tomekr89 Napisano 15 Sierpnia 2007 Napisano 15 Sierpnia 2007 przeczytałem wszystkie tematy, które nawiązują do tego problemu, jednak zawsze był to problem nierównomiernego zużycia komponentów, lub regulacji; przejechałem ok. 1030km i przy przyspieszaniu łańcuch przeskakuje mi na jednej zębatce kasety; w praktyce wygląda to tak jakbym jechał np. na 4 biegu i podczas silnego przyspieszania zmienił na 5 -i wtedy nagle trzask, obrót korb o 1/4 obrotu i dopiero się zazębia -dlaczego dzieje się to na jednej zębatce??? ostatnio zjawisko się nasiliło, więc piszę; przerzutka tył: Deore, długi wózek kaseta: Suntour łancuch: yyy, nie wiem korby: Firex team pomóżcie proszę, bo wiem, że na gwarancji nikt mi tego nie zrobi, bo nawet nie zrozumieją problemu, niżej foto:
Ecia Napisano 15 Sierpnia 2007 Napisano 15 Sierpnia 2007 Na jakiej podstawie piszesz, że "wszystko niezużyte"? Moim zdaniem, ta kaseta jest już porządnie wyeksploatowana... i stąd zapewne problemy. Tak wnioskuję na podstawie załączonego zdjęcia (i bynajmniej nie chodzi o brud ). Pozdrówko wstępnie diagnozujące
tomekr89 Napisano 15 Sierpnia 2007 Autor Napisano 15 Sierpnia 2007 to chyba ma fabryczną wadę, bo używam przełożeń 4-8 a zjawisko występuje na wszystkich poza tym przebieg ciut ponad 1000km dla nowej kastety to mało... wszystkie suntoury mają takie ząbki =>http://www.allegro.pl/item226051620_kaseta_suntour_cs_48_rewelacyjna_cena_.html
Ecia Napisano 15 Sierpnia 2007 Napisano 15 Sierpnia 2007 Nie wiem, jak kasety - ale niskie modele korb Suntoura mają to do siebie, że są koszmarnie miękkie i zużywają się w rekordowym tempie. Bardzo możliwe, że z kasetami jest podobnie. Pozdrówko częściowo z autopsji
manio49 Napisano 15 Sierpnia 2007 Napisano 15 Sierpnia 2007 zjechany napęd... tak to jest jak sie jeździ z tak zasyfionym napędem niezmieniając łańcuchów...
krawiec91 Napisano 15 Sierpnia 2007 Napisano 15 Sierpnia 2007 manio49 chocby nie wiadomo jak nie dbac o lancuch, to w nieiwiele ponad 1000 km nie zajedzie on kasety. Ecia - te korby suntoura nie sa takie znowu strasznie miekkie, moja ma 5kkm i dziala ;], chcociaz fakt, ze po 2,5kkm i zalozeniu nowego lanucha na srodkowej troche przeskakiwalo ale teraz juz wszystko jest ok ;] A to co opisujesz tomekr89 to mi wyglada po prostu na niewyregulowaną przerzutke . Ewentualnie to jezeli masz fulla jakiegos taniego i za krotki pancerz, to ugiecie zawieszenia przy mocnym depnieciu powoduje naprezenie pancerza i linki co skutkuje zmiana biegu.
Ecia Napisano 15 Sierpnia 2007 Napisano 15 Sierpnia 2007 Ecia - te korby suntoura nie sa takie znowu strasznie miekkie, moja ma 5kkm i dziala ;], chcociaz fakt, ze po 2,5kkm i zalozeniu nowego lanucha na srodkowej troche przeskakiwalo ale teraz juz wszystko jest ok ;] Widocznie korba korbie nierówna - albo biker bikerowi . Mój Rycerz (56 kg żywej wagi ) swojego Suntoura zajechał właśnie w jakieś 5-6 tys. km, i to tak dokumentnie, że w pewnym momencie na wszystkich tarczach kręcił w miejscu (łańcuch ślizgał się na niewyraźnych pozostałościach po ząbkach). Środkowa padła nawet jeszcze wcześniej. Co do w.w. kasety: ona jednak nie wygląda nazbyt zdrowo . Można popróbować z regulacją przerzutki, ale nie podoba mi się wygląd tych zębatek... Pozdrówko sceptyczne
heavy_puchatek Napisano 15 Sierpnia 2007 Napisano 15 Sierpnia 2007 Ta kaseta wygląda gorzej niż mój lx po 5,5tys bez szczególnego dbania, zmieniania łańcuchów, ani razu nie widzący benzynki. Jeżeli łańcuch dorównuje klasie tej kasecie to możliwe że to już game over
tomekr89 Napisano 15 Sierpnia 2007 Autor Napisano 15 Sierpnia 2007 wiecie co? zauważyłem, że na przełożeniach typu 3-3, 3-4 (mocno napięty łańcuch) zjawisko nie występuje; może mam za długi łańcuch i na przełożeniu pokroju 2-5, 2-6 na nierównościach częściowo zeskakuje na sąsiednią zębatkę, a potem nagle wchodzi? bo przerzutka wyregulowana jest idealnie, manetka też jest precyzyjna (alivio), a rama to sztywniak; chyba skrócę łańcuch o 4 ogniwa, myślicie, że pomoże? jak będę miał środki to kupię do przodu dartmoory react i napinacz łańcucha z rock-ringiem -wiem że to inny temat ale może ktoś powie: czy mając jeden blat z przodu i 8 zębatek z tyłu wszystkie przełożenia będą precyzyjnie wchodzić? czy w takiej konfiguracji na przełożeniu 1-1 obracając korby do tyłu nie będzie łańcuch zeskakiwał na 2 koronkę? bądź z 1-8 czy nie będzie wchodził kręcąc do tyłu na 7?
bardakon Napisano 15 Sierpnia 2007 Napisano 15 Sierpnia 2007 Nie wiem czemu tak się dzieje u ciebie u mnie zawsze to znaczy że mam krzywy hak. Prostowałem już kilka razy i teraz już muszę wymienić.
pudeleQ Napisano 15 Sierpnia 2007 Napisano 15 Sierpnia 2007 A może masz luz na górnym kółku przerzutki?
nabial Napisano 15 Sierpnia 2007 Napisano 15 Sierpnia 2007 wybacz ale kaseta marki sr i lancuch "yyy nie wiem" i tak duzo wytrzymaly jak na takie traktowanie! tyle piachu to bym musial wywrotka nawozic na moj naped przejdzmy do rzeczy:) nie oszukujmy sie - zalaczone foto mowi wszystko o twoim podejsciu do tematu:) wydaje mi sie ze takie czynniki jak suchy lancuch, tony piachu i najprawdopodobniej krzyzowanie lancucha moga dac tylko 1 efekt, nie mowiac o trwalosci kasety i lancucha duzo latwiej byloby powiedziec co moze byc przyczyna gdyby foto kasety bylo zrobione tak abysmy mogli zobaczyc ta felerna zebatke a nie podziwiac na niej lancuch:)
tomekr89 Napisano 15 Sierpnia 2007 Autor Napisano 15 Sierpnia 2007 muszę przede wszystkim zwrócić uwagę że to nie piach!!! to nawarstwiony gruby kurz i zaschnięte pyły które były w wodzie chlapiącej na kasetę; łańcuch nigdy nie był suchy -momentami może, ale wtedy gdy miałem jedynie teflonowy smar w sprayu; a łańcucha nie krzyżuję - 3-3 to tylko doświadczalnie jeździłem podobnie jak 2-8; [A może masz luz na górnym kółku przerzutki?] kurcze nie sprawdzałem, mało prawdopodobne ale idę do garażu sprawdzę
heavy_puchatek Napisano 15 Sierpnia 2007 Napisano 15 Sierpnia 2007 To że na zdjęciu jest syf o niczym nie świadczy. U mnie czasem wygląda gorzej. Często wygląda gorzej A 4 koronkę widać na focie Wygląda jak moja kaseta srama 5 po 3kkm. Lipna była, a może to KMC był lipny Objawem krzywego haka (albo zasyfionych pancerzy ale sam pisałeś że jest ok) byłoby raczej to że łańcuch nie siedziałby równo na koronkach czyli chciał sam zmienić bieg na inny, a wtedy wyraźnie byś to zauważył, widok łańcucha zawieszonego między koronkami albo siedzącego na kasecie "jedną stroną" jest dość charakterystyczny Mógłby ci też "gubić biegi" i na określonych przełożeniach przeskakiwać na przykład o 2 koronki, nie dałoby się wyregulować przerzutki a sam pisałeś że jest "idealnie wyregulowana". Dla mnie to po prostu marna kaseta i marny łańcuch (skoro tak wygląda po takim przebiegu to na pewno jest marnie), ale możesz spróbować go skrócić tak jak pisałeś, nie żałuj nołnejma bo i tak pewnie pójdzie do wymiany
tomekr89 Napisano 15 Sierpnia 2007 Autor Napisano 15 Sierpnia 2007 hmm.. czyżby napęd do wymiany? najpierw spróbuję skrócić łańcuch -nie wiem jaki to bo mam go od nowości, fabryczny -muszę jednak przyznać, że robi jeśli chodzi o "zdolności do przeciążeń" i jakościowe (wykonanie) zdecydowanie lepsze wrażenie niż ten ==> (mam go w drugim rowerze) http://www.allegro.pl/item226089512_lancuc...51_nowy_fv.html aha -a przerzutka luzów nie ma, sprawdziłem;
kuczy Napisano 16 Sierpnia 2007 Napisano 16 Sierpnia 2007 Używasz 'suchego' teflona? Zmień na coś bardziej mokrego, u mnie gdy łańcuch już swoje wychodził i robił się suchy to też zaczynał strasznie przeskakiwać. Po umyciu i ponownym nasmarowaniu robiło się o wiele lepiej. Teraz przy ząbkach o szerokości ~2mm(!) już mam na tyle skrócony łańcuch, że największy blat na korbie jest używany tylko w wyjątkowych sytuacjach. To obcinanie na jakiś czas pomoże. Metodą prób i błędów (choć te nic nie zmienią, napęd zaczyna prosić o wymianę) znajdź coś, żeby działało i zbieraj na nowy
tomekr89 Napisano 16 Sierpnia 2007 Autor Napisano 16 Sierpnia 2007 Używasz 'suchego' teflona? Zmień na coś bardziej mokrego, ludzie czytajcie ze zrozumieniem... proszę...
marcin_ostrów Napisano 16 Sierpnia 2007 Napisano 16 Sierpnia 2007 sprawdź czy masz prosty hak . Lekkie wygięcie powodowało u mnie dokładnie takie same objawy - łańcuch nie mógł się zdecydować na której koronce zostać i żadna regulacja nie pomagała. M
tomekr89 Napisano 16 Sierpnia 2007 Autor Napisano 16 Sierpnia 2007 sprawdź czy masz prosty hak . Lekkie wygięcie powodowało u mnie dokładnie takie same objawy - łańcuch nie mógł się zdecydować na której koronce zostać i żadna regulacja nie pomagała.M choć jestem pewny że w nic nie walnąłem to idę do garażu sprawdzić... [btw: ja zawsze miałem jakieś komplikacje z rowerami... chyba za duzo się nim przejmuję, u mnie wszystko musi chodzić idealnie ;] ]
sebekfireman Napisano 16 Sierpnia 2007 Napisano 16 Sierpnia 2007 Sprawdź łańcuch czy czasami nie masz gdzieś rozpiętego ogniwka lub pokrzywionego. A tak w ogóle to gdzie niektórzy z was widzą że ta kaseta jest już zużyta? Przecież ona jest w całkiem dobrym stanie.
tomekr89 Napisano 16 Sierpnia 2007 Autor Napisano 16 Sierpnia 2007 łańcuch nie ma złych ogniw, a co do haku i kasety to zobaczcie: przyszło mi do głowy jeszcze jedno -zapinka do łańucha miała bolce dłuższe od fabrycznych -zeszlifowałem je szlifierką kątową -zaraz pójdę poskakać do sprawdzę czy zadziałało, bo to może one zahaczały o sąsiednią zębatkę podczas wstrząsów; a jakie wy macie zapinki? trwałe czy rozłączalne? których lepiej używać?
Ecia Napisano 16 Sierpnia 2007 Napisano 16 Sierpnia 2007 Wg mnie, dolne zębatki wcale nie są w dobrym stanie - zwłaszcza właśnie czwarta... i ja bym właśnie tutaj uparcie szukała głównej przyczyny problemów. Tym bardziej, że i łańcuch prawdopodobnie jest już wyciągnięty (najtańszym wiele nie potrzeba, pamiętam, że moje łańcuchy za 20 zeta, których kiedyś używałam, padały właśnie po ok. 1000-2000 km, dokładnie nie powiem, bo licznika wówczas nie miałam). Pozdrówko nieprzekonane
heavy_puchatek Napisano 16 Sierpnia 2007 Napisano 16 Sierpnia 2007 Zębatki to jeszcze nie tragedia (tragedia jak na taki przebieg) ale jeżeli przy tym łąńcuch wyciąga się aż tak szybko że nawet nie zdąża zjadać kasety to nic nie zrobisz Szkoda że nie mam aparatu, pokazałbym wam jakie w moim starym rowerze są szpilki. Nie uwierzylibyście że to nie przeskakuje na żadnym biegu
tomekr89 Napisano 16 Sierpnia 2007 Autor Napisano 16 Sierpnia 2007 Szkoda że nie mam aparatu, pokazałbym wam jakie w moim starym rowerze są szpilki. Nie uwierzylibyście że to nie przeskakuje na żadnym biegu to może masz telefon z aparatem? chętnie obejrzymy wszystko zmierza ku temu że muszę wymienić cały napęd ;((((( bo korby i tak zużyte i nieodpowiednie do grawitacji, a jak kupię z 1 zębatką to i napinacz i rockring od razu, suport jest z nimi zintegrowany(ze starymi, więc też nowy), łańcuch jest jakby przydługi jak na tą ilość ogniw, ale nie brałem pod uwagę że już może być wyciągnięty, do tego kaseta, a przerzutka też lepiej coś mniejszego... a same korby i suport to ponad 400zł... czy ktoś zaoferuje mi wysokopłatną pracę? xD
wojtasin Napisano 16 Sierpnia 2007 Napisano 16 Sierpnia 2007 Mam o wiele bardziej zczochraną kasetę (też CS-PF41-C8) i jak na razie nie mam takich problemów, jak ten opisany, ale nie używam tanich łańcuchów KMC. Kiedyś miałem zgrzyty z krzywym łańcuchem Srama, ale to była ewidentnie wina 2 krzywych i zblokowanych ogniw. Popatrz, czy nie masz gdzieś zwichrowanego lekko łańcucha, a jeżeli tak, to spróbuj to naprawić (albo go zmień), zobacz czy przerzutka jest na pewno dobrze wyregulowana, spróbuj wyczyścić i nasmarować linkę od niej. Jeżeli to zawiedzie, to wymień kasetę
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.