MikeDozer Napisano 25 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2017 (edytowane) Zanim tu wlazłem tak zrobiłemi jest git z zewnątrz odtłuściłem i zobaczymy jak długo pojedzie Edytowane 25 Lipca 2017 przez MikeDozer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeDozer Napisano 27 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 Zrobiłem jedną szybką krótką (25km niecałe 1h) serwisową trasę po asfalcie (w tym ok 3km szutru). Warunki mokre ale nie wjeżdżałem w kałuże. Łańcuch wygląda fatalnie, wszystko oklejone. Ten smar musiał wyleźć z łańcucha i oblepić go. Generalnie ze sramowym nie miałem takich kłopotów. Po jeździe zawsze trochę szczotkuję napęd z piasku, w tym przypadku było to za mało i musiałem ździebko przetrzeć z odtłuszczaczem z zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaruone Napisano 27 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 A ja na Fenwicku Professional całkiem czysty - ok. 20 km (w turach do pracy , w weekend zrobię z 50 km), ogromne kałuże których się nie da ominąć, błoto, piach. Jestem zadowolony - wcześniej jeździłem na Brunoxie i bardziej łapało. Zobaczymy na ile buteleczka Fenwicka starczy - jeśli będzie wydajny, to mimo ceny warto rozważyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeDozer Napisano 27 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 Po dokładnej inspekcji napędu na stockowym smarze kmc po 25km jednak postanowiłem zrobić szejk i również zapodać fenwicksa na powrót. Tak to nie może być 4 używane zębatki były szare i tłuste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teraw Napisano 27 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 (edytowane) Straszny smar był fabrycznie na łańcuchu SRAM PC 1110. Bardzo gęsty, klejący, nie dający się zetrzeć szmatką, w zapachu przypominał wosk ze zniczy. Po zrobieniu szejka benzyna zrobiła się biała jak mleko. Jeździć n tym nie próbowałem. Edytowane 27 Lipca 2017 przez teraw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 28 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 na tym KMC jest bardzo inny smar który czuć ze po jednej jeździe będzie kleił wszystko. Mocne przecieranie niewiele dało. Będzie trzeba go odtłuścić przed pierwszym użyciem i nałożyć coś normalnego. Mam dokładnie te same odczucia z tym łańcuchem. To już mój drugi KMC 10.93 i jako łańcuch jest OK ale ten fabryczny wynalazek, którym jest od nowości oblepiony to porażka. Spróbowałem ostatnio tego Rohloffa http://allegro.pl/olej-smar-do-lancucha-rohloff-50-ml-oryginalna-but-i6863281063.html?snapshot=MjAxNy0wNi0yMFQyMToyMDowNi42MDdaO2J1eWVyOzE2M2E2Yjk1MTM5MmY2Y2FmNWEzNGJmMGJlZmEzNWMzOTkzZjAxNzY3MGI3YjhlYjczMDBkZGE5ODc5ZGJkZDg%3D Dość gęsty ale świetnie wyciszył mi napęd ! Na razie zrobiłem raptem z 50km na nim ale jest nieźle. Dokładnie w tej chwili gotuję łańcuch w parafinie wg. tej recepty: Dzisaj jeszcze postaram się przetestować. I jak wypadły testy ? Podrzuć swoje uwagi jeśli możesz. Metoda banalnie prosta ale jakoś nie jestem do końca przekonany do własności takiego zwykłego wosku ze świeczek + oleju parafinowego w kontekście obciążeń mechanicznych w ogniwach łańcucha... Ale bardzo jestem ciekaw jak Ci to wypadło w realu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 28 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 Przecież na nowym łańcuchu jest z reguły jakiś preparat ochronny, a nie smar... należy go odtłuścić i nasmarować! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 28 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 A z czego wynika, iż ten preparat ochronny nie jest smarem lub nie ma właściwości smarnych? Wszystkie nowe rowery mają zakładane łańcuchy prosto z pudełka, wiele z nich jest zakuwanych na stałe, nikt ich w montowni nie myje, a nie pamiętam by w instrukcji było coś wspomniane o konieczności wstępnego umycia łańcucha. Nie przypominam sobie też, by w instrukcji łańcuchów było o tym napisane, ale pamięć mam dobrą lecz krótką więc mogę się mylić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 28 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 Ale nawet jak to jest smar, to on jest w nim cały wymoczony - będzie łapał syf! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inforobert Napisano 28 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 To jest smar/olej maszynowy,nanoszony jest w trakcie produkowania podzespołów łańcucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 28 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 Ale temu nie przeczymy. Jakoś trzeba łańcuch zakonserwować przed rdzewieniem i innej metody nie ma jak zanurzenie go w fazie produkcji w rozgrzanym i płynnym smarze. Dzięki temu można go od razu używać choć z pewnymi konsekwencjami, które zostały opisane. Prawdę mówiąc, to producenci powinni o tym wspomnieć w swoich instrukcjach, tylko pewnie znalazł by się US idiota, który by wykąpał go w rozpuszczalniku, założył, a potem z pretensjami, że głośny i zardzewiały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 28 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 Ale nawet jak to jest smar, to on jest w nim cały wymoczony - będzie łapał syf! Nie podniecaj się tak. Na fabrycznym wyczyszczonym z zewnątrz łańcuchu kręcisz po 500km i więcej. W skali świata PRAWIE NIKT nie szejkuje łańcucha a z tych szejkujących niewielki odsetek szejkuje nowy łańcuch zaraz po zakupie. I jakoś jeżdżą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 28 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 Sam się podniecasz, gdzie napisałem żeby łańcuch szejkować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witboj Napisano 28 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 (edytowane) I jak wypadły testy ? Podrzuć swoje uwagi jeśli możesz. Metoda banalnie prosta ale jakoś nie jestem do końca przekonany do własności takiego zwykłego wosku ze świeczek + oleju parafinowego w kontekście obciążeń mechanicznych w ogniwach łańcucha... Ale bardzo jestem ciekaw jak Ci to wypadło w realu. Na razie nie wiem, co mam napisać. W OBI nie było oleju parafinowego tylko olejek parafinowy do pochodni. Niby na butelce napisane, że czysty. Ale to bzdura bo czysty jest bezwonny i bezbarwny a mój pachnie i jest żółty. No i z tym olejkiem jest kicha - po 5 km zaczyna być słychać napęd, po 15km łańcuch słychać jakby nic na nim nie było. Do tego smar płynny do butelki też nie wyszedł - mimo dodania 1/3 ksylenu zastyga, czyli przed nasmarowaniem trzeba by go podgrzać. To jak mam grzać to chrzanię ksylem - wolę do razu wsadzić łańcuch w garnek ze smarem... Ale jeszcze się nie poddaję. Jest czysty olej parafinowy w Castoramie - spróbuję z tym - skoro i tak mam super odtłuszczone łańcuchy, garnki butelki i całą kuchnie woskową ;-). Jest też na Allegro ale gość ma przerwę wakacyjną. W sumie na Allegro jest tez proszek molibdenowy i teflonowy (patrz post piciu256) ale drogo - jeżeli podstawowa formuła nie zadziała to nie będę wywalał kasy na dodatki tylko wrócę do ukochanego Rohloffa, tym bardziej, że właśnie kupiłem kasetę XT Made In Japan i nie będę po jej założeniu robił eksperymentów. To co się sprawdziło to że jest naprawdę czysto - ale w sumie skoro jest łańcuch bez smarowania to czym ma się brudzić... Tak jak przeczytałem ten angielski przepis to chyba tez za krótko "gotuję" - skoro w myjce ultradźwiękowej trzyma 20 minut to ja muszę z pół godziny a nie 10 minut. Nie podgrzewałem tez wstępnie łańcucha ale to już przerost formy na treścią - w takie cyrki się nie będę bawił. Edytowane 28 Lipca 2017 przez Witboj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeDozer Napisano 28 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 SRAM pisał gdzieś, już nie chce mi sie szukać, ze używają GLEITMO o ma tym sie jeździ i juz. KMC na swojej stronie pisze ze nowy łańcuch możne być klejący z zewnątrz i można go wytrzeć szmatką z delikatnym środkiem czyszczącym żeby tak się nie kleił. Nic nie pisze o totalnym odtłuszczeniu i smarowaniu nowego łańcucha. Ja po prostu uważam, że sram ma lepszy ten stockowy smar w moim przypadku i już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 29 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2017 Nie tanie te Gleitmo: http://olejefuchs.pl/oleje-dla-przemyslu/gleitmo.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeDozer Napisano 29 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2017 W historii miałem http://www.kemitura.com/gleitmo-582/ więc chyba ten to był (582) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inforobert Napisano 29 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2017 Oj tam, ważniejsze jest to że reprezentacja Polski wywalczyła złoty medal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 31 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 Krótkie pytanie. Czy Shimano PTFE ma również konsystencję wody jak czerwony FL, czy jednak jest bardziej zwarty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebass52 Napisano 31 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 Nie leje się tak jak czerwony Fl, mam, potwierdzam. Chociaż wiadomo, że jakiś gęsty to on nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 31 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 Dzięki za info. Zdaję sobie sprawę, że nie będzie lepki jak miód, w końcu to zawiesina w jakiejś cieczy transportowej. Najważniejsze, żeby nie lało się z butelki jakby to była czysta woda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 31 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 (edytowane) Jest jak rzadki olej, FL czerwony to chyba jedyny taki ewenement, że jest jak woda. PTFE wg mnie jest miedzy zielonym, a czerwonym FL jak chodzi o taką szybka recenzję. PTFE bliżej do czerwonego, a mokry bliżej do zielonego, z tym że zdecydowanie mniej syfu łapie Shimano. Edytowane 31 Lipca 2017 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inforobert Napisano 31 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 Jak smarujesz tylko w domu, to nie powinien to być problem, zawsze można schłodzić. Kwestia jak się zachowuje po odparowaniu. FL Ceramic lał się jak woda, problemem nie była jego konsystencja a "dziubek" do aplikacji smaru, otwór za duży, lało się jak z konewki. IPONE X-TREM CHAIN OFF-ROAD jest jak woda, a po wyschnięciu nie jest lepki, podobnie z IPONE SAND CHAIN z tym że "dziubek" ma malutki, więc aplikowanie jest jeszcze precyzyjniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 31 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 I dokładnie w tym, że z butelki się leje, jest problem. Mam opakowanie od miesiąca, może jeszcze pół kolejnego i będzie pusto. W trzymanie oleju w lodówce, w przelewanie do strzykawek czy inne bajki bawił się nie będę, bo i z żywotności oleju średnio jestem zadowolony, wiec byle dojeździć i próbuje zmiany na coś lepszego. A sporo dobrego słyszałem o smarze od Shimano, tylko konsystencji nie potrafiłem potwierdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 1 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2017 Dodatkową zaletą buteleczki PTFE Shimano jest bardzo precyzyjny dozownik, chyba najbardziej dopracowany spośród tych z którymi miałem do czynienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.