Skocz do zawartości

[piasty] serwis, smarowanie, obsługa


kamykyo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szukałem na forum i niestety nie znalazłem tematu, który jest poświęcony serwisowaniu piast. Chciałbym, aby powstało vademecum takie jak np o regulacji przerzutek(bardzo to się przydaje mało doświadczonym użytkownikom, jakby temat był przyklejony byłby łatwy do odnalezienia.) Konkretnie chodzi mi o to jak rozebrać piastę, nasmarować i o ogólną obsługę w ciągu całego sezonu, aby przejechały jak najwięcej km. Opinie użytkowników doświadczonych w tym temacie mile widziane :D

Napisano

nie konkretnie o regulacje, bo to było porównanie do tematu z regulacją przerzutek. Konkretniej o serwis i smarowanie piast (co ile km, po jakim czasie etc). Czyli po prostu jak dbać o piastę, aby jak najdłużej służyła.

Napisano

A. Nigdy nie miałem piasty "na maszynówkach" więc się nie wypowiadam.

Wymiana i smarowanie łożysk maszynowych na przykładzie piast jest opisane

i obfotografowane np. w magazynie rowerowym nr. 41 (11-12/2006).

 

Odpowiedź na pm-kę: owszem mam ten numer magazynu,

ale tam walą w te piasty stalowym młotkiem :D

Napisano

Z tego co wiem do otwarcia piasty Novatec potrzebny jest klucz płaski 17 (rowerowy - wąski) i klucz imbusowy jako kontra (nie pamiętam dokładnie, ale chyba 8). Imbus wkładasz do ośki po stronie przeciwnej do bębenka i kluczem odkręcasz korek. Podobnie po drugiej stronie, tyle że imbus zostaje po tej samej stronie. Na stronie www.novatec.com.tw znajdziesz rysunek złożeniowy swojej piasty (między innymi z numerami części w razie jakbyś musiał jakieś zamawiać).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...