nietyjek Napisano 3 Września 2007 Udostępnij Napisano 3 Września 2007 Mam pytanie na co zwrócić uwagę przy wyborze roweru szosowego? Będzie to mój drugi rower, nie jestem zawodnikiem ale amatorem o troszeczkę sportowych zacięciach. Co ważne jest w geometrii ramy jak mam się do niej przypasować, na co zwrócić uwagę kiedy już na niego wsiądę? Słyszałem że geometria w rowerach szosowych jest bardzo ważna? Nie interesuje mnie na dzień dzisiejszy osprzęt jedynie opinie dotyczące ram danych producentów. Dla ułatwienia mój wzrost to 182 waga 77 kg. Proszę również o propozycję konkretnych marek i modeli. Obecnie w skiteam mają w rozsądnej cenie rower Lemond Etap D. Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat jego geometrii? Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sirspider Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 Podpinam sie do tematu Aby troszkę rozszerzyć, chciałbym zapytać czy lepiej kupić coś używanego np z ubiegłego roku, czy nówkę z tego? Mój wzrost to 180cm i około 73kg wagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kr1zje Napisano 5 Września 2007 Udostępnij Napisano 5 Września 2007 najważniejsze to z czego jest rower, a nie z którego roku, na allegro można za 4k znaleźć naprawdę dobre używki, ale nigdy nie wiemy w jakim stanie tak naprawdę jest sprzęt, ale jak to mówi mój kumpel, jest ryzyko jest zabawa xD wg mnie najlepiej kupować szosę na komponentach z obecnego sezonu, ponieważ np. korba HTII jest sztywniejsza niż poprzednie tradycyjnie polecę poisona, pewnie niektórzy powiedzą że to syf, kryptoreklama, itp., sam na śmigam na ramie cyanit na tiagrze i jestem zadowolony, ceny są także atrakcyjne, ramy nie są za lekkie, ale sztywne i porządne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sirspider Napisano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2007 Ok. Kupiłem. Zmieściłem się w kwocie 4000 i mi została 1złotówka Zakupilem rower Kelly's URC 9.9 czyli najwyższy model. Pełna grupa DURA ACE. Koła mavic ksyrium SL. Rower składak. Gratis dostałem pedała look, licznik cateye (allegro koszt 99.90zł) i 2 szt. opon maxxis na których seryjnie jest ten kellys (cena w necie 109zł). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rowerex Napisano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2007 Nie interesuje mnie na dzień dzisiejszy osprzęt Klasa osprzętu może nie być za bardzo interesująca, ale zestopniowanie kasety, czy dobór koronek korby już tak. Trochę na szosowce pojeździłem i wydaje mi się, że zestaw typu: korba 53/39 plus kaseta 12-23, to dla amatora nie najlepszy wybór. Według mnie, zestopniowanie najlepiej dobrać tak, by na więskzości okolicznych tras nie było potrzeby manewrowania przednią przerzutką, a jednocześnie by nie brakowało ani przełożeń miękkich, ani twardych. Dla mnie optymalny okazał się zestaw 53-39 z kasetą 14-25. Ciągle też mam wątpliwości co do napędu 10-rzędowego. Te wąziutkie łańcuchy i koronki kaset jakoś mnie odstraszają. W dodatku np. Shimano w bardziej miękkich kasetach "zblokowało" wiele koronek, więc raczej nie da się ich pojedynczo wymieniać. Natomiast do 9-rzędówki można powtykać koronki z kaset górskich (choć taka obca koronka w środku kasety może zgrzytać przy zmianie przełożeń). Obecną kasetę mam "kombinowaną" na bazie nowej Ultegry 12-23, zużytej 14-25 i kilku dokupionych koronek. Stopniowanie to 14-15-16-17-18-19-21-23-25, koronka 18 jest od jakiegoś LX'a (ta nieco zgrzyta), 14-stka i 25-tka od "normalnej" ultegry 14-25, reszta z ultegry 12-23. Ponieważ kupiłem też pierwszą 13-tkę i 28-kę, to mogę sobie stopniowanie zestawiać na wszelkie sposoby i warunki. Np. wyrzucam 18-stkę, zakładam 28-kę i ciężkie podjazdy sa moje :-) Rzecz jasna, zawsze można założyć korbę kompaktową 50-34, a wtedy "przełożeniowo twarde" kasety, nieco miękną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.