Skocz do zawartości

[obręcz] otwór od wentyla


maciekmiszcz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Dziś kupiłem nowe kółko na przód. Problem pojawił się gdy chciałem zamontować dętkę ze starego koła. Mianowicie otwór w który wkłada się wentyl jest za mały... Czy muszę kupić nową dętkę czy np mam rozwiercić otwór w obręczy... Czy jak kupie nowa dętkę to będę musiał kupić też nową pompkę? Aha miałem dętkę z zaworkiem samochodowym. Pozdrawiam

Napisano

Rozwierć obręcz, a potem wyszlifuj dokładnie papierem ściernym, żeby nigdzie zadziorów nie było. Otwór po rozwierceniu powinien mieć średnicę 8,2 mm, wiec użyj wiertła 8 mm a potem zrolowanego kawałka papieru ściernego

Napisano

Kompresor to jednak cudowna sprawa ;] i pod samochodowy latwiej znalesc, tak wiec ja tylko taki zawor wybieram.

Napisano

rozwierć ...po rozwierceniu masz możliwość powrotu na stary system wentyla<presta?> są specjalne nakładki ja mam ze dwie z maviców ale całkiem możliwe że w sklepie też dostaniesz

więc masz same plusy bo obręcz będzie pod każdy wentyl a Ty nic nie stracisz, oprócz gwarancji Powodzenia :whistling:

Napisano

a nie łatwiej nową dentkę kupić

po za tym skoro producent zdecydował sie na otwór pod zawór presta to coś miało przesłanie ku temu,

Napisano

można zainwestować pare zł w nowe dętki i po kłopocie. przez jakiś czas miałem z przodu wentyl samochodowy a z tyłu preste i git. moim zdaniem lepiej dać te 2 dychy za nowę dętki, niż potem jak sie coś stanie to mieć wała a nie gwarancje. ale to twoje koło, więc rób jak uważasz.

Napisano

Tylko, że wentyl samochodowy jest dużo wygodniejszy. Na każdej stacji i każdą pompką go napompujesz. Z prestą trzeba się bawić w przejściówki które i tak nie są szczelne.

Kiedyś jeździłem na preście i już do niej nie wrócę.

Napisano

Witam moja obręcz to Sunrims ds 2 xc. A co to przechodzenia na inny rodzaj wentyla. To musiałbym kupić dętkę(żaden kłopot) ale i nową pompkę. I później musiałbym wozić ze sobą dwie pompki - bezsens. Myślę że gwarancji nie starce - koło kupione z w zaprzyjaźnionym sklepie:)

 

Aha ,mam jeszcze jedno pytanko. W momencie gdy wcisnę hamulec i tarcza sie nie rusza to mimo wszystko kolo ma jakby zapas w przód/tył. Czy to jest normalne? Czy mam oddać koło do serwisu?

Napisano

to zalezy ile ten zapas wynosi, bo moze byc to zludzenie spowodowane sprezystoscia materialu, jesli nie to chyba cos z mocowaniem tarczy, jak nowe to lepiej zaniesc i zapytac czego to przyczyna niz pozniej wciskali ze to twoja wina i nie uznali ewentualnej gwarancji :)

Napisano

To że rower sie przesuwa to nic dziwnego, ale sprawdź czy nie ma luzu na mocowaniu tarczy, zaciśnij hamulec i sproboj pokręcic kołem, jak coś się będzie ruszać to zobacz w którym miejscu...

Napisano

Nabiał niekoniecznie obręcz musi być wiercona pod wentyl samochodowy. Jest pełno obręczy wierconych pod prestę.

Nabiał czy miałeś kiedyś tarcze w rękach?

 

Maciek napisz jeszcze jakie masz zaciski w tarczach.

Zaciski posiadają naturalny luz na klockach, który w połączeniu z dużym promieniem koła może dać te 0,5 do 1cm.

Sprawdź też czy koło jest mocno zaciśnięte w ramie. Raz miałem tak, że za słabo zamknąłem zacisk i koło latało jak chciało.

Napisano

ja mam sprytniej. po prostu są dwa wejścia: jeden na samochodowy, a drugi na preste. jeste metalowa i na razie sie dobrze trzyma. a najlepsze: dałem za nią 20PLN :) ale z tego co patrzyłem u mnie w rowerowym, to oni chyba wszystkie pompki mieli właśnie z dwoma wejściami.

Napisano

I ja nie rozwiercalam swojej obreczy. Moze dlatego, ze nie mialabym zaufania do żadnego mechanika... :)

Poza tym, to są chyba kwestie wytrzymałości obręczy, zwłaszcza gdy obręcz jest wąska, nie?

 

Kupilam detke na preste. Pompki już miałam. :)

Napisano
I ja nie rozwiercalam swojej obreczy. Moze dlatego, ze nie mialabym zaufania do żadnego mechanika... :P

Poza tym, to są chyba kwestie wytrzymałości obręczy, zwłaszcza gdy obręcz jest wąska, nie?

 

Kupilam detke na preste. Pompki już miałam. :)

Też nie mam zazwyczaj zaufanie do mechaników, dlatego rozwierciłem sam :). Tak jak pisałem wyżej - żadna filozofia - wiertło 8 mm i papier ścierny. A aluminium jest bardzo miękkie, więc wywiercić małą dziurke to nie problem :).

 

BTW jak kupowałem tą obręcz (Tioga Factory XC, 430 g, czyli bardzo lekka i wąska) pytałem się kolesia w sklepie co zrobić jak chcę używać dętki z zaworem samochodowym. Powiedział że może mi rozwiercić, ale akurat nie ma mechanika dzisiaj w sklepie (to było w zimie), i że jak potrafie to mogę sobie sam rozwiercić :). Tak też zrobiłem, i z powodzeniem jeździłem na tej obręczy. Teraz jeździ na niej jeden z userów forum (chyba jeszcze jeździ ? :) ) i jak na razie mnie nie chce zabić za to że mu sie obręcz rozleciała :P

Napisano

Terazniejsze pompki rzadko spotyka sie w wariancie "jeden rodzaj wentyla". Najczesciej pompuja wszystkie popularne standardy.

Napisano

RAPTOR mam hamulec Deore 525 . Usterka zlokalizowana... - żle przykręcona tarcza ... A co do wiercenia. Rozwierciłem tą dziurę w ciagu 10 minut i jet wszystko ok. W sklepie powiedzieli że nie będą patrzeć na to pod warunkiem że nie pęknie w tym miejscu:)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...