Mod Team bogus Napisano 20 Sierpnia 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 Witam, szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Zamierzam kupić przerzuykę do tyłu w przedziale cenowym do ok. 130 zł, i nie wiem co będzie lepsze LX czy SX-5, wiem że te przerzutki nie są sobie równe według producentów, bo LX powinien konkurować z X-7, ale według mnie to właśnie te powinny rywalizować ze sobą. Na X-7 mnie nie stać, więc muszę wybrać z tych dwóch. Proszę doradźcie co mam wybrać bo nie mam pojęcia. Jakie są różnice w budowie, kulturze pracy, łożyskowaniu kółek ( o ile są łożyskowane, tego dokładnie nie sprawdzałem) pomiędzy tymi modelami? Co będzie lepsze, co dłużej wytrzyma itp.? P.S. Jeżdżę w XC, obecnie mam zwykłe Deore które powoli łapie luzy i nienajlepiej zmienia biegi. Oczywiście manetki też zmienię na odowiedni model danego producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karnaś Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 W LX dolne kółko chyba jest na łożysku maszynowym, a w SX-5 żadne kółko nie jest na maszynowym. W przypadku SX-5 nie ma czegoś takiego jak obijanie przerzutki o ramę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kusak Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 to może xt? http://www.allegro.pl/item224717363_nowe_p..._za_128pln.html http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...products_id=963 albo z 2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rainier Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 zdajesz sobie sprawe ze te przezutki obsługują różne manetki? Jeździłem na x7 teraz mam sx5, konstrukcyjnie bardzo podobne, sx5 działa super, na lx raczej bym sie już nie przesiadł, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ombre Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 Mam porownanie LX'a do X-7 i w takim wypadku bralbym srama, niestety nie bylo mi dane testowac sx 5, ale jezeli roznica nie jest wielka to bierz srama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karnaś Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 Przecież napisał, ze wymieni też manetki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 20 Sierpnia 2007 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 Manetki oczywiście jak mój poprzednik zauważył wymienię. Jak wezmę SX-5 to będę brał Triggery, a jak LX to Rapid Fire. Ale nadal nie wiem co mam wybrać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mad Max Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 Ja polecam LX. Też ze wzgędu na klamkomanetki z systemem Rapidfire. Wygodne to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 22 Sierpnia 2007 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2007 Odświeżam temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2007 A ja ci polecę SRAM 7 (zdecydowanie lepsza niż SX5 czy LX - mimo , że starszy model, działa niezawodnie, precyzyjnie i jest trwała- wiem bo jestem użytkownikiem) - manetki możesz sprzedać . http://www.allegro.pl/item227234520_przerz...atis.html#photo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek764 Napisano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2007 Tylko SRAM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janisław Napisano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2007 A ja ci polecę SRAM 7 (zdecydowanie lepsza niż SX5 czy LX - mimo , że starszy model[...] Czyżbyś posiadał obie te przerzutki (7.0 i SX5), że wiesz która jest zdecydowanie lepsza?? Wracając do tematu, warto zapodać chociażby tego SX5 dla samego systemu ESP 1:1. Po jakimś czasie przerzutka będzie do wymiany i wtedy zakupisz coś lepszego, natomiast manetki już będziesz miał odpowiednie. Tylko manetki weź przynajmniej x7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 24 Sierpnia 2007 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2007 Tak, tylko gdy wezmę manetki X-7 to nie starczy mi kasy na przerzutkę na tył, bo manetki X-7 są sporo droższe od SX-5. Poza tym na stronie harfy nie ma manetek X-7 na 8 przełożeń, są tylko na 9, a ja niestety potrzebuję tych na 8. P.S. Jaka jest różnica między manetkami X-7, a SX-5 bo żadnej nie widzę, dopiero przy X-9 różnica jest zauważlna, bo X-9 są aluminiowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 24 Sierpnia 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2007 X-7 2007 też są aluminiowe i wyglądają dokładnie jak starsze X-9. A X-7 8-rzędowe bywają na Allegro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janisław Napisano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2007 Fakt, mój błąd. Rok temu SX5 były takie syfiaste z tylko jedną wajchą do zmieniania (jak obecne SX4), te nowe są takie x7 2 lata temu. Zatem możesz je spokojnie brać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loko Napisano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2007 SX-5 ma DiRT http://pl.wikipedia.org/wiki/Di.R.T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janisław Napisano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2007 Jak każda przerzutka SRAMA - DiRT= Direct Route Technology czyli proste prowadzenie linki bez zawijasów jak w Shimano. Chociaż o ile dobrze kojarzę w modelach na 2008 rok Japończycy zmontowali coś podobnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 25 Sierpnia 2007 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2007 Jeszcze mam takie pytanie, bo już wiem, że biorę Srama tylko nie wiem czy naprawdę warto dopłacić w moim przypadku 70 zł do tylnej przerzutki X-7, czy nie zauważę dużej różnicy w pracy i wytrzymałości między SX-5? P.S. Jak jest z łożyskowaniem kółek w tych modelach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2007 obie maja kolka na tulejkach. firmowe kolka ktorych nie da sie zamienic na nic innego ze wzgledu na specyficzne mocowanie kolek w wozku przerzutki. jesli chodzi o moje doswiadczenie ze sramem to zdecydownie nie. przerzutka miala tluc sie mniej niz shimano - moze sam korpus nie ale sprezyna jest tak wiotka ze przerzutka fruwa jak nawiedzona - lancuch jest mniej naprezony i wali w widelki ramy gorzej niz rozchorowane ze starosci shimano. przerzutka ma luz od nowosci (mowie o x-7) ktory sie w prawdzie nie powieksza ale moje zaufanie przez to kuleje. zmiana biegow nie jest precyzyjniejsza niz w przypadku shimano (testowalem modele xt i xtr i to kilka sztuk), przerzutka lubi się gubic czego w przypadku shimano nie bylo tak czesto. nie odczuwam wzrostu precyzji przerzucania ze wzgledu na teoretycznie lepsze przelozenie 1:1. grip bo takie mam manetki ma duzo dluzszy zakres obrotu niz grip do przerzutki shimano - musze robic to przy zmianie na calej kasecie na przynajmniej dwie raty. jesli shadow xt shimano potanieje to wroce do shimano. nie widze zadnych korzysci z korzystania ze srama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2007 Miałem kiedyś genialnego stareńkiego czarnego LX chodził z gripami sahs centera a później z mrx pro LX się zajeździł czas, kilometry, kilka gleb zrobiły swoje. w czasach świetności był genialny teraz w jednym rowerze mam X-7 i pracuje dokładniej niż Shimano - Tobo może masz krzywy hak - u mojego syna tak było w nówce ramie hak nie leżał idealnie, w rowku było zbyt dużo lakieru i był minimalnie przekoszony co wpływało na precyzję napędu. Do LX można porównywać X-7 a ne SX 5 chociaż SX 5 zastąpił starą 5 i bliżej mu do X-7 jesli shadow xt shimano potanieje to wroce do shimano. nie widze zadnych korzysci z korzystania ze srama. Jeśli napęd jest dobrze wyregulowany i utrzymany w czystości to nie ma znaczenia shimano czy sram różnica na korzyść sram rzadziej trzeba regulować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 26 Sierpnia 2007 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2007 amoniak: przeczytaj temat od początku to się dowiesz czemu chcę porównać LX z SX-5 - brak kasy. Nadal nie uzyskałem odpowiedzi na moje pytanie czy jest duża różnica pomiędzy X-7 a SX-5. Co z tymi kółkami są drogie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2007 hak jest prosty (tak samo jest w nowej jak i starej ramie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rainier Napisano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2007 jesli chodzi o moje doswiadczenie ze sramem to zdecydownie nie. przerzutka miala tluc sie mniej niz shimano - moze sam korpus nie ale sprezyna jest tak wiotka ze przerzutka fruwa jak nawiedzona - lancuch jest mniej naprezony i wali w widelki ramy gorzej niz rozchorowane ze starosci shimano. no to jesteś pierwszą osobą która twierdzi że sprężyna w Sram jest gorsza od sh*t-mano, ja mam zupełenie odwrotne doświadczenia niż ty i na forum większość ludzi twierdzi inaczej, Może miałeś coś używanego, uszkodzonego albo sam nie wiem co, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2007 nowa srebrna x-7 - fabryczna nowka. łomot jest okrutny mimo wytlumienia neoprenem - takim samym jak w przypadku shimano. tak jak pisalem - nie chodzi o uderzanie korpusu przerzutki tylko o walenie lancucha o rurki wahacza. zastosowane pancerze takie same w przypadku shimano jak i srama. pojecie o regulacji mam bo bawie sie we wlasnoreczne skladanie sprzetu przynajmniej od 7 lat. przerzutka dziala subiektywnie wolniej, z ociaganiem - pancerze byly wymieniane na nowe przy pierwszym zakladaniu srama jak i obecnie przy nowej ramie, gdzie prowadzenie ich jest wg mnie nawet korzystniejsze niz w przypadku poprzedniej ramy. tak jak pisalem: moze i przelozenie jest 1:1 ale grip potrzebuje duzo wiekszego zakresu obrotu miedzy biegami 1 a 9. mam elastyczne nadgarstki ale przy shimano i gripie rocket skok jest o wiele krotszy - czytaj - praktyczniejszy, szybszy i o wiele sprawniejszy. przerzutka myli sie na duzych wertepach i na pralce - shimanowskiemu xt zdarzalo sie to o wiele rzadziej a xtrowi wogole. srama kupilem wlasnie po to by wyeliminowac mylenie sie przerzutki ze wzgledu na jedną sprezyne i jeden ruchomy punkt mniej. rezultat taki jednak nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pudeleQ Napisano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2007 tak jak pisalem: moze i przelozenie jest 1:1 ale grip potrzebuje duzo wiekszego zakresu obrotu miedzy biegami 1 a 9. mam elastyczne nadgarstki ale przy shimano i gripie rocket skok jest o wiele krotszy - czytaj - praktyczniejszy, szybszy i o wiele sprawniejszy. Potrzebuje większego zakresu obrotu między biegami gdyż Sram ciągnie 2 razy więcej linki i tego się nie zmieni, chyba że zaczną robić gripy o 2 razy większej średnicy ale to raczej poroniony pomysł. przerzutka myli sie na duzych wertepach i na pralce - shimanowskiemu xt zdarzalo sie to o wiele rzadziej a xtrowi wogole. srama kupilem wlasnie po to by wyeliminowac mylenie sie przerzutki ze wzgledu na jedną sprezyne i jeden ruchomy punkt mniej. rezultat taki jednak nie jest. Może troszke za długi łańcuch? Bo przy za długim łańcuchu może się i mylić i łańcuch może bardziej obijać o ramę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.