miciu22 Napisano 6 Października 2010 Udostępnij Napisano 6 Października 2010 (edytowane) Oj przerobiłem już wiele opon i gorsze były tylko RR z serii Dancing Ralph. Zakręty na błocie, to kiepska sprawa, bo opony uciekają po prostu, a podjazdy to już w ogóle kiszka- Beskid Niski, Bieszczady, Gorce, Pieniny, Beskid Sądecki, tereny ciężkie i śmierć czasem zaglądała w oczy. Może za dużo się spodziewałem po przesiadce z Mythosów Edytowane 6 Października 2010 przez miciu22 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 6 Października 2010 Udostępnij Napisano 6 Października 2010 (edytowane) Po dzisiejszych testach w trudnym terenie: jest słaba i to bardzo. W każdym rodzaju terenie nie sprawuje się zbyt dobrze, na kamienie jest za cienka, na błoto zby niski bieznik, na piach mała szerokość. W zakrętach nie mam problemów jak już wcześniej pisałem, nie jest idealnie ale mają wystarczające trzymanie. Jednak wiecej tych opon nie kupię. Powód: super delikatne ścianki boczne. Powoli zaczyna wyłazić oplot w miejscu gdzie opona styka się ze ściankami obręczy, poratowałem to na razie butaprenem i na kilku wyścigach mam nadzieję że pociagnie (ich przebieg na razie to 1500 km). Następnym razem wybiorę chyba inne opony, jak np. IRC Serac XC NIE POLECAM ! Edytowane 6 Października 2010 przez kubek20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arek03170 Napisano 6 Października 2010 Udostępnij Napisano 6 Października 2010 a na co wy liczycie kupując takie opony i jeżdżąc w nich po górach, blocie i kamieniach? Te opony są dobre - ale do tego, do czego są stworzone. Są delikatne ale za to lekkie. To są opony na suche warunki, szuter, ścieżki w ,lesie, i asfalt dla tych, którym semi slicki nie wystarczają, ale jeżdżą też po asfalcie bo muszą. i wtedy spisują sie bardzo dobrze. Poza tym są tanie, w tej cenie nie dostaniecie lepszych opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 6 Października 2010 Udostępnij Napisano 6 Października 2010 Po 4 tyś km w stanie bd wylądowały w drugim rowerze u siostry, w grząskim piasku daję rade moim zdaniem, co prawda rzuca na boki ale przejechać idzie, technika najważniejsza, tak samo w błocie. Nie mam za dużo problemów, a technikę wyrobiłem sobie jazdą w śniegu. Na kamieniach mokrych idzie wywinąć orła. Ja jestem zadowolony, a aktualnie zakupiłem kolejne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 7 Października 2010 Udostępnij Napisano 7 Października 2010 No owszem, ja tez wiekszych zastrzezen nie mialem. Co prawda na razie na nich nie jezdze, ale dwa lata temu przejezdzilem na nich caly sezon - okolo 6-7 maratonow giga u Golonki. Nie byly najgorsze. To sa opony uniwersalne, srednio dobre na wszystko, ale nigdzie nie sa najlepsze. Moim zdaniem sa rownie dobre co np 3x drozsze Racing Ralphy. Wytrzymywaly mi w akceptowalnej wysokosci bieznika 4-5 tys km, czyli calkiem sporo. Teraz zima znow zakladam Karme na tyl, bo mam jeszcze jedna malo zuzyta do dobicia . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 7 Października 2010 Udostępnij Napisano 7 Października 2010 @arek03170 na pewno znajdę lepsze opony, jedna karma u mnie jest do wyrzucenia po miesiącu, wolałbym dać 20 zł więcej i mieć oponę która trochę wytrzymie (poprzecierane ścianki boczne) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 7 Października 2010 Udostępnij Napisano 7 Października 2010 Nie wiem co macie z tymi oponami. Mam je od 2 miesięcy, katuje po Beskidach. Błoto owszem kiepsko, zapychają się, ale śliskie korzenie i kamienie bardzo ok, miękka guma się klei nieźle. Na suchym zapominam że mam opony, tyle co odwaga i technika pozwala. Jestem bardzo zadowolony. Zużycie po ok 1000km małe. Opory jak na taki bieżnik nie duże. A najważniejsze dla mnie, opona jest przewidywalna! Nie zrywa przyczepności nagle, szybko można się jej nauczyć. Mam wersję 2,2 zwijana, podwójna mieszanka gumy, ciśnienia ok 2bar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arek03170 Napisano 7 Października 2010 Udostępnij Napisano 7 Października 2010 @arek03170 na pewno znajdę lepsze opony, jedna karma u mnie jest do wyrzucenia po miesiącu, wolałbym dać 20 zł więcej i mieć oponę która trochę wytrzymie (poprzecierane ścianki boczne) o tym właśnie mówię, że dla każdego co inengo jest lepsze. U mnie ścianki boczne nie były ani razu przebite, jeżdzę duzo po asfalcie, mają przebieg 4,5k - na przedniej znikome zuzycie, z tylu 1/3- 1/5 Bardzo duzo osób je uzywa, a skoro tobie nie wytrzymuja scianki boczne, to widocznie kupiles zla opone. Dołóż 20 zł i kup grubszą ale też cieższą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 7 Października 2010 Udostępnij Napisano 7 Października 2010 Nie poprzecierane tylko widac oplot. To nie jest wada, Karma nie ma duzo gumy po bokach i oplot czesto widac. W niczym ci to nie przeszkadza. No chyba ze faktycznie przetarles oplot i ci sie rant odrywa, ale taka opone juz bym reklamowal . Bo przy normalnym uzytkowaniu nie ma na to szans. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 ...szukam odpowiednika Karm 2.0 ale w rozmiarze 2.2 . Znajdzie się coś ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 20 Października 2010 Udostępnij Napisano 20 Października 2010 http://allegro.pl/opona-kenda-karma-26-2-2-dtc-kevlar-i1271007074.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 20 Października 2010 Udostępnij Napisano 20 Października 2010 Wiedziałem, że taka będzie odpowiedz ...a coś ze Schwalbe ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 20 Października 2010 Udostępnij Napisano 20 Października 2010 To był podchwytliwe pytanie Jeździłem na Nobby Nic, mam obecnie Karma 2,2, w karmach miększa guma, lepiej trzyma, Schwalbe mniej zapycha się błotem, i dużo lżejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 20 Października 2010 Udostępnij Napisano 20 Października 2010 Myślałem o NN lub kombinacji: RoRo tył przód NN; a, z którymi oponami czujesz się pewniej, i jak opory toczenia (Karma 2.2 vs NN 2.25) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 21 Października 2010 Udostępnij Napisano 21 Października 2010 - na szutrach podobnie - trzymanie w zakrętach naprawdę dobre, w obu - opory na asfalcie Karma ciut gorzej - przyczepność na śliskich kamieniach, korzeniach, wyraźna przewaga Karm - wielkość - balon 2,2 Karmy większy od Nobby 2,25 - Karma bardzo szybko zapycha się błotem i robi się wielki błotny balon, wtedy na podjazdach boksuje, dopóki błoto lekkie to trzyma ok, - waga Karma 650-700g, Nobby 100-150g mniej w zależności od wersji Ponieważ Karma kosztowała mnie 50zł za sztukę, wybór był prosty dla mnie mimo iż trudno powiedzieć co lepsze. Ogólnie na co dzień w moich terenach (kamienie i korzenie to 95% trasy) jednak Karmy daję więcej komfortu (większy balon, bardziej miękka mieszanka)i Nobby Nic nie planuje w przyszłości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 21 Października 2010 Udostępnij Napisano 21 Października 2010 Dzięki za pomoc. ...aktualnie jeżdżę na karmach 2.0 kevlar w terenie zaskakują czasami. Nie mniej jednak zimą miały problem w kopnym śniegu; kumpel jadąc na krosie dawał radę, a ja się zakopywałem i stawałem. Prawdopodobnie karma zalepiała się w tym śniegiem i był problem. Zastanawiam się nad NN ponieważ zimą będę często jeździł w śniegu, a NN podobno lepiej sobie radzi w śniegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 22 Października 2010 Udostępnij Napisano 22 Października 2010 To by pasowało, bo mi się zalepia błotem. Ale na sucho super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
honor Napisano 23 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2010 Karmy z nadrukiem L3R Pro różnią się od tych bez nadruku, czy po prostu samym napisem? Mam jedną Karmę o wadze ok. 450g, szukam drugiej o podobnej wadze i nie mogę znaleźć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 23 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2010 Ja znalazłem zwykłą w wadze 441 g, L3R to inna mieszanka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz71 Napisano 12 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2011 Ktoś wie jakie opory w Wattach ma Karma 2.0 kevlar? Chciałbym wymienić swoje Karmy 2.0 na opony troszkę szersze i lepiej trzymające w terenie. Przy tym nie mogą być wolniejsze od Karm na asfalcie . Chciałbym też podnieść nieco komfort jazdy, Karmy 2.0 nie są zbyt komfortowe. Na razie myślę nad: Conti Race King 2.2 Supersonic - podobno gorsze w terenie od Karm 2.0, ale za to dużo szybsze na asfalcie, chyba sobie daruje, ze względu na słabe trzymanie w terenie Conti Mountain King 2.2 - bardzo wąskie jak na 2.2 cala, minimalnie szersze od Karm 2.0, prawdopodobnie trochę lepsze w terenie, ale ciekawe jak na asfalcie ? Shwalbe Racing Ralph 2.25 EVO - widziałem je na żywo i są sporo szersze niż Karmy 2.0, komfort powinien wzrosnąć, ale podobno ślizgają się na luźnych lub mokrych nawierzchniach Shwalbe Nobby Nic 2,25 EVO - podobno super trzymanie, komfort wzrósłby, ale obawiam się trochę o opory na asfalcie Maxxis Crossmark 2.1 Exception - je też porównywałem wizualnie na żywo i są troszkę szersze od Karm, komfort może minimalnie by wzrósł, ale nie wydaje mi się, by były lepsze w terenie od Karm 2.0 Kenda Karma 2.2 - odpada ze względu na bardzo duże opory toczenia Już długo szukam nowych opon i nie mogę się zdecydować, może ktoś miał podobny problem i podzieli się swoimi wrażeniami ? Wydaje mi się, że dobrym setem byłby Nobby Nic 2.25 EVO na przód i Racing Ralph 2.25 EVO na tył. Powinna był lepsza przyczepność i większy komfort. Obawiam się tylko, że rower zwolni na asfalcie w stosunku do Karm 2.0. Jeżdżę na fullu, podczas gdy większość moich znajomych ma hardtaile i nie mogę sobie pozwolić na to, żeby mi odjeżdżali na asfalcie . Muszę zachować szybkość na asfalcie i móc pozwolić sobie na więcej w terenie, gdzie full zaczyna mieć przewagę nad hardtailem. Taki jest mój przebiegły plan . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adis001 Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 mam pytanko ile barów nabić oponkę, żeby jak najlepiej się toczyły po asfalcie i lekki teren? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arek03170 Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 (edytowane) Zależy ile ważysz, ja przy 86 kg (łącznie z rowerem) ładuje 3,5 atm na asfalt, a najmniej jakies 2,5 w teren. optymalnie byloby 2,5 do przodu i 3 do tylu, ew troche mniej. Jeżdżę na karmach. Edytowane 27 Lutego 2011 przez Arek03170 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adis001 Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 ważę 60kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arek03170 Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 więc na asfalcie nie musisz ładować więcej, a 3,5 to bezpieczne cisnienie. W terenie spróbuj np. 2 atm z przodu i 2,5 z tylu, zresztą i tak musisz samemu przetestować różne ciśnienia, bo skąd mam wiedzieć po czym jeździsz i czy nie złapiesz snake'a? Napompujesz 2 atm do przodu, wjedziesz na krawężnik rozwalisz obręcz i powiesz że to przez Arka z fr.org Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adis001 Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 heh nie będę się skarżył... Ok coś popróbuje najpierw dam tyle ile proponujesz dzięki za odp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi