Skocz do zawartości

[rower] Cannondale - składak


ragnarson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich forumowiczów ponownie tym razem przedstawiam mój nowy rower (zainteresowani wiedzą co się stało ze starym :Dhttp://www.forumrowerowe.org/index.php?sho...mp;#entry359078

niestety "rozstałem" się z Giantem z przczyn zdrowotnych-może się pospieszyłem, bo w przyszłym sezonie mogę już jeździc, ale nie ma nic straconego, musiałem coś wymyślic aby podtrzymac się i swój oragnizm na duchu, i tak złożyłem rowerem na ramie Cannona, który był zawsze moim największym i niedoscignionym marzeniem, aż do teraz, ok ale przejdzmy do rzeczy):

Rower umieszczam w kategorii "light" ponieważ nie do końca świadomie ale zrobiło się poniżej 11kg, a dokładnie ok 10560g.

Wiem, że n aramie cannona oraz headshok-u rower ten powinien ważyc znacznie poniżej 10kg, ale tak jak pisałem wyżej nie przygładałem podczas składania go większej uwagi do wagi, ale zostałem zaskoczony, że jest poniżej 11kg.

Podaję specyfikację:

RAMA

Cannondale F-600

AMORTYZATOR

HeadShok Super Fatty Ultra DLR

KOŁA

Mavic Crosstrail CL

KORBA

Shimano Deore XT

HAMULCE

Avid Juicy Five

TARCZE HAMULCOWE

Shimano XT CL

KASETA

Sram PG-950 11-34z

ŁAŃCUCH

Sram PC-951

MANETKI

Sram X.9

PRZERZUTKA TYLNA

Sram X.9

PRZERZUTKA PRZEDNIA

Shimano LX

PEDAŁY

Shimano PD-M540

OPONA PRZÓD

Schwalbe Nobby Nic 26x2.1

OPONA TYŁ

Schwalbe Racing Ralph 26x2.1

DĘTKI

Maxxis Ultralight presta

STERY

Cannondale HeadShok Si

KIEROWNICA

BBB-15 Fiberlite Carbon 600mm, 25,4mm gięta (15st)

MOSTEK

Cannondale XC 3 HeadShok

SZTYCA

FSA FR-200

SIODEŁKO

Selle Italia SLR Gel Flow

CHWYTY

Sram

ZACISK PODSIODŁOWY

KTM

KOSZYK

Specialized Rib Cage Pro

 

A o to zdjęcia roweru (plener nie ciekawy, ale jeszcze nie mogę nadwyrężac stawu, także większy test roweru w przyszłym roku).

 

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e131e14e3ae3686b.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eb3468a73aa8556f.html

 

 

O to całe zestawienie ( prawie ), mojego nowego bika.

Proszę o opinie i komentarze.

Pozdrawiam i dzięki za słowa otuchy po mojej kontuzji. :P

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rowerek ekstra : P

tylko ta kiera.. wygląda mało pr0

 

z ciekawosci: jak chodzi ten amorek?

Amorek działa super, jednak prawdziwy test będzie miał w terenie, a to niestety na wiosnę,

jeśli chodzi o kierę, bardzo ciężko znaleśc na polskim rynku, giętą kierownicę w takiej cenie, z taką wagą i o takiej średnicy, a wygląd naprawdę prezentuje się bardzo dobrze :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ragnarson dobrze ci tak, hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Mówiłem, nie sprzedawaj tego gianta, poczekaj aż się wyjaśni z twoim zdrowiem to teraz masz za swoje. Ale jak zwykle wszyscy mają rację prócz mnie, a później dziwnym trafem wychodzi na moje.

Nie ulega jednak wątpliwości, że Cannondale jest porządną maszyną i jakością samą w sobie i należy mu się największy podziw. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ragnarson dobrze ci tak, hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Mówiłem, nie sprzedawaj tego gianta, poczekaj aż się wyjaśni z twoim zdrowiem to teraz masz za swoje. Ale jak zwykle wszyscy mają rację prócz mnie, a później dziwnym trafem wychodzi na moje.

Nie ulega jednak wątpliwości, że Cannondale jest porządną maszyną i jakością samą w sobie i należy mu się największy podziw. :D

Rigar decyzja nie była prosta, ale w tym czasie uznałem, że tak będzie najlepiej, teraz mam Cannona, o którym zawsze marzyłem no i parę tysięcy w kieszeni ze sprzedaży Anthema, także nie jest źle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ragnarson

Widzę, że w profilu masz napisane, że jesteś ze śląska... Trzeba się będzie kiedyś umówić na jakąś jazdę z Tobą i jeszcze kilkoma osobami z forum, bo założę się, że niejeden chciałby ujrzeć Twojego cannona na żywo no i pomacać go sobie, w tym ja oczywiście. ;)

Ja w życiu tylko raz widziałem cannona, na dodatek u mnie w Tychach, tyle że z Leftym... Ale pikny był! :D

Twój zresztą też niczego sobie... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rigar decyzja nie była prosta, ale w tym czasie uznałem, że tak będzie najlepiej, teraz mam Cannona, o którym zawsze marzyłem no i parę tysięcy w kieszeni ze sprzedaży Anthema, także nie jest źle :)

 

Nie można śmiać się z czyiś marzeń. Skoro chciałeś mieć cannondale i w końcu sen się ziścił to nic tylko gratulować. Spełnienie marzeń jest więcej warte niż kupienie "od tak".

 

Tylko ciągle chodzi mi o to, że ja (na tym forum) byłem jedyny przeciw sprzedaży, abyś poczekał, a na pewno wszystko się wyprostuje. No ale cóż - życie

 

A co do roweru. Maszyna na 6+ tylko do mnie jakoś nie dociera charakterystyczny amortyzator. Nie potrafię powiedzieć, czemu. Może być to spowodowane tym, że jest on jedyny w swoim rodzaju, żaden rower go nie posiada i dlatego mi się wydaje, że to jest "zły" patent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koncertownik

pewnie, że możemy pośmigac z tym, że to dopiero w przyszłym roku, dziś byłem na małej przejażdżce i jednak czuc dyskomfort w stawie, muszę jedank odpuścic, żeby nie narobic głupot

ombre

Giant faktycznie był super maszynką i te zawieszenie, no ale coż stało się ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w życiu tylko raz widziałem cannona, na dodatek u mnie w Tychach, tyle że z Leftym... Ale pikny był! :D

No to w październiku przybędzie jeszcze jeden Cannon z Leftym w Tychach, mój własny :(

 

żaden rower go nie posiada i dlatego mi się wydaje, że to jest "zły" patent

Wygląda śmiesznie, fakt, ale to naprawdę działa :P Konstrukcja prostsza od cepa, ale ten patent w środku z łożyskami igiełkowymi naprawdę usztywnia konstrukcję i w ogóle przenosi amortyzację na całkiem nowy poziom :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w październiku przybędzie jeszcze jeden Cannon z Leftym w Tychach, mój własny :(

Wygląda śmiesznie, fakt, ale to naprawdę działa :P Konstrukcja prostsza od cepa, ale ten patent w środku z łożyskami igiełkowymi naprawdę usztywnia konstrukcję i w ogóle przenosi amortyzację na całkiem nowy poziom :D

kopaczus

W takim razie czego na fotki twego Cannona, domyślam się, że chodzi o Scalpela - to dopiero ramka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

W moim Cannonie nastąpiły małe zmiany, podyktowane różnymi względami, i tak:

Nowa sztyca:

Thomson Elite Seatback (ze względu na seatback oraz 410mm długości)

Nowe siodło:

Selle Italia SLR XC GEL FLOW (bo miałem je w Anthemie i uważam je za najwygodniejsze na jakim jeździłem no i waga)

Nowy mostek:

Cannondale 100mm, kąt 5 stopni (ponieważ poprzedni mostek miał niewygodny kąt 20 stopni, czułem się jak na trekkingu a po obróceniu mostka jak na halowych zawodach szosowych na czas)

Nowa kierownica:

FSA XC-190 (bo poprzednia była za krótka)

Wrzucam fotkę:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ef6c46d25197c794.html

W tym sezonie mam jeszcze zamiar zmienic:

przednią przerzutkę na XTR oraz manetki na X.0, byc może korbę na XTR (ale 2006), na przyszły sezon zostawiam kasetę oraz łańcuch.

Pzdr

Proszę o komentarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrazenie, ze ta rama jest na Ciebie za mala o dwa numery....

A skąd takie wrażenie?

Co masz na myśli?

Ja myślę, że kwestia bardzo indywidualna dopasowanie ramy do wzrostu? (nie do końca), a technika jazdy?, a wygoda?

Osobiście wolę mniejsze ramy, dla mnie bardziej zwrotne.

Raz tylko w życiu dałem się w sklepie naciągnąc na ramę Treka 19,5 cala, strasznie się meczyłem, górna rura 625mm długości dla mnie niepozozumienie przy 495mm dł. rury podsiodłowej.

Mam 181 cm, a rama ma dokładnie 18,1cala, dla mnie ok.

Choc ramą Scotta z serii Scale o rozmiarze 19cali, miała jak dla mnie na razie najlepszą geometrię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli ta rama to 18", a Ty masz 181 cm wzrostu to masz nogi jak top modelka :) Strasznie wysoko masz siodelko...

;) modelką raczej nie jestem (nie pasuje do modelki to między nogami), ale w newralgicznym punkcie trzymając nogę na pedale ( w bucie oczywiście -SPD) w linii prostej mam minimalnie ugiętą nogę w kolanie, także pozycja chyba raczej standardowa (wg. mnie).

 

Piękny hardtail :-)

 

Jak przesuniesz siodło do przodu to walisz kolanami o kierownicę? Ja w swoim lepiej wchodzę w zakręty z siodłem bardziej do przodu. Jak Ci się na nim podjeżdża?

Nie mam sporą rezerwę, długośc rury górnej w linii prostej to 585mm, zwróccie uwagę na pierwsze fotki jaki był kąt mostka oraz prosta sztyca wtedy pozycja nie była za wygodna,ale teraz po zmianach jest ok.

Podjeżdża się super, szczególnie jestem pod wrażeniem pracy headshoka, super testów w tym roku jeszcze nie było (jestem jeszcze na rekonwalescencji-do wiosny).

Tak poza tym, mam smaka na Scalpela na leftym, (może w 2009), jak się sprawuje "lewus"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjeżdża się super, szczególnie jestem pod wrażeniem pracy headshoka, super testów w tym roku jeszcze nie było (jestem jeszcze na rekonwalescencji-do wiosny).

Tak poza tym, mam smaka na Scalpela na leftym, (może w 2009), jak się sprawuje "lewus"?

Z Headshokami jest taki bajer że C'dale musiał outsourcować część produkcji hydrauliki Magurze i te durnie źle poskładały oringi, i sporo z rocznika 2007 było do wymiany... mam nadzieję, że Twój nie jest z tej feralnej serii :)

 

Lewy śmiga jak marzenie ;) Niestety na 2008 nie ma w katalogu na Europę Lefty'ego z bebechami Foxa X :) Pozostaje aluminiowy Speed i "zwykły" karbonowy, bez tych wszystkich bajerów...

 

Życzę pomyślnej rekonwalescencji i rychłego spotkania na trasie! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...