Gość Napisano 14 Marca 2021 Udostępnij Napisano 14 Marca 2021 (edytowane) Mrogan Blue Race Oil. Używałem w szosie i byłem zadowolony 200 km ogarnie. Gęstszy będzie zbierał więcej brudu. Edytowane 14 Marca 2021 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Marca 2021 Udostępnij Napisano 23 Marca 2021 Wpadła mi w ręce książeczka "Vademecum turysty kolarza" z 1987 r. Takie rady nt łańcucha można tu znaleźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Marca 2021 Udostępnij Napisano 29 Marca 2021 Już nie pamiętam czy wrzucałem, ale na wszelki wypadek https://www.bikeforums.net/road-cycling/537803-paint-thinner-mobil-1-chain-lube.html The common mix is three or four parts mineral spirits or naptha (camp stove fuel) to one part oil. People have tried all sort of oils, including synthetic or conventional motor oil, chainsaw bar oil, transmission fluid and 80/90W gear lube. Czyli 3 lub 4 częsci rozcienczalnika - benzyna lakowa (to drugie bym raczej odrzucił ) i 1 częśc oleju. Ludzie przetestowali tak wszystkie oleje, w tym silnikowe (syntetyczne i mineralne), do pił łańcuchowych do skrzyń biegów - ATF i zwykłych 80/90W Myśle, że specjalistyczne oleje rowerowe tez by dało się rozcieńczyć. Po to aby niepotrzebnie nie chlapały po napędzie przyciagając brud. Zaaplikować mieszanką po kropli na ogniwo, poczekac aż rozcieńczalnik wyschnie i wytrzeć. Cienka warstwa oleju pozostanie - głownie w środku ogniw czyli tam , gdzie jest potrzebna. I tu nie chodzi o oszczędzanie kasy ale unikanie wkurzajacego brudzenia sie łańcucha i napędu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Marca 2021 Udostępnij Napisano 29 Marca 2021 Po co? Jeżeli wlejesz na ogniwo coś co ma 75% rozpuszczalnika i 25% oleju, to na ile to wystarczy? Ja mam wrażenie że Ty coś źle robisz. Mam dwa rowery, nic mi nie chlapie. W MTB napęd jest lekko brudny, taki urok, w szosie wystarczy przetrzeć ścierką i jest jak nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Marca 2021 Udostępnij Napisano 29 Marca 2021 A jaki olej używasz? Ja nie pisałem, że stosuję tę mieszanką. Swoją drogą też mi się wydaje , że trochę za rzadka, 1:1 spokojnie by wystarczyło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Marca 2021 Udostępnij Napisano 29 Marca 2021 Dobrze wspominam Morgan Blue Race Oil. Weldite ( nie pamiętam nazwy, zielony) jest bardzo rzadki i byłem zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 29 Marca 2021 Udostępnij Napisano 29 Marca 2021 W bieżącym Magazyn Bike jest duży test smarowideł łańcuchowych z rzetelnym podejściem do tematu. Polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Marca 2021 Udostępnij Napisano 30 Marca 2021 @Dokumosa Jest to numer 1-2/2021? Bardzo warto czy tak średnio kupić numer dla tych testów? Ja ostatnio od starych wyjadaczy forum dowiedziałem się o oleju wazelinowym pod marką Maszpil (ma mieć na nalepce normę PN-60/C-96105). Ja mam Hanseline "bez żywic i kwasu" ale jest troszkę rzadszy i nie wiem czy spróbować nim smarować po każdej jeździe. Natomiast na zimę zużyty olej przekładniowy. Taniej chyba nie da się... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gradory Napisano 30 Marca 2021 Udostępnij Napisano 30 Marca 2021 Czym się różnią od siebie te trzy poniższe smary? Który jest nowy, który stary? Finish Line The Original Finish Line Teflon Plus Finish Line Long Lasting Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 30 Marca 2021 Udostępnij Napisano 30 Marca 2021 https://magazynbike.pl/2021/03/19/poslizg-kontrolowany-test-olei-lancuchowych/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 30 Marca 2021 Udostępnij Napisano 30 Marca 2021 Od kilku tygodni używam smaru Rohloff. Używałem różnych i jest to pierwszy smar który całkowicie wyciszył mi napęd 1x. Pod tym względem jest genialny. Niestety coś za coś. Nie ma możliwości spowodowania żeby łańcuch był suchy od zewnątrz. Zawsze odrobina wylezie i łańcuch jest tłusty więc bardzo łatwo łapie brud. Czyli mamy napęd cichy ale brudny. Jego dokładnym przeciwieństwem był smar ProGold ProLink. Utrzymanie napędu w czystości nie stanowiło żadnego problemu. Jednak napęd nawet bezpośrednio po smarowaniu hałasował a po przejechaniu 20-30 km był nieakceptowalnie głośny. Gdzieś po środku plasuje się Shimano PTFE. Także jak ktoś ma 1x i chce mieć ciszę będzie z Rohloff-a mega zadowolony pod warunkiem że zaakceptuje wiecznie brudny napęd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 30 Marca 2021 Udostępnij Napisano 30 Marca 2021 Dlatego PTFE jest złotym srodkiem. Czysty rower to smutny rower 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 31 Marca 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Marca 2021 Dlatego używam Rohloffa, a na ten sezon dodatkowo kupiłem Shimano PTFE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Marca 2021 Udostępnij Napisano 31 Marca 2021 Czy ktoś na forum robił ranking/porównanie tylko smarowideł PTFE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 31 Marca 2021 Udostępnij Napisano 31 Marca 2021 6 godzin temu, wkg napisał: Dlatego PTFE jest złotym srodkiem. Ja po wielu próbach uzywam tylko PTFE (nie Shimano) w sprayu. Wzane żeby miał rurkę (jak przy WD40). Dwie minuty smarowania i łańcuch gotowy. Na szosie wystracza na 500+ km. Mozna też psikać na każde ogniwo, wtedy mniej smaru się traci, ale schodzi z pięć minut. Ja poprostu kręce korba i psikam. Szybko, ale połowa pary idzie w gwizdek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Marca 2021 Udostępnij Napisano 31 Marca 2021 Wygląda że korkiem i naklejką, bo preparat to pewnie ten sam. Skąd masz te zdjęcia? Może to "ewolucja" opakowania jednego produktu? Tak czy inaczej, ja bym tego nie kupował. Miałem różne Finish Line, w tym ten i uważam że są to jedne z najgorszych olejów ( nie tylko) na rynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Marca 2021 Udostępnij Napisano 31 Marca 2021 (edytowane) @JWO jaki dokładnie to jest spray, czy wszystkie smary ptfe nie dedykowane do roweru tez sa dobnre? Edytowane 31 Marca 2021 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sansei6 Napisano 31 Marca 2021 Udostępnij Napisano 31 Marca 2021 Kurcze teraz piszesz. Tyle osób chwaliło czerwony FL, że kupiłem i teraz przy zmianie łańcucha na "letni" użyłem, tylko musiałbym sprawdzić, która mam wersję. Czyli wracać do Rohloff?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Marca 2021 Udostępnij Napisano 31 Marca 2021 A ja Ci tego nie powiem, może Tobie będzie pasował. Ja miałem taki biały ceramiczny, ten czerwony i chyba próbkę jeszcze jakiegoś. Według mnie każdy z nich był beznadziejny. Rzadkie jak woda, wystarcza na bardzo krótko. Napęd działał dość głośno. Tak samo jak smar teflonowy. Drogi, po jednym sezonie był w 100% wypłukany z kółek przerzutki, nic specjalnego. Identyczny a być może nawet lepszy, kupiłem za ułamek ceny z CX80. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Marca 2021 Udostępnij Napisano 31 Marca 2021 Jeżdżę na czerwonym FL Teflon. Jest bardzo dobry ale tylko na suche warunki, pozatym zbyt wodnisty i za drogi. Wydajność 80km i znowu smarowanie, ale nie łapie syfu. Rohloff u mnie wszystko łapie. O smarze jest osobny niekończący się temat. Co do zdjęć buteleczek wydaje się że to ta sama formuła, chyba że Teflon Plus z opakowania to właśnie ewolucja "teflonu" z pozostałych produktów.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Marca 2021 Udostępnij Napisano 31 Marca 2021 20 godzin temu, Dokumosa napisał: https://magazynbike.pl/2021/03/19/poslizg-kontrolowany-test-olei-lancuchowych/ Test dobry na warunki niemieckie. Ceny bardzo wysokie jak na polski rynek. 77 zł za 100 ml to chyba lekka przesada. Ale rozprawiono się z modnymi ostatnio płynnymi woskami. Są drogie, na fejsie ci co kupili je zachwalają a tu taki niemiły wynik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gradory Napisano 31 Marca 2021 Udostępnij Napisano 31 Marca 2021 14 godzin temu, skom25 napisał: Skąd masz te zdjęcia? Może to "ewolucja" opakowania jednego produktu? Tak czy inaczej, ja bym tego nie kupował. Miałem różne Finish Line, w tym ten i uważam że są to jedne z najgorszych olejów ( nie tylko) na rynku. Zdjęcia wziąłem ze strony producenta i dystrybutora w Polsce (Velo) i z jakiegoś sklepu internetowego. Finish Line używam od lat i jestem zadowolony, ale chętnie bym spróbował coś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 31 Marca 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Marca 2021 Cóż, wszystko zależy od tego kto przeprowadza testy. Ale jak piszą o zapychaniu aplikatora to faktycznie z tym co testowali musi być coś nie tak. Używam squirta i nie ma szansy na coś takiego, zresztą drobinek wosku też nie da się zobaczyć gołym okiem. Seeking the holy grail: A fast chain lube that saves you money - CyclingTips Lubricant Testing - Zero Friction Cycling Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slavi Napisano 31 Marca 2021 Udostępnij Napisano 31 Marca 2021 (edytowane) Smoove też potrafi zalepić aplikator. Dużo więcej 'plasteliny' oblepia napęd. Ilość wosku w wosku ma znaczenie ;-) Ale czy jest lepszy to nie wiem. Raczej szybko 'wyklepuje się' z pinów i rolek i już tam nie wraca jak olej. Edytowane 31 Marca 2021 przez slavi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
epon Napisano 31 Marca 2021 Udostępnij Napisano 31 Marca 2021 W dniu 14.03.2021 o 11:45, ILC napisał: Ktoś korzystał z tego wynalazku producenta Momum? Zainteresowanie spore ale na forach nic o tym znaleźć nie mogę. https://allegro.pl/oferta/ceramiczny-smar-olej-do-lancucha-120ml-wax-dry-wet-8962586823 Tak korzystam, na razie przejechałem na nim niecałe 200 km więc ciężko coś jednoznacznie powiedzieć, ale faktycznie po jeździe w deszczu nic nie trzeszczy nic się nie przykleja, a czy jest wart swojej ceny jak dla mnie tak, ale to subiektywna opinia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.