JWO Napisano 1 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2021 (edytowane) 18 godzin temu, whiteindian napisał: @JWO jaki dokładnie to jest spray Nie jest to dedykowany smar do łańcuchów rowerowych, ale smaruje dobrze i brud się nie czepia. Teflonowy olej do natryskiwania ręcznego odporny na zużycie i ściskanie Edytowane 1 Kwietnia 2021 przez JWO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2021 (edytowane) Odporny na ściskanie? Czy raczej ścieranie? A przy okazji http://uszlachetniacze.blogspot.com/2016/02/smar-ceramiczny-i-litowy-ptfe-skutki.html "Przesmarowałem sobie nim suport maszynowy w moim rowerze - działa idealnie! Ludzie często szukają odpowiedniego smaru do suportu maszynowego szczelnego a rozwiązaniem jest smar litowy z PTFE." Edytowane 1 Kwietnia 2021 przez Thomlodz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 1 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2021 @Thomlodz 耐压缩 compression resistant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2021 @JWO https://crcindustries.com.au/products/crc-food-grade-syntha-tech-lubricant-with-ptfe-312g-fg03054.html "Anti-wear". A ile ten specyfik przeznaczony dla przemysłu spożywczego (mięso i drób) kosztuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 1 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2021 470ml, ok 60PLN CRC Product Data Sheet for Syntha-TechŽ Lubricant with PTFE, 11 Wt Oz (crcindustries.com) Tu po angielsku. Ten "compresion resistant" to pewnie EP (extreme pressure), przystosowany do pracy przy duzym nacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2021 A z teflonów w spray dostępnych w Polsce? cx80 piszą że to nie to co dawniej. (Tyle że jego i tak nie ma w sprayu. ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2021 W marketach są smary Bottari pod marką Pit Stop . Teflon jest też ale nie testowałem https://sklep.bottari.pl/inne/2229-smar-teflonowy-ptfe-400-ml-spray.html Sprawdzałem za to zwykłe smary (ale nie do łańcucha, chyba że podrdzewiałego po zimowej jeździe) 2 razy tańsze i dają radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galad Napisano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2021 (edytowane) Ja od lat smaruję łańcuch Mixolem S, olej jest tani ok ~ 20 zł za litr, starczy na wieki. Dlaczego tak smaruję, Mixol S jest mieszalny z benzyną bardziej niż zwykły olej, ponieważ zawiera dodatek który ułatwia mieszanie, co to dla nas znaczy jest mniej gesty niż zwykły olej, a co za tym idzie nie lepi się tak i nie łapie brudu, a łańcuch smaruje perfekcyjnie. Łańcuch smaruję 2 ~ 3 razy w roku i jak na tak niekonwencjonalne traktowanie cały czas jeżdżę i nic mi nie przeskakuje etc. Łańcuch ma dystans ok 20kkm i ciągle działa😋 Olej wlewam na czysta szmatkę a potem wcieram nią olej w łańcuch kręcąc korbą kilka razy, nadmiar oleju wycieram, suchą szmatką. Na zdj łańcuch przed smarowaniem, w trakcie i po. Edytowane 13 Czerwca 2021 przez Galad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Q_u Napisano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2021 (edytowane) Wiesz, jak smarujesz 3x do roku to i masłem możesz posmarować. Ze zdjęcia "po" powiem Ci, że równie dobrze mogłeś nie smarować, bo to co tam zostało naturalnie chroni i smaruje Łańcuch się przynajmniej ogólnie czyści przed smarowaniem. i nic mi nie przeskakuje Wiesz, łańcuch nie przeskakuje z powodu tego, że niesmarowany. Edytowane 13 Czerwca 2021 przez Q_u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2021 38 minut temu, Galad napisał: Łańcuch smaruję 2 ~ 3 razy w roku i jak na tak niekonwencjonalne traktowanie cały czas jeżdżę i nic mi nie przeskakuje etc. Łańcuch ma dystans ok 20kkm i ciągle działa😋 I o to chodzi przecież to tylko rower. Ale to chyba łańcuch ośmiobiegowy? Żeby takie przebiegi robić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galad Napisano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2021 (edytowane) Musiałem nasmarować, bo już łańcuch robił za grzechotkę. Przed smarowanie przetarłem łańcuch z grubsza z brudu, ale trochę jak widać zostało 😋 Łańcuch pracuje w konfiguracji 3x7 Edytowane 13 Czerwca 2021 przez Galad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2021 W łańcuchach siódemkowych smarowanie ma dwie funkcje: estetyczną i akustyczną Ta pierwsza była by łatwiejsza do osiągnięcia gdybyś jakimś aplikatorem po smarze do łańcucha kapał ogniwko po ogniwku. Troszkę dłużej a znacznie czyściej. Ale zazadroszczę, ja smaruję raz, czasem dwa razy na tydzień 😕 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galad Napisano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2021 Zależy kto w jakich warunkach jeździ i jakie przebiegi robi. Mój roczny dystans to ok 2 tys km, niektórzy tyle robią w 2 tygodnie, więc i częściej muszą pielęgnować rower. Tu tak samo jak w wypadku samochodów, dużo jeździsz częściej zmieniasz olej, klocki itp itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietern Napisano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2021 Jak miałem taki łańcuch, to w ogóle nie smarowałem. I tak się zastanawiam, dlaczego mi to przeszkadzało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2021 A nie lepiej Pilarol Eko? https://erli.pl/akcesoria-i-osprzet-pozostale/olej-do-pil-eko-1l-pilarol-lotos,44542697 Tylko 9,78 zł za litr Zawiera olej roślinny, więc smarujac tym łańcuch jesteśmy ekologiczni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2021 5 godzin temu, Galad napisał: Ja od lat smaruję łańcuch Mixolem S, olej jest tani ok ~ 20 zł za litr, starczy na wieki. Dlaczego tak smaruję, Mixol S jest mieszalny z benzyną bardziej niż zwykły olej, ponieważ zawiera dodatek który ułatwia mieszanie, co to dla nas znaczy jest mniej gesty niż zwykły olej, a co za tym idzie nie lepi się tak i nie łapie brudu, a łańcuch smaruje perfekcyjnie. Łańcuch smaruję 2 ~ 3 razy w roku i jak na tak niekonwencjonalne traktowanie cały czas jeżdżę i nic mi nie przeskakuje etc. Łańcuch ma dystans ok 20kkm i ciągle działa😋 Olej wlewam na czysta szmatkę a potem wcieram nią olej w łańcuch kręcąc korbą kilka razy, nadmiar oleju wycieram, suchą szmatką. Na zdj łańcuch przed smarowaniem, w trakcie i po. Ty więcej tego oleju wylewasz i tracisz pieniędzy, niż jakbyś kupił dedykowany i lał po kropli na ogniwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 16 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2021 Moje spostrzeżonko. Shimano PTFE zawsze szejkowałem ze 20 czy 30 razy buteleczkę i przystępowałem do smarowania. Parę dni temu słoneczko przyprażyło, buteleczka poleżała na słoneczku, się zagrzała. Wstrząsnąłem nią jak zwykle i tym razem normalnie takie białe coś mi z dyszy poleciało, że przypomniałem sobie, jak ten olej powinien wyglądać normalnie. Chyba mi to ptfe osiadło na dnie czy coś i dopiero temperatura zrobiła swoje. Nie wiem jeszcze jaki to ma wpływ na trwałość, ale normalnie smarowałem co 200-250 bo słyszałem, że łańcuch 'chce' - a obecnie dobijam do 200km i cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2021 Squirt. Czym to zmyć w razie czego? Benzyna albo odtłuszczacz do tarcz to ruszy, czy zacznie się robić jakaś maź? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 19 Czerwca 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2021 Używam tych samych specyfików co wcześniej do Rohloffa i Squirt czyści się tak samo. Jak mi się chce to odpalam myjkę ultradźwiękową i myję w Brudpurze, jak mi się nie chce to piana na gazie z decathlonu. W obu jest git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 19 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2021 W dniu 16.06.2021 o 21:22, cervandes napisał: normalnie smarowałem co 200-250 bo słyszałem, że łańcuch 'chce' Mówisz o Shimano PTFE? Rozumiem, że na szosie w czystych i suchych warunkach? Bo na MTB to on jest na maks. 50 km... Smaruję przed każdym treningiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 19 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2021 (edytowane) 50km to trochę chyba przesada ale wczoraj posmarowałem dosyć obficie i po 100 km w tym trochę piachu i już się prosił o smarowanie :/ Na takie jazdy mam Bloody Mary ale łapie brud jak diabli. Już wolę PTFE - minuta, dwie i po robocie a troszke dłużej napęd jest czysty. Choć to właściwie wszystko jedno - temat trochę jak o suportach Myślę, że Pilarol czy olej przekładniowy nie byłby gorszy - to tylko prostacki łańcuch. Edytowane 19 Czerwca 2021 przez wkg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 19 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2021 Panowie, używa się MOMUM... 200 km a napęd nadal czysty i cichy. Nadmienię, że mowa o MTB i jeździe w terenie (często błoto i deszcz). Nie byłem przekonany, widziałem kilka filmików na YouTube i recenzji. Jedni mówili tak, inni siak. Sprawdziłem sam stosując się do kilku kluczowych kwestii: bardzo dokładne mycie napędu - im dokładniej tym lepiej, suszenie napędu, 3 krotne obfite smarowanie za pierwszym razem (w odstępach i dodatkowo smarowanie od góry), zero wycierania posmarowanego łańcucha, po posmarowaniu zmiana przełożeń przez cały zakres - i tak kilka razy, smar ma pokryć kasetę i blat oraz rozprowadzić się po łańcuchu, odczekanie przed wyjazdem w teren (u mnie smarowane na wieczór, jazda rano), podobno 2-3h wystarczą. Każde kolejne smarowanie jest już prostsze. U mnie sprowadza się do wytarcia samego łańcucha suchą szmatą albo szczotką. Zajmuje to chwilkę i potem leci smarowanie. Napęd jest czysty i nic się do niego nie lepi. Przecieranie/omiatanie ma za zadanie usunąć luźne zanieczyszczenia. Pomiędzy smarowaniem brak działań przy napędzie. Ogólnie jak cały rower jest uwalony to płuczę go wodą (napęd też) i tyle. Napęd zachowuje swoje właściwości i jest czysty. Jedyny minus to to, że muszę rower zapiąć na stojak, żeby przećwiczyć zmiany przełożeń przez cały zakres. Nie da się tego ogarnąć kręcąc do tyłu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Q_u Napisano 19 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2021 @Eathan namówiłeś. Tym sposobem będzie to 4 smar. Mam nadzieje, że ten w końcu nie będzie smarował na czarno napędu, bo mnie to wpienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 19 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2021 7 godzin temu, TheJW napisał: Mówisz o Shimano PTFE? Rozumiem, że na szosie w czystych i suchych warunkach? Bo na MTB to on jest na maks. 50 km... Smaruję przed każdym treningiem. Tak, Shimano PTFE. Tak, w suchych warunkach, nie w błocie. I tak, mi wystarcza na 200km, co cztery jazdy smaruję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 20 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2021 @Q_u będziesz zadowolony. Pamiętaj tylko o tych kilku ważnych kwestiach. U mnie w piwnicy stoi z 5 czy 6 różnych smarów i po odkryciu wosku Momum już ich nie używam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.