przemeg Napisano 21 Września 2020 Udostępnij Napisano 21 Września 2020 A w jaki sposób olej miałby zapobiec wyciąganiu się łańcucha? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 21 Września 2020 Udostępnij Napisano 21 Września 2020 Czekam na szejkowanie łańcuchów w oleju, potem odwirowywanie ich w pralce i dyskusje czy 700 czy 1200 obrotów. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 21 Września 2020 Udostępnij Napisano 21 Września 2020 (edytowane) Na programie do ciemnego lepiej, czy pranie codzienne? Czy to zależy od stopnia zabrudzenia? Edytowane 21 Września 2020 przez TheJW 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
forresty Napisano 21 Września 2020 Udostępnij Napisano 21 Września 2020 Cytat A w jaki sposób olej miałby zapobiec wyciąganiu się łańcucha? Przecież na pinie i powierzchni na której się opiera podczas obciążenia dochodzi do tarcia, które w rezultacie powoduje wyciągnięcie łańcucha. Zupełnie się tego nie wyeliminuje, ale można znacznie ograniczyć jeśli na pinie jest dobre smarowanie. Heszki z szejkowaniem to sobie odpuśćmy chłopcy, ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 Brak smarowania co najwyżej może spowodować ścieranie lub opiłkowanie elementów Wyciąganie to zwyczajnie działanie sił, które zniekształca elementy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 22 Września 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Września 2020 @przemeg Ale wiesz, że potoczne określenie na wyciąganie łańcucha to właśnie między innymi efekt ścierania się sworzni i rolek a nie wyciąganie materiału? https://www.bikeradar.com/features/how-to-know-when-its-time-to-replace-your-bicycle-chain/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 Ale smarowanie łańcucha rowerowego to tylko lekkie, moim zdaniem naprawdę lekkie, przedłużanie jego żywotności. Łańcuchy generalnie rozciągają się i tracą kształty ze względu na wiele czynników i sił. W takiej pile łańcuchowej główny czynnik to temperatura. W rowerze olej troszeczkę pomaga, ale moim zdaniem, co pewnie jest niepopularną opinią, nie będzie wielkiej różnicy pomiędzy łańcuchem smarowanym co 50 km a takim co 200. Elementy łańcucha pod ciśnieniem w trakcie jazdy i tak wyciskają olej, dostaje tam się brud powodujący tarcie, do tego dochodzi syf na kasecie, kółeczkach przerzutki, zębatce korby. Taka moja obserwacja, że czy smaruje częściej czy rzadziej to i tak podobny interwał wymiany. Największą różnicę moim zdaniem robi jakość łańcucha. Lepsze materiały i spasowanie elementów, dłużej to żyje wtedy, elementy są mniej podatne na wytarcia i siły działające w trakcie podjazdów. Dla mnie gra nie warta świeczki aby się bawić w szejki i kąpiele olejowe. I tu się zgadzam z autorem postu będącym przyczynkiem dyskusji - takie smarowanie łańcucha nie bardzo pomoże na proces wyciągania się łańcucha. Ale tak samo nie pomoże kąpiel, skoro w kąpieli olej wniknie to znaczy, że w trakcie jazdy się wyciśnie a brud i tak wejdzie. I koło się zamyka. Olej moim zdaniem największą różnicę robi w kulturze pracy łańcucha Jest ciszej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 22 Września 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Września 2020 Dobrze że napisałeś, że Twoim zdaniem Wszystko w temacie: https://cyclingtips.com/2018/03/fast-chain-lube-that-saves-you-money/ - w treści masz link do szczegółów testów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 A to nie jest tak, że każdy wyraża swoje zdanie? Co do testów, blogów i podobnych, to mam dystans. Widziałem testy środków do łańcuchów mających je czyścić tak agresywnych, że pewnie wypłukiwały smarowidła z każdego zakamarka. A mimo to były polecane. No w sumie czyściły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kombiii Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 W dniu 21.09.2020 o 20:28, cervandes napisał: Czekam na szejkowanie łańcuchów w oleju To ma sens. Pierwszy szejk w benzynie, kolejny w oleju. Sto dwudziesta trzecia strona epopei o tym, jak nasmarować łańcuch warty 100 złotych ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 Teraz, kombiii napisał: warty 100 złotych Myślę, że 3/4 uczestników dyskusji jeździ na łańcuchach do 75 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 (edytowane) I 3/4 ma zbyt brudny lub/i niedosmarowany napęd Edytowane 23 Września 2020 przez SoloTM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2020 Nie wiem czy było, ale https://www.bikeforums.net/bicycle-mechanics/1151131-chain-lube-diy-recipes.html Czyli olej do pił łańcuchowych rozcieńczony rozcieńczalnikiem do lakierów lub płynem o angielskiej nazwie "mineral spirits" (co może oznaczać zarówno benzynę lakowa jak i spirytus mineralny). Taka mieszanina łatwiej wnika w zakamarki łańcucha, potem rozpuszczalnik wyparuje i zostanie sam olej. Olej do pił np. Pilarol zawiera dodatki antykorozyjne oraz ułatwiające przyczepność do metalu. Natomiast oleje do łańcucha z teflonem np. Shimano Wet Lube trzeba nanieść po 1 kropelce na ogniwo, zakrecić kilkanaście razy, wytrzeć łańcuch szmatką, następnie przejechać kilka km po asfalcie czy innej powierzchni bez piachu i ponownie wytrzeć. Inaczej jak wjedziemy na piachy czy do lasu to łańcuch szybko się oblepi zanieczyszczeniami i całe smarowanie będzie daremne. Nie wiem czy tego teflonu jest tam tylko co kot napłakał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2020 (edytowane) Musiałbym się bardzo mocno nudzić, żeby jeszcze bawić się w mieszanie środków, co do których mam pewne wątpliwości. Nawet jak się łańcuch oblepi, to po chwili i tak się sam wyczyści. Po każdej jeździe wystarczy poświęcić 30 sekund żeby przetrzeć kasetę i łańcuch. Smarowanie, dbanie i dmuchanie na napęd urosło do rangi jakiegoś kultu. Gdyby ludzie tak dbali np o amortyzatory, tak jak cackają się z napędem... Żeby nie było offtopu: Morgan Blue Race Olej przeznaczony na szosę i chyba właśnie tam najlepiej się sprawdzał. Średnia gęstość, nie łapie mocno brudu, napęd jest po nim dość cichy. Godny polecenia, ale cena dość wysoka i raczej nie zdecyduję się na niego ponownie. Edytowane 7 Listopada 2020 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2020 17 minut temu, skom25 napisał: Nawet jak się łańcuch oblepi, to po chwili i tak się sam wyczyści. Po każdej jeździe wystarczy poświęcić 30 sekund żeby przetrzeć kasetę i łańcuch. S Po moich ostatnich jazdach mam zupełnie inne doświadczenia. Syfu nazbierało się co niemiara. Musiałem zdjąc łańcuch i go wyszejkować. A kasete i zębatki korby domyć szczotkami. No chyba ze ktoś kupuje pianke Fenwick https://testy.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,pg4zhtjrdb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 7 Listopada 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Listopada 2020 Ja szejkuję łańcuch od wielkiego dzwona, bo nie widzę specjalnych zalet tego zabiegu. Nie znam syfu, którego nie da się oczyścić tradycyjnymi sposobami - szczotki, szmaty i benzyna. Szejkowanie jedyne co powoduje to usuwanie smaru spod rolek. Pewnie że brud także tam jest, jednak tutaj jest coś za coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2020 Teraz, bogus92 napisał: Pewnie że brud także tam jest, jednak tutaj jest coś za coś. Jest, tak samo jak po szejkowaniu i pierwszej jeździe. Też się kiedyś bawiłem w szejkowanie, ale to kompletnie nie ma sensu. Efekt utrzymuje się może przez jedną jazdę, potem znowu jest to samo. Ja używam odtłuszczana do tarcz hamulcowych. Pryskam na szczotkę i wycieram kasetę. To samo z łańcuchem, tyle że szmatką, czasami szczotką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2020 Teraz, bogus92 napisał: Ja szejkuję łańcuch od wielkiego dzwona, bo nie widzę specjalnych zalet tego zabiegu. Nie znam syfu, którego nie da się oczyścić tradycyjnymi sposobami - szczotki, szmaty i benzyna. Ja miałem ostatnio taki syf, że nie widziałem innej opcji. Powaznie A co myslicie o takich preparatach do mycia napedu? https://www.czystysklep.pl/tenzi-brudex-1l-koncentrat-do-mycia-i-usuwania-tlustego-brudu-p8722 https://www.ceneo.pl/12454050 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2020 Nie wiem jak sprawdzą się konkretnie takie produkty, ale ja odradzam "moczenia" odtłuszczaczem okolic bębenka i piast. Raz się nic nie stanie, ale po jakimś czasie zaczniesz wypłukiwać smar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2020 Nie wiem czy było, ale wstawiam https://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/Produkt.aspx?produkt=PILAROL(Z).aspx Zobaczcie w jakim dziale umieszczono Pilarol Może ktos z Orlenu czyta nasze forum? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 13 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2020 A myślałeś, że do czego pilarol powstał, do podlewania mchu i paproci? Przecież od zawsze to był olej do pił łańcuchowych, stąd próby adaptacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 13 Listopada 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Listopada 2020 15 godzin temu, Thomlodz napisał: Zobaczcie w jakim dziale umieszczono Pilarol Może ktos z Orlenu czyta nasze forum? "Ogrodnictwo i leśnictwo", bo niby w jakiej innej jakiej kategorii spodziewałbyś się go, biorąc pod uwagę fakt, że to olej do pił łańcuchowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2020 (edytowane) O to mi chodziło. Moggi jeszcze dac w nawiasie "rowerowych". Edytowane 14 Listopada 2020 przez Thomlodz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2020 Pila lancuchowa ma lancuch... Olej silnikowy smaruje tez lancuch rozrzadu. Tez ukryty przekaz podprogowy ze nadaje sie do roweru? Mialem dwa rowery. Koszt dedykowanego oleju na sezon to max 50 zl, przy ponad 5k km i czestym smarowaniu. Bez przesady... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 14 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2020 W dniu 7.11.2020 o 16:21, Thomlodz napisał: Po moich ostatnich jazdach mam zupełnie inne doświadczenia. Syfu nazbierało się co niemiara. Musiałem zdjąc łańcuch i go wyszejkować. A kasete i zębatki korby domyć szczotkami. No chyba ze ktoś kupuje pianke Fenwick https://testy.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,pg4zhtjrdb Masz też Piana na gazie od trezado. Używam pianek od lat dla mnie najwygodniej się nimi czyści. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.