Skocz do zawartości

[opony] Racing Ralph 2008 - czy ktoś już używał?


rszturo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wiesz Tomek, wygląd opony jednemu się może podobać a drugiemu nie. Te bycze litery i tak po kilku przejazdach w kurzu i błocie tracą na swoim blasku, no chyba że ktoś po każdym ostrzejszym zabrudzeniu je szoruje.

Dla mnie ważniejsze są ich właściwości jezdne. Tak jak napisałem wcześniej są bardzo szybkie i rzeczywiście można sobie pomykać po asfalcie, ścieżkach czy piachu i chociaż mają mały bieżnik po błocku też się da przejechać.

Tak jak patrzę na zdjęcie to wydaje mi się że nowa wersja jest bardziej agresywna i nawet lepiej nadaje się w teren, ale nie mogę tego stwierdzić z całą pewnością bo na własne oczy ich nie widziałem i dlatego jestem ciekaw czy ktoś ich używał.

A swoją drogą czy widzieliście Furious Fred - te opony prawie nie mają bieżnika :)

Napisano

A jak ze zużyciem tych Racing Ralph'ów? W tym roku testowałem contonentale twistery supersonic. Asfalt - rewelacja (opory minimalne) - ale tylna oponka szybciutko się robi płaska. Teraz się zastanawiam nad :

1) SpeedKing (Conti) (agresywniejszy bieżnik, ale nie wiem jak z oporami),

2) Racing Ralph,

3) no i jeszcze Fourius Fred,

aaa i jeszcze 4) Fast Fred.

Coś mi się jednak wydaje, że każda z tych oponek wytrzyma na tylnym kole - max 1,5 sezonu i zmiana - albo kapcie co kilka wyjazdów (zalezne od szczęścia).

Tak pewnie jest już z lightami.

Napisano
A jak ze zużyciem tych Racing Ralph'ów? W tym roku testowałem contonentale twistery supersonic. Asfalt - rewelacja (opory minimalne) - ale tylna oponka szybciutko się robi płaska. Teraz się zastanawiam nad :

1) SpeedKing (Conti) (agresywniejszy bieżnik, ale nie wiem jak z oporami),

2) Racing Ralph,

3) no i jeszcze Fourius Fred,

aaa i jeszcze 4) Fast Fred.

Coś mi się jednak wydaje, że każda z tych oponek wytrzyma na tylnym kole - max 1,5 sezonu i zmiana - albo kapcie co kilka wyjazdów (zalezne od szczęścia).

Tak pewnie jest już z lightami.

 

Mogę się wypowiedzieć na temat: Fast Fred 2.0 zwijanych (ok. 360g). Kapcia złapałem 2 razy - raz tył na korzeniu (?) rozcięta opona przy bocznym uślizgu, raz przód (snake na krawężniku). Oponę polecam: łyka piasek, lekkie błoto. Trzeba się przyzwyczaić do lekkiego uciekania przodu w zakrętach na zewnątrz (tak jest w moim przypadku - ale może nie umiem jeździć). Opona naprawdę z małymi oporami toczenia. Jeździłem także na Ralphach, ale te w piasku i błocie strasznie tańczą. Czekam, żeby ktoś RR wersję 2008 potestował.

 

Na FF jeżdzę 3 sezon.

Napisano
A jak ze zużyciem tych Racing Ralph'ów?

 

Nie są to trwałe opony. Przy intensywnej jeździe wytrzymają max 1 sezon i to nie jeżdżąc po wymagającym terenie. Sądzę, że po kilku dniach w górach nadawały by się do wymiany.

Napisano

Zapomniałem dodać - nie bywam na codzień w prawdziwych górach moim rowerkiem. Generalnie trasy to leśne dukty (czasem szybkie) asfalt i 2-3 razy w roku maraton nizinny. Pomimo tego zużycie twistera jest dosyć znaczące (założyłem to w lipcu a we wrześniu już slick <shock> ).

Napisano
Teraz się zastanawiam nad :

1) SpeedKing (Conti) (agresywniejszy bieżnik, ale nie wiem jak z oporami),

2) Racing Ralph,

3) no i jeszcze Fourius Fred,

aaa i jeszcze 4) Fast Fred.

To ja Ci dodam jeszcze jedną ciekawą propozycję: Ritchey Z-Max (tylko wersja 'hard drive', nie żadne 'evolutiony' czy coś podobnego!!). Brat je ma już od kilku sezonów i zero śladów zużycia bieżnika, mimo iż sporo też jest jazdy po asfalcie. Dodam jeszcze, że kupił je używane, więc są już wiekowe a mimo to w baaardzo dobrym stanie. :rolleyes:

Napisano

ralphy nie sa zle, to ze opona nie wytrzyma dluzej niz sezon przy intensywnej jezdzie nie powinno nikogo dziwic, zuzywaja sie wolniej niz myslalem, przod mam jak nowy, tyl tez sie niezle trzyma. Tez sie czaje na model 2008 ale jeszcze troche zanim zjade obecny komplet :P

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Może takie małe OT zrobię. Samemu czaję się na RR 08, ale nie wiem czy nie kupić sobie drugiej Kendy Small Block Eight {SBE} 2.1 Kevlarowej. Bieżnik podobny wielkością klocków do RR, szybkośc opon jest kolosalna {prawie jak slicki} a przyczepnosć na bardzo dobrym poziomie. Jednakże opona waży 520g, co i tak nie jest dużo.

Snaków nie miałem, a dzwięk opon powyżej 30km/h na asfalcie jest ...... ciekawy. http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...id=351&l=pl

cena też znacznie niższa, a wykonanie bardzo dobre ;)

Napisano

TransCarpatię 2007 przejechałem na komplecie Racing Ralph 2007 z tyłu i Nobby Nic 2007 z przodu. Szerokość oponek to 2,25 i powiem jedno - jazda była jedną wielką przyjemnością! Kolega jechał na dwóch Nobby Nic'ach i płakał bo nie dało się na tym dobrze zjeżdzać!

 

W moim rowerku mam już zestaw jak powyżej ale opony w wersji 2008 i mogę napisać, że Schwalbe jeszcze nic lepszego nie wymyślił. Miałem okazję kilka razy się na nich przejechać jak jeszcze nie leżał śnieg i przyczepność była wręcz powalająca! Mogłem wchodzić w zakręty z dużo większą niż poprzednio prędkością!

 

Polecam!

 

Promian

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Zamówiłem sobie nowego ralfa, jak do mnie dojdzie to go wypróbuję i opiszę.

Tanio te opony sprzedaje tadek30 na allegro - 95zł sztuka {centrum 130zł sztuka}

Napisano

Pytanie. Mam Racing Ralpha 2008 z tyłu i Nobby Nic'a 2008 z przodu w wersji dętkowej ale zastanawiam się nad konwersją na wersję UST. Nie chcę kupować tych samych oponek w wersji UST bo sa cholernie ciezkie (prawie 300g roznicy na sztuce!!) ale chcialbym kupic zestaw uszczelniajacy. Myslicie, ze warto bedzie zrobic z nich pseudo bezdetkowce czy lepiej zostawic tak jak jest? Kola to Mavic SLR.

Napisano
Jasne. Mam NN 2.1 na tyle, wlałem 80ml płynu i śmigam bez dętek. Z przodu Kenda Komodo 1.95 i 60ml płynu, żadnych nieszczelności, jest git. Obręcz XM819, płyn Joe's.

 

 

Ok, dzieki za info. Gdybys jeszcze tylko powiedzial jakiego plynu uzywasz to byloby super.

Napisano

to jak jest z tym nowym Ralphem?

może ktoś da radę porównać go do Nobby Nica?

 

liczę że w końcu padną jakieś konkretne stwierdzenia na temat Ralphów?

 

 

pozdrawiam

KR

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...