mjack Napisano 17 Sierpnia 2007 Napisano 17 Sierpnia 2007 Planuje wymienić ww części w moim rowerze i mam dylemat. Czy to dobry pomysł kupować części z karbonu przy mojej wadze około 80 kg? Konkretnie chodzi o następujące części: sztyca ritchey pro carbon http://www.twomark.pl/sklep.php?s=produkt&...2&id_typu=1 kierownica PRO http://centrumrowerowe.pl/index.php?s=7120...id=117&l=pl
Robert Napisano 17 Sierpnia 2007 Napisano 17 Sierpnia 2007 Dobry karbon jest z reguły jest wytrzymalszy od aluminium. Często mylone to jest z jego hmmm... kruchością. No i do tego karbon ma jeszcze kilka ogólnie znanych zalet. Więc możesz spokojnie kupić te rurki.
Pulse Napisano 17 Sierpnia 2007 Napisano 17 Sierpnia 2007 jezeli zmiany sa podyktowane checia zbicia wagi rowru, to ta sztyca jest nieco ciezka, za te pieniadze to nawet bardzo (250g) za mniej niz polowe jej ceny mozna miec smice 223g link Jezeli poprostu chcesz miec karbonowe czesci to powinno byc ok, aczkolwiek ta sztyca nieco drogawa
rymo Napisano 17 Sierpnia 2007 Napisano 17 Sierpnia 2007 Kierownica moim zdaniem lipna...bo to nie czysty carbon..a carbon/aluminium...wiec bedziesz mial ladny kolorek i wyglad carbonowy....nie o to chodzi. Poszukaj lepiej np easton (nie zrazaj sie polska cena -> szukaj na zachodzie) Jeszcze jedno 94KG sam waze..dzisiaj z gor wrocilem...kiera cala
Szajbz Napisano 17 Sierpnia 2007 Napisano 17 Sierpnia 2007 Easton to lipa, robi carbonowe kiery z alu rurkami w srodku, za tą cene to przegięcie http://www.pinkbike.com/photo/1416245/
mjack Napisano 17 Sierpnia 2007 Autor Napisano 17 Sierpnia 2007 Szajbz z tego co wyczytałem to karbonowe kierownice mają końce wzmacniane aluminium żeby można było założyć rogi.
Orzech89 Napisano 17 Sierpnia 2007 Napisano 17 Sierpnia 2007 Ooo... Chętnie podpiął bym się pod temat, bo wygiąłem swoją kierownice Syntace aluminiową troszkę i powinienem wymieć i planuję wrzucić Syntace karbonowego Jeździł ktoś na tym ? Możecie coś powiedzieć o Syntace karbonowym ?
Robert Napisano 17 Sierpnia 2007 Napisano 17 Sierpnia 2007 Orzech widziałem co Red Monster robi z kierownicami i każdą która ma ten atest można brać bez najmniejszych obaw, pancerny sprzęt. Szkoda tylko że cena rurek Syntace'a jest taka a nie inna. Chyba każda karbonowa kierownica ma aluminiowe elementy żeby dało się przykręcić rogi oraz żeby przykręcając ją nie została zgnieciona. Właściwości tłumiące nadal są zachowane.
mjack Napisano 17 Sierpnia 2007 Autor Napisano 17 Sierpnia 2007 Syntace karbon? 600zł za kiere to dla mnie lekka przesada:/
jabu12 Napisano 17 Sierpnia 2007 Napisano 17 Sierpnia 2007 Ważę 85kg i od miesiąca używam sztycy PZ RACE 2.1 ful carbon WAGA 170GR. cena to tylko ok.300zł.Rewelacja za taką kasę polecam przetestowana na 2 tygodniowych wakacjach w górach jestem pod wrażeniem.Składam na kierownicę.
Odys Napisano 17 Sierpnia 2007 Napisano 17 Sierpnia 2007 Ehh 300 zł za sztycę carbonową. Zdzierają z ludzi strasznie. Zobacz ile kosztuje rakeita tenisowa z włókien węglowych, czy nas tu koś nie robi w konia ?
jabu12 Napisano 18 Sierpnia 2007 Napisano 18 Sierpnia 2007 za 500 zł. można kupić 11metrowe wędzisko z wł.węglowego na pewno z nas zdzierają ile się da
rymo Napisano 18 Sierpnia 2007 Napisano 18 Sierpnia 2007 Easton to lipa, robi carbonowe kiery z alu rurkami w srodku, za tą cene to przegięcie 2 sprawy: - Easton daje dozywotnia gwarancje - tez mam EC70 to aluminium co widzisz..jest na koncach kierownicy by dalo sie zalozyc rogi, model wyzszy EC90 spada ponizej 100g...jednak nie posiada tych wstawek = nie da sie uzywac rogow
Szajbz Napisano 18 Sierpnia 2007 Napisano 18 Sierpnia 2007 - Easton daje dozywotnia gwarancje gwara gwarą ale ciekawe czy ją uznają
kopaczus Napisano 19 Sierpnia 2007 Napisano 19 Sierpnia 2007 gwara gwarą ale ciekawe czy ją uznają Zawsze jest szansa że się wypną i powiedzą, że np. "kierownica była nieprawidłowo używana". Mój były pracodawca za podstawę do unieważnienia gwarancji na ramę uważał za nisko wsuniętą w ramę sztycę, bo ponieważ albowiem rower zamiast do XC, domniemanie używany był "do skakania". Brzmi to idiotycznie, ale działa na ludzi, którzy nie potrafią lub nie chcą dochodzić swego.
Orzech89 Napisano 19 Sierpnia 2007 Napisano 19 Sierpnia 2007 Ehem... Ojciec miał rower na bagażniku na rowery na aucie i na parking wjechał z rowerem przykładając rowerem przy 30km/h w beton. Kiera z lewej strony zgięta może na 1* max 2* ale da się jeździć. Kierownica Syntace alu najwyższa więc gratuluję wytrzymałości, naprawdę. Katsumoto, gdzie widziałeś tego Red Monster'a w akcji ?
mjack Napisano 19 Sierpnia 2007 Autor Napisano 19 Sierpnia 2007 Mówi się na forum o poprawnej ortografii, owszem, ważne. Jednak moim zdaniem przedewszystkim powinniśmy przywiązywać większą uwagę do składni pisanych przez nas postów. Wracając do tematu, dzięki za wasze opinie. Mimo że Pulse odradza, to jednak najprawodpodobniej zdecyduję się na sztycę Ritchey Pro Carbon, planowany zakup początek września. Mostek (ritchey WCS 4AXIS alu) i kierownice (najprawdopodbniej wcs carbon, ewentualnie jakąś karbonową od PRO) sprawię sobie przez zimę.
Robert Napisano 19 Sierpnia 2007 Napisano 19 Sierpnia 2007 Ehem... Ojciec miał rower na bagażniku na rowery na aucie i na parking wjechał z rowerem przykładając rowerem przy 30km/h w beton. Kiera z lewej strony zgięta może na 1* max 2* ale da się jeździć. Kierownica Syntace alu najwyższa więc gratuluję wytrzymałości, naprawdę. Katsumoto, gdzie widziałeś tego Red Monster'a w akcji ? Filmik Hi Res http://www.syntace.de/fileserver/syntace/F...e_10_mb_130.wmv Filmik Low Res http://www.syntace.de/fileserver/syntace/F...e_66_mb_125.wmv Co prawda na filmie, ale to jak ta maszyna wygina te kierownice robi wrażenie. Jabus czy z nas zżynają to nie jestem pewien. Przykładowo produkcja ramy karbonowej jest niewiele większa od aluminiowej, a jest znacznie droższa. Nie chodzi o sam materiał, ale o inżynierów co wiedzą, w którym kierunku mają iść włókna, a oni się bardzo cenią, do tego musi pójść trochę ceny za marketing, markę itd. itd. Nigdy nie będziesz płacił za same materiały, chyba że sam je wykonasz. Firma musi się z czegoś w końcu utrzymywać.
Rulez Napisano 19 Sierpnia 2007 Napisano 19 Sierpnia 2007 to jednak najprawodpodobniej zdecyduję się na sztycę Ritchey Pro Carbon A po co, skoro za 169 zł jest ta: http://www.velo.com.pl/php/produkty.php?m=1&k=21
Iron Napisano 19 Sierpnia 2007 Napisano 19 Sierpnia 2007 rulez widziałeś chociaż tego accenta na żywo ? bardzo delikatna sztyca , sporo osób wyraża podobną opinie;) zajrzyj na lb forum
kopaczus Napisano 19 Sierpnia 2007 Napisano 19 Sierpnia 2007 Musi być drożej bo na rynku braki surowca - Boeing wykupuje wszystko na pniu pod kadłub i płaty skrzydeł modelu 787 Newer designs of aircraft are beginning to make increased use of carbon fiber composities. For example, the Airbus A380 uses many CFRP components. The even newer Boeing 787 Dreamliner will be the first passenger jet with a main wing and fuselage (body) made entirely out of carbon fiber. This is one of the main causes of the current worldwide shortage as Boeing have bought up most of the worlds output for the new 787. http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_fiber#Vehicles
Szajbz Napisano 19 Sierpnia 2007 Napisano 19 Sierpnia 2007 są różne rodzaje włókien węglowych to nie jest tak ze jest jeden carbon specialized stosuje na przykład Y579, E390, E630 do produkcji swoich części poza tym dochodzi jeszcze dokładność zabezpieczenia carbonu żywicą, jak dostanie sie tam za duzo powietrza to mamy zapałkę ten accent zdecydowanie NIE a nie myślałeś o http://www.allegro.pl/item225188622_lekka_...d_xtrabike.html
Sintesi Napisano 19 Sierpnia 2007 Napisano 19 Sierpnia 2007 nie wydaje mi sie, aby istniala okreslona liczba ton wlokna weglowego, ktora nastepnie jest dzielona miedzy odbiorcow...to nie diamenty kopaczus! jesli wytwornie wyczuja koniunkture to zwieksza produkcje i wszystko wroci do normy. formula jeden i wiele firm motoryzacyjnych rowniez uzywa wlokna weglowe i wszyscy jakos egzystowali do tej pory
Rulez Napisano 20 Sierpnia 2007 Napisano 20 Sierpnia 2007 rulez widziałeś chociaż tego accenta na żywo ? Tak pooglądałem go sobie - wczoraj w Szklarskiej - nie zauważam zbytniej delikatności . Chociaż faktycznie lepszy będzie FSA - którego mam (zwłaszcza w takiej cenie) , niedawno w X-trabike mieli też z set-backiem .
majstermod Napisano 20 Sierpnia 2007 Napisano 20 Sierpnia 2007 Ja mogę polecić produkty UNO. Mam sztycę karbonową UNO (model SP-102) ponad rok. http://www.kalloyuno.com/productuno.htm Dałem za nią 139zł we Wrocławiu (Pro-bike, czyli sklep gdzie lepiej unikać dyskusji, bo może być irytująca). Waży tyle, co ta FSA, a jest tańsza. Porównując z Accentem, czy Promaxem, od razu rzuca się w oczy znacznie grubsza ścianka rurki w tej sztycy. Innych nie miałem w rękach. Do sztycy nie mam najmniejszych zastrzeżeń. Poza zwykłą jazdą po lasach i maratonami, sztyca przeżyła niejedną glebę (siodło ucierpiało wyraźnie) i zderzenia z kamieniami i nawet logo jeszcze się nie starło, a jeżdżę z torbą podsiodłową. Mam zaufanie do produktów UNO. Kierownica 2014 DB przeżyła zderzenie czołowe przy 40km/h, a pancerna to ona raczej nie jest. Gość który wyjechał mi pod prąd na czołówkę zza drzewa pewnie toczył się 20, więc sumarycznie różnica prędkości spora. Kieownica zgięła się tylko z lewej strony o 1cm. Oczywiście poszła do kosza i mam teraz taką samą. Rogi karbonowe Guizzo BEC-100 (prównież marka Kalloya) nie ucierpiały w tym zderzeniu ani trochę. Jedyne uszkodzenia to odpryski bezbarwnej powłoki ochronnej i starcia materiału przy kilku wcześniejszych szlifach asfaltu. Mostek również UNO 3D AS-008 przeżył 3 kierownice i nadal ma się świetnie. Wymieniłem go na AS-009, bo potrzebowałem większy skos dla obniżenia kierownicy. Jako ciekawostkę podam, że przed tą kierownicą UNO miałem Syncros Cure 6061 skróconą do 58cm. Ta kierownica przy uderzeniu w bok samochodu przy 27km/h (nie patrzyłem na licznik, to z nagrania odbiornikiem GPS ;-)) zgieła się bardziej niż ta UNO przy większej prędkości. Przecież ten Syncros kosztuje ponad 2x więcej(99zł kontra 42zł) i jest przeznaczony do cięższych zastosowań od tej UNO. WObec powyższych doświadczeń z tymi i jeszcze kilkoma innymi ruurkami polecam UNO jako dobry zakup za rozsądną kasę.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.