Skocz do zawartości

[amortyzator] Rock Shox Recon


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Na allegro recony chodzą często poniżej 1000zł. Jeżeli recon to 351 solo air czyli najlżejszy z rodziny, no i sprężyna powietrzna dzięki której dostosujesz amortyzator do swojej wagi.

Napisano

Sam mam Recona i co do pracy nie mam zastrzezen,tylko zastanawiam sie czasem do czego on jest.Niektore elementy bardziej pancerne niz w Pike'u ,a nim nie jest i sztywnej osi nie ma.Reba nie byl i nie bedzie bo "panzer" , a solo air to nie dual.Ni w pi.....,ni w oko.Po co dalej go tworza?

Napisano

nie interesują mnie zbytnio amorki z tłumieniem powietrznym ani super lekkie, dlatego podałem tego Recon-a jako mój kandydat

 

głównie interesują mnie z tłumieniem olejowym, obecnie mam takiego i świetnie działa, golenie same sie marują i nie trzeba bawić sie z pompką, ale potrzebuje mocniejszy

 

ale rzeczywiście drogo jak na allegro, ale też takei ceny są w sklepie, więc ta cena 1150 wydaje mi się troche podejrzana :D

Napisano
Niektore elementy bardziej pancerne niz w Pike'u (...)

Hmmm... Które?

 

nie interesują mnie zbytnio amorki z tłumieniem powietrznym ani super lekkie, dlatego podałem tego Recon-a jako mój kandydat

 

głównie interesują mnie z tłumieniem olejowym, obecnie mam takiego i świetnie działa, golenie same sie marują i nie trzeba bawić sie z pompką, ale potrzebuje mocniejszy

Recon Solo Air nie ma tłumiena powietrzenego tylko hydrauliczne.

Napisano

Bodziu drogi dla mnie jest to korona i tylko korona,jest to moje zdanie i bede sie go trzymal.

Napisano
nie interesują mnie zbytnio amorki z tłumieniem powietrznym ani super lekkie, dlatego podałem tego Recon-a jako mój kandydat

 

głównie interesują mnie z tłumieniem olejowym, obecnie mam takiego i świetnie działa, golenie same sie marują i nie trzeba bawić sie z pompką, ale potrzebuje mocniejszy

 

ale rzeczywiście drogo jak na allegro, ale też takei ceny są w sklepie, więc ta cena 1150 wydaje mi się troche podejrzana :D

 

 

Myślę, że przede wszystkim należą się pewne wyjaśnienia. Trzeba rozróżnić 3 rzeczy: medium, tłumienie i kąpiel olejową. Medium to to co jest ściskane w amorze - powietrze nie jest takie złe - po jednokrotnym ustawieniu nie ma żadnych zabaw z pompką. Po drugie tłumienie - każdy recon ma olejowe - nie oznacza to jeszcze, że golenie same się smarują. Po trzecie kąpiel olejowa czyli poniekąd smarowanie goleni - wszystkie recony również mają kąpiel olejową.

 

Mam recona 351 w wersji powietrznej kupionego za 999 zł i jestem bardzo zadowolony.

Napisano

sh*t,moja wina teraz patrze.

Co do ceny ,tej podejrzanej,to tyle dawalem w zeszlym roku w sklepie po malej negocjacji.Czas leci a towar idzie w dol.

Napisano
Bodziu drogi dla mnie jest to korona i tylko korona,jest to moje zdanie i bede sie go trzymal.

Korona w Rebie też wcale nie wygląda na anorektyczną w porównaniu do Pike'a. Wszystkie są zbliżone, a różnice "na oko" są naprawdę kosmetyczne.

 

Dla mnie Recon to taki troszkę mniejszy Pike dla osób, które z jakichś powodów nie chcą, bądź nie potrzebują sztywnej osi. Po prostu w enduro sprawdzą się oba, Recon z ukłonem w stronę XC, a Pike z ukłonem w tę drugą stronę.

Napisano

Szczerze polecam Recona. Kolega ma Recona, jezdzilem na nim i jesli nie wolalbym amorka powietrznego(Reba) to wybral bym Recona - swietnie pracuje.

Napisano

Bodziu /to z sympatii,byleby nie zle zrozumianej.../,korona w Reconie ,a korona w Rebie to nie kosmetyczna roznica,tylko duza roznica.I Pikea i Recona mialem w rekach w sklepie i dlugo je ogladalem.Fakt sztywnej oski,czytaj Pikea nie bralem,bo juz na piaste nie mialem kasy,w sumie dzis zaluje..Nie chce wywolywac wojny o wyzszosci swiat ble,ble,tylko to moje zdanie.O ile jeszcze Reconem Solo Air mozna wbic sie w XC ,to u turnem juz raczej nie.

Napisano

Chcialbym zauwazyc, ze Recon to praktycznie Reba (a nie pike...). Nie wiem jak tegoroczne modele koron ale starsze z tego co pamietam byly identyczne.

Golenie sa te same. Roznia sie tlumikami oraz masa

Napisano
Bodziu /to z sympatii,byleby nie zle zrozumianej.../,korona w Reconie ,a korona w Rebie to nie kosmetyczna roznica,tylko duza roznica.I Pikea i Recona mialem w rekach w sklepie i dlugo je ogladalem.Fakt sztywnej oski,czytaj Pikea nie bralem,bo juz na piaste nie mialem kasy,w sumie dzis zaluje..Nie chce wywolywac wojny o wyzszosci swiat ble,ble,tylko to moje zdanie.O ile jeszcze Reconem Solo Air mozna wbic sie w XC ,to u turnem juz raczej nie.

Ja tez się przyglądałem (miałem okazję, bo ja mam Pike'a, a dwaj kumple Recona i Rebę) i różnice naprawdę nie są duże. Z tym, że każdy widelec jest z innego rocznika - może były jakieś zmiany, skoro twierdzisz inaczej? Zresztą to mało ważne, wszystkie są solidne i chyba to jest najważniejsze :down:

 

Recon z U-Turnem moim zdaniem do szeroko pojętego XC jak najbardziej - wcale nie trzeba ustawiać największego skoku, a XC dla mnie to niekoniecznie ściganie się i dążenie do jak najnizszej masy.

 

Chciałem jeszcze zauważyć, że amortyzator o którym tutaj mówimy, ma trafić do Kellysa Sabotage. A tam 100 mm to absolutne maksimum, więc nie wiem jaki jest sens kupować Recona U-Turn.

 

Jacke - Recon ma duzo więcej wspólnego z Pikiem, niż z Rebą. Powiększona Reba to raczej Revelation.

Napisano

No,no ,......,w wersji u-turn - hakami i ich "oblaniem",gorna czescia dolnych lag /w moim rejonie mowia -kielichami/,podkowa lub mostem jak zwal tak zwal i subtelna roznica korony.Czyli dolne lagi sa podobne i nic wiecej.W sumie jak piszesz nie roznia sie niczym.....Nie chodzi mi o faworyzacje Recona bo w d.... to mam ,tylko fakty.A fakty sa takie ,ze jak ja kupilem Recona ,a kumpel Rebe Team to przy ogladaniu mostu rzekl - a to k....a co to jest.Wez do rak i poogladaj,ale dokladnie a nie z tego co pamietam...I tu juz koncze dyskusje,bo atmosfera sie napina ,a niesmak pozostaje.

Napisano
Chciałem jeszcze zauważyć, że amortyzator o którym tutaj mówimy, ma trafić do Kellysa Sabotage. A tam 100 mm to absolutne maksimum, więc nie wiem jaki jest sens kupować Recona U-Turn.

faktycznie, przeoczyłem ten "szczegół" :down:

 

w pamięci miałem Madmana, gdzie fabrycznie jest 130 i dlatego myślałem o właśnie takim ... chyba sobie go daruje bo nie chce złamać ramki ;)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Troche z innej beczki ale chyba ciagle w temacie:-)

Trafilem na takiego RECONA: http://allegro.pl/item239614816_rock_shox_...niska_cena.html

Waze mniej niz 70kg, potrzebuje roweru do maratonow ale nie bardzo usmiecha mi sie wykladanie duzej kasy na REBE.

 

Wogole to nie nie kupowalem amortyzatora od bardzo dlugiego czsu i za bardzo nie wiem na co zwracac uwage. Dlatego jakie sa roznice miedzy posczegolnymi Reconami? Na co zwracac uwage? co to jest "gwiazdka" czy jakos tak?

Czy ten amortyzator pasowalby do ramy POISON Zynkali http://www.extreme-shop.nazwa.pl/poison/rzyankali.php

 

Czy waszym zdaniem taka baza bylaby w miare przyzwoita pod kontem maratonow wlasnie, czy moze lepiej doskladac do reby?A moze macie inne propozycje tak do 800zl?

 

Bede wdzieczny za opinie i sugestie

 

Pozdrawiam

Napisano

To jest Recon bez tłumika Motion Control, czyli masz regulację naprężenia wstępnego oraz tłumienia powrotu. Brak blokady oraz regulacji tłumienia kompresji.

Do maratonów i Twojej ramy będzie OK.

 

Gwiazdka to element wbijany w rurę sterową, pozwalający wyregulować stery. Zawsze dostajesz ją ze sterami, mozna kupić osobno za kilka złotych. Tutaj jest już wbita, będzie mniej roboty przy składaniu roweru.

 

Ogólnie za 690 zł to chyba warto, dobry stosunek cena/jakość. No chyba że potrzebujesz regulacji, o których pisałem powyżej, wtedy trzeba poszukać czegoś innego (droższego).

BTW ja mam Pike'a, używam go w enduro i jak dla mnie tłumika MC mogłoby nie być.

Napisano

ja jednak zdecydowałem się na tego Recon-a i jestem w fazie jego załatwiania, chciałem model bez matetki, ale będzie razem z nią ale po niższej cenie :)

 

aha ktoś się orientuje czy obie golenie mają kompiel olejową tak jak w Judy SL U-Turn 2004 ?

Napisano

Też mam pytanie odnoście recona i tory. Nie ma sensu zakładanie nowego tematu o tym samym.

Szukam amora, najlepiej żeby pochodził z rock shox.

Waga 125kg.

Amor musiałby posiadać: niektóre tory mają mocniej rozbudowaną koronę nie wiem jak jest w reconach, ale taki szczegół zadbałby o moją psychikę. golenie 32mm, system oparty na sprężynie (nie przepadam za powietrzem), u turna, blokada skoku by się przydała, oczywiście regulacja tłumienia, motion control.

I jednak przydałaby mi się ta sztywna oś tylko, czy warto??

geometria mojej ramy to nic jak pospolita merida matts. rozmiar 22 i myślę, czy jest możliwość aby wsadzić do niej pike-a

Jeśłi nie to jaką wersję recona lub tory moglibyście mi polecić?

Napisano
Amor musiałby posiadać: niektóre tory mają mocniej rozbudowaną koronę nie wiem jak jest w reconach, ale taki szczegół zadbałby o moją psychikę. golenie 32mm, system oparty na sprężynie (nie przepadam za powietrzem), u turna, blokada skoku by się przydała, oczywiście regulacja tłumienia, motion control.

 

To za dużo nie poprzebierasz sobie bo masz tylko Recona 351 U-turn ( allegro ->1299 ziko), Torę 302 U-turn oraz Torę 318 U-turn. Ich ceny w zależności od źródła i roku produkcji( gdzieniegdzie sprzedają jeszcze modele z 2006) wahają się od 800 do nawet 1050 złotych.

Napisano

RAPTOR: zwróć uwagę, że przy Twojej wadze w wersji u-turn nawet najtwardsza sprężyna (bo to, że będziesz musiał zmienić seryjną, jest pewne) może okazać się za miękka.

Pike do takiej ramy za bardzo nie pasuje. Ucierpi geometria, ale bardziej obawiałbm się o wytrzymałość. Tzn. można go tam włożyć i jeździć na 110 mm skoku.

Tora 302 nie wchodzi w grę, bo nie ma MC.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...