maciekmiszcz Napisano 27 Sierpnia 2007 Napisano 27 Sierpnia 2007 Witam. Dziś kupiłem nowe kółko na przód. Problem pojawił się gdy chciałem zamontować dętkę ze starego koła. Mianowicie otwór w który wkłada się wentyl jest za mały... Czy muszę kupić nową dętkę czy np mam rozwiercić otwór w obręczy... Czy jak kupie nowa dętkę to będę musiał kupić też nową pompkę? Aha miałem dętkę z zaworkiem samochodowym. Pozdrawiam
Lobster Napisano 27 Sierpnia 2007 Napisano 27 Sierpnia 2007 Rozwierć obręcz, a potem wyszlifuj dokładnie papierem ściernym, żeby nigdzie zadziorów nie było. Otwór po rozwierceniu powinien mieć średnicę 8,2 mm, wiec użyj wiertła 8 mm a potem zrolowanego kawałka papieru ściernego
Ombre Napisano 27 Sierpnia 2007 Napisano 27 Sierpnia 2007 mam ten sam problem, nie mam zamiaru sie bawić w rozwiercanie solo, zrobią to w serwisie?
marcin_ostrów Napisano 27 Sierpnia 2007 Napisano 27 Sierpnia 2007 Zrobić zrobią, można zaiwestować też 12 PLN w nową dętkę. Z tym że radziłbym mieć ten sam zestaw przód/tył M
Ombre Napisano 27 Sierpnia 2007 Napisano 27 Sierpnia 2007 Kompresor to jednak cudowna sprawa ;] i pod samochodowy latwiej znalesc, tak wiec ja tylko taki zawor wybieram.
maciekmiszcz Napisano 27 Sierpnia 2007 Autor Napisano 27 Sierpnia 2007 czyli rozwiercić? taki zabieg nie uszkodzi obręczy? A i co z gwarancją?
Blue Napisano 27 Sierpnia 2007 Napisano 27 Sierpnia 2007 Gwarancja = brak ;D. Jak dobrze zrobisz to nie uszkodzi.
Lukas_Mako Napisano 28 Sierpnia 2007 Napisano 28 Sierpnia 2007 rozwierć ...po rozwierceniu masz możliwość powrotu na stary system wentyla<presta?> są specjalne nakładki ja mam ze dwie z maviców ale całkiem możliwe że w sklepie też dostaniesz więc masz same plusy bo obręcz będzie pod każdy wentyl a Ty nic nie stracisz, oprócz gwarancji Powodzenia
rainier Napisano 28 Sierpnia 2007 Napisano 28 Sierpnia 2007 a nie łatwiej nową dentkę kupić po za tym skoro producent zdecydował sie na otwór pod zawór presta to coś miało przesłanie ku temu,
lucek Napisano 28 Sierpnia 2007 Napisano 28 Sierpnia 2007 można zainwestować pare zł w nowe dętki i po kłopocie. przez jakiś czas miałem z przodu wentyl samochodowy a z tyłu preste i git. moim zdaniem lepiej dać te 2 dychy za nowę dętki, niż potem jak sie coś stanie to mieć wała a nie gwarancje. ale to twoje koło, więc rób jak uważasz.
Schwefel Napisano 28 Sierpnia 2007 Napisano 28 Sierpnia 2007 Tylko, że wentyl samochodowy jest dużo wygodniejszy. Na każdej stacji i każdą pompką go napompujesz. Z prestą trzeba się bawić w przejściówki które i tak nie są szczelne. Kiedyś jeździłem na preście i już do niej nie wrócę.
nabial Napisano 28 Sierpnia 2007 Napisano 28 Sierpnia 2007 mozna wiedziec jaka masz obrecz? bo seryjnie powinien byc otwor na wentyl samochodowy + wsadzona przejsciowka na preste
maciekmiszcz Napisano 28 Sierpnia 2007 Autor Napisano 28 Sierpnia 2007 Witam moja obręcz to Sunrims ds 2 xc. A co to przechodzenia na inny rodzaj wentyla. To musiałbym kupić dętkę(żaden kłopot) ale i nową pompkę. I później musiałbym wozić ze sobą dwie pompki - bezsens. Myślę że gwarancji nie starce - koło kupione z w zaprzyjaźnionym sklepie:) Aha ,mam jeszcze jedno pytanko. W momencie gdy wcisnę hamulec i tarcza sie nie rusza to mimo wszystko kolo ma jakby zapas w przód/tył. Czy to jest normalne? Czy mam oddać koło do serwisu?
nabial Napisano 28 Sierpnia 2007 Napisano 28 Sierpnia 2007 to zalezy ile ten zapas wynosi, bo moze byc to zludzenie spowodowane sprezystoscia materialu, jesli nie to chyba cos z mocowaniem tarczy, jak nowe to lepiej zaniesc i zapytac czego to przyczyna niz pozniej wciskali ze to twoja wina i nie uznali ewentualnej gwarancji
maciekmiszcz Napisano 28 Sierpnia 2007 Autor Napisano 28 Sierpnia 2007 rower "przesuwa" się o około 2 cm w tył/przód.
Lobster Napisano 28 Sierpnia 2007 Napisano 28 Sierpnia 2007 To że rower sie przesuwa to nic dziwnego, ale sprawdź czy nie ma luzu na mocowaniu tarczy, zaciśnij hamulec i sproboj pokręcic kołem, jak coś się będzie ruszać to zobacz w którym miejscu...
Raptor Napisano 29 Sierpnia 2007 Napisano 29 Sierpnia 2007 Nabiał niekoniecznie obręcz musi być wiercona pod wentyl samochodowy. Jest pełno obręczy wierconych pod prestę. Nabiał czy miałeś kiedyś tarcze w rękach? Maciek napisz jeszcze jakie masz zaciski w tarczach. Zaciski posiadają naturalny luz na klockach, który w połączeniu z dużym promieniem koła może dać te 0,5 do 1cm. Sprawdź też czy koło jest mocno zaciśnięte w ramie. Raz miałem tak, że za słabo zamknąłem zacisk i koło latało jak chciało.
rainier Napisano 29 Sierpnia 2007 Napisano 29 Sierpnia 2007 a po co ci dwie pompki wozić, większość pompek jest do obu rodzai wętla, rozkręcasz odwracasz tą gumke w środku i po kłopocie,
lucek Napisano 29 Sierpnia 2007 Napisano 29 Sierpnia 2007 ja mam sprytniej. po prostu są dwa wejścia: jeden na samochodowy, a drugi na preste. jeste metalowa i na razie sie dobrze trzyma. a najlepsze: dałem za nią 20PLN ale z tego co patrzyłem u mnie w rowerowym, to oni chyba wszystkie pompki mieli właśnie z dwoma wejściami.
anulkaa Napisano 29 Sierpnia 2007 Napisano 29 Sierpnia 2007 I ja nie rozwiercalam swojej obreczy. Moze dlatego, ze nie mialabym zaufania do żadnego mechanika... Poza tym, to są chyba kwestie wytrzymałości obręczy, zwłaszcza gdy obręcz jest wąska, nie? Kupilam detke na preste. Pompki już miałam.
Lobster Napisano 29 Sierpnia 2007 Napisano 29 Sierpnia 2007 I ja nie rozwiercalam swojej obreczy. Moze dlatego, ze nie mialabym zaufania do żadnego mechanika... Poza tym, to są chyba kwestie wytrzymałości obręczy, zwłaszcza gdy obręcz jest wąska, nie? Kupilam detke na preste. Pompki już miałam. Też nie mam zazwyczaj zaufanie do mechaników, dlatego rozwierciłem sam . Tak jak pisałem wyżej - żadna filozofia - wiertło 8 mm i papier ścierny. A aluminium jest bardzo miękkie, więc wywiercić małą dziurke to nie problem . BTW jak kupowałem tą obręcz (Tioga Factory XC, 430 g, czyli bardzo lekka i wąska) pytałem się kolesia w sklepie co zrobić jak chcę używać dętki z zaworem samochodowym. Powiedział że może mi rozwiercić, ale akurat nie ma mechanika dzisiaj w sklepie (to było w zimie), i że jak potrafie to mogę sobie sam rozwiercić . Tak też zrobiłem, i z powodzeniem jeździłem na tej obręczy. Teraz jeździ na niej jeden z userów forum (chyba jeszcze jeździ ? ) i jak na razie mnie nie chce zabić za to że mu sie obręcz rozleciała
rymo Napisano 29 Sierpnia 2007 Napisano 29 Sierpnia 2007 Terazniejsze pompki rzadko spotyka sie w wariancie "jeden rodzaj wentyla". Najczesciej pompuja wszystkie popularne standardy.
maciekmiszcz Napisano 30 Sierpnia 2007 Autor Napisano 30 Sierpnia 2007 RAPTOR mam hamulec Deore 525 . Usterka zlokalizowana... - żle przykręcona tarcza ... A co do wiercenia. Rozwierciłem tą dziurę w ciagu 10 minut i jet wszystko ok. W sklepie powiedzieli że nie będą patrzeć na to pod warunkiem że nie pęknie w tym miejscu:)
lucek Napisano 30 Sierpnia 2007 Napisano 30 Sierpnia 2007 no to już zależy jaki masz serwis i czy masz tam znajomości
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.