krzysiekmz Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 Moja Syntace Duraflite Carbon wazy 119g wiec wcale nie duzo. Pewnie mozna alu w tez wadze i o wiele taniej ale jak kto chce. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KondiKona Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 Do tego dorzucę parę lekkich komponentów (jak budżet pozwoli), ale bez przesadnego gadżeciarstwa i aluminowych śrubek w jarzmie siodełka na ten przykład. Rower z założenia ma służyć do jazdy a nie jako eksponat poczekam na ramę z alu, poskładam to na jakichś tanich częściach żeby mieć taką lekkiego kalibru zjazdówkę do rozwalenia. Bo z karbonem jak jest, wszyscy wiemy; stuknie się o kamień i pozamiatane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 @Bartmanin Skoro 40 gram roznicy pomiedzy kaseta XT a XTR to zadna roznica to dziwie sie pisaniu ze syntace robi ciezkie kierownice... W koncu 40 gram w te czy w tamta to co to za roznica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopaczus Napisano 18 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2008 Dobra, bo trochę się pozmieniało w moim Scalpelu. Nowe są zaciski hampli, opony i łańcuch. Waga lekko spadła - w końcu poniżej 10kg! Łańcuch to Dura Ace do kasety 10-rzędowej, działa zupełnie normalnie, żadnego pogorszenia pracy napędu, a 8g w dół Zaciski hampli to jakieś stare Hope Mono Mini z okolic roku 2003, same zaciski ważą po 116g. Przód ma przewód z Shimano, tył z Hayesa. Po paru wycieczkach w góry jestem zadowolony z pracy całości. No i pięknie wyglądają! Scalpel nie jest aktualnie najwyższym priorytetem, więcej zmian robię w Perpie. Może jeszcze dojdzie nowe siodło, linki i pancerze, może jakaś korba. Pomyślę Nowe rzeczy na czerwono. Brake (Front): '08 Avid Juicy 5 lever / Hope Mono Mini caliper, 276 Brake (Rear): '07 Avid Juicy 7 lever / Hope Mono Mini caliper, 318 Brake rotors: Accent Blade 6" w/ 4 bolts per rotor, 204 Cables: Dura Ace + Clark's, 88 Cassette: Shimano XT 32t, 260 Chain: Shimano Dura Ace 7801 (110 links), 258 Crankset: -Crank Arms: Shimano XT '07, 596 -Bottom Bracket: FSA MegaExo Road, 94 -Outer Ring: FSA Afterburner 44t, 78 -Middle Ring: Shimano LX 32t, 40 -Inner Ring: Shimano XT 22t, 20 -Crank Bolts: FSA alu/a2z red, 14 Derlr (Front): Shimano LX, 176 Derlr (Rear): SRAM X-9, 224 Fork: Cannondale Lefty Speed 110 DLR2, 1614 Rear Shock: Fox Float RPL w/bolts, 234 Frame: Cannondale Scalpel 3 2007, 18.5", 2062 Grips: Ritchey WTF cut, 26 Handlebar: Ritchey WTF Carbon 31.8, 580mm, 132 Headset: Cannondale Si, 54 Pedals: Crankbrothers Egg Beater SL, 270 Seat: Fi'zi:k Arione WingFlex Titanio, 256 Seatpost: Ritchey WTF Carbon, 27.2 x 350mm, 182 Seatpost clamp: incl. in frame weight Shifters : SRAM X-9 Gripshift, 184 Skewer: BBB Wheelfix, 38 Stem: Cannondale Si 31.8mm, 204 Tire (Front): '08 Furious Fred 2.0, 312 Tire (Rear): '08 Furious Fred 2.0, 312 Tubes: Notubes Joe's Sealant, 60+60=120 Wheelset (Front): Omega Lefty SL, ZTR Olympic, Wheelsmith, alu nipples, 620 Wheelset (Rear): American Classic, ZTR Olympic, Wheelsmith, alu nipples, 724 Total: 9.990g Fotka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 18 Listopada 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Listopada 2008 Poprawione Pierwszy Fs w rankingu poniżej 10kg Gratulować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iksC Napisano 18 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2008 Rower OK ale w zasadzie nie jest to full tylko softtail, w którym pracę ramy kontroluje fox rpl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopaczus Napisano 18 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2008 iksC - dokonałeś wstrząsającego odkrycia! Do tej pory nie mogę uwierzyć że tak się dałem sprzedawcy nabrać! Lookas - podziękować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwyex Napisano 18 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2008 Piękny, nic tylko gratulować...Brakuje mi tutaj jakiejś fajne korby typu FSA K-force lite PS. Lefty i cannon to moje marzenie, jednak zamiast scalpela chcialbym taurina:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iksC Napisano 18 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2008 Niepotrzebny ten sarkazm. Fajnie, że nie dałeś się nabrać. Po prostu administrator mógłby rozważyć stworzenie kategorii ST dla takich rowerów jak Cannon. To mogłoby rozjaśnić nieco sytuację, chociaż pewnie jest za mało wystawionych egzemplarzy. Sam rozważałem kupno nowego Scalpela ale natknąłem sporo fotek z pękniętymi widełkami, a 5/7 sprzedawców nowych ram team replica miało je, jak informowali albo się później okazywało, z gwarancji po defekcie (nie chodzi o recall ram) więc to o czymś świadczy. Starsze niż 2008 ramy uchodzą za solidniejsze do czego pewnie przyczynia się mniejszy skok - ugięcie tylnego trójkąta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopaczus Napisano 18 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2008 Nooo kategoria Softail obejmowałaby wyłącznie Scalpele pewnie, bo takie zabytki jak Trek STP to już prawdziwa rzadkość. Zwróć uwagę że kategoria FS ma na tym forum 5 wpisów No a sam Scalpel ze skokiem 67mm nie jest aż tak typowym przedstawicielem, klasyczne ST miały w okolicach 1" skoku. Przed recallem rozklejały się dolne widełki ale po recallu zdaje się już nie ma tego problemu. Pracuję u 3. największego dealera Cannona w Europie i jeszcze nie widziałem połamanego Scalpela. W przypadku awarii ramy wymieniane są od ręki i bez pytania, więc ryzyko wtopy jest minimalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.