lesiu13_z Napisano 10 Sierpnia 2007 Napisano 10 Sierpnia 2007 Po dość długim przeglądaniu forum doszedłem do wniosku, że najbardziej odpowiadającą mi oponą (i taka na która bedzie mnie stac hehe) jest Kenda Khan, ktora dla kól 26 wystepuje w szerokosci 1,5 oraz 1,95. poczatkowo byłem za 1,5 jako ze zdecydowanie wiecej jezdze po asfalcie ale ze zdziwieniem wyczytalem na stronie Schwalbe ze weższe opony mają większe opory toczenia ( http://www.schwalbe.de/gbl/en/tech_info/ro...nt=TechnikInfos ) Ta informacja bardzo mi namieszala bo co prawda mozna mocniej napompowac 1,5 ale po co obijac sobie tylek skoro taki sam efekt mozna uzyskac przy mniej napompowanej 1,95 Prosze o pomoc, która wybrać? Ponadto bardzo bym prosił o napisanie, jeśli ktoś wie, gdzie w Krakowie mogę dostać Khana.
skjaatel Napisano 10 Sierpnia 2007 Napisano 10 Sierpnia 2007 Nie do końca rozumiem ten test:/ Jeżeli by tak było, to dlaczego kolarki, trekkingi itd. jeżdżą na wąskich oponach? Poza tym np. brak bieżnika niby zwiększa powierzchnię jaka przylega a lżej się jeździ:/ Coś nie keke w tym:/ Czekam na wypowiedź jakiejś mądrej głowy
lesiu13_z Napisano 10 Sierpnia 2007 Autor Napisano 10 Sierpnia 2007 Jeżeli by tak było, to dlaczego kolarki, trekkingi itd. jeżdżą na wąskich oponach? Bo w gre chodzi jeszcze ciśnienie, które jest znacznie większe niż w szerszych oponach. To co przekazuje ten test to to, ze przy TYM SAMYM CIŚNIENIU szersza opona lepiej sie toczy bo ma mniejsze odkształcenia w kierunku równoległym do kierunku jazdy niż w przypadku wąskiej. Węższa moze to nadrobić wyższym (i to chyba sporo jak wynika z wykresów przykłądowych opon) ciśnieniem. Pozdrawiam
bartekgib Napisano 10 Sierpnia 2007 Napisano 10 Sierpnia 2007 Ja się mogę wypowiedzieć, bo jestem użytkownikiem oponki Kenda Khan 1.95. Więc tak : asfalt, piasek - NIE. Troszkę błotka, szuter, las, ubite ścieżki : jak najbardziej. Oponka na asfalcie toczy się z dużym oporem ( waży prawie 700 g - to też odpowiada za wiele ). Ale na szutrze, ubitych drogach te oponki są wręcz idealnie pod względem oporów toczenia ! Przyczepność na takich ścieżkach mają zadowalająca jak za tą cenę. Na piasku jest jeden wielki ślizg - jazda staje się bardzo nerwowa i narwana, znosi na zewnętrzną w zakrętach i to nawet nie wiadomo kiedy. Na małym blotku daje sobie nawet radę, ale potwornie chlapie - bo to semi-slick. Waży 668 g. O przebicia nie ma się co bać - oponka z normalną dętką wytrzyma baaaaaaaaardzo wiele katowania. I tutaj także okazuje się, że opona wytrzyma nawet najwyższe skale ciśnienia - sam je ładuje bardzo wysoko. No cóż - dupsko boli na dziurach w lesie, ale wolę to i mniejszą męczarnie z powodu mniejszych oporów. Jeżeli jeżdzisz na asfalcie - ja bym Tobie polecał wersje 1.5. Wersja 1.95 ma jednak duże opory i odczuwa się to na sfalcie. Ja dzisiaj wymieniłbym nawet na jakieś oponki 1.5. Jednak jestem przekonany, że wersja 1.5 będzie się spisywać dobrze. Poszukaj w wielu sklepach i porównaj ceny - ja je wyrwałem za 16 zł/sztuka ! Pozdrawiam !
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.