kamykyo Napisano 23 Sierpnia 2007 Napisano 23 Sierpnia 2007 Szukałem na forum i niestety nie znalazłem tematu, który jest poświęcony serwisowaniu piast. Chciałbym, aby powstało vademecum takie jak np o regulacji przerzutek(bardzo to się przydaje mało doświadczonym użytkownikom, jakby temat był przyklejony byłby łatwy do odnalezienia.) Konkretnie chodzi mi o to jak rozebrać piastę, nasmarować i o ogólną obsługę w ciągu całego sezonu, aby przejechały jak najwięcej km. Opinie użytkowników doświadczonych w tym temacie mile widziane
tichy Napisano 23 Sierpnia 2007 Napisano 23 Sierpnia 2007 "regulacja" ? ... domyślam się że chodzi Ci o piasty typu bieżnia-konus (głównie shimano). http://www.mountainbikerides.co.uk/fettling/shimano_hub.htm http://sheldonbrown.com/cone-adjustment.html na stronie Zbooya też jest o regulacji piast: http://www.cyfronet.pl/rowery/ --> sprzęt --> obsługa piast
kamykyo Napisano 23 Sierpnia 2007 Autor Napisano 23 Sierpnia 2007 nie konkretnie o regulacje, bo to było porównanie do tematu z regulacją przerzutek. Konkretniej o serwis i smarowanie piast (co ile km, po jakim czasie etc). Czyli po prostu jak dbać o piastę, aby jak najdłużej służyła.
koncertownik Napisano 23 Sierpnia 2007 Napisano 23 Sierpnia 2007 W googlach wpisujesz "serwis piast" albo "konserwacja piast" i masz podane jak na tacy... Dwa pierwsze linki, które mi się wyświetliły: http://www.bikeworld.pl/rower/artykul/1237/3/ http://www.cyf-kr.edu.pl/rowery/piasty.html
Maciek764 Napisano 23 Sierpnia 2007 Napisano 23 Sierpnia 2007 Proponowałem coś w stylu vademecum ale mnie zjechano Wpisz w wyszukiwarkę...
baksik22 Napisano 23 Sierpnia 2007 Napisano 23 Sierpnia 2007 Na bikeworld masz też jak serwisować piasty
tichy Napisano 23 Sierpnia 2007 Napisano 23 Sierpnia 2007 A. Nigdy nie miałem piasty "na maszynówkach" więc się nie wypowiadam. Wymiana i smarowanie łożysk maszynowych na przykładzie piast jest opisane i obfotografowane np. w magazynie rowerowym nr. 41 (11-12/2006). Odpowiedź na pm-kę: owszem mam ten numer magazynu, ale tam walą w te piasty stalowym młotkiem
Gvalchmei Napisano 27 Sierpnia 2007 Napisano 27 Sierpnia 2007 Z tego co wiem do otwarcia piasty Novatec potrzebny jest klucz płaski 17 (rowerowy - wąski) i klucz imbusowy jako kontra (nie pamiętam dokładnie, ale chyba 8). Imbus wkładasz do ośki po stronie przeciwnej do bębenka i kluczem odkręcasz korek. Podobnie po drugiej stronie, tyle że imbus zostaje po tej samej stronie. Na stronie www.novatec.com.tw znajdziesz rysunek złożeniowy swojej piasty (między innymi z numerami części w razie jakbyś musiał jakieś zamawiać).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.