Skocz do zawartości

[tarczowki] Formula ORO K24


wookie

Rekomendowane odpowiedzi

o oryginalach mowie w sensie tych w gregorio. zywotnosc standartowych z k24 byla ponad dwa razy lepsza niz standartowych w puro. najtansze oryginaly w gregorio (czyli te co w k24) to 50 zl.

teraz kupilem zeity za 70 zl za pare - bez kosztow przesylki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A jak wygląda sytuacja z tarczami XT 2008 180/160mm. Czy używa ktoś takiego zestawu z K18, K24 ?? Występują problemy z szarpaniem przy hamowaniu, bedzie trzeba wymienać tarcze na okrągłe? I jeszcze jedno pytanie czy zacisk będzie paswał bez żadnego adaptera do Manitou po tarczę 180 mm?

 

Pozdrawiam czekam na odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

aktualizacja testu puro:

 

dwa miesiące temu dźwignia przedniego hamulca zaczęła stawiać opór. naciśnięta poddawała się z wyraźną niechęcią, wracać całkowicie do położenia wyjściowego nie chciała. pachniało mi to zawieszaniem się tłoczka jak w starszych egzemplarzach, napisałem do gregorio maila z zapytaniem o wymianę - koszt całości to 60 zl. ciągle nie chciało mi się jednak tego załatwiać....

 

przedwczoraj wpadłem jednak na pomysł by prysnąć na mechanizm tłoczka sprayem silikonowy - przecie gorzej nie będzie... ku mojemu wielkiemu i miłemu zaskoczeniu dźwignia się obudziła! :devil: najprawdopodobniej winę ponosi więc zabrudzenie a nie tłoczek.

 

tak więc bardzo pozytywne wrażenie pozostaje niezmącone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, problem jest tej natury ze to zjawisko było obecne w rocznikach od początku produkcji do roku 2006, później już nie - ja kupiłem moje w zeszłym roku. raczej nie wydaje mi się żeby leżały u Niemca aż tyle.

na razie mogę powiedzieć ze po "zakropieniu" dźwignia chodzi tak jak w nowym wyjętym z pudła hamulcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

pytanie - po co?

jesli ze wzgledu na system regulacji wartosci skoku klamki - fcs - to mozna zakupic sam tłoczek z osprzętem - na pewno wyjdzie taniej. k24 i 18 tylko tym się różnią. być może nawet sam regulator (nie wiem na ile tłoczek i jego konstrukcja zależy od obecności bądź nie tego regulatora). np tłoczek kosztuje w gregorio 30 zł - jesli regulator kosztowalby drugie tyle to i tak to daleka cena od ceny dźwigni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, chodzi mi o FCS. Ucieszyła mnie ta informacja Tobo ;) Na stronie Furmuli znalazłem to.

Na moje oko wynika z tego, że jedyne czego potrzeba to zestaw części o nazwie "F. c. s. Adjustment Kit", czyli to.

Dobrze myślę? Czy ten zestaw można kupić w Internecie u Gregorio? Na ich stronie nie widzę, może źle szukam.

 

Przy okazji - Oro K24 jest nowe na 2009, Puro i Bianco wycofali a K18 zostawili - tak widać tu. Co jest nowego w K24? Pewnie będzie w tych manuals'ach widac, poszukam później.

 

P.S. "Formula ORO master cylinder FCS (Feeling Control System) adjustment kit FD40066-20. Compatible with ORO, ORO K18 (convert your K18 into a K24!), ORO K24, ORO Puro and ORO Bianco.

RRP 17 Euros." - ze strony na Ebay'u którą podałem. Fajnie ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

k24 na pewno sie nie zmieni na ten rok.

k18 pozostanie modelem bazowym. k24 apgrejdowanym - przez system fcs.

w miejsce bianco i puro wprowadzono r1 - ktory jest produkowany w kilku kombinacjach materiałowych.

 

co do fcs sprzedawanego luzem - musisz pytac gregorio bo oni na stronie nie wystawiaja czesci zamiennych (tak samo przy marcochach)

 

tłoczek kosztowal w crc 7 funtow a w polsce 30 zl wiec ceny zblizone. czyli fcs bedzie kosztowal cos kolo 70-80 zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm

przyjżałem się zdjęciom nowej k24 i wg tych zdjęć wynika że dźwignia hamulca nie jest osadzona na wprasowanym trzpieniu tylko śrubą z gniazdem imbusowym - to powinno poprawić serwisowalność tego hampla i wymianę dźwigni w razie potrzeby (zakładam że zdjęcie przedstawia k24)

 

bianco to jednopalcowa karbonowa klamka, puro to bianco w innym kolorze plus tytanowe śruby i aluminiowe płytki klocków. śruby tytanowe są w zacisku, dźwigni i do mocowania tarczy. poza tym na przewodzie wydrukowane są żółte centki, które jednak żadnej funkcji nie spełniają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Odświeżę nieco temat... Widzę, że temat Formuli ORO (mnie interesuje wersja najniższa) wyczerpany w takim stopniu, że upewniłem się, że rower na który się szykuję będzie miał dobre hamulce (tzn. warto było dopłacić do wersji z formulą). Są to moje pierwsze tarcze więc i pewnie i tak będę zachwycony.

Teraz mam jeszcze jedno pytanie i jedną niejasność do rozwikłania :D

Pytanie: Jeździł ktoś w temperaturach poniżej 0 / -10 na tych hamplach? Jak wtedy się zachowują? W ogóle działają ? ;)

Niejasność: Wywnioskowałem, że wbrew niektórym opiniom, że po nagrzaniu znacznie tracą właściwości hamujące Wy nie narzekacie, żeby jakoś specjalnie przestawały wytracać prędkość podczas natężonego długiego i ostrego hamowania?

 

Ja śmigam raczej turystycznie (XC) chociaż miałem okazję być ostatnio w (pa)górach i tam trochę zjazdów zaliczyłem :P okładziny pewnie przetopiły się na obręczach.

Po przeczytaniu tego wątku jestem prawie pewien, że udało się znaleźć fajną maszynę z porządnymi hamulcami... :D

 

Z góry dzięki za opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a) Zależy od klocków.

B) Raz zagotowałem przedni hamulec, na ~10km zjeździe w alpach, jeszcze jak używałem nieszczęsnych tarcz accenta pt "blade", 160mm.

c) Odkąd jeżdżę na 180 nie zauważyłem nawet spadku siły (albo może nie natrafiłem na taki zjazd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Ja tam też nie jestem zbytni kloc :D Jeśli po rozgrzaniu tylko trzeba mocniej klamkę zgnieść to nie widzę ma problemu...

Ciekaw jest jak będą się te hample zachowywać w mrozach... I czy hałasują tak jak większość innych tarczy? Do tej pory widziałem same pochlebne opinie - padło na rower, który ma właśnie ten model, więc pozostaje poczekać (ok. miesiąca :D ) aż go ściągną na zamówienie i przekonać się na własnej skórze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jak gdzieś pisał chyba tobo, wibrują z większością "lajtowanych" tarcz, jak blade, aries, alligator, etc.

Przy bardziej konkretnych (w ilości materiału) tarczach takich efektów nie ma. Ja sprawdzałem na sh 485, centerlockowych lx, nie pamiętam symbolu, i tanich avidach, też nie pomnę, na żadnej z nich wibracji nie było.

 

Ciekaw jestem np dartmoor nano, może w najbliższym czasie wypróbuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam pytanie czy w tych hamplach nie ma kłopotu z nieodbijąjacymi tłoczkami.W swoich Hayesach praktycznie podczas każdej jazdy zdarza mi sie raz czy dwa razy,że przy mocniejszym hamowaniu tłoczki nie odbijają i klocki zaczynaja obcierać o tarcze.Pomaga(jak na razie)kilkakrotne takie pulsacyjne przyhamowanie i wtedy się cofają.Jest to jednak wkurzające i przecież nie powinno mieć miejsca.

Jak to jest w Oro K24? I jeszcze druga sprawa czy może orientujecie się czy w ORO jest wiekszy prześwit pomiedzy tarczą a klockami niż w Eliksirach,bo boję się znowu przechodzic koszmaru z niemożnością ustawienia tak hamulców, aby klocki nie obcierały o tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...