Maciek764 Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 Ostatnio dużo jeździłem i łańcuch się zabrudził. Ogólnie zacząłem czuć chrupanie na pedałach a wogóle jak przycisłem pod jakąś górkę to napęd wydawał dość nieprzyjemne odgłosy, zgrzytanie nasilało się i miałem wrażenie że cały napęd zaraz się rozpadnie. Więc kupiłem sobie spinkę KMC, facet w serwisie mi założył, rozpiąłem ją potem i najpierw wymyłem łańcuch w wodzie z płynem do mycia naczyń a potem trzy razy w benzynie. Za trzecim razem benzyna była zupełnie czysta. Poczekałem aż wyschnie i nasmarowałem Finish Line Cross Country. A tutaj niespodzianka - po godzinie stania i wytarciu nadmiaru - dalej to samo zgrzytanie. Żadnej poprawy. Napęd jest głośniejszy niż być powinien, dalej te nieprzyjemne odgłosy przy mocniejszym przyciśnięciu. Podejrzewam: - nie wyciągnąłem wszystkiego piasku podczas szejkowania - możliwe? - może suport pada? (wkład, ma 2200km) - krzywy hak? przerzutka nie jest idealnie prosto ale działa normalnie - wolnobieg się rozsypuje? (miałem wymieniany już dwa razy) Proszę o pomoc bo zaczyna mnie już to irytować lekko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sintesi Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 a moze po prostu masz kurz lub inne brudy miedzy pakietem, a rama?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek764 Napisano 20 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 A mogłoby to mieć aż taki wpływ na pracę całości? No jest to zabrudzone troche... ale jak ściągnąłem łańcuch to było zupełnie płynnie i bez żadnych odgłosów i oporów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sintesi Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 jesli masz brud, pyl miedzy pakietem, a rama to odglosy moga byc okropne. rama rezonuje i masz wrazenie, ze caly rower za chwile sie rozpadnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek764 Napisano 20 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 Dokładnie takie wrażenie mam. Spróbuje zająć się tym jutro, ale czy do tego trzeba ściągać korby? Bez ściągania się da jakoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Helevorn Napisano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2007 A przy czyszczeniu napedu pamietales, zeby zajac sie nie tylko lancuchem ale rowniez tarczami korby, kaseta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek764 Napisano 21 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2007 Tak wyczyściłem wszystkie zębatki benzyną ekstrakcyjną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gremson Napisano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2007 Tak wyczyściłem wszystkie zębatki benzyną ekstrakcyjną. Jeśli byłeś nie uważny przy czyszczeniu kasety benzyna ekstrakcyjną, to mogłeś zaleś bębenek i w rezultacie rozpuścić smar wewnątrz piasty- stąd te dźwięki. PS rada na przyszłość. Zębatki najlepiej czyścić złożoną suchą szmatką. Czyszcząc kasetę zdejmij tylne koło, weź szmatkę i każdy blat po kolei wypucuj. Korby również szmatką każdą koronkę po kolei na błysk:D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek764 Napisano 21 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2007 Nie zalałem bębenka bo to było już przed czyszczeniem, pozatym ja nie zalewałem zębatek benzyną tylko troszkę szczoteczką tak żeby tylko rozpuścić ten osad i na bank niczego nie zalałem i nie jest to przyczyna tego. Jak będę w serwisie kiedyś bo teraz za ładna pogoda to się spytam o co tu chodzi ale na razie mi to nie przeszkadza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gremson Napisano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2007 nie zalewałem zębatek benzyną tylko troszkę szczoteczką tak żeby tylko rozpuścić ten osad Ja również czyściłem dokładnie w ten sposób i kosztowało mnie to serwisem piasty. Tak tylko uściślając:) pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek764 Napisano 21 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2007 Tylko że w wolnobiegu pomiędzy zębatkami jest zamknięta przestrzeń a powtarzam że to już było przed czyszczeniem. A i tak w przyszłym sezonie robię serwis piast Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gremson Napisano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2007 Mam jeszcze jeden pomysł: może to wina nie dokręconych pedałów? W momencie kiedy jakaś aluminiowa części nie jest dostatecznie mocno dokręcona to rama aluminiowa przenosi i nasila przykre dźwięki. Myślałem, że mi się suport sypie, bo takie dźwięki wydawał- mimo, że zero luzu na korbie. Dokręcałem osikę na maxa i problem powtarzał się ze zdwojoną siłą. W końcu dokręciłem oba pedały i blaty korby i problem ustąpił. Najwyraźniej któryś z pedałów robił kręcią robotę. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek764 Napisano 24 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2007 W jednym pedale jest luz, ale zauważyłem że to się dzieje na rzadko używanych koronkach 1,2,3,4 na zjechanych 5,6,7 problem nie występuje, czyli jak tam ktoś pisał to jest chyba zużyta kaseta i łańcuch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.