Skocz do zawartości

[zgrzytanie] dziwne zachowanie napędu


Maciek764

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio dużo jeździłem i łańcuch się zabrudził. Ogólnie zacząłem czuć chrupanie na pedałach a wogóle jak przycisłem pod jakąś górkę to napęd wydawał dość nieprzyjemne odgłosy, zgrzytanie nasilało się i miałem wrażenie że cały napęd zaraz się rozpadnie. Więc kupiłem sobie spinkę KMC, facet w serwisie mi założył, rozpiąłem ją potem i najpierw wymyłem łańcuch w wodzie z płynem do mycia naczyń a potem trzy razy w benzynie. Za trzecim razem benzyna była zupełnie czysta. Poczekałem aż wyschnie i nasmarowałem Finish Line Cross Country. A tutaj niespodzianka - po godzinie stania i wytarciu nadmiaru - dalej to samo zgrzytanie. Żadnej poprawy. Napęd jest głośniejszy niż być powinien, dalej te nieprzyjemne odgłosy przy mocniejszym przyciśnięciu. Podejrzewam:

- nie wyciągnąłem wszystkiego piasku podczas szejkowania - możliwe?

- może suport pada? (wkład, ma 2200km)

- krzywy hak? przerzutka nie jest idealnie prosto ale działa normalnie

- wolnobieg się rozsypuje? (miałem wymieniany już dwa razy)

Proszę o pomoc bo zaczyna mnie już to irytować lekko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wyczyściłem wszystkie zębatki benzyną ekstrakcyjną.

 

Jeśli byłeś nie uważny przy czyszczeniu kasety benzyna ekstrakcyjną, to mogłeś zaleś bębenek i w rezultacie rozpuścić smar wewnątrz piasty- stąd te dźwięki.

 

PS rada na przyszłość. Zębatki najlepiej czyścić złożoną suchą szmatką. Czyszcząc kasetę zdejmij tylne koło, weź szmatkę i każdy blat po kolei wypucuj.

Korby również szmatką każdą koronkę po kolei na błysk:D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zalałem bębenka bo to było już przed czyszczeniem, pozatym ja nie zalewałem zębatek benzyną tylko troszkę szczoteczką tak żeby tylko rozpuścić ten osad i na bank niczego nie zalałem i nie jest to przyczyna tego. Jak będę w serwisie kiedyś bo teraz za ładna pogoda to się spytam o co tu chodzi ale na razie mi to nie przeszkadza :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jeden pomysł: może to wina nie dokręconych pedałów?

W momencie kiedy jakaś aluminiowa części nie jest dostatecznie mocno dokręcona to rama aluminiowa przenosi i nasila przykre dźwięki. Myślałem, że mi się suport sypie, bo takie dźwięki wydawał- mimo, że zero luzu na korbie. Dokręcałem osikę na maxa i problem powtarzał się ze zdwojoną siłą. W końcu dokręciłem oba pedały i blaty korby i problem ustąpił. Najwyraźniej któryś z pedałów robił kręcią robotę:D.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...