gandziej Napisano 20 Kwietnia Udostępnij Napisano 20 Kwietnia Cześć, a czy ktoś ma jakieś polecajki smarów do e-bike'ów? Chciałem sprezentować coś właścicielowi. Poza tym, nic nie mogłem znaleźć o smarach/olejach firmy Dynamic. Może ktoś ich kiedyś próbował? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 30 Kwietnia Udostępnij Napisano 30 Kwietnia Ebajk to rower z łańcuchem takim jak każdy inny. Jak będziesz wiedział w jakich warunkach jeździ to kupisz coś na suche albo mokre warunki 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pemekscreen Napisano 1 Maja Udostępnij Napisano 1 Maja (edytowane) zależy jaki ebajk, to model ze wspomaganiem w suporcie, czy silnik jest w piaście? oczywiście dla łańcucha lepszy jest silnik w piaście, ale te z silnikiem w suporcie podobno są bardziej cool, pro etc. tylko powiedz to łańcuchowi ten ma bardzo ciężkie życie w takim ebajku, według mnie wosk, kąpiele w wosku i wosk w sztyfcie na dłuższe trasy. Edytowane 1 Maja przez pemekscreen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joker86 Napisano 19 Maja Udostępnij Napisano 19 Maja https://www.nigrin.pl/smar-do-lancucha-ceramiczny-200ml,3,15204,4745 Testował ktoś? Na ustawce jeden z załogi chwalił ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inforobert Napisano 25 Maja Udostępnij Napisano 25 Maja Momum, lub parafina średnio twarda. Pirolan też może być , wychodzi najtaniej, bańka oleju na całe życie. W dniu 1.03.2024 o 14:53, pemekscreen napisał: to ma niższą temperaturę topnienia niż parafina etc. Masz trzy rodzaje parafin, ciekła, średnio twarda i twarda. Olej kokosowy ma niską temperaturę topnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 2 Września Udostępnij Napisano 2 Września Chłopcy i dziewczęta. Shimano PTFE mi się kończy. Motorex Dry będzie cacy? Czy jest możliwością, że to ten sam produkt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 2 Września Udostępnij Napisano 2 Września Tak mówią Wygląda podobnie, tydzień temu otworzyłem 1wszą butelkę motorexu. Dopiero raz użyłem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sky87 Napisano 2 Września Udostępnij Napisano 2 Września PTFE - byłem zadowolony, ale za dużo brudził. Przeszedłem na Brunox Top Kett i z nim zostaję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pemekscreen Napisano 7 Września Udostępnij Napisano 7 Września (edytowane) brunox to dopiero brudas! "gotowanie" wosku (bo tak naprawdę się go nie gotuje tylko podgrzewa) jest najlepsze, kiedyś może zrobią porządny wosk w spray lub płynie ale jak dotąd żaden nie jest ok, np. squirt tak chwalony się brudzi, zbiera kurz, no chyba że się poczeka dobę aż dobrze odparuje rozpuszczalnik ale kto ma na to czas, mieć 3 łańcuchy bo squirt wolno paruje? bez przesady wolę sobie podgrzać ;}. próbowałem robić sam, benzyna szybko powinna odparować, ale niestety nie, tempertyna okazała się lepsza, ale też za długo paruje, który rozpuszczalnik mógłby okazać się bardziej lotny od benzyny? ;} Edytowane 7 Września przez pemekscreen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 20 Września Udostępnij Napisano 20 Września W dniu 2.09.2024 o 14:29, przemeg napisał: Tak mówią Wygląda podobnie, tydzień temu otworzyłem 1wszą butelkę motorexu. Dopiero raz użyłem. Dementuję fejk newsa Motorex Dry to nie jest to samo co Shimano PTFE. Powiem więcej, Motorex Dry jest dla mnie absolutną rewelacją! Mój przypadek: nowy napęd, pierwsze 200km na fabrycznym smarowaniu, potem wszystko oblepione, brzydkie. Szczotki, Shimano degreaser, K2 Akra, napęd czysty. Posmarowane Motorexem Dry, zostawione na noc, rano przetarte szmatą dość mocno. Ponad 200km smarowanie było, napędu prawie nie słyszałem nawet pod koniec. Wyczyściłem napęd RĘCZNIKIEM I SZCZOTKAMI NA SUCHO - żadnej chemii. Dosmarowanie, zostawienie na noc, wytarcie do sucha. Po kolejnych 200km tak samo. Dziś trzeci cykl czyszczenia szczotkami i ręcznikiem na sucho po 200km (czyli łącznie 600km od umycia fabrycznego smaru) i kaseta, łańcuch wyglądają tak: Aż żałuję, że nie zrobiłem zdjęcia przed czyszczeniem - bo kaseta jest o wiele, wiele bardziej czysta niż po Shimano PTFE wytartym absolutnie do sucha. Co bardzo istotne - wszelkie oleje przyzwyczaiły mnie do tego, że maź jaka zostaje na napędzie jest klejąca, trzymająca się każdej powierzchni - trudna do usunięcia. Motorex Dry usuwa się bardziej jak wosk niż jak klasyczny olej. Nie wiem co to za magia, ale naprawę jestem w ciężkim szoku, nigdy się z takim typem oleju nie spotkałem. Tutaj jeszcze fotka samej szmaty, która też nie jest jakoś przesadnie brudna po max 5-cio minutowym czyszczeniu roweru. Czarne miejsca to oczywiście łańcuch, zębatka korby i kółeczka przerzutki. Wyłącznie takiego zestawu użyłem do czyszczenia napędu na sucho. W prawym górnym rogu szmaty jest miejsce, w które wycierałem szczotki w trakcie czyszczenia kasety. Reasumując - olej na suche warunki, dla mnie idealny. Brudzenie bardzo na plus, smarowanie ponad 200km bezproblemowo. Po zużyciu smaru nie zostaje nigdzie lepka, trudna do usunięcia maź. Jedyna mała wada - aplikatorek - pierwsze dwie krople lecą za duże a każda kolejna za mała i trzeba dusić dość twarde opakowanie, aby olej trafił na ogniwka. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 20 Września Udostępnij Napisano 20 Września Mam podobne obserwacje. I też zauważam, że po smarowaniu odczekać i konkretnie szmatą wytrzeć 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 20 Września Udostępnij Napisano 20 Września @cervandes którą konkretna wersja tego Motorexa? Widzę, że są przynajmniej dwie Dry Conditions oraz Dry Power Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 20 Września Udostępnij Napisano 20 Września @Eathan uprasza się o wybaczenie, nie miałem pojęcia o istnieniu różnych Dry. Mój to Dry Conditions: 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 20 Września Udostępnij Napisano 20 Września @cervandes niby podają, że Dry Conditions to na bazie oleju i wosku. Ciekawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipog44 Napisano 20 Września Udostępnij Napisano 20 Września 4 godziny temu, cervandes napisał: Efekt rzeczywiście bardzo dobry, ładnie to wygląda Przy okazji, jeśli mogę zapytać, co to za rower? Czy to przypadkiem nie jakiś Radon? Mam takie samo mocowanie haka, widzę też elementy Newmen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 20 Września Udostępnij Napisano 20 Września @filipog44 - blisko, Cube. Elite C62 Pro ☺️ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniana007 Napisano Czwartek o 12:43 Udostępnij Napisano Czwartek o 12:43 Brunoxa Top-Ketta używam jako rozpuszczalnik brudu do łańcucha (nigdy go nie ściągam), któremu należy się po 3-4 tygodniach kolejne smarowanie. Kupiłem kiedyś na zapas 3 butelki i żałuję, mam wrażenie, że kiedyś był ciut gęstszy, teraz to kopia finish line'a czerwonego. W porównaniu do shimanowskiego ptfe (zostało mi 1/4 buteleczki kupionej kiedyś całkiem przypadkowo) jest słabiutki: śmierdzi pieruńsko przez kilka dni od aplikacji, jest wodnisty, łańcuch słychać znacznie szybciej niż po ptfe. Ale brud ze środka łańcucha wyciąga pięknie i szybko, łańcuch czarniutki robi się w trymiga. Widzę w necie wysyp tzw. następców legendarnego ptfe, co butelka to po oczach wali "ptfe" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano Czwartek o 12:51 Udostępnij Napisano Czwartek o 12:51 Chodzi o tego ?? Bez jaj! 😂 Przecież on jest prawie niewyczuwalny. Używam na okrągło we wszystkich rowerach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniana007 Napisano Czwartek o 13:00 Udostępnij Napisano Czwartek o 13:00 (edytowane) Tak, zielony BRUNOX Top-Kett. Smród rozpuszczalnika (?) nieziemski. Właśnie jestem po kolejnym czyszczeniu łańcucha i wytarciu do sucha. Dziś już nie jeżdżę, więc postoi do jutra. Druga (z trzech kupionych) butelka dziś otwarta i zaaplikowana. Capi tradycyjnie, jak w warsztacie samochodowym. Nie pamiętam czy tak było z brunoxem od zawsze. Zawsze tak śmierdziało po użyciu Finish Line'a czerwonego. Shimanowski ptfe jest całkiem bezwonny po aplikacji. Edytowane Czwartek o 13:18 przez maniana007 edycja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano Piątek o 08:50 Udostępnij Napisano Piątek o 08:50 W dniu 20.09.2024 o 12:45, cervandes napisał: @Eathan uprasza się o wybaczenie, nie miałem pojęcia o istnieniu różnych Dry. Mój to Dry Conditions: i jak kolega dalej zadowolony z tego smaru? planuje zamówić go (motorex dry conditions) do testów + rohloff, czy jakieś inne propozycje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano Piątek o 20:28 Udostępnij Napisano Piątek o 20:28 @Michal2008 - bardzo. Dopiero jak się zrobiło zimno i wilgotno, to stał się wystarczający na krócej. Zdecydowanie jest to mój obecnie absolutnie ulubiony olej do łańcucha. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.