ramir Napisano 28 Sierpnia 2007 Napisano 28 Sierpnia 2007 Witam! Mam pytanie do użytkowników tego systemu - motion contol w amortyzoatorach RS. Jak się włącza i ustawia ten system. Po czym poznać, że jest on aktywny. Wiem, że Motion Control powinien uaktywnić ugięcie przy zablokowanym amortyzatorze - w zasadzie jest to więc system bezpieczeństwa - jedziemy sobie na zablokowanym (sztywnym) widelcu - nagle wpadamy w wieeelką dziurę i amortyzator "się odblokowuje". Ale - czy samo zamontowanie manetki - wyregulowanie jej (tzn. naciągnięcie i przykręcenir śrubki) jest tożsame z "uruchomienień" motion control??? Poza tym - na manetce mam niebieskie pokrętło - ono prawdopodobnie służy do ustawienia czułości Motion C.??? Czy jak kręce na plus to amor reaguje na większe dziury czy też przeciwnie? Jakby ktoś zechciał mnie oświecić byłbym wdzięczny P.S. Instrukcję obsługi RS czytałem - ale nie uzyskałem jednoznacznej odp. na moje wątpliwości - może mój techniczny-anglelski jest poor hehe! Pozdrawiam Ramir
Blue Napisano 28 Sierpnia 2007 Napisano 28 Sierpnia 2007 ..... co masz za amor? BO to o czym piszesz to ustawienie floodgate, a nie MC. MC to cały tłumik[jego się nie włącza...on jest], Floodgate reguluje to ile sie ugina amor przy blokadzie. Pokretlo sluzy do regulacji kompresji.
ramir Napisano 28 Sierpnia 2007 Autor Napisano 28 Sierpnia 2007 Dzięki Blue - oczywiście chodzi o Floodgate. Ale ze mnie o...ł. Już nigdy nie będę pisał nowych tematów przed godziną 12 w południe hehe... Spróbuję ten temat zmienic albo poprosić o jego usunięcie. Pozdr. i jeszcze raz dzięki za sporsotwanie. Amor to reba wc.
bodziekk Napisano 28 Sierpnia 2007 Napisano 28 Sierpnia 2007 Niebieskie pokrętło na manetce służy do regulacji tłumienia kompresji. Żeby zablokowany amortyzator się uginał na dziurach, to musisz najpierw go zablokować a próg czułości blokady regulujesz srebrnym pokrętłem z napisem "Gate" na prawej goleni lub śrubą imbusową umieszczoną w tym samym miejscu - w zależności od tego co masz za widelec. Dodam jeszcze, że nie wszystkie tłumiki Motion Control pozwalają na regulację Floodgate.
ramir Napisano 28 Sierpnia 2007 Autor Napisano 28 Sierpnia 2007 Bodziek - właśnie chodzi mi o to srebrne/złote pokrętło z napisem <gate> na goleni - jak się to reguluje??? Jakbyś mógł coś więcej w tym temacie! Blue - proszę Cię - tylko bez sarkazmu. Nie dosyć, że pomyliłem nazwy tych tam "bajerów" to teraz wyjdę na ćwoka, który zainwestował kupę szmalu na przerastający go lansiarki gadżet ))
bodziekk Napisano 28 Sierpnia 2007 Napisano 28 Sierpnia 2007 Jak pisałem posta, to jeszcze nie wiedziałem, co ma za amortyzator. Jak się reguluje: Im bardziej w stronę "+" tym większa siła potrzebna jest do ugięcia zablokowanego widelca. Ale jak sobie to ustawić to już Ci nie powiem - bo to zależy od amortyzatora, terenu, Twojej wagi, własnych preferencji i nie wiem czego jeszcze. Metoda prób i błędów jest tutaj najlepszym rozwiązaniem.
ramir Napisano 28 Sierpnia 2007 Autor Napisano 28 Sierpnia 2007 Właśnie to rozgryzam. Zaciekawiło mnie to, bo sądziłem że mam floda i jest ok. Wymiatałem sobie spokijnie po asfalcie i jadąc za kumplem nie zauważyłem dziury w nawierzchni... Zakończyło się to fatalnie - skurczem łydki (nie wiem czy jest tu jakiś związek - ale u mnie akurat był). Teraz - na chłodno analizuję cała sytuację raz jeszcze i zaczynam kombinować. Jak na razie - jak pokręciłem tym srebrno/złowtym pokrętłem z napisem Gate, niestety - blokada przestała spełniać swoje zadanie - tzn. amor uginał się także po zablokowaniu. Najprawdopodobniej jest to bardzo czuła regulacja i posunąłem się za daleko... No nic - probuję dalej to rozkminić - ale jakby ktoś coś więcej - to temat nadal aktualny.
Blue Napisano 28 Sierpnia 2007 Napisano 28 Sierpnia 2007 Bo jak calkiem skrecisz floodgate to praktycznie blokady nie ma . Jak skrecisz w druga strone to widelec sie prawie nie ugina . Sarkazmu w mojej wypowiedzi nie było.
ramir Napisano 28 Sierpnia 2007 Autor Napisano 28 Sierpnia 2007 Blue - żartowałem z tym sarkazmem - bo też się nieźle wpakowałem. Możesz wiedzieć jak się czuję - no ale dosyć o mnie. Czyli wychdzo na to, że reguluję poprawnie. Ciekawostka - ale właśnie odkryłem, że w amorkach Manitou (R-7) jest bardzo podobnie - tylko że chyba Manitou nie nazwało tego Floodgatem (u kumpla regulowaliśmy takim czymś na samej lince). Wychodzi na to, że trzeba się będzie przejechać w teren z pompką i kluczami. Swoją drogą - trochę do bani taki Floodgate - ja lubię mieć amor zablokowany na maxa a po regulacji tym srebrno/złotym to mam ani tak ani siak
Blue Napisano 28 Sierpnia 2007 Napisano 28 Sierpnia 2007 To jak lubisz miec zablokowany na maxa to skrecasz floodgate na maxa... nie rozumiem o co ci chodzi...wtedy sie naprawde malo ugina przy sprintach na stojąco ... a uginać się troche musi bo inaczej by sie rozwaliło tłumik.
Schwefel Napisano 28 Sierpnia 2007 Napisano 28 Sierpnia 2007 Co do tego rozwalenie tłumika to chyba jednak niemożliwe. Co prawda mam MC w damperze ale tam jest opcja całkowitej blokady z pominięciem floodgate. Jak chcesz całkowicie zablokować skok to skręć floodgate na maxa (+) i tłumienie powrotu na min.
ramir Napisano 28 Sierpnia 2007 Autor Napisano 28 Sierpnia 2007 Dzięki za rady i wskazówki. Okazuje się, że robiłem wszystko jak należy - tylko nie potrafiłem właściwie zrozumieć "objawów". Tzn. - kręcąc pokrętłem <gate> nie wiedzialem, że wpływa on na blokadę - to nie wynikało bezpośrednio z instrukcji. Jeszcze raz dzięki.
Lobster Napisano 28 Sierpnia 2007 Napisano 28 Sierpnia 2007 Nie wiem czy zaglądasz w do drugiego założonego przez siebie tamatu, ale tam Ci napisałem jak to ustawić
Jacke Napisano 30 Sierpnia 2007 Napisano 30 Sierpnia 2007 To ze blokada przy bardzo mocnym uderzeniu (przy skreconym maksymalnie flodgate) puszcza amorek to wielki plus akurat... Manitki nie mialy czegos takiego i jak ktos mocno walnal amorkiem to blokady sie psuly
brendpit Napisano 5 Kwietnia 2008 Napisano 5 Kwietnia 2008 Witam ! w tym temacie mam pytanie dotyczące pokrętła "compression" przy manetce pop lock ,Czym różni się jego użycie od użycia złotego pokrętła na goleni ,zauważyłem że pokrętło compression kręci się ciężko gdy system blokady nie jest włączony a gdy go włączę to kręci się lużniej .I jeszcze może jedno pytanie czy niewielka ilość oleju na pokrętle regulacji powrotu zając-żółw to normalne ,nie tak że kapie ale jest tłuste w dotyku .Kupiłem niedawno Rebę team air-u turn po kilku miesiącach używania i trochę mam kłopot wcześniej miałem dużo mniej skomplikowany amor.Pozdro!!
bodziekk Napisano 5 Kwietnia 2008 Napisano 5 Kwietnia 2008 Masz manetkę? Też miałem nieco oleju na pokrętle. To taka przypadłość tego tłumika, która często się zdarza. W niczym to nie przeszkadza, ale mnie denerwowało. Pomaga założenie orniga wewnątrz tłumika, zrobiłem kiedyś małego manuala do tego. W tej chwili strona działa, ale za kilka dni zmieni się adres, więc zaktualizuję linka. http://www.fusion.net.pl/users/bodziek/zdj.../g25/index.html
brendpit Napisano 5 Kwietnia 2008 Napisano 5 Kwietnia 2008 Tak mam manetkę i właśnie na niej pokrętło z napisem compression i strzałką że kręcić w prawo do znaku"+".Czy to też jest regulacja w obrębie blokady bo jeśli tak to spełnia taką samą funkcję jak złote pokrętło.Dzięki za poradę w sprawie wycieku sam się chyba za to nie zabiorę bo boję się że potem tego nie złożę ,ewentualnie podjade do serwisu.Ale jeśli to nie poważna sprawa to może poczekać ,z tym że u mnie tłuste jest dolne pokętło od powrotu.
bodziekk Napisano 5 Kwietnia 2008 Napisano 5 Kwietnia 2008 Moje niedopatrzenie, nie zauważyłem, że chodzi o pokrętło regulacji tłumienia powrotu. Pokrętło regulacji kompresji chodzi luźno gdy blokada jest zaciągnięta, bo wtedy jest po prostu luźne natomiast przy wyłączonej blokadzie musisz pokonać jeszcze opór sprężyny. Przy wyłączonej blokadzie powinieneś odczuć różnicę przy różnych ustawieniach tłumienia kompresji. Amortyzator będzie stłumiony przy uginaniu, a innym objawem większego tłumiena kompresji jest syczenie tłumika. Przy początkowym i końcowym zakresie regulacji możesz nie odczuć różnicy, najbardziej będzie ją widać tylko w pewnym zakresie ruchu pokrętła. Najlepiej eksperymentuj przy Floodgate skręconym maksymalnie na plus. U mnie przy odkręconym Floodgate regulacja tłumiena kompresji nic nie zmiena, chociaż to nie musi być regułą.
brendpit Napisano 6 Kwietnia 2008 Napisano 6 Kwietnia 2008 Czyli rozumiem że złote pokrętło to regulacja podczas zablokowanego amora a pokrętło kompresja przy manetce to regulacja ugięcia podczas zwykłej pracy niezablokowanego widelca?
bodziekk Napisano 6 Kwietnia 2008 Napisano 6 Kwietnia 2008 Tak - złote pokrętło to regulacja Floodgate, czyli progu czułości blokady, a niebieskie pokrętło przy manetce to regulacja stopnia tłumienia kompresji przy ugięciu amortyzatora.
majster Napisano 6 Kwietnia 2008 Napisano 6 Kwietnia 2008 mam mały problem z MC - jest duży opór przy wyłączaniu blokady. może ktoś się orientuje czy to za dużo / za mało oleju czy coś innego?
uchmanek Napisano 6 Kwietnia 2008 Napisano 6 Kwietnia 2008 ilosc oleju nie ma nic do rzeczy. jesli masz manetke, sugerowalbym linke, pancerz. zobacz jak chodzi samo pokretlo. w innym przypadku trzeba bedzie obejrzec tlumik.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.