Skocz do zawartości

[Motion Control]


ramir

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Mam pytanie do użytkowników tego systemu - motion contol w amortyzoatorach RS. Jak się włącza i ustawia ten system. Po czym poznać, że jest on aktywny. Wiem, że Motion Control powinien uaktywnić ugięcie przy zablokowanym amortyzatorze - w zasadzie jest to więc system bezpieczeństwa - jedziemy sobie na zablokowanym (sztywnym) widelcu - nagle wpadamy w wieeelką dziurę i amortyzator "się odblokowuje". Ale - czy samo zamontowanie manetki - wyregulowanie jej (tzn. naciągnięcie i przykręcenir śrubki) jest tożsame z "uruchomienień" motion control??? Poza tym - na manetce mam niebieskie pokrętło - ono prawdopodobnie służy do ustawienia czułości Motion C.??? Czy jak kręce na plus to amor reaguje na większe dziury czy też przeciwnie?

Jakby ktoś zechciał mnie oświecić byłbym wdzięczny :)

P.S. Instrukcję obsługi RS czytałem - ale nie uzyskałem jednoznacznej odp. na moje wątpliwości - może mój techniczny-anglelski jest poor hehe!

Pozdrawiam

Ramir

Napisano

..... co masz za amor? BO to o czym piszesz to ustawienie floodgate, a nie MC. MC to cały tłumik[jego się nie włącza...on jest], Floodgate reguluje to ile sie ugina amor przy blokadzie. Pokretlo sluzy do regulacji kompresji.

Napisano

Dzięki Blue - oczywiście chodzi o Floodgate. Ale ze mnie o...ł. Już nigdy nie będę pisał nowych tematów przed godziną 12 w południe hehe...

Spróbuję ten temat zmienic albo poprosić o jego usunięcie.

Pozdr. i jeszcze raz dzięki za sporsotwanie.

Amor to reba wc.

Napisano

Niebieskie pokrętło na manetce służy do regulacji tłumienia kompresji.

Żeby zablokowany amortyzator się uginał na dziurach, to musisz najpierw go zablokować :) a próg czułości blokady regulujesz srebrnym pokrętłem z napisem "Gate" na prawej goleni lub śrubą imbusową umieszczoną w tym samym miejscu - w zależności od tego co masz za widelec.

Dodam jeszcze, że nie wszystkie tłumiki Motion Control pozwalają na regulację Floodgate.

Napisano

Bodziek - właśnie chodzi mi o to srebrne/złote pokrętło z napisem <gate> na goleni - jak się to reguluje???

Jakbyś mógł coś więcej w tym temacie!

 

Blue - proszę Cię - tylko bez sarkazmu. Nie dosyć, że pomyliłem nazwy tych tam "bajerów" to teraz wyjdę na ćwoka, który zainwestował kupę szmalu na przerastający go lansiarki gadżet :)))

Napisano

Jak pisałem posta, to jeszcze nie wiedziałem, co ma za amortyzator.

 

Jak się reguluje:

Im bardziej w stronę "+" tym większa siła potrzebna jest do ugięcia zablokowanego widelca. Ale jak sobie to ustawić to już Ci nie powiem - bo to zależy od amortyzatora, terenu, Twojej wagi, własnych preferencji i nie wiem czego jeszcze.

Metoda prób i błędów jest tutaj najlepszym rozwiązaniem.

Napisano

Właśnie to rozgryzam. Zaciekawiło mnie to, bo sądziłem że mam floda i jest ok. Wymiatałem sobie spokijnie po asfalcie i jadąc za kumplem nie zauważyłem dziury w nawierzchni... Zakończyło się to fatalnie - skurczem łydki (nie wiem czy jest tu jakiś związek - ale u mnie akurat był). Teraz - na chłodno analizuję cała sytuację raz jeszcze i zaczynam kombinować.

Jak na razie - jak pokręciłem tym srebrno/złowtym pokrętłem z napisem Gate, niestety - blokada przestała spełniać swoje zadanie - tzn. amor uginał się także po zablokowaniu. Najprawdopodobniej jest to bardzo czuła regulacja i posunąłem się za daleko...

No nic - probuję dalej to rozkminić - ale jakby ktoś coś więcej - to temat nadal aktualny.

Napisano

Bo jak calkiem skrecisz floodgate to praktycznie blokady nie ma :D. Jak skrecisz w druga strone to widelec sie prawie nie ugina :). Sarkazmu w mojej wypowiedzi nie było.

Napisano

Blue - żartowałem z tym sarkazmem - bo też się nieźle wpakowałem. Możesz wiedzieć jak się czuję - no ale dosyć o mnie.

Czyli wychdzo na to, że reguluję poprawnie.

Ciekawostka - ale właśnie odkryłem, że w amorkach Manitou (R-7) jest bardzo podobnie - tylko że chyba Manitou nie nazwało tego Floodgatem (u kumpla regulowaliśmy takim czymś na samej lince).

Wychodzi na to, że trzeba się będzie przejechać w teren z pompką i kluczami.

Swoją drogą - trochę do bani taki Floodgate - ja lubię mieć amor zablokowany na maxa a po regulacji tym srebrno/złotym to mam ani tak ani siak :D

Napisano

To jak lubisz miec zablokowany na maxa to skrecasz floodgate na maxa... :whistling: nie rozumiem o co ci chodzi...wtedy sie naprawde malo ugina przy sprintach na stojąco :)... a uginać się troche musi bo inaczej by sie rozwaliło tłumik.

Napisano

Co do tego rozwalenie tłumika to chyba jednak niemożliwe. Co prawda mam MC w damperze ale tam jest opcja całkowitej blokady z pominięciem floodgate.

 

Jak chcesz całkowicie zablokować skok to skręć floodgate na maxa (+) i tłumienie powrotu na min.

Napisano

Dzięki za rady i wskazówki. Okazuje się, że robiłem wszystko jak należy - tylko nie potrafiłem właściwie zrozumieć "objawów". Tzn. - kręcąc pokrętłem <gate> nie wiedzialem, że wpływa on na blokadę - to nie wynikało bezpośrednio z instrukcji.

Jeszcze raz dzięki.

Napisano

To ze blokada przy bardzo mocnym uderzeniu (przy skreconym maksymalnie flodgate) puszcza amorek to wielki plus akurat...

Manitki nie mialy czegos takiego i jak ktos mocno walnal amorkiem to blokady sie psuly

  • 7 miesięcy temu...
Napisano

Witam ! w tym temacie mam pytanie dotyczące pokrętła "compression" przy manetce pop lock ,Czym różni się jego użycie od użycia złotego pokrętła na goleni ,zauważyłem że pokrętło compression kręci się ciężko gdy system blokady nie jest włączony a gdy go włączę to kręci się lużniej .I jeszcze może jedno pytanie czy niewielka ilość oleju na pokrętle regulacji powrotu zając-żółw to normalne ,nie tak że kapie ale jest tłuste w dotyku .Kupiłem niedawno Rebę team air-u turn po kilku miesiącach używania i trochę mam kłopot wcześniej miałem dużo mniej skomplikowany amor.Pozdro!!

Napisano

Masz manetkę?

Też miałem nieco oleju na pokrętle. To taka przypadłość tego tłumika, która często się zdarza. W niczym to nie przeszkadza, ale mnie denerwowało. Pomaga założenie orniga wewnątrz tłumika, zrobiłem kiedyś małego manuala do tego. W tej chwili strona działa, ale za kilka dni zmieni się adres, więc zaktualizuję linka.

http://www.fusion.net.pl/users/bodziek/zdj.../g25/index.html

Napisano

Tak mam manetkę i właśnie na niej pokrętło z napisem compression i strzałką że kręcić w prawo do znaku"+".Czy to też jest regulacja w obrębie blokady bo jeśli tak to spełnia taką samą funkcję jak złote pokrętło.Dzięki za poradę w sprawie wycieku sam się chyba za to nie zabiorę bo boję się że potem tego nie złożę ,ewentualnie podjade do serwisu.Ale jeśli to nie poważna sprawa to może poczekać ,z tym że u mnie tłuste jest dolne pokętło od powrotu.

Napisano

Moje niedopatrzenie, nie zauważyłem, że chodzi o pokrętło regulacji tłumienia powrotu.

 

Pokrętło regulacji kompresji chodzi luźno gdy blokada jest zaciągnięta, bo wtedy jest po prostu luźne natomiast przy wyłączonej blokadzie musisz pokonać jeszcze opór sprężyny.

Przy wyłączonej blokadzie powinieneś odczuć różnicę przy różnych ustawieniach tłumienia kompresji. Amortyzator będzie stłumiony przy uginaniu, a innym objawem większego tłumiena kompresji jest syczenie tłumika. Przy początkowym i końcowym zakresie regulacji możesz nie odczuć różnicy, najbardziej będzie ją widać tylko w pewnym zakresie ruchu pokrętła.

Najlepiej eksperymentuj przy Floodgate skręconym maksymalnie na plus. U mnie przy odkręconym Floodgate regulacja tłumiena kompresji nic nie zmiena, chociaż to nie musi być regułą.

Napisano

Czyli rozumiem że złote pokrętło to regulacja podczas zablokowanego amora a pokrętło kompresja przy manetce to regulacja ugięcia podczas zwykłej pracy niezablokowanego widelca?

Napisano

Tak - złote pokrętło to regulacja Floodgate, czyli progu czułości blokady, a niebieskie pokrętło przy manetce to regulacja stopnia tłumienia kompresji przy ugięciu amortyzatora.

Napisano

mam mały problem z MC - jest duży opór przy wyłączaniu blokady. może ktoś się orientuje czy to za dużo / za mało oleju czy coś innego?

Napisano

ilosc oleju nie ma nic do rzeczy. jesli masz manetke, sugerowalbym linke, pancerz. zobacz jak chodzi samo pokretlo. w innym przypadku trzeba bedzie obejrzec tlumik.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...