Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
7 godzin temu, safian napisał:

IMO wprowadzasz ludzi w błąd, pewnie wszedłeś tam przez wyszukiwarkę czy w inny sposób, zobaczyłeś słowo "łańcuch" i skojarzyłeś tylko z jednym.

 

Akurat przez hasło "Pilarol" w Google. Niepotrzebnie się Koledzy spinacie :)

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Obecnie mam olej Shimano Wet, ale mi się kończy. Gdzieś widziałem filmik jak gość smarował łańcuch takim dość gęstym olejem (na pewno gęstszym niż Shimano) podpowie ktoś co to mógł być za olej, ewentualnie jaki zastosować zamiast Shimano (jeżdżę codziennie sporo po drogach polnych w błocie i jak wrócę to zmywam rower z węża. Finish Wet szybko znikał z łańcucha) 

Napisano

Wg mnie używanie sklepowych olejów do łańcucha w obecnych warunkach, gdy po każdej jeździe rower jes upaćkany błotem i wymaga czyszczenia napędu (w tym dokładnego umycia łańcucha), jest marnotrawstwem. Kierując się informacjami z netu oraz zasłyszanymi od kolegów zrobiłem sobie miksturę: 50 ml benzyny ekstrakcyjnej, w krórej rozpuściłem niecałą łyżeczkę parafiny zeskrobanej ze świecy, plus 50 ml samochodowego oleju przekładniowego, który mi został .:D. Zobaczymy jak to sie będzie sprawować.

Napisano

Dziwny pomysł, aby łączyć środki smarujące ze środkiem czyszczącym i odtłuszczającym i jedną miksturę walić w to samo miejsce...

Byłym skłonny założyć, że to jakiś amerykański pomysł. Tam się lubują w takim all in one. Kiedyś w kosmetyce samochodowej reklamowali środek, który myje, niweluje rysy i zabezpiecza w jednym. Efekt realny oczywiście nie ma nic wspólnego z reklamą.

Napisano
3 godziny temu, Thomlodz napisał:

Wg mnie używanie sklepowych olejów do łańcucha w obecnych warunkach, gdy po każdej jeździe rower jes upaćkany błotem i wymaga czyszczenia napędu (w tym dokładnego umycia łańcucha), jest marnotrawstwem. Kierując się informacjami z netu oraz zasłyszanymi od kolegów zrobiłem sobie miksturę: 50 ml benzyny ekstrakcyjnej, w krórej rozpuściłem niecałą łyżeczkę parafiny zeskrobanej ze świecy, plus 50 ml samochodowego oleju przekładniowego, który mi został .:D. Zobaczymy jak to sie będzie sprawować.

No i co to ma niby robić? Jak ma cokolwiek wyczyścić skoro lejesz po kropli na ogniwo? 

Napisano

Zakładam, że to miało smarować. Benzyna pewnie z tego wyparuje po nałożeniu, tylko po co tam olej? Będzie to zbierało brud. Do wosków jako środek zmniejszający tarcie dodaje się drobny proszek teflonowy.

Napisano (edytowane)
5 minut temu, skom25 napisał:

No i co to ma niby robić? Jak ma cokolwiek wyczyścić skoro lejesz po kropli na ogniwo? 

Przecież wątek jest o smarowaniu :P Benzyna jednocześnie rozpuszcza parafinę i rozcieńcza olej. Mieszanka łatwiej wnika do środka ogniw niż sam olej. Parafina powoduje śliskość i odpychanie brudu. Po naniesieniu po kropelce trzeba odczekać aż rozpuszczalnik wyparuje i wytrzeć łańcuch szmatką do sucha z zewnątrz. Zobaczcie zresztą skład popularnego Finish Line Wet Lube - zawiera oleje jako środki smarne

http://www.finishlineusa.com/files/Wet Lube Liquid_US SDS_English_11 December 2013.pdf

 

Edytowane przez Thomlodz
Napisano

No to bez sensu jest walić rozpuszczalnik i rozcieńczać tym olej.

Ten sam efekt zyskasz stosując oliwę o rzadkiej konsystencji. Pewnie nawet lepszy, bo bez rozpuszczalnika, który pewno ingeruje we właściwości oleju.

 

Napisano

No właśnie o to chodzi. Są rozpuszczalniki i rozcieńczalniki. Jak sama nazwa mówi, jedne usuwają a drugie rozcieńczają. Nie wiem jak benzyna działa na olej, ale mam wrażenie że nie najlepiej.

Napisano

Bo sama parafina/wosk nie będzie pełniła żadnej funkcji smarnej. W historycznych przepisach na łańcuch w wosku jest mowa o gotowaniu łańcucha w parafinie z dodatkiem oleju (i tu bywały różne - grafitowy, lniany itp. które były powszechnie dostępne w erze sprzed boomu motoryzacyjnego).

Napisano
Teraz, skom25 napisał:

Są rozpuszczalniki i rozcieńczalniki. Jak sama nazwa mówi, jedne usuwają a drugie rozcieńczają. Nie wiem jak benzyna działa na olej, ale mam wrażenie że nie najlepiej.

Najpierw rozcieńcza przez rozpuszczenie a potem usuwa wszystko idealnie w szejku :D

Napisano

Jak rozumiem benzyna jest głównie do rozpuszczenia parafiny (może być też wosk pszczeli też się ładnie rozpuszcza w benzynie ekstrakcyjnej) plus olej do smarowania, a parafina ma utrudniać osadzanie się brudu. Czy źle pojąłem?

Napisano

Ja nie do końca rozumiem ten patent z miksowaniem podany wyżej.

Natomiast jeśli idea jest taka, że olej ma dobrze wniknąć i nie łapać syfu to generalnie są te cechy większości smarów teflonowych, chociażby popularnego shimano.

Napisano

Zakładam że chodzi o koszt przy codziennym smarowaniu. Taki mix to jakieś grosze na 100 ml produktu.

Napisano
2 godziny temu, brachol22 napisał:

Jak rozumiem benzyna jest głównie do rozpuszczenia parafiny (może być też wosk pszczeli też się ładnie rozpuszcza w benzynie ekstrakcyjnej) plus olej do smarowania, a parafina ma utrudniać osadzanie się brudu. Czy źle pojąłem?

Tak. Nie ja to wymysliłem tylko gdzies znalazłem w necie

Godzinę temu, skom25 napisał:

Zakładam że chodzi o koszt przy codziennym smarowaniu. Taki mix to jakieś grosze na 100 ml produktu.

No dokładnie. Bo po co przepłacać, skoro jeżdżąc w obecnych warunkach mamy praktycznie to samo? Wiosną i latem to co innego:devil:

Poza tym, jak już pisałem niektórych sprzedawców, zupełnie pogięło z cenami. Podwyższają bez opamiętania. Jak ludzie przestaną kupować bez opamiętania to ceny spadną

 

  • Mod Team
Napisano
Godzinę temu, skom25 napisał:

Zakładam że chodzi o koszt przy codziennym smarowaniu. Taki mix to jakieś grosze na 100 ml produktu.

Tylko co z tego, że zaoszczędzisz 20zł rocznie na smarowaniu, jak zużycie napędu może kosztować więcej ;)
Seeking the holy grail: A fast chain lube that saves you money - CyclingTips

Wiadomo, nie ma tam porównania z domową mieszanką, ale skoro pomiędzy dedykowaną chemią są takie róznice to ciekawe jak wypadają takie wynalazki :p 

Poza tym np. Squirta można aplikować bez czyszczenia napędu.

Napisano
7 godzin temu, Thomlodz napisał:

Wg mnie używanie sklepowych olejów do łańcucha w obecnych warunkach, gdy po każdej jeździe rower jes upaćkany błotem i wymaga czyszczenia napędu (w tym dokładnego umycia łańcucha), jest marnotrawstwem.

Święta racja jeżeli chodzi o jazdę w terenie. O tej porze też nie używam nic dedykowanego, bo i po co jak po każdej 20-30 km jeździe cały napęd idzie pod wodę i ślad po oliwie nie zostaje... Zwykły olej silnikowy żeby na początek było cicho, a po pierwszym błotku, czym bym nie posmarował, i tak nie widzę różnicy. 

Napisano
2 minuty temu, Thomlodz napisał:

Tak. Nie ja to wymysliłem tylko gdzies znalazłem w necie

No dokładnie. Bo po co przepłacać, skoro jeżdżąc w obecnych warunkach mamy praktycznie to samo? Wiosną i latem to co innego:devil:

Poza tym, jak już pisałem niektórych sprzedawców, zupełnie pogięło z cenami. Podwyższają bez opamiętania. Jak ludzie przestaną kupować bez opamiętania to ceny spadną

 

To nie sprzedawcy, to inflacja i ceny na rynku. Podrożało wszystko.

Napisano (edytowane)

Inflacja inflacją, ale niektórzy przeginają. Taki przykład. Olej Shimano Wet Lube. Dwa lata temu kupiłem buteleczkę 100 ml chyb a za 18 zł. A teraz? 35,99 zł. Podwyzka 0 100%! Taka jest inflacja???

https://www.centrumrowerowe.pl/smar-shimano-ptfe-pd16798/?v_Id=129089&utm_source=ceneo&utm_medium=referral

Albo weźmy olej Shimano PTFE

Mozna kupić za 27,22 zł https://www.domenasportowa.pl/product-pol-222956-Smar-PTFE-100ml.html?utm_source=ceneo&utm_medium=referral

Ale niekórzy za to samo chcą 40,99 zł !!! O 50% wiecej !

https://www.bikester.pl/1000874.html?c=816&_cid=22_-1537_243195_310935_243291_2660867_0_ceneo.pl&utm_source=Ceneo&utm_medium=psm&utm_campaign=Czyszczenie i konserwacja roweru&utm_content=Shimano&utm_term=1000874&utm_medium=referral&utm_source=ceneo

I jeszcze debilny opis: płeć: unisex:002:

 

Edytowane przez Thomlodz
Napisano (edytowane)

Tak troche off topic. Kraj pochodzenia: Polska, producent: Shimano:D

Dzieki za link. Sa jak widać jeszcze normalni sprzedawcy:thumbsup:

Edytowane przez Thomlodz
Napisano
2 godziny temu, Thomlodz napisał:

I jeszcze debilny opis: płeć: unisex:002:

Normalny. Sklep, a właściwie produkty są oparte o "Template", czyli każdy produkt musi mieć określone parametry. Podejrzewam że przy tak dużej ilości towaru, nikt nie bawi się w dopasowywanie parametrów do produktu.

Napisano

Jak dla Ciebie szablonowość jest czymś normalnym to nie mamy o czym dyskutować. Dla mnie to lekceważenie klientów i pazerność. Jaki to problem aby pracownicy obsługujący ten sklep dopasowali opisy do konkretnych produktów?

Napisano

Wiesz ile tam jest produktów? 

Robiłem kiedyś bardzo prosty sklep Online, na potrzeby pokazowe. Wprowadzenie około 200 produktów to były długie godziny. Zakładam że w tak dużym sklepie nikt nie wprowadza tego ręcznie. Prawdopodobnie jest to importowane, a pola bez wartości zastępowane są wartościami domyślnymi. Czy to taki wielki problem?

Gdybym tak patrzył na każde jedno słowo w opisie, to bym nic nie kupił. Są większe problemy niż dodatkowy parametr dla oleju. W centrumrowerowe.pl przykładowo Kross Vento 4.0 miał podany rozmiar ramy 54, geometrii brak. Wiesz jaki był problem? Taki rozmiar w Kross nie istnieje, bo Kross podaje rozmiarówkę w zupełnie inny sposób. To jest problem i lekceważenie, a nie jakiś parametr produktu który nic nie zmienia...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...