Skocz do zawartości

[smarowanie] Zalety i wady olejów do łańcucha


Rekomendowane odpowiedzi

eLUBE Dry. Używam w każdym rowerze na suche. W szosie wytrzymuje tyle, co inne, ale łańcuch praktycznie w ogóle się nie syfi. Jak będzie sucho, wystarczy przetrzeć szmatką łańcuch i delikatnie zębatki, nasmarować od nowa i jazda dalej. Odkąd go mam nie używam żadnego innego. A do tego ładnie pachnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji, widzę że Shimano zmieniło opakowanie oleju PTFE. Ktoś wie czy różnica dotyczy tylko nalepki, czy może zmienił się skład?

Jakieś opinie o Squirt? Ktoś używał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja widzę też, że Olej Shimano zdrożał. W zeszłym roku płaciłem za buteleczkę 100 ml 18zł, teraz widzę w pewnym sklepie internetowym to samo z nieco zmienioną nalepką za... 31 zł, rocznik 2019. Ale ktoś szuka naiwnych.

Jeszcze co do olejów zastępczych. Oliwa z oliwek. Tu ktoś pisze , że wypróbował. Czyści i smaruje całkiem dobrze, ale średnio przylega do metalu. Ale bardzo szybko zaczyna się rozkładać i śmierdzieć . A produkty rozkładu mogą spowodować korozję. Tak więc jako awaryjne smarowanie na 1 wycieczkę może być, ale potem trzeb umyć łańcuch i nasmarować odpowiednim olejem https://www.quora.com/Would-oiling-my-bicycle-chain-with-olive-oil-pose-any-problem-Why

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie odnośnie smaru do łańcucha, próbowałem już wielu producentów, lecz z każdym smarem jest ten sam efekt, łańcuch w rowerze wygląda po kilku dniach jak łańcuch od piły motorowej, jest oblepiony syfem, czy ma ktoś z forumowiczów jakieś sugestie co do wyboru odpowiedniego produktu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka już uroda oleju, tego nie zmienisz. Na każdym będzie to widoczne po dłuższym lub krótszym okresie.

Jest jeszcze Squirt. Ale czy to jest olej? Ja osobiścir bym tego nie zastosował, ale co kto lubi.

113 stron wydaje się odpowiednią ilością wpisów żeby wyciągnąć pewne wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, skom25 napisał:

Oliwa z oliwek... Wazeliną dla dzieci też można?

A jak masz gdzieś jechać z fajną ekipa i okazuje się, że łańcuch suchy jak pieprz,a specjalistyczny olej właśnie sie skończył?

1 minutę temu, Pietern napisał:

Najszybciej to smród, skąd tam korozja?

 

Trzeba by jakiegoś chemika spytać

Edytowane przez Thomlodz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Fuchs Wet Lube

Chyba najgorszy olej jakiego używałem, ciężko znaleźć jakieś pozytywy.

Nazwa mówi że jest to olej na mokre warunki, co jest bardzo ciekawe bo ma konsystencję wody. Jest to jedyny olej który podczas aplikacji ( kropelka na ogniwo) skapywał na podłogę. Jeździłem tylko w suchych warunkach, a mimo to po 70 km i dwukrotnym przetarciu napędu suchą szmatką, oleju praktycznie nie ma a napęd zaczyna byś słyszalny. Jeżeli chodzi o łapanie brudu to określiłbym na średni poziom. Nie łapie syfu tak jak Rohloff, ale wydaje mi się że Shimano PTFE wypada lepiej pod tym względem.

Aha, no i jeszcze jedna sprawa. Cuchnie wręcz nieprawdopodobnie. Mimo 3 rowerów i mnóstwa chemii, nigdy nie było nic czuć. Po użyciu tego smaru w całym pomieszczeniu śmierdzi olejem. Nawet na świeżym powietrzu gdy stanie się obok roweru, to wyczuwalny jest ten smród.

Nie polecam, no chyba że ktoś lubi częste smarowanie, bo 200 ml kosztuje 22 zł. 

Edytowane przez skom25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, skom25 napisał:

Fuchs Wet Lube

Chyba najgorszy olej jakiego używałem, ciężko znaleźć jakieś pozytywy.

Nazwa mówi że jest to olej na mokre warunki, co jest bardzo ciekawe bo ma konsystencję wody. Jest to jedyny olej który podczas aplikacji ( kropelka na ogniwo) skapywał na podłogę. Jeździłem tylko w suchych warunkach, a mimo to po 70 km i dwukrotnym przetarciu napędu suchą szmatką, oleju praktycznie nie ma a napęd zaczyna byś słyszalny. Jeżeli chodzi o łapanie brudu to określiłbym na średni poziom. Nie łapie syfu tak jak Rohloff, ale wydaje mi się że Shimano PTFE wypada lepiej pod tym względem.

Aha, no i jeszcze jedna sprawa. Cuchnie wręcz nieprawdopodobnie. Mimo 3 rowerów i mnóstwa chemii, nigdy nie było nic czuć. Po użyciu tego smaru w całym pomieszczeniu śmierdzi olejem. Nawet na świeżym powietrzu gdy stanie się obok roweru, to wyczuwalny jest ten smród.

Nie polecam, no chyba że ktoś lubi częste smarowanie, bo 200 ml kosztuje 22 zł. 

Dobrze że ostrzegłeś ludzi przed tym wynalazkiem. Ktoś najwyraźniej ma polskich konsumentów za idiotów, którzy kupią dosłownie g... w ładnym opakowaniu.

A gdzieś w necie czytałem o rozcieńczaniu oleju samochodowego benzyną i smarowaniu tym łańcucha oraz dokładnym wytarciu łańcucha po odparowaniu rozpuszczalnika. Podobno skuteczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dedykowany do łancucha motocyklowego, kupiłem w pełni świadomie, szukałem wazelinowego oleju w sprayu, który to sprawdza mi sie super w napedach 6700 i Deorkowych 9s ... ale że nie było, a tu taka cena za 500ml, kupiłem. ;-)

Po ostatnich 2 sezonach zimowych bardzo polubiłem smarowidła w sprayu, 3minuty i łańcuch nasmarowany i czysty, wystarczy jedna stara skarpeta i zrobione.

Swietnie dawał rade olej wazelinowy, łańcuch wogole się nie brudził, wole teraz taki olej niż wszelkiej masci smarowidła WET..  TEn olej Moto Autolandu  w skladzie tez ma jakieś rozpuszcalniki, powinien być rzadki, mam nadzieje ze nie będzie się brudził.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale w motocyklu masz trochę inny łańcuch, a właściwie konstrukcję. W rowerze zależy Ci na smarowaniu pinów na których obracają się rolki. W motocyklu to miejsce jest uszczelnione i nie ma potrzeby żeby smar tam wpływał. Z tego względu smar motocyklowy jest dość gęsty i ma utrzymać się na powierzchni łańcucha. Zresztą nie bez powodu nazywa się smar a nie olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że on nawet nie wpłynie w miejsce w które powinien, zrobi Ci jedynie papkę na zewnątrz łańcucha. Popatrz sobie jak smaruje się łańcuch motocyklowy. No ale sprawdzisz sam, może się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no zobaczymy, wyglada na niezle płynny, a po aplikacji i tak wycieram praktycznie do sucha te lubrykanty z łancucha.

Tak czy siak, test bedzie sie musiał odbyć, bo mam 500ml towaru, a nie mam motocykla :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też używałem motocyklowego, i problemu nie było, w trakcie aplikacji konsystencja wody.

Jak wytrzesz szmatką do sucha to problemu nie będzie.

W dniu 17.04.2019 o 09:22, pawel_herman54 napisał:

Witam

Mam pytanie odnośnie smaru do łańcucha, próbowałem już wielu producentów, lecz z każdym smarem jest ten sam efekt, łańcuch w rowerze wygląda po kilku dniach jak łańcuch od piły motorowej, jest oblepiony syfem, czy ma ktoś z forumowiczów jakieś sugestie co do wyboru odpowiedniego produktu?

Roztopione dwa wkłady ze zniczy, plus łyżka dodatku dwusiarczku molibdenu do silników.

Inni dodają olej parafinowy itp.

Wadą jest uciążliwość aplikacji, bo wosk trzeba roztopić, a dodawanie większej ilości oleju parafinowego do wosku, powoduje że łańcuch łapie brud.

 

Ps. Nie możliwe że ten temat jeszcze jest aktywny.

Edytowane przez inforobert
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat smarowanie łańcucha w rowerze to temat tak dynamicznie zmieniający się, że nie dziwota, że temat nadal jest aktualny. Co prawda jak żyję nie doczekałem zwrotu akcji i nadal smaruje się olejem, wyciera do czysta a im gorzej się wytrze tym bardziej napęd się brudzi - ale ten dreszczyk że skoro minęło już tyle lat a w temacie żadnej zmiany - przebieram nóżkami ze zniecierpliwienia bo przełom musi nastąpić lada moment!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.05.2019 o 18:38, cervandes napisał:

Akurat smarowanie łańcucha w rowerze to temat tak dynamicznie zmieniający się, że nie dziwota, że temat nadal jest aktualny. Co prawda jak żyję nie doczekałem zwrotu akcji i nadal smaruje się olejem, wyciera do czysta a im gorzej się wytrze tym bardziej napęd się brudzi - ale ten dreszczyk że skoro minęło już tyle lat a w temacie żadnej zmiany - przebieram nóżkami ze zniecierpliwienia bo przełom musi nastąpić lada moment!!

Tak, niewiele w życiu jest pewników ale ten temat z pewnością do nich należy :D

Czyli co nam zostaje - popcorn : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.08.2008 o 12:33, rocha18 napisał:

Ja polecam Wd 40. Jest idealny to konserwowania rowerów, do utrzymywania lakieru na ramie oraz łancucha. Dwie warsty wystarczają na dośc długo, a nie jest to aż tak drogi środek (ok. 400 ml kosztuje 12-17 zl)

Ogólna opinia o WD40 jest taka, że jest on dobry do czyszczenia łańcucha, natomiast do smarowania nie za bardzo, bo szybko się zuzywa.

Teraz taka stronka https://road.cc/content/buyers-guide/256783-seven-best-chain-lubes-should-you-go-wet-or-dry-lube

Czyli generalnie smary suche (wet lube) są dobre do jazdy w suchych warunkach, natomiast oleje lepsze na zmienne warunki pogodowe. Można kupić obydwa w aerozolu i wychodzi to taniej niż oleje w sklepach rowerowych. Przykłady

https://www.petrostar.pl/chemia/smary/motip/motip-ptfe-suchy#w1164838975

https://www.motochemia.pl/k2-suchy-smar-teflonem-ptfe-400ml-spray-p-1264.html

http://www.contakt.pl/olej-ptfe-teflon-sprayu-motip-500ml-090203-p-24457.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...