Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak, w Indianie jest KMC ze spinką. Dzisiaj znowu szejk i przetestuję najpierw suchy teflon. Stosuję to w motoryzacji od lat i zapomniałem, że przecież można i tutaj :)

A następne w kolejce będą świeczki. Lubrykant z decathlonu może załaduję jeszcze kiedyś, jak przyjdą mokre dni. Teraz łapie kurz jak wściekły.

Napisano

Weldite TF2 Dry Lube

wld-3034_a.jpg?preset=FULLauto

Dość rzadki, ładny zielony kolor. Kupiłem z ciekawości, raczej nie wiązałem z nim zbyt wielkich nadziei. Przy pierwszej aplikacji trochę się zraziłem, bo jak to bywa z rzadkim olejem, zaczął skapywać z łańcucha. Natomiast podczas jazdy zostałem bardzo pozytywnie zaskoczony. Jest cichy, nie zbiera brudu ( chociaż nie jest to super obiektywna ocena, bo aktualnie zapylenie jest znacznie mniejsze niż w lato), starcza na około 100 km. Jestem zadowolony, fajna alternatywa dla Shimano PTFE.

Przy okazji rzadkiego oleju, zastosowałem nową metodę aplikacji. Zamiast używać dozownika z butelki, wciągam olej do strzykawki z igłą 0.8 mm. Dzięki temu olej wlewa się idealnie na rolki łańcucha, nic nie kapie, nie ma nadmiaru na zbędnych elementach. 

Napisano (edytowane)

A ja przepraszam i wracam do oleju. Dwa dni jeździłem na CX 80. Pierwszego dnia myślałem, że kondycja sidła. Ale drugiego, rower jak na zaciągniętym ręcznym. Nawet dźwięk łańcucha wskazywał, że coś nie tak jest. Wczoraj wieczorem zalałem olej decathlonowy i dzisiaj jak wyścigówka. Wyniki przejazdu na tej samej trasie są dla suchego smaru powalające. Prawie półtorej minuty różnicy.

 

A65BF4D2-2F8C-4AEE-A1CE-6F9BD14C5487.jpeg

 

B9167DD6-68AF-4224-AAF2-1AA8E3EE8687.jpeg

Edytowane przez maq7
Napisano (edytowane)

Nie, to inny produkt. Nie penetrator. Nanosisz teflon, żeby posmarować, a nie było lepkie. Na przykład zawiasy. Stosuję go od wielu lat w innych miejscach niż łańcuch. Noe sprawdził się i kropka.

Olej dacathlonowy skończę i kupię Shimano PTFE. Popróbujemy. Po tym co mam i mało pylącej trasie, łańcuch już chrzęści. A to raptem 20 km. 

Edytowane przez maq7
  • 4 miesiące temu...
Napisano

Dzień dobry, czy łańcuch i koronka w takim stanie da się uratować czy lepiej wymienić na nowe? Jestem lajkonikiem wiec wdzięczny będę za prostą odpowiedz bez pastwienia się nad moją ignorancją. Dzięki.

IMG_0306.JPG

IMG_0307.JPG

Napisano (edytowane)
3 godziny temu, Bank7 napisał:

Jestem lajkonikiem

69bd6c1b-9dfb-48e6-94ad-64e7edc03f53


Maźnij towotem i będzie śmigał. ;) Sądząc po stanie roweru (zardzewiały napęd, tarcza, linka), stoi na dworze narażony na wszelkie warunki pogodowe, więc tydzień po ewentualnej wymianie będzie to samo - szkoda wydawać 60 zł na nowy wolnobieg i łańcuch.

No i polecam pisać posty we właściwych działach.

Edytowane przez TheJW
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
3 godziny temu, TheJW napisał:

Sądząc po stanie roweru (zardzewiały napęd, tarcza, linka), stoi na dworze narażony na wszelkie warunki pogodowe,

Tak niestety właśnie jest: rower "garażuje" w półdziurawej komórce a w dzień "parkuje" pod szkołą bo to rower syna. Wszędzie deszcz i wilgoć bo mieszkamy w Irlandii. Dzięki za radę. 

Edytowane przez Bank7
Napisano

Czy sprawdzał ktoś smar do łańcucha w motocyklach terenowych? Motul ma na przykład coś takiego. Nie tak dawno skończył się Dakar i wpadło mi to do głowy. Na sucho raczej nie jeżdżą :)

  • Mod Team
Napisano

maq7
Posiadam smar Motul C3, a więc przygotowany z myślą o użytkowaniu w terenie, ale szczerze mówiąc, to nie zachwyca mnie niczym szczególnym ( być może nieco lepiej sprawdza się w niskich temperaturach, ale nie jestem profesjonalnym testerem, więc można to traktować z przymrużeniem oka ), a do tego ma specyficzny zapach ( przy nim wcześniej używany Kleen Flo Honey Lube Chain Goo jest jak dobre perfumy :icon_wink: ).

Napisano
W dniu 9.07.2019 o 15:02, kombiii napisał:

Moim ulubionym jest eLUBE Dry - wytrzymuje na łańcuchu dłużej niż Rohloff, a w szosie można praktycznie zapomnieć o myciu napędu.

Namówiłeś mnie ! Zamówiłem :-) Potrzebuję czegoś bardziej suchego.

Napisano

Trwalszy od  Rohloffa to brzmi ciekawie, może warto wspomóc polski biznes. Mam tylko jedno pytanie o jakich przebiegach między smarowaniami mówimy w przypadku tego oleju.

Napisano
2 godziny temu, Nastar napisał:

Namówiłeś mnie ! Zamówiłem :-) Potrzebuję czegoś bardziej suchego.

To i ja przetestuję, bo po shimano PTFE to nawet w domu na trenażerze czarny się zrobił :P

 

  • 2 miesiące temu...
Napisano
Teraz, Kamilos92 napisał:

Cześć mam pytanie o konkretny produkt. Co prawda nie rowerowy ale na logikę wydaje się, że powinno być ok. Czy smar suchy do łańcuchów motocykli z K2 można spokojnie stosować do łańcucha w rowerze? Może ktoś korzystał?

https://k2.com.pl/produkty/k2-suchy-smar-do-lancuchow

Ta logika nie do końca jest logiczna, bo w motocyklu są trochę inne siły które działają na łańcuch niż w rowerze ( no cyba ze masz udo jak tyranozaur ). Czy naprawdę za 20-30 zł warto kombinować jak koń pod góre ?

Napisano

Tu nie chodzi o kombinacje, tylko o to, że ten produkt mogę kupić za 7zł i mam go pod domem w sklepie który jest dystrybutorem marki k2. Dlatego się zastanawiam, wolę zapytać mądrzejszych, żeby właśnie nie przekombinować :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...