tobo Napisano 14 Września 2007 Napisano 14 Września 2007 czy jest jakas roznica konstrukcyjna między dźwigniami hamulcow tarczowych hydraulicznych shimano? gapię sie na zdjęcia i nie widzę roznicy między dźwignią do deore 535 a dźwignią xt. nie mówię o modelach z 2008 roku - tu pojawiły się nowe (takze xtr 2007) inny materiał dzwigni? waga? srednica tłoka? materiał z ktorego jest wykonany? chcę kupić sainta a ze jest dostępny w częściach to podarowałbym sobie dzwignie jesli są takie same jak moje deore. przykręciłbym do moich dzwigni przewody i zaciski sainta - byłoby taniej o ponad 200 zł.
cyklista Napisano 14 Września 2007 Napisano 14 Września 2007 Myślę ze bedą działać bez problemu. Sam mam zestaw: klamki 535 oraz zaciski XT i wszystko działa bezproblemowo. Klamki z 2007 różnią się chyba tylko napisami. Ciekaw jestem czy zestawy Shimano można zalewać olejemi syntetycznymi (nie mam tu na myśli syntetycznych płynów hamulcowych typu DOT), bo mineralny olej Shimano jest trochę za drogi.
rymo Napisano 14 Września 2007 Napisano 14 Września 2007 Wnioskujac z opisow tychze plynow..to balbym sie o uszczelki. Tzn mogly by sie posypac. Czy cos jeszcze by sie rozpadlo...to nie wiem Co do napisow..no to widzisz... literki typu x oraz t sa drogie w drukowaniu....a literka r to juz w ogole
tobo Napisano 14 Września 2007 Autor Napisano 14 Września 2007 mnie sie tez wydaje ze klamki roznia sie tylko kolorystyką i napisami, choc kiedys chyba nawet tu na forum przeczytalem ze tlok w klamce jest inaczej wykonany (wzmocniony) ale to tylko "chyba". tu nie chodzi o dzialanie z problemem czy bez problemu. zastanawiam sie czy parametry tloka dzwigni sainta nie sa inne niz np deore - tak jest np w przypadku magury hs: nizsze modele maja dzwignie hamulca w ktorej tlok jest mniejszy niz w dzwigni modelu hs 33. stad tez wieksza sila hamowania i praca calego hamulca. myslalem tez ze moze dzwignia sainta jest wzmocniona w ktoryms miejscu jako ze to hamulec do zastosowan ekstremalnych.
cyklista Napisano 14 Września 2007 Napisano 14 Września 2007 Jak dla mnie hamulce hydrauliczne działają na zasadzie prasy hydraulicznej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Prasa_hydrauliczna Zgodnie ze wzorem F2=(S2/S1)F1 jezeli chcemy zwiększyć siłę F2 (naszą siłę w zacisku, która poprawia efektywność hamowania) zwiększamy siłę F1 (siłę z jaką naciskamy klamkę) lub S2 czyli powierzchnie tłoka w zacisku. Natomiast jezeli zwiekszymy srednicę tłoka w klamce to siła F2 zminiejsza się, czyli w zasadzie dla lepszej siły hamowania tłok w klamce powinien być mniejszy. Wydaje mi się, że tłoka w klamce Sainta nie zmniejszyli, tak samo jak nie zwiększyli srednicy tłoka w zacisku, ponieważ klocki dla tych hamulców są takie same jak do Deore, LX, XT, XTR. Różnice to chyba kolorek może też mocniejsza budowa odporna na jakieś złamania klamek w razie wywrotek.
NorieL Napisano 14 Września 2007 Napisano 14 Września 2007 Czytalem kiedys w bb ze roznice sa w tlokach tylko nie pamietam czy w klamce czy w zacisku:/ (wydaje mi sie ze w zacisku).
tobo Napisano 14 Września 2007 Autor Napisano 14 Września 2007 no i wlasnie tego dotyczy moj problem. jesli dzwignie sa takie same w deore i saincie to wykorzystam dzwignie z moich hamulcow. jesli sa inne - wtedy musze kupic i dzwignie.
newbee Napisano 14 Września 2007 Napisano 14 Września 2007 przy klamkach nie ma różnic, oprócz XTR Za to jeśli chodzi o zaciski to: Deore, LX i Hone to to samo. XT i Saint to są takie same, ale dużo lepsze niż LX (i reszta), XTR jest raczej inny ale na tym się średnio znam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.