jakie powinien mieć to 185mm. Brałem jednak poprawkę iż może ma to zastosowanie dla ludzi ważących np 130kg, czy 150kg.

Ma jeden + wygląd :)

Napisano
Ma jeden + wygląd :D

Mi się nie podoba. Czarny cały wygląda strasznie lansersko ~~ Dodatkowo ten napis.. Jakby istniała podróba Bombera to na pewno tak by wyglądała :) Napis ma tą zalete iż (chyba) trwalszy od normalnych naklejek.

 

Mój przejechał już 600km i wszystko gra. Ostatnio 60km ciągłej jazdy 25km/h po kamiennych żwirówkach.

 

Z tą regulacją masakra, może uderzyłeś nią o coś? :/ Przy okazji Twój też posiadał drobny luz od nowości?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...