Skocz do zawartości

[koła]czy się nadadzą?


guru

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowną brać ostrokolarzy :)

 

Wątek (teraz w zasadzie już podforum) obserwuję już od pewnego czasu, lecz teraz przyszło mi prosić o radę.

Mianowicie, pragnę niebawem wizualnie odświeżyć moje troszkę sfatygowane już ostre cudo koło i cholernie jestem napalony na całkowicie czarne obręcze z wysokimi kołnierzami bez szlifowanych boków. Szukałem obficie, pytałem w sklepach i w zasadzie znalazłem tylko 1 opcję:

 

http://www.allegro.pl/item230534170_komple...do_szosowk.html

 

Wszystko pięknie i w ogóle, tylko nachodzi mnie trochę obaw dot. w/w produktu:

- wiadomo, że to raczej obręcze niskiej klasy jeżeli chodzi o szosowe (obecnie używam trekkingowych) i nie jestem pewien, czy to nie jakiś bubel? seria już nieprodukowana, to i cena niska

- 24 szprychy...mało :/ z góry mogę pożegnać się z myślą o piaście torowej (Sheldon Brown pisał, że normalnie zaplótł obręcz 24 szprychową na 36 otworowej piaście, ale ja nie mam pomyślunku jak to zrobić). Obecnie używam zębatki nakręcanej z dużą dawką poxipolu < niezniszczalna kombinacja, przejechałem tak 3000km i nie ma prawa drgnąć. Ostatecznie widziałem piastę z gwintem pod 24 szprychy, ale niskiej klasy, a szkoda taką tutaj ładować

- czy biorąc pod uwagę wspaniały nasz stan dróg (szczególnie w moim mieście) nie wygłupię się zanadto serwując sobie takie obręcze? obecne potrafią się trochę powyginać, a są b. mocno naciągnięte i zdają się być pancerne.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła gipiemme raczej odradzam i to nie tylko ja... "koła gipiemme znane są z tego, że wyjeżdżasz na trening z 24 szprychami a wracasz z 20..." w ostrym może wyglądać to jeszcze gorzej :)

Jak lubisz kombinować i chcesz w miarę tanie, wytrzymałe obręcze z wysokim kołnierzem to może Remerx Taurus http://www.bikom.pl/product_info.php?cPath...69f3cbe5e8c178c ?? Można kupić srebrne i położyć czarną anodę.

A co sądzicie o malowaniu obręczy ?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Koła gipiemme raczej odradzam i to nie tylko ja... "koła gipiemme znane są z tego, że wyjeżdżasz na trening z 24 szprychami a wracasz z 20..." w ostrym może wyglądać to jeszcze gorzej :P

Jak lubisz kombinować i chcesz w miarę tanie, wytrzymałe obręcze z wysokim kołnierzem to może Remerx Taurus http://www.bikom.pl/product_info.php?cPath...69f3cbe5e8c178c ?? Można kupić srebrne i położyć czarną anodę.

A co sądzicie o malowaniu obręczy ?? B)

 

Co do Gippieme to mam tylko bardzo dobre doswiadczenie z suportem.

Kola na 24 szprychy do ostrego? Ja bym sie bal...

 

Taurusow w Bikomie nie ma i nie nalezy sie ich spodziewac. Sam chcialem wymienic rozjechanego Taurusa wlasnie w Bikomie. W koncu stanelo na tym ze Grabarz ratowal mnie obrecza Aero.

 

O ile nie masz hampla i masz reke do malowania taka domorobna czarna obrecz powinna poradzic. No ale wtedy poszukalbym juz czegos faktycznie wysokiego a nie takiego niby-wysokiego jak Taurus...

 

OSTRO!

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reportaż hm... po prostu zdjąłem oponkę, felgę dokładnie wyczyściłem pod bieżącą wodą w wannie :D wysuszyłem i nałożyłem pierwszą warstwę lakieru odczekałem 30 min potem następną ot i cała historyja :o tylko ojciec mi po całej operacji powiedział że mogłem felge czymś zmatowić żeby lakier lepiej trzymał... ale efekt bardzo mi sie podoba jak dorwe cyfrowke to pośle pare fotek koła i nowo pomalowanej ramki hehe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gipieme: byłbym ostrozny w przekreślaniu tych produktów tylko za to, że markę kojarzymy z tandetą. popełnili, o ile mnie wiedza nie myli, kilka komponentów wysokiej klasy. Przywołam tu m.in. bardzo dobre doświadczenia Ivana z suportem. Sam w szosie miałem kapslowane obręcze Gipieme. Były jednak na 36 szprych, nie były porażajaco tanie, nie zakatowałem ich także tysiącami km. Może tylko dlatego mam o nich przychylne zdanie, a moze po prostu wcale nie bywają takie złe. jednakowoż przychylam się do opinii: "Kola na 24 szprychy do ostrego? Ja bym sie bal..."

 

Taurusa malowali na czarno w Bikomie Mateuszowi - Ivan i Kazumi widzieli jego tylne kółko. Ja się nie wypowiem - z załozenia jestem antagonistą czerni w ostrym.

 

Co do dostępności wspomnianych Taurusów - problemy dotyczyły wersji na 36 szprych. Olszewski mówił wprost, ze praktycznie nie ma już na nie szans. Nie wiem jak sprawa wygląda z obręczami na 32.

 

A w kwestii malowania - też za mną chodzi taki pomysł, ale chyba skorzystam wówczas z usług lakierni proszkowej, lub innej. Szukałem kiedyś w sieci zakładów anodyzujacych aluminium, ale poza ofertą czerni żadnej innej pozycji z palety barw nie oferował żaden zakład. Niestety nie pamiętam namiarów. W przeglądarkę wpisywałem cos w stylu "anodowanie aluminium", czy jakoś tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff.

A ja prawie kupiłem tamte obręcze ;- )

 

W zasadzie nie używam hampla i malowanie wchodzi w grę, tylko wpierw trzeba zaopatrzyć się w satysfakcjonujące obręcze.

 

@Ivan - o jakich faktycznie wysokich wspominasz? Ogółem to jestem zielony w sprawie sprzętu, więc nie rozeznaję się w ofercie producentów.

 

Czy ktoś wie jak cenowo przedstawia się anodyzowanie? Oglądając kilka stronek, doszedłem do wniosku, że można uzyskać wyśmienite efekty...Ciekaw też jestem ile by wyniosło położenie warstwy miedzi, bądź brązu na wypiaskowaną, stalową ramę :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Obrecze, jeśli podobają Ci się wysokie, to może Remerx Taurus? Są niedrogie, niezbyt lekkie, ale za to mocne. W Bikomie jest nawet wersja do ostrego (bez szlifu pod hamulec), ale niestety tylko czarna. Ale może lubisz...a może zadasz sobie trud i przemalujesz :)

 

Szprych po prostu dobre bierz i na nich nie oszczędzaj: DT Swiss, CN Spoke itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez szlifu ładnie wyglądają, ale jeśli masz flipflopa to chyba nie bardzo. Na mnie już czeka koło z Miche (rownież 32) i obręczą Alexrims R450. Srebrna, wysoka (całkiem), lekka i tania (60zł). No i jest bardzo łatwo dostępna. Alexy mam też na mtb i spisują się nieźle więc zaufałem firmie. O r450 nie znalazłem żadnych opinii na forum. Polecić lub odradzić będę mógł po ostrych testach :)

pzd,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Klaniam,

Pojade po wyzszej cenie i z wlasnego doswiadczenia.

Polecam Mavic Open Pro. Sam jezdze juz niemal rok na nich, robilem CX na ostro, nie oszczedzam sie na kraweznikach i dziurach i kola ciagle nie wymagaja centrowania. Z reszta tez mam je na Misiach zaplecione.

 

OSTRO!

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...

http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=44900

 

w ogólnym forum szosowym założyłem temat, ponieważ poszukuje obręczy. Z tamtego tematu wyłoniły się dwie propozycje REMERX STORMY vs RIGIDA CHRINA. I teraz zgłaszam się na subforum oraz odświeżam temat, potrzebuje pomocy w rozstrzygnięciu która z tych obręczy będzie najlepsza na miasto, a może macie jeszcze inne propozycje?

 

REMERX STORMY

 

http://www.bikom.pl/product_info.php?cPath...products_id=194

 

RIGIDA CHRINA

 

http://www.e-rowery.sote.pl/go/_info/?id=1066

 

http://www.pol-sport.com/go/_info/?id=307&...091a4695d7823ee

 

http://allegro.pl/item477821703_obrecz_28_...rb_rowerek.html

 

http://mkbikeonline.com/sklep/product_info...5196e2e63bc653d

 

http://www.sportsklep.com/shop.php?a=opis_...p;categorie=535

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stormy jest trochę cięższy i wyższy, a zatem pewnie i wytrzymalszy, chrina jest troszeczkę lżejsza. Biorąc pod uwagę Twoją niewielką wagę brałbym chrinę.

Jeśli chodzi zaś o inne obręcze sam przymierzam się do składania kół na Accentach roadrunerach:

http://www.velo.com.pl/www/produkt.php?m=1...p=%&id=1309

Obręcz co prawda cięższa i nie kapslowana, ale bardzo wysoka ,a co za tym idzie mocniejsza, bardziej aerodynamiczna i sztywniejsza, a szprychy będą krótsze, więc zaplot nie ucierpi. W dodatku jest tania, podobne obręcze potrafią kosztować dwa razy więcej. Zastanów się też jaki wygląd kół chcesz osiągnąć, wysokość obręczy mocno na to wpływa.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chodzi o przerabianie obręczy na całą czarną, to wydaje mi się, że mógłby się do tego nadawać marker do tagowania z farbą(mozna taki kupić w sklepie ze sprayami). Słyszałem, że dobrze kryje szprychy, więc może z obręczą by dało radę, a przy okazji nie trzebaby się babrać jak przy normalnym malowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając, że obręcz jest czarna jak również i marker to jedyną różnicą może być "wrażliwość" na odbijanie światła, czyli różnica między matem a błyszczącym. Tworzy to i tak niewielką różnicę w stosunku do tego co dzieje się między srebrnym(pod światło prawie biały), a czarnym. Jeśli "nałożyłoby się" parę warstw markerem, to można papierem wodnym zmatowić. Dodatkowo dochodzi łatwość konserwacji, zadrapałeś obręcz to znowu bierzesz mazak i już ;) Jedyną niewiadomą dla mnie jest to jak prowadzi się taki marker po metalu i czy nie robi się fioletowy po czasie tak jak z tuszem, bądź blaknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...