Skocz do zawartości

[Obniżenie masy RDX'a] na ok 8400g


Sixer

Rekomendowane odpowiedzi

No mam nadzieje, że zdobędę złoto na light-biku w kat. rigid, a Wy mi w tym pomożecie :D

 

Więc tak spec:

 

 

Brake (Front): (Hamulec przedni) Hayes HXF 9 CARBON - 298 (będzie skracany)

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Hayes HXF 9 CARBON - 304g (będzie skracany)

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Hayes HXF 9 CARBON

Cables: (Pancerze i linki) Accent - 40g

Cassette: (Kaseta) Shimano CS-M760 - 262g

Chain: (Lancuch) Shimano CN-7701

Crankset: (Korby) Shimano Xt FC-M760 844g (odkręcona najmnejsza zebatka)

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano LX - 140g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Sram X-9 226g

Fork: (Widelec) Pace RC31 - 695g ( nie sprawdzone jak dojdzie to zważe iobede rure sterową, będzie mniej :D )

Frame: (Rama) RDX Carbon 18" hak,piwoty, miski, zacisk - 1396 (bez piwotów jakieś 1376, zważe jak zamontuje tarcze)

Grips: (Gripy) Stelaz Cut 18g

Handlebar: (Kierownica) Tioga TaskForce XC - 132g

Headset: (Stery) Cane Creek - 95g

Pedals: (Pedaly) CrankBrother Eggbeater C - 290g

Seat: (Siodlo) Velo Carbon - 130g

Seatpost: (Sztyca) Smica 350mm/31.6 - 238g

Shifters: (Manetki) Sram x-0 gripshifts - 172g

Skewers: (Zaciski kol) Bop imbus - 64g

Spacers: (Podkladki pod mostek) Accent Carbon - 15g

Stem: (Mostek) Ritchey WCS 110mm 25.4 - 110 g

Tire (Front): (Opona przednia) Maxxis Flyweight 330 - 328g

Tire (Rear): (Opona tylna) Maxxis Flyweight 330 - 326g

Tubes: (Detki) Maxxis Flyweight - 96g i 90g

Wheel Front: (Kolo przednie) 810g

-Hub: (Piasta) DT Swiss 240's

-Rim: (Obrecz) DT Swiss XR4.1

-Spokes: (Szprychy) DT comp

-Nipples: (Nyple) DT Prolosk black

-Rim tape: (Opaska) Taśma izolacyjna

Wheel Rear: (Kolo tylne) - 922g

-Hub: (Piasta) DT Swiss 240's

-Rim: (Obrecz) DT Swiss XR4.1

-Spokes: (Szprychy) DT comp

-Nipples: (Nyple) DT Prolosk black

-Rim tape: (Opaska) Taśma izolacyjna

Tarcze: Hayes HXF 9 CARBON - 288g

 

Wszyło 8605g

 

Pytanko: co by tu zmienic by było poniżej 8488g

Myśle nad zmianą szprych na Revo, ale troche się boje wytrzymałośći, sztyca troche ciężka, ale też nie wiem jaką wstawić, zejde max 100g

Plizka, pomóżcie.

P.S Waga roweru na pewno spadnie, ponieważ do skrócenia pójdą przewody, rura sterowa o obcięcia, piwoty w ramie do wykręcenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztyca na KCNC, szprychy mogą być Revo bez obaw o wytrzymałość. Razem oszczędzasz około 200g i w tym momencie masz złoty medal :D Korba jest ciężka w stosunku do pozostałych części, tam też możesz urwać przynajmniej 100g, ale to już konkretny wydatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, Dzis zamówiłem widelec Pace'a ale zadzwonił do mnie koleś ze sklepu i powiadomil mnie, że ostatniego Pace'a właśnie sprzedali...

Sztyca KCNC nie może, bo mam tytanowe pręty ;/

a kaseta jest dość drogawy w porównaniuu do np. szprych Revo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Prosty sposób:

 

Korba na MYTHIC Carboncranks - 282g (bez blatów) albo na jakiegoś Powerarms'a lub Bontragera XXXlite

Suport na Token'a lub KCNC SCANDIUM MTB

Sztyca na New Ultimate Carbon - 31,6 / 300mm 125g

Regulatory w manetkach na BTP - 3,6g/para

Okablowanie do przerzutek na Power Cordz - 7,5g na 1,7m

Kółeczka od przerzutki na Carbon Fibre Rear Derailleur Jockey Wheels - 8g

Koszyk na Aramid Conical Bottlecage 4,5g

Pedały na Cranki 4Ti albo jak uprosisz tate to m2racer i pochodne

Siodło na m2racer

Łańcuch na KMC X9SL

Rame na Azonic AZ9 0,95g wg producenta

Mostek na KCNC SC Wing albo jak uprosisz tate to Extralite Ultra Stem UL3

Wszystkie Śruby na Ti

(wag mi się już nie chce pisać ale wymieniam dalej)

Piasty na Kozaka

Kiere na Schmolke (model wybierz sobie sam co bym Ci za dużo nie sugerował)

Sztywniaka daj full alu - co z tego ze będzie trzepać po rekach ale zyskasz 15g w stosunku do pace

Hamulce daj Hope Mono Mini

Opony i dętki wg. uznania... :)

 

Tym oto prostym sposobem masz pierwsze miejsce gwarantowane. Do tego masz najbardziej lanserski rower w Polsce i jesteś największym pr0 mastachem w dziedzinie light bike :D Z kasą, myślę że problemu nie będzie... Jeśli wciąż czujesz niedosyt to mogę podrzucić jeszcze parę propozycji. Już nie mogę się doczekać aż ujrzę to cudo na maratonie w Nowinach :)

 

PS jest jeszcze jedna wersja - przejść na Vki i tym oto sposobem:

Piasty na DT 190 Ceramic z Allegro lub na Kozaka (wg uznania), szprychy te z posta Lookasa i obręcze 517 (banalnie) Notubes (niebanalnie) na przykład

Do tego Vki KCNC VB1 (286g z klamkami fajkami - cały kpl. na 2 kola) i okablowanie Power Cordz 10.1g

 

Powodzenia ;)

 

Aaaa zapomniałem...

Kasete na Dura-Ace i FD na szosową np

 

Tuned Campagnolo Record Front Derailleur

Weight: 53,5g

Weight Saving: 17,5g!

Packaged with all Original Parts.

 

z BTP + przeróbka ramy na dolny ciąg ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No piasty faktycznie no ale my tu mówimy o odchudzaniu :)Z tego co słyszałem to nowe roczniki są o niebo lepsze (w przeciwieństwie do DT). Poza tym kolega Wojciech śmiga na kozaku i piasta maraton w Komańczy przeżyła bez żadnych problemów...

 

Co do ciężarówki z forsą to z postów Sixera wynika, że taką ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To jeśli już takie szaleństwo to kaseta na tiso - ponizej 100g Korby na propeller ti lub la creme ( problem dorwać bo zrobiono raptem 50szt) , tylna przerzutka na btp 103g albo hurret ok90g i kombinować można dalej w obecnej chwili m2racer'a siodełko dorwać lub sztyce nie jest łatwo bo od dłuższego czasu nic nie produkują, nawet ich strona już dawno padła - lepiej będzie kupić kombi, na eurobike pokazano kombi o masie 104g. Jednak dalej coś wierzyć mi się nie chcę aby sixer miał tak szalony plan i chęć wydawania wywrotki kasy na takie części ... Same siodełko u kucewicza (została 1 szt) to wydatek 1300zl, pedały 999zl, sztyca 1000zl, a gdzie reszta... :]

co do szprych to tak samo jest pillar tytanowy ale lżejsze będą marwi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyłka - ta rama to Azonic AZ-7 :)

 

AZ-7 Frame

[1005-1] $399.00

AZ-7 Frame

Click to enlarge

 

All New!

# XC Hardtail frame made of XTROLITE-G7 material

# Lighter & stronger than traditional aluminum frames

# Weighs only 2.10 lbs for 16.5” frame!

# Removeable derailleur hanger

# Disk brake only

 

Available in Black Anodized only

 

:)

 

Mam tylko jedno pytanie do szanownego Sixera... Po co to wszystko? Po co Ci pierwsze miejsce w Rigid? Jak chcesz coś udowodnić to powalcz w MTB-Hardtail.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misiek a po co w ogóle o to walczyć? Przecież i tak wiadomo, że to sztuka dla sztuki[mtb hardtail]. Marek Konwa złożył ten rower do LB i w ogóle na nim nie jeździ tylko na tym "klocowatym" corratecku[ostatnio z nim gadałem to coś nadmienił o sprzedaży tego LB].

 

Dużo ludzi z LB też przesiadło się na rowery po 9-10kg, po doświadczeniach z lekkimi częściami. Przykład doktoree też mówi sam za siebie, to połamana sztyca, to siodło, to power arms walnął, to luzy w kozakach :){czyt. chcesz dojechać do mety? Nie przesadzaj z ligtowaniem bo może cię to kosztować utrate całego wyścigu a nie parę sekund/minut,zresztą okupowanych mniejszą sztywnością całości}... Jest granica przy której już tracimy ostro na wytrzymałości i chyba Sixer nie chce jej przekraczać, a chciałby zabłysnąć ;D[jak pośledzić to jak sie oburzał Marek na LB po tym jak zaprezentował corratecka i się wygrażał co on to nie będzie miał :)... niektórzy muszą dostać jakieś wyróżnienie, żeby być szczęśliwymi :D :D].

 

DObra dosc OT :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...