Mentos Napisano 10 Września 2007 Napisano 10 Września 2007 Zakupiłem takiego brzydkiego klocka (ten czarnuch): Nigdy nie miałem przedniego amorka z takimi czarnymi lagami (mam z tyłu Swingera, ale to nieco inne miejsce, mniej brudu i mniejsze obciążenia boczne) i zastanawiam się jak z trwałością takiego rozwiązania. Są tacy co twierdzą że to nie ma znaczenia, inni że czarna anoda jest trwalsza (np. Marzocchi które przeszło ze złotej) chodź szybciej na niej widać wytarcia, inni że złota jest lepsza. Czy ktoś w praktyce używał sztućca z czarną anodą to prosiłbym o spostrzeżenia (zapewne ludzi z forkami Manitou). Swoją drogą do dziś nie mogę odżałować, że producenci zrezygnowali z osłon gumowych jak kiedyś miałem w Judy SL z 95 roku - zero zużycia tylko szczelnie założone być musiały na frezy w goleniach dolnych i dodatkowo zabezpieczły przed otarciami i obiciami, efekt taki, że sprzedałem go po 8 latach z zerowym zużyciem goleni - nikt nie mógł uwierzyć, że były oryginalne bo skręcana korona była jeszcze - tego rozwiązania też mi brakiuje. Dzięki z góry.
tobo Napisano 10 Września 2007 Napisano 10 Września 2007 mialem przez dwa lata juniora t z czarnymi goleniami - rocznik 2004 uzywany od stycznia 2005 do stycznia 2007. przebieg okolo 12000 km. warunki: eksploatacja caloroczna, rowniez zimą w soli, oczywiscie bloto, deszcz. nie naleze do fanatykow higieny roweru. po prostu jezdzilem nie czyszcząc goleni. od czasu do czasu oskrobalem reką lagi z grubszego blota ale i to nie zawsze. uzywany olej: 7,5 w i 20 w. przez caly czas uzytkowania tylko raz zrobil sie minimalny odprysk od uderzenia kamienia. golenie nie wytarly sie ani odrobine - nawet na poczatkowym odcinku skoku ktory jest najbardziej spracowany przez poruszanie sie po nim uszczelek amora. czarna anoda nie sprawdza sie na goleniach stalowych (manitou, suntour) w przypadku marzocchi ich technologia jest dojrzala i nadaje sie do kazdych warunkow eksploatacji. w przeciwienistwie do goleni mojego juniora i obecnie 66 rc2x w moich sidach tylnych anoda ulegla wytarciu na pierwszym centymetrze - a raczej tlok "osiwiał" lekko. z przodu tego efektu nie bylo. zlota powloka ma ten plus ze slady eksploatacji sa na niej mniej widoczne niz na czarnych. obecnie uwazam ze tradycyjne "złoto" wygląda szlachetniej. pozostał przy nim rock shox i przeprosił sie manitou. stosuje to samo fox.
Mentos Napisano 10 Września 2007 Autor Napisano 10 Września 2007 Patrz skleroza nie boli, mogłem od raza zapytać Ciebie :-). Ale dzięki za info. To mówisz że złotko ładniejsze , chyba też mi się bardziej podoba, zwłaszcza że mój cały czarny ani trochę mi nie przypadł do gustu. Dużo bardziej mi się podoba biały z czarnymi goleniami, idealnie by mi spasił do nowej ramki. No ale nie kupowałem go dla wyglądu. Swoją drogą ten patent mocowania osi jest po prostu genialny - szybszy nawet niż tradycyjny zamykacz. Dwa pełne obroty, jedno klik jak siła wystarczająca i już. No można sobie więcej poklikać by wajchę lepiej ustawić (skok co 40 stopni).
Morf99 Napisano 10 Września 2007 Napisano 10 Września 2007 osobiscie nie mialem marcka z anodą ale z tego co widziałem u innych to po roku używania amorka anoda nawet nie naruszona
evo Napisano 10 Września 2007 Napisano 10 Września 2007 niektórzy dali by się za czarnego pokroić, mi tam to wisi, nawet bym wolał inny kolor, bo w czasie jazdy łatwiej ocenić aktualny skok/sag. Mam zrobione 3500 km na tym amorku, nie ma nawet ryski na czarnym. Też bym wolał choć 1,5 cm gumy od dołu, by tak często tego nie czyścić.
tysiu Napisano 11 Września 2007 Napisano 11 Września 2007 czarna anoda nie sprawdza sie na goleniach stalowych (manitou, suntour) Bo to jest chyba lakier inni z kolei stosują obróbkę elektrochemiczną i taka powłoka jest bardzo trwała. Stosowana przez niektórych producentów , jak to mówicie złota anoda , to nic innego jak teflon . Choć rockshox swego czasu stosował w SID-ach azotek tytanu albo coś w tym stylu. Dzięki z góry. Ale naprawdę nie trzeba było no naprawdę niepotrzebnie No i pokaż bzika w całości a nie tylko widelec.
Mentos Napisano 11 Września 2007 Autor Napisano 11 Września 2007 nie mam czasu go złożyć, pozatym dziś stery CaneCreek dopiero odebrałemz KultBikes. Ale nie omieszkam się pochwalić. Chwalenie się a'la szpan to bucówa i nie lubię, ale rowerkiem skoro to pasja i nie na pokaz to chyba można
Szajbz Napisano 13 Września 2007 Napisano 13 Września 2007 czarna anoda schodzi z stalowych lag, a z alumiowych jak w bomberze nie złazi napisz jak 55 działa kiedy go zainstalujesz, i czy to ma lagi 35?
Lukas_Mako Napisano 13 Września 2007 Napisano 13 Września 2007 ja mam axela i nawet w instrukcji jest napisane że z czasem anoda będzie schodzić, można temu zapobiec dbając o teflon na goleniach bo tak na "sucho" to dużo szybciej zejdzie mój amor ma ok 5kkm i już bieleje widocznie..
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.