Mod Team bogus Napisano 9 Czerwca 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2019 Ostatnio zakupiłem Rohloffa. Po pierwszym smarowaniu stwierdzam, że przy pierwszej jeździe łapie dużo brudu, ale wystarczy przetarcie łańcucha i można jechać dalej. Po drugiej jeździe łańcuch dużo mniej oblepiony, lecz nadal bezgłośny. Sumarycznie przejechane na jednym sparowaniu około 100 km, testuję dalej, jednak czuję że Rohloff zostanie ze mną na dłużej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GIZIU Napisano 19 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2019 Myślę nad zmianą Brunox Top Kett na: Muc-Off Dry/Squirt Lube/Shimano PTFE. Co pozwoli mi na zachowanie czystości łańcucha? Jazda głównie po suchym szutrze/asfalcie. Tak w ogóle to co z produktów Muc-Off warto kupić do czyszczenia roweru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuli Napisano 19 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2019 Ja używam SquirtLube i nie zamierzam już wracać do zwykłych oliwek, dużo większa bezobsługowość, syf się nie klei - dużo więcej przejeżdża napęd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2019 W dniu 19.06.2019 o 20:55, Kuli napisał: Ja używam SquirtLube i nie zamierzam już wracać do zwykłych oliwek, dużo większa bezobsługowość, syf się nie klei - dużo więcej przejeżdża napęd. Znalazłem w sieci m.in. http://www.trzymajkolo.pl/2013/02/squirt-lube-nowa-era-konserwacji-napedu.html Czyli wosk na bazie wody. Łańcuch musi więc byc bardzo dobrze oczyszczony ze starego smaru/oleju i zanieczyszczeń. Cena zbyt wysoka. Gdyby zrobić samemu na bazie benzyny ekstrakcyjnej to wyjdzie to samo za ułamek ceny i dodatkowo nie trzeba będzie tak dokładnie myć łańcucha przed aplikacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuli Napisano 23 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2019 5 godzin temu, Thomlodz napisał: Znalazłem w sieci m.in. http://www.trzymajkolo.pl/2013/02/squirt-lube-nowa-era-konserwacji-napedu.html Czyli wosk na bazie wody. Łańcuch musi więc byc bardzo dobrze oczyszczony ze starego smaru/oleju i zanieczyszczeń. Cena zbyt wysoka. Gdyby zrobić samemu na bazie benzyny ekstrakcyjnej to wyjdzie to samo za ułamek ceny i dodatkowo nie trzeba będzie tak dokładnie myć łańcucha przed aplikacją. Nie wiem, nie chciałoby mi się męczyć z robieniem tego samemu za 35zł, mam już ponad rok tą małą buteleczkę i jeszcze ponad pół jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2019 17 godzin temu, Kuli napisał: Nie wiem, nie chciałoby mi się męczyć z robieniem tego samemu za 35zł, mam już ponad rok tą małą buteleczkę i jeszcze ponad pół jest. A ile km przez ten czas zrobiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuli Napisano 25 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2019 W dniu 24.06.2019 o 06:47, Thomlodz napisał: A ile km przez ten czas zrobiłeś? Tego nie powiem, na pewno ponad 2k; teraz mam na łańcuchu zaaplikowany od 300km i nadal jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2019 (edytowane) 8 godzin temu, Kuli napisał: Tego nie powiem, na pewno ponad 2k; teraz mam na łańcuchu zaaplikowany od 300km i nadal jest ok. No to rewelacja. W deszczu też jeździłeś? I przed zaaplikowaniem dokładnie odtłuszczałeś łańcuch? Bo jesli to co piszesz jest prawdą to rzeczywiście ten specyfik bije wszystkie inne na głowę. W linku który zacytowałem napisano, ze Squirt Lube jest z RPA, ale jak sprawdzić to firma jest amerykańska http://www.squirtcyclingproducts.com/about-us/ Z ciekawości sprawdziłem skład http://squirtlube.pl/wp-content/uploads/2012/02/Squirt-Material-Safety-Data-Sheet-14052008-1-3.pdf Ten slack wax to gacz parafinowy https://pl.wikipedia.org/wiki/Gacz_parafinowy. Cena chyba nie jest zbyt wysoka https://www.plastech.pl/oferty-b2b/Gacz-parafinowy-93190 Edytowane 26 Czerwca 2019 przez Thomlodz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinok Napisano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2019 Odnośnie Squirta polecam testy ze strony https://zerofrictioncycling.com.au/lubetesting/ Test 3 - Squirt Wynika z niego że owszem ma bardzo małe opory ale bardzo szybko zużywa się łańcuch podczas pierwszego tysiąca km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2019 Nie wiem jak na Squirtcie moze byc OK po 300km. Nawet jakby caly lancuch zanurzyc w tym specifiku, to nie bedzie OK po tak duzym przebiegu. Ale pewnie te wszystkie, czasami sprzeczne relacje spowodowane sa rozna percepcja co jest OK, a co nie jest. Bo sam smar aplikowany badz to w Ketrzynie lub Bytomiu bedzie dzialal w ten sam sposob. I nie ma szans zeby jednoczesnie jednemu bylo glosno juz od samego poczatku, a innemu bylo OK nawet po 300km. Sam smar ze swoja bardzo rzadka konsystencja bedzie glosniejszy od typowych gestych oliwek. Tu cudow nie ma. Moze jezdzac w terenie jest to mniej zauwazalne niz na szosie. Z mojego doswiadczenia na szosie 150km, moze w porywach 200km to wszystko, powyzej robi sie juz obciachowo glosno. Osobiscie nie mam problemow z czestszym smarowaniem w zamian za czysciejszy naped. I tu dla mnie Squirt okazal sie totalna porazka. Zbierajacy sie wosk na kolkach i samym lancuchu. To jeszcze bym przezyl ale te odlogi odpadaja z napedu w postaci malych tlustych, mazacych sie odrobinek, syfiac podloge. Trzymajac rower w mieszkaniu, serwisujac go rowniez w mieszkaniu i jezdzac na trenazerze, do tego bedac moze nie przesadnie ale pedantyczna osoba, Squirt kompletnie nie nadaje sie do takiego zestawienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuli Napisano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2019 Na wyczyszczony łańcuch + jeżdżone tylko po suchym, teren, piach, pył. W sumie jak używałem zwykłych oliwek to szybciej mi się zużywały napędy, ale może tak mi się tylko wydaje.. Największą zaletą dla mnie jest brak czyszczenia co chwilę łańcucha i kasety z przylepionego syfu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2019 Tak czytam i niektórzy mają chyba mikrometry w oczach. Według mnie, w normalnych warunkach jazdy, twierdzenie że na jakimś oleju łańcuch wyciągał się mniej/ więcej jest mocnym pisaniem bajek. Podczas normalnej jazdy waunki są tak zmienne, że to nie ma prawa bytu. Dochodzi fakt że nie zawsze smaruje się dokładnie co X kilometrów, a dokładność pomiaru też pozostawia wiele do życzenia. Ja ponownie napiszę czego nie polecam, bo co polecam już pisałem. Finish Line Dry Teflon. To jest zabarwiona woda w butelce. Dźwięk łańcucha przed i po smarowaniu taki sam. Brudzi jak każdy inny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 27 Czerwca 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2019 1 godzinę temu, skom25 napisał: Tak czytam i niektórzy mają chyba mikrometry w oczach. 1 godzinę temu, skom25 napisał: Podczas normalnej jazdy waunki są tak zmienne, Otóż to. Dlatego ocena jest subiektywna. A rekordy przejazdu na jednym smarowaniu czasami śmieszą. Rozpamiętywanie niuansów skuteczności preparatów do łańcucha trąci szamaństwem. Ale jak wszędzie są perfekcjoniści i użytkownicy. Perfekcjoniści czerpią radość z czego innego niż użytkownicy. Mam sąsiada który myje samochód (3 sztuki w rodzinie) raz w tygodnia a silnik raz w miesiącu. Regularnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2019 Trzeba jednakże odróżnić onanistów od perfekcjonistów. To tak jak w fotografii - jedni robią zdjęcia a inni porównują obiektywy fotografując papier milimetrowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 27 Czerwca 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2019 Godzinę temu, wkg napisał: onanistów od perfekcjonistów. Tego słowa mi brakowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2019 Najbardziej mi się podobają posty "jaka benzyna ekstrakcyjna" i "czy alkohol izopropycośtam mi nie rozpuści łańcucha" No i oczywiście kupowanie olejów motoryzacyjnych w 5-o litrowych bańkach bo wychodzi taniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuli Napisano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2019 Pomyślcie jeszcze o łańcuchu z piachem na sobie, który chcąc nie chcąc szybciej zużyje zębatkę przez większe tarcie; oliwki na mokre typu shimano wet lube, decathlonowy za 15zl, rohloff (to samo co ten za 15 z deca), finish line wet, brunox top kek, wszystkie potrafiły być oblepione piachem po 50km (jeden wypad w góry). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2019 12 minut temu, Kuli napisał: potrafiły być oblepione piachem po 50km Po 50 km na tych oliwkach, to na łańcuchu jest jeden wielki gnój, a nie tylko jest "oblepiony piachem". Zacząłem pisać swoje przemyślenia na temat różnych oliwek, ale w międzyczasie uświadomiłem sobie, że zmiennych jest tak wiele, że to nie ma sensu. W skrócie - osobiście od zeszłego sezonu używam praktycznie wyłącznie oleju na suche warunki. Moim ulubionym jest eLUBE Dry - wytrzymuje na łańcuchu dłużej niż Rohloff, a w szosie można praktycznie zapomnieć o myciu napędu. Jakiś czas temu się skończył i kupiłem do testów Shimano PTFE, ale jestem bardzo zawiedziony - w MTB po 30 km łańcuch jest suchy jak pieprz; w szosie wytrzymuje dłużej, ale wypływa i zbiera syf...napęd po przejechaniu 50 km asfaltem był tak brudny, że nie mogłem na niego patrzeć (a należę do tych lubiących mieć czysty sprzęt) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 27 Czerwca 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2019 Jakiś czas temu na próbę utopiłem łańcuch w rozpuszczonej parafinie i tak jakoś zostało. Produkt jak by nie było ropopochodny, nierozpuszczalny w wodzie więc chyba deszcz niegroźny. Nie ma tego roku dylematów co będzie na mokro bo mokro to było koło Wielkanocy. Łańcuch suchy, cichy i czysty. Jeżdżę na dwa łańcuchy. Przy zmianie ten zdjęty wycieram szmatką i topię w parafinie. Bez szejka w czymkolwiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2019 Teraz, michuuu napisał: Jeżdżę na dwa łańcuchy. Przy zmianie ten zdjęty wycieram szmatką i topię w parafinie. Bez szejka w czymkolwiek. Rozumiem, że używasz spinek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 27 Czerwca 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2019 Oczywiście. Bez tego się nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2019 59 minut temu, michuuu napisał: Oczywiście. Bez tego się nie da. A spinki sie nie zuzywają od częstego zdejmowania i zakładania? A co w przypadku wymiany łańcucha na nowy? Spinka też powinna być nowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 27 Czerwca 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2019 Może i powinna być nowa ale ja jakoś jeszcze spinki nie zerwałem więc przechodzi z łańcucha na łańcuch. Spinka Connexa. Teraz, Thomlodz napisał: A spinki sie nie zuzywają od częstego zdejmowania i zakładania? Spinka zużywa się w czasie pracy łańcucha a nie przy zdejmowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2019 (edytowane) Teraz, michuuu napisał: Może i powinna być nowa ale ja jakoś jeszcze spinki nie zerwałem więc przechodzi z łańcucha na łańcuch. Spinka Connexa. Spinka zużywa się w czasie pracy łańcucha a nie przy zdejmowaniu. Aha. Najlepiej więc kupować łańcuchy KMC, bo mają spinke w zestawie I jeszcze taka ciekawa dyskusja https://szosa.org/topic/9537-zużycie-łańcucha-vs-zużycie-spinki/ Edytowane 27 Czerwca 2019 przez Thomlodz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2019 Connex też ma spinkę w zestawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.